Chidaneh.com placeholder image

تزیینات گچبری پیش ساخته ، ایده ای لوکس و بی دردسر برای خانه

به قلم: سارینا بلوچی

تزیینات یکی از مهم ترین ارکان معماری ایرانی محسوب می شود که بارزترین آن هنر گچبری است. گچبری هنری بوده که از دیرباز در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گرفته و زیبایی خاصی به فضای اجرا شده در آن می داده است. هنر گچبری تا دهه های پیش نیز در خانه های ایرانی مشاهده می شد. اما روش اجرای آن بسیار سخت و پر هزینه بود. استفاده از  تزیینات گچبری پیش ساخته، امروزه علاوه بر سهولت اجرا و قیمت ارزان تر، از کیفیت مصالح بیشتری نیز برخوردار شده و مشکلات تزیینات شیوه قدیمی را ندارد. مصالح جدیدی همچون پلی یورتان در این حرفه توانسته موفق باشد و توسط شرکت هایی متخصص مانند آتلیه معماری مهرآذین طرح با نصبی آسان و سریع، تزیینی منحصر به فرد را در فضا ایجاد کند.

آتلیه معماری مهرآذین طرح
نمونه طراحی و معماری داخلی منزل
آتلیه معماری مهرآذین طرح

تابلو فرش ریحان

چرا از تزیینات گچبری پیش ساخته استفاده کنیم؟

گچبری به شیوه گذشته زحمت و دردسر های فراوانی دارد و علاوه بر آن اگر استاد کار خوبی کار گچبری را انجام ندهد، شاید طرح دلخواه مشتری را نتواند به درستی ایجاد کند  و حتی بعد از مدتی امکان دارد به دلیل عدم تراکم گچ و وزن بالای آن، تزیینات گچبری ریخته و خراب شوند. 

تزیینات گچبری پیش ساخته از جنس پلی یورتان هستند. پلی یورتان در واقع نوعی فوم متراکم با دانسیته بالا است که در محیط کارخانه ای در قالب هایی مشخص ریخته و فرم داده می شود. پیش ساخته های پلی یورتان:

  • بسیار سبک هستند
  • به دلیل ساخت قالبی از تنوع طرح خوبی برخورداند
  • قابلیت رنگ پذیری و تطبیق رنگی با زمینه محل نصب خود را دارند
  • بر اثر سرما و گرما و مرور زمان شکل ظاهری آن ها تغییر نمی کند
  • قیمت کمتری نسبت به گچبری سنتی دارند
  • قابلیت نصب سریع و بدون تمیز کاری دارند
  • و بر روی بیشتر سطوح قابل نصب هستند

کیفیت بالا و عمر زیاد نیز از دیگر دلایل انتخاب این متریال است. به پیشنهاد چیدانه می توانید بهترین نوع تزیینات گچبری پیش ساخته را از آتلیه معماری مهرآذین طرح تهیه و اجرا کنید.

 

آتلیه معماری مهرآذین طرح
نمونه طراحی و معماری داخلی منزل
آتلیه معماری مهرآذین طرح

تزیینات گچبری پیش ساخته شامل چه مواردی است؟

این مصنوعات تزیینی پس از اجرا، ظاهری مشابه تزیینات گچبری سنتی، اما بسیار لوکس تر از آن دارند و از آن ها در تزیین سقف، دور سقف، ستون ها، دیوار و قرنیز ها استفاده می‌شود. 

پیش ساخته های دکوراتیو پلی یورتان به صورت قطعه هایی قابل برش و اندازه، به صورت ابزار گلویی، نور مخفی، پروفیل های قاب، قرنیز، قاب های پیرامونی در و پنجره، طاقچه ها، گل ها و گنبدهای زیبای سقفی، قطعات تزیینی و چراغ دان های دیواری، ستون و سرستون تولید می شوند. 

تمامی این موارد را می توانید از آتلیه معماری مهرآذین طرح تهیه کنید و حتی در صورتی که طرحی خاص مدنظر دارید می توانید برای سفارش آن نیز از طریق این شرکت اقدام کنید.

آتلیه معماری مهرآذین طرح
نمونه طراحی و معماری داخلی منزل
آتلیه معماری مهرآذین طرح
 

برای تزیین کجاهای خانه از تزیینات گچبری پیش ساخته استفاده کنم؟

همانطور که گفته شد از این مصنوعات تزیینی بیشتر در سقف، دیوار و قرنیز ها استفاده می شود اما می توانید با بهره گیری از خلاقیت خود و مشاوره کارشناسان در آتلیه معماری مهرآذین طرح، تزیینات گچبری پیش ساخته را در قسمت های مختلفی از خانه و محل کارتان استفاده کنید.

در بیشتر سبک های معماری داخلی همچون سبک های کلاسیک و آرت دکو، استفاده از قاب بندی و آرایه های تزیینی با جزییات زیاد مرسوم است. از این جهت این متریال می تواند انتخاب تمام کسانی باشد که می خواهند خانه ای لوکس با سبکی کلاسیک داشته باشند. از تزیینات گچبری پیش ساخته در این سبک ها می توان برای قاب بندی دیوار ها  و کمربند های دیواری، تزیین دور سقف و کادر بندی آن، اجرا به صورت قرنیز های کار شده و تزیین سقف و کاربندی آن، استفاده کرد. 

یکی از زیبا ترین اجرا های تزیینات گچبری پیش ساخته در سقف ها است. این متریال را می توان برای کادر بندی لوستر ها و نور های سقفی مورد استفاده قرارداد  و با پخش نور بر روی سطح آن، جلوه خاصی را در خانه به وجود آورد.
تزیینات گچبری پیش ساخته را علاوه بر فضای داخلی در نمای خارجی ساختمان نیز می توان استفاده کرد و اگر از لحاظ مقاومت نگران هستید، پایداری آن در مقابل عناصر طبیعی تضمین شده است.

آتلیه معماری مهرآذین طرح
نمونه طراحی و معماری داخلی منزل
آتلیه معماری مهرآذین طرح
 

تزیینات گچبری پیش ساخته چگونه اجرا می شوند؟

این مصنوعات به صورت کارخانه ای در ابعاد مشخص ساخته شده و بر اساس نیاز پروژه و اندازه های محل اجرا بریده می شوند. در نهایت پس از برداشت اندازه ها و مقدار متریال مورد استفاده، آن ها را به صورت آماده به محل اجرا آورده و اجرا کننده آن را به وسیله چسب های پلی یورتان و چسب آکواریوم به محل قرار گیری اش متصل می کند. این روند بسیار سریع است و هیچ گونه دخالتی در محیط  اطرافش ندارد و مشتری پس از اجرا می تواند خیلی سریع از تزیینات جدید خود لذت ببرد . تزیینات گچبری پیش ساخته وزنی بسیار سبک دارند و به همین جهت اتصال آن با چسب های پلی یورتان و آکواریوم بسیار آسان است.

 

آتلیه معماری مهرآذین طرح
نمونه طراحی و معماری داخلی منزل
آتلیه معماری مهرآذین طرح

تزیینات گچبری پیش ساخته قابلیت جایگزینی و تعمیر دارند؟

این تزیینات به دلیل پیش ساختگی، طرح هایی مشخص دارند که هر گاه بخواهید هر طرحی از آن را می توانید دوباره سفارش دهید. در صورت خرابی و یا میل به تعویض هر قسمت نیز می توان با سفارش قطعه مورد نظر آن را به سادگی جایگزین کرد. البته آن ها معملا به سادگی خراب نمی شوند و در صورت ضربه و آسیب دیدگی شدید راه تعمیر و تعویض بسیار ساده است.

در پایان:
تزیینات گچبری پیش ساخته علاوه بر تمامی مزایای نامبرده، سازگار با محیط زیست هستند و برای کسانی که آلرژی های خاص دارند مشکلی ایجاد نمی کنند. با خرید و اجرای این متریال می توانید تغییری شگرف را با کمترین دردسر، وقت و هزینه در خانه خود به وجود آورید و فضایی لوکس به آن ببخشید.

 مطالب پیشنهادی چیدانه:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه