Chidaneh.com placeholder image

خرید صندلی لهستانی، دکوراسیونی شیک به سبک نوستالژیک

به قلم: فائزه میرسلطانی

چوب یکی از المان‌های دائمی در دکوراسیون است که از گذشته تا امروز، به شکل‌های مختلفی به محیط زندگی ما زیبایی بخشیده است. وقتی صحبت از مبلمان چوبی می‌شود، باید بدانیم که بیش‌تر از صنعت، با یک اثر هنرمندانه روبه‌رو هستیم. انعطاف و اثرپذیری چوب در برابر فکرهای خلاقانه طراحان صنعت مبلمان، سبب شده است که هر محصول چوبی شکلی از هنر داشته باشد. صندلی لهستانی با انحناهای هندسی خوش‌طرح، نمونه‌ای از خلاقانه‌ترین محصولات مبلمان چوبی است. نام این صندلی‌ها در ایران، از ملیت یک مهاجر لهستانی خوش‌قریحه گرفته شده که نخسین‌بار این سبک از مبلمان را در کشور رواج داد. زیبایی، سادگی و هنر ملموس به‌کاربرده شده در صندلی لهستانی، سبب شد که در زمان کوتاهی، در چیدمان خانه‌ها، کافه‌ها و حتی ادارات، از این صندلی‌ها استفاده شود. با چیدانه و ایده‌های چلکا همراه شوید تا با استفاده از تنوع بالای صندلی لهستانی، یک دکوراسیون نوستالژیک و درعین حال مدرن را در خانه خود داشته باشیم.

میز ناهار خوری چلکا
میز و صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

چوب و هنر

پیش از خرید در مورد صندلی لهستانی بیش‌تر بدانیم!

ایده ساخت صندلی به‌وسیله خم چوب، متعلق به یک صنعت‌گر آلمانی ـ اتریشی به‌نام «میشائل دونت» است که از قرن دوازدهم، هنوز هم این سبک از طراحی، طرفداران پروپاقرص خود را دارد. جالب است بدانید، با وجود خم‌های متعدد، صندلی‌های لهستانی از مقاوم‌ترین نوع مبلمان هستند که عمر طول‌ودراز آن‌ها، مهر تأییدی بر کیفیت‌شان است. حتماً در خانه بسیاری اقوام کهنسال خود، نمونه‌ی قدیمی این نوع صندلی‌ها را دیده‌اید که هنوز هم به قدرت گذشته، استقامت دارند. استفاده از چوب متراکم و مرغوب، یکی از دلایل عمر بالای صندلی لهستانی است.

میز ناهار خوری چلکا
میز و صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

صندلی لهستانی با هر نوع سبکی جور می‌شود!

فرقی نمی‌کند که طرفدار دکوراسیون ساده، سنتی یا مدرن باشید، صندلی لهستانی با سبک چیدمان خانه شما به‌راحتی هماهنگ می‌شود. راز این هماهنگی در قوس‌های هندسه‌وار آن است. بنابراین اگر خانه شما با وسایل سنتی چیده شده، می‌توانید با یک میز غذاخوری خوش‌تراش و استفاده از چند صندلی لهستانی، زیبایی دکوراسیون محل زندگی خود را تکمیل کنید.

میز ناهار خوری چلکا
میز و صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

 اگر اهل چیدمان مدرن هستید، دنبال طرح‌های جسورانه‌تر و انواع خم‌های کم‌تر دیده شده در صندلی‌های لهستانی باشید. از رنگ‌های متفاوت این صندلی‌ها به جای رنگ قهوه‌ای نوستالژیک آن استفاده کنید و طرح آن‌ها را متناسب با سبک دیگر لوازم خانه انتخاب کنید.

میز ناهار خوری چلکا
میز و صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

اگر فقط طرفدار سادگی در چیدمان هستید و به سبک خاصی وابسته نیستید، باز هم صندلی لهستانی در خانه شما محبوب خواهد بود. در هر گوشه‌ای از خانه که خواستید از این صندلی‌ها کنار میزهای کوچک و بزرگ یا حتی به‌تنهایی استفاده کنید و با یک نور ملایم و چند گلدان خوش‌رنگ، سادگی دکوراسیون خانه خود را زیباتر کنید. برای آشنایی بیش‌تر با چگونگی چیدمان به‌وسلیه صندلی لهستانی، می‌توانید از ایده‌های گروه چلکا کمک بگیرید.

میز ناهار خوری چلکا
میز و صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

از صندلی لهستانی در کدام قسمت خانه استفاده کنیم؟

کاربرد صندلی لهستانی محدودیت ندارد و می‌شود از سبک‌ها و رنگ‌های مختلف آن، در هر قسمت از خانه استفاده کرد. در آشپزخانه با یک میز کوچک آن را ترکیب کنید یا با یک میز بزرگ‌تر در سالن نشیمن از آن استفاده کنید.

میز ناهار خوری چلکا
صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

 اگر به دنبال یک چیدمان برای گوشه دنج خانه خود هستید، می‌توانید یک یا دو صندلی لهستانی را کنار میزی کوچک بگذارید و از این خلوت لذت ببرید. این صندلی‌ها بدون میز و به صورت تکی هم زیبایی خاص خود را در چیدمان دارند و بسیار زیبا خواهد بود که از این صندلی تک‌نفره در کنار پنجره نیز استفاده کنید.

میز ناهار خوری چلکا
میز و صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

سادگی صندلی لهستانی برای میز کار فوق‌العاده است. تنوع رنگ و طرح این صندلی‌ها، دست شما را برای انتخاب آن‌ها در کنار میز کار باز گذاشته است و هر نوع سلیقه کلاسیک و مدرن را پوشش می‌دهد.

میز ناهار خوری چلکا
میز و صندلی لهستانی
میز ناهار خوری چلکا

فراموش نکنید که سبک طراحی صندلی لهستانی هیچ‌وقت خسته کننده و تکراری نمی‌شود و این ویژگی مهم آن است. با این ویژگی می‌شود با خیال راحت برای خانه خود، از این صندلی‌ها تهیه کرد و نگران قدیمی شدن طرح آن نشد. برای راهنمایی در انتخاب انواع صندلی‌های لهستانی، سری به صفحه پروفایل گروه چلکا بزنید و با طرح‌های متنوع این نوع صندلی‌ها آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی: ساخت صندلی لهستانی، از کافی شاپ های اروپایی تا خانه های ایرانی!

مطلب پیشنهادی: صندلی لهستانی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

مطلب پیشنهادی: صندلی لهستانی را با هر دکوراسیونی ست کنید!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه