Chidaneh.com placeholder image

کوارتز یا کورین؟ رقابت بهترین سنگ در دکوراسیون داخلی

به قلم: مژگان احمدی

کوارتز یا کورین؟ سنگ‌ها یکی از متریال‌های جذاب در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آیند. انواع سنگ در دکوراسیون داخلی کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند. کورین و کوارتز دو نوع از سنگ‌های بسیار پر طرفدار هستند که خود نیز انواع مختلفی دارند. سالید سرفیس یا در اصطلاح کورین نوعی سنگ مصنوعی‌ و ساخت دست انسان است. صفحات کوارتز نیز اغلب تحت عنوان سنگ مهندسی شناخته می‌شوند. چرا که در فرمول ساخت این سنگ بیش از 90 درصد از سنگ طبیعی استفاده شده است. کورین و کوارتز به صورت صفحات کاملا مسطح و در رنگ‌های بسیار متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و علی‌رغم تفاوت‌های زیادی که با یکدیگر دارند هر دو به طور گسترده‌ای در دکوراسیون فضاهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 

کوارتز یا کورین

کاربردهای کوارتز و کورین در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

سنگ یکی از متریال‌های بسیار محبوب در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. انواع مختلف سنگ‌های کورین و کوارتز با طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند. تنوع رنگی زیاد، ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر خش‌پذیری از جمله ویژگی‌هایی هستند که استفاده از این سنگ‌ها را برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب کرده است. شاید بتوان گفت که کورین و کوارتز از جمله بهترین و پرکاربردترین انواع سنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند. کانترتاپ آشپزخانه، پیشخوان آشپزخانه، سینک ظرفشویی و دیوارپوش بین کابینتی از جمله کاربردهای این متریال‌ها در آشپزخانه به حساب می‌آیند. صفحه کابینت کوارتز، انتخابی مطمئن برای کانتر آشپزخانه است. همچنین صفحات کورین انتخابی مدرن برای سطح روی کانتر هستند.

تابلو فرش ریحان

استفاده از کوارتز یا کورین ظاهر بسیار لوکس و امروزی به به آشپزخانه می‌دهد. سنگ های کوارتز و کورین هم برای دکوراسیون مدرن و هم برای دکوراسیون کلاسیک قابل استفاده هستند.

مطلب مرتبط: سینک ظرفشویی آشپزخانه، کورین بهتره یا استیل؟

کوارتز و کورین

کوارتز و کورین در طراحی داخلی سرویس بهداشتی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا سنگ به یکی از متریال‌های رایج و جذاب در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی تبدیل شده است؟ مهمترین دلایل استفاده از سنگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی را می‌توان لوکس بودن، مقاومت در برابر رطوبت و نظافت آسان دانست. سنگ‌ مصنوعی کورین و کوارتز امروزه بیش از پیش برای استفاده در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی مورد توجه قرار گرفته‌اند. مهمترین ویژگی کورین و کوارتز که آن‌ها را برای استفاده در دکوراسیون سرویس بهداشتی مناسب کرده در واقع آنتی باکتریال بودن آن‌هاست. چرا که این سنگ‌ها سطحی کاملا صاف و یکدست دارند و امکان تجمع آب و آلودگی در آن‌ها وجود ندارد.

مطلب مرتبط: انواع سنگ روشویی، اول مقاله رو بخون بعد بخر!

 

کوارتز یا کورین

کوارتز یا کورین؟ کدام بهتر است؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که حالا سنگ کورین بهتر است یا کوارتز؟ و در هر پروژه‌ای بهتر است از کدام متریال استفاده کنید؟ صرف‌نظر از تفاوت ظاهری صفحات کورین و کوارتز که کاملا سلیقه‌ای می‌باشد، این دو متریال تفاوت‌های دیگری نیز با یکدیگر دارند. به عنوان مثال صفحات کوارتز در برابر خراشیدگی مقاومت بیشتری نسبت به صفحات کورین دارند، در حالی که صفحات کورین بر خلاف صفحات کوارتز ترمیم‌پذیر هستند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم صفحات کورین در واقع سنگ مصنوعی به حساب می‌آیند در حالی که صفحات کوارتز بیش از 90 درصد سنگ طبیعی هستند و در نتیجه قیمت صفحات کورین ارزان‌تر از صفحات کوارتز می‌باشد و تنوع رنگی بسیار بیشتری دارد.

کورین و کوارتز هر دو به طور گسترده در کاربردهای دکوراسیون داخلی شامل کانتر آشپزخانه، سینک ظرفشویی، حمام و روشویی، میز رستوران، میز پذیرش و یا دکوراسیون مراکز بهداشتی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و دیگر مراکز اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین بهتر است که با توجه به نوع کاربرد متریال، تنوع و تناسب رنگی و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید اقدام به انتخاب یکی از آن‌ها نمایید.

کوارتز یا کورین

کلام آخر: استفاده از کوارتز یا کورین در دکوراسیون داخلی بسیار کاربردی و پرطرفدار است. استفاده از این سنگ ها تقریبا در همه‌ی کاربرد‌های دکوراسیون داخلی از آشپزخانه گرفته تا سرویس بهداشتی کاربرد دارد. چیدانه به شما پیشنهاد می‌کند که حتما از برای انتخاب سنگ با اهالی فن چیدانه و متخصصین مصالح مشورت کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه