Chidaneh.com placeholder image

صندلی لهستانی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: صندلی لهستانی، صندلی های چوبی ای هستند که در برخی اجزای آن ها چوب ها خم شده استفاده شده است، معمولا ارتفاع کم و کوتاهی دارند و بیشتر هم با میزهای چوبی ست می شوند. این صندلی ها برای اولین بار به وسیله مهاجران لهستانی در ایران استفاده شد و از همان موقع هم اسم صندلی لهستانی را به خود گرفت. عمر و دوام این صندلی ها بسیار زیاد است، چرا که معمولا از چوب های متراکم ساخته می شوند. شاید هزینه زیادی که بابن این صندلی ها پرداخت می کنید شما را کمی نگران کند، اما مطمئن باشد این صندلی ها آن قدر برای شما کار خواهند کرد که از این کار ابدا پشیمان نخواهید شد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که این صندلی ها را اگر به صورت دست دوم تهیه کنید قیمت تمام شده آن برای تان کمتر خواهد بود. خلاصه برای تان بگویم که هر کاری که بخواهید از دست این صندلی های لهستانی برمی آید، اگر می خواهید با تعدادی از این کارها و کاربری ها را بشناسید می توانید تا آخر این مطلب چیدانه را همراهی کنید.

قالیشویی ادیب

صندلی های لهستانی در آشپزخانه

آوردن گرمای سبک روستیک به خانه مدرن کار سختی نیست. این دقیقا همان اتفاقی است که در عکس بالا هم افتاده است. یک آشپزخانه مدرن با یک دست میز و صندلی غذاخوری لهستانی کاملا حس و حال سبک پر طرفدار روستیک را به خودش گرفته است. یادتان باشد که طراحی دکوراسیون داخلی تابع قوانین نا نوشته است و این شما هستید که این قوانین را برای خانه خودتان تعیین می کنید، پس هر کاری که به نظرتان درست است انجام دهید.

صندلی های لهستانی مناسب برای آپن آشپزخانه

درست است که صندلی های لهستانی معمولا کم ارتفاع هستند، ولی به آن معنی نیست که شما نمی توانید ظاهر آن ها را تغییر دهید. یادتان باشد که در قسمت قبل چه گفتیم. اگر فکر می کنید که دوست دارید صندلی اپن که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه تان از آن استفاده می کنید، لهستانی باشد. خب از نجار محله تان بخواهید تا ارتفاع آن را کمی بیشتر برای تان در نظر بگیرند. داشتن یک صندلی اپن زیبا می تواند تکمیل کننده زیبایی آشپزخانه شما باشد.

صندلی های لهستانی و فرورفتگی های دیوار

در یکی از بندهای مطلب 7 پیشنهاد برای فرورفتگی های دیوار به شما گفتیم که در فرورفتگی های دیوار خانه تان یک میز تحریر یا میز کار کوچک درست کنید، صندلی های لهستانی به واسطه شکل ظاهری شان می توانند به صورت تکی هم در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار بگیرند. در هر صورت این فقط یک پیشنهاد است، در عکس بالا هم می توانید نتیجه این کار را به خوبی ببینید.

سبک مینیمال در صندلی های لهستانی

صندلی های لهستانی به دلیل ظاهر مینیمال و ساده خود به راحتی می توانند جای خودشان را در فضاهای کوچک پیدا کنند. اگر خانه تان کوچک است و دلتان می خواهد تا یک میز و صندلی غذا خوری داشته باشید صندلی های لهستانی یکی از گزینه هایی هستند که می توانید روی آن ها فکر کنید. این صندلی ها به نسبت دیگر  صندلی های فضای کمتری را اشغال می کنند.

صندلی لهستانی های رنگی

چه کسی گفته است که نمی توانید صندلی لهستانی های رنگی داشته باشید؟ آن ها که حتما نباید به رنگ چوب باشند. صندلی های لهستانی می توانند ترکیبی از رنگ های به کار رفته در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان باشند. برای این کار هم می توانید به ترفندهای دکوراسیونی که در مطلب صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید! با شما در میان گذاشتیم مراجعه کنید.

صنلی لهستانی و میز کار

با صندلی های لهستانی می توانید گوشه و کنار خانه تان را به محل کار تبدیل کنید. کافی است تا برای میز کار جمع و جوری که در اتاق نقلی تان قرار دارد یک صندلی لهستانی تهیه کنید به همین راحتی یک اتاق کار به زیبایی آن چه که در عکس بالا می بینید  خواهید داشت.

صندلی های لهستان و گوشه ها دنج

نشیمن های دنج برای دورهمی های خودمانی تان را با صندلی های لهستانی متفاوت تر کنید، این صندلی ها ظاهر جمع وجوری دارند و باعث می شوند تا حس صمیمانه تر و دوستانه تری در فضای داخلی خانه تان ایجاد شود. ضمن این که جنس چوبی آن ها هم این گرما و صمیمیت را بیشتر خواهد کرد.

دراورها و صندلی های لهستانی

یک دراور تنها گوشه خانه نمی تواند خیلی خوب باشد، با این کار آن دراور تبدیل خواهد شد به یک انباری دم دستی. ولی اگر در دو طرف آن را مانند عکس بالا دو صندلی لهستانی بگذارید، آن وقت آن دراور می تواند تبدیل شود به یک میز بغل مبلی با کار ایی دو جانبه. این ابده می تواند یک ایده مقرون به صرفه باشد. در ضمن با این کار دیوار بلا استفاده خانه تان متفاوت خواهد شد. 

اگر تصمیم گرفتید تا یکی از این صندلی های لهستانی را تهیه کنید، بخش ویترین کالاهای چیدانه می تواند سریع ترین روش برای رسیدن به خواسته تان باشد. 

مطالب پیشنهادی: 
بهترین صندلی ناهارخوری برای سبک دکوراسیون منزل شما
ویدئو:صندلی خاص برای سلیقه های خاص
صداگیری پایه مبل و صندلی به سادگی!
ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!
راهنمای خرید صندلی غذاخوری

نویسنده : شمیم آقازاده |گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه