Chidaneh.com placeholder image

چیدمان فضای باز، بهشتی کوچک در خانه شما

به قلم: پروا رحمتی

داشتن فضای باز در خانه برای وقت‌گذرانی و تعامل با طبیعت یک موهبت محسوب می‌شود؛ اما داشتن آن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید نحوه صحیح استفاده و بهره بردن از چنین فضایی را نیز بلد باشیم. در بسیاری از خانه‌ها و ویلاها فضاهای باز خوبی وجود دارند که پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بخش‌های خانه را دارند. متاسفانه بسیاری از این فضاها به درستی استفاده نمی‌شوند. نحوه چیدمان و استفاده از فضاهای باز می‌تواند آن را از یک محیط ساده به بهشتی برای وقت‌گذرانی تبدیل کند. در طراحی و دکوراسیون فضای باز می‌توانید کاملا خلاقانه عمل کنید و آیتم‌های مرسوم در چیدمان فضاهای بسته را کنار بگذارید.

اولین قدم در چیدمان فضای باز

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
شوروم مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

chidaneh ad banner

اولین قدم در چیدمان فضای باز شناخت درست محیط است. اندازه کلی فضا، ویژگی‌ها، ایرادات و مزیت‌های آن باید در نظر گرفته شود. شناخت درست فضایی که در اختیار دارید به چیدمان بهتر آن فضا کمک می‌کند. با توجه به مزیت‌ها و ایرادات فضایی که در اختیار دارید می‌توانید چیدمان فضای باز را طوری در نظر بگیرید که ایراداتش پوشیده و مزیت‌های آن نشان داده شوند.

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
شوروم مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

هیجان‌انگیزترین بخش چیدمان فضای باز این است که می‌توانید نهایت خلاقیت را در آن به خرج دهید. کافی است تناسبات و نکات اصلی را در چیدمان رعایت کنید تا فضایی رویایی برای خودتان خلق کنید.

نکات چیدمان فضای باز

1. تناسب را رعایت کنید. این مورد به طور کلی در تمامی موارد مربوط به طراحی، معماری، دکوراسیون و چیدمان از اصول اولیه محسوب می‌شود. در انتخاب آیتم‌های چیدمان فضای باز تناسب را در نظر بگیرید.
2. قوانین را فراموش کنید. اصول و قوانین را کنار بگذارید و به سبک خودتان پیش بروید. از رنگ‌، طرح و آیتم‌های متفاوت و جسورانه‌تری استفاده کنید تا فضای زیباتری خلق کنید. برای انتخاب مبلمان ویلایی می‌توانید سری به پروفایل شرکت آلاچیق بزنید.
3. از گل و گیاه استفاده کنید. گلدان‌های کوچک و بزرگ و ترکیب دلنشین برگ و رنگ گل‌ها چیدمان فضای باز را بسیار دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
شوروم مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

4. نور را دست کم نگیرید. نورپردازی خوب، زیبایی و حس خوب چیدمان فضای باز را چندین برابر می‌کند. استفاده از نورهای گرم و ملایم و لامپ‌های کوچک و ریسه‌ای فضا را دلنشین‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.
5. هدف چیدمان فضای باز را در نظر داشته باشید. در نظر داشتن یک هدف خاص به بهتر شدن چیدمان فضای باز کمک می‌کند. این موضوع را در نظر داشته باشید که می‌خواهید فضای باز محلی برای دورهمی‌ها، گفتگو و مهمانی‌های کوچک باشد، یا ترجیح می‌دهید فضایی خصوصی و آرامش بخش باشد. در این صورت چیدمان فضا را مطابق با هدف اصلی آن اجرا کنید.

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
مبلمان و لوازم فضای بیرونی
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

6. راحتی را در اولویت قرار بدهید. فضای باز همواره مکانی برای آرامش و لذت بردن است. این موضوع را در چیدمان فضای باز در نظر داشته باشید. نشیمن و کوسن‌های مناسب حس آرامش و راحتی فضا را افزایش می‌دهند. برای دیدن نمونه‌هایی از مبلمان راحتی مناسب برای فضای باز می‌توانید ازپروفایل شرکت آلاچیق دیدن کنید.

 نکاتی برای خرید آیتم‌های چیدمان فضای باز

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
مبلمان و لوازم فضای بیرونی
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

سبک چیدمان فضای باز شما هر چه باشد نیاز به آیتم‌های مناسب و هماهنگ دارد. فارغ از اینکه چه سبکی را برای چیدمان فضای باز انتخاب می‌کنید بهتر است در خرید آیتم‌های مورد نیازتان این موارد را در نظر داشته باشید:

• شرایط آب و هوایی (می‌تواند بر کیفیت و ماندگاری آیتم‌های مورد نظرتان اثر گذار باشد)
• کیفیت 
• راحتی
• دوام و ماندگاری
• تناسب با ظاهر و اندازه‌ی فضای باز

از آنجایی که مبلمان در چیدمان فضای باز بخش عمده و مهمی از فضا را تشکیل می‌دهند، باید بیشترین دقت را در انتخاب و خریدشان داشته باشید. برای دیدن نمونه‌هایی از مبلمان ویلایی مناسب برای چیدمان فضای باز می‌توانید از پروفایل شرکت آلاچیق دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی:

چگونه حیاطی زیبا و کاربردی داشته باشیم؟

7 ایده تزیین حیاط برای جشن و مهمانی های بهارانه

طراحی تراس و بالکن کوچک با 16 ایده خنک تابستانی!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه