Chidaneh.com placeholder image

کابینت ایرانی، آشپزخانه خود را ارزان به روز کنید!

به قلم: معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر

آشپزخانه اصلی ترین فضا در یک خانه ایرانی است . بیشترین فعالیت ها در خانه در این محیط انجام می شود و از این رو طراحی صحیح و اصولی آن می تواند کمک کننده افراد خانه باشد . طراحی و اجرای کابینت های کاربردی و مدرن یکی از راه  حل اصلی برای دستیابی به یک آشپزخانه کارا است . از سویی دیگر جست و جو به دنبال شرکت و یا کسانی که بتوانند طراحی متناسب با نیاز و سلیقه مشتری داشته باشند گاهی دشوار می باشد؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی “رازنگر" در زمینه طراحی داخلی ساختمان فعالیت دارد و با استفاده از تخصص و تجربه شان در طراحی و اجرای انواع کابینت می توانند پاسخگوی نیاز های شما باشند .

معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر
طراحی دکوراسیون داخلی در شمال تهران
معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر

سرویس خواب بالسا

کابینت ها در دهه های گذشته از تنوع ظاهری فراوانی برخوردار نبودند و این عدم تنوع در تقسیم بندی طبقات و حتی بازشوی درب ها وجود داشت ، اما امروزه با ورود مصالح جدید و همینطور بهره گیری از اصول صحیح طراحی ، ظاهر کابینت ها تغییر کرده و همچینن کارایی آن ها نیز بالاتر رفته است . در این مطلب سعی شده با معرفی انواع کابینت ، در این انتخاب به شما کمک کنیم.

[[nid:351792]]

چه سبک کابینت هایی در ایران رایج هستند؟

کابینت ها امروزه بیشتر با دو سبک مدرن و کلاسیک اجرا می شوند . سلیقه مشتری در این انتخاب ، مهم ترین فاکتور است که با شناخت بهتر از انواع کابینت به بهترین انتخاب بدل می شود . شرکت “رازنگر" با بکارگیری متریال ها و طراحی های به روز در جهت ساخت و اجرای هر دو سبک توانسته به ارایه نمونه کارهایی مورد رضایت مشتری برسد . 

معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر
طراحی دکوراسیون داخلی در شمال تهران
معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر

کابینت ایرانی به سبک کلاسیک ، انتخابی با اصالت

سبک کلاسیک از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است که می تواند به آشپزخانه شما جلوه خاصی دهد . این سبک معمولا به شیوه تک رنگ و با رنگ های روشن اجرا می شود . در یک آشپزخانه با کابینت های کلاسیک به دلیل نقش و فرم های کار شده بر روی درب کابینت ها ، سادگی بصری کمتر دیده می شود اما این موضوع زیبایی را بیشتر نشان میدهد . برای اجرای این نوع کابینت برای بدنه از چوب های mdf  سفید رنگ و برای رویه کار از کابینت های ممبران استفاده می شود . کابینت های ممبران امکان اجرای تمامی طرح های مورد نظر مشتری را دارد و از این رو اگر می خواهید آشپزخانه ای با طراحی خاص و متعلق به خودتان داشته باشید ما به شما استفاده از این متریال را پیشنهاد می کنیم . بر روی کابینت های ممبران نه تنها طرح و نقوش کلاسیک بلکه معرق های ایرانی و هر نقش و طرح دلخواهی را می توان اجرا کرد . از دیگر مزیت های این کابینت می توان به سهولت تمیز کردن ، قیمت مناسب ، تنوع رنگی و سبک وزن بودن آن اشاره کرد . برای اجرای صفحه کانتر در کابینت های کلاسیک بیشتر از متریال سنگ و انواع آن استفاده می شود؛ متریال هایی همچون صفحه های شرکتی ، کورین ، کوارتز ، مرمر و آنتی باکتریال مثال هایی از این دست هستند . کابینت های کلاسیک بر خلاف کابینت های مدرن چندان ترکیب پذیر نیستند پس اگر به دنبال آشپزخانه متنوع هستید ،استفاده از کابینت هایی مدرن را پیشنهاد می کنیم .

معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر
طراحی دکوراسیون داخلی در شمال تهران
معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر

کابینت های مدرن و تنوع طراحی فضای آشپزخانه

کابینت های مدرن از تنوع طراحی بیشتری برخوردار هستند و استفاده از آن ها آزادی عمل بیشتری به مشتری می دهد. این کابینت برای فضاهای کوچک انتخاب مناسب تری است زیرا نقوش زیاد موجود در کابینت های کلاسیک را ندارد و فضا را شلوغ نشان نمی دهد . کابینت های مدرن با متریال های متنوع تری اجرا می شوند؛ استفاده از mdf های مات و هایگلاس ، متریال های طرح چوب و یا استفاده از چوب های رنگی در درب ها و نماها ، از انواع مصالح مصرفی در این نوع کابینت می باشد . در طراحی کابینت های مدرن خلاقیت بیشتری بکار گرفته می شود زیرا محدودیت های طراحی کلاسیک را ندارد .

معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر
طراحی دکوراسیون داخلی در شمال تهران
معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر

یکی از این خلاقیت ها عدم استفاده از دستگیره درب کابینت است ؛ در این نوع طراحی از درب های مگنتی لمسی بکار گرفته می شود که علاوه بر زیبایی از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تراست . امکان استفاده از خلاقیت در اجرای کابینت های مدرن به طراح این اجازه را می دهد تا متریال های دیگری را در بخش های جانبی کابینت همانند صفحه پشت کانتر و یا حتی مصالح اجرایی کف آشپزخانه بکار ببرد . کابینت مدرن به طور کل طیف بیشتری از انتخاب هارا به مشتری می دهد و این تنوع طیف نیازمند  دسترسی به مصالح گوناگون است؛ شرکت معماری “رازنگر" در این جهت توانسته با بکارگیری از متریال های به روز این نیاز را مرتفع کند و محصولاتی همراه با خلاقیت و کیفیت به مشتری ارایه دهد. 

معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر
طراحی دکوراسیون داخلی در شمال تهران
معماري و دكوراسيون داخلي رازنگر

کابینت کالبد اصلی آشپزخانه را تشکیل می دهد و این اهمیت بر روی انتخاب نوع و شکل صحیح آن صحه می گذارد، بنابراین بهتر است برای اجرای کابینت خود با کمک یک مشاور دکوراسیون و به طبع با استفاده ازسلیقه خود بهترین انتخاب را در این امر داشته باشید .

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه