Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی رستوران، با 5 مرحله برای جذب مشتری!

به قلم: تحریریه چیدانه

امروزه به دلیل نوع فعالیت اکثر مردم بیشتر قرارها و گفتگوها در رستوران ها برگزار می شود. این موضوع باعث شده است علاوه بر کیفیت غذا که اهمیت دیرینه ای دارد، به دکوراسیون رستوران نیز توجه ویژه‌ای شود. طراحان دکور هنرمند معتقد هستند: کیفیت غذا مردم را جذب می کند و زیبایی محیط آنها را حفظ می کند. به همین منظور می خواهیم شما را با نکات ضروری برای طراحی یک رستوران مناسب آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

اسکای اسکرپر

تعیین سبک در طراحی داخلی رستوران

همیشه اولین قدم برای طراحی دکوراسیون، نقش مهمی در نتیجه ی نهایی کار خواهد داشت. اولین قدم در طراحی دکوراسیون رستوران مشخص کردن مشتری هدف است. پس باید دقت داشت با توجه به سبک و نوع مشتریانی که می خواهید داشته باشید دکوراسیون رستوران خود را طراحی کنید. مثلا اگر رستوران شما در نزدیکی یک دانشگاه است و بیشترین افرادی که امکان رفت و آمد در آنجا را دارند دانشجو ها هستند باید با توجه به مشتریان هدف خود،یعنی دانشجو ها دکوراسیون رستوران را طراحی کنید. پس در اولین قدم مشتریان هدف خود را بشناسید.

مطلب پیشنهادی : طراحی داخلی رستوران، تو این رستوران ها غذا خیلی می چسبه!

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

اصول چیدمان در طراحی داخلی رستوران

چیدمان در دکوراسیون رستوران مدرن :

 اگر تصمیم به طراحی دکوراسیون رستوران مدرن گرفته‌اید توجه کنید که:

  • در ورودی رستوران حتماً از نورپردازی مناسب، هم برای راه ورودی و هم برای تابلوها استفاده کنید.
  •  استفاده از رنگ های کرم، شیری، آجری و سبز برای رستوران های مدرن بسیار مناسب است.
  • با توجه به رنگ دیوارها کفپوش های مناسبی نیز انتخاب کنید.
  •  در طراحی دکوراسیون رستوران های مدرن، حتماً از مجسمه ها و نقش برجسته ها بر روی دیوار استفاده کنید.
  •  در انتخاب صندلی و یا مبل دقت داشته باشید که در حین سادگی باید بسیار شیک باشند. برای رستوران های مدرن به هیچ وجه مبلهای کوچک استفاده نکنید.

 و در آخر باید بگوییم باز نورپردازی مناسب رستوران شما است که ‏آن را به کلی تفکیک می کند.

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

چیدمان در دکوراسیون سنتی : 

اگر تصمیم به طراحی دکوراسیون رستوران خود به سبک سنتی ایرانی گرفته‌اید:

  • اولین نشان دهنده آن مبلمان رستوران شما است. نیمکت های چوبی با پشتی های سنتی راحت یا میز و صندلی های چوبی به سبک قدیمی بهترین گزینه برای رستوران های سنتی است.
  •  پرده ها و رومیزی ها و حتی وسایل تزئینی که بر روی میزها استفاده می کنید می تواند رنگ و بوی سنتی ویژه‌ای به دکوراسیون رستوران شما ببخشند.
  • رنگ های ایرانی مانند آبی لاجوردی، فیروزه ای و خاکی می توانند برای چنین دکوراسیونی مناسب باشند.
  • و در آخر با سبک ظرف ها و موسیقی سنتی و استفاده از طبیعت در محیط رستوران می توان یک رستوران سنتی دلنشین طراحی کرد. 

مطلب پیشنهادی : لوکس ترین رستوران تهران به سبک ایرانی، قبل و بعد از بازسازی!

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

برای چیدمان رستوران باید دقت داشت این طراحی به گونه ای باشد که بهترین سرویس را به مشتری ارائه دهد و در کنار آن احساس راحتی به مشتری القا شود. در چیدمان صندلی ها باید دقت داشت برخی از آن ها مانع رفت و آمد و یا مسدود کردن فضا نشوند. حتی دید افراد نیز حائز اهمیت است؛ این که در هر جایی که می نشینند دید مناسبی به محیط اطراف داشته باشند. به عنوان مثال اگر یک میز مقابل آشپزخانه یا در ورودی و یا حتی سرویس بهداشتی قرار بگیرد ممکن است در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار نگیرد.

[[nid:297343]

بهترین رنگ در دکوراسیون رستوران

 قبل تر راجع به اهمیت رنگ توضیح مختصری به شما دادیم. در این قسمت می خواهیم کامل تر رنگ ها را بشناسیم:

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون رستوران طیف قرمزها، زردها و نارنجی ها هستند، که موجب افزایش اشتهای مشتریان می شوند. رنگ های تیره و رنگ های طبیعی که از طبیعت گرفته می شوند نیز انتخاب مناسبی برای رنگ رستوران ها هستند که از جمله آن ها می توان به رنگ سبز اشاره داشت. رنگ طبیعی گرم بی نظیری که هم برای دکوراسیون رستوران های سنتی مناسب است و هم دکوراسیون رستوران های مدرن را چشمگیر می کند. لازم به ذکر است که، رنگ هایی که شبیه سبز می باشند نمی‌توانند احساس یکسانی القا بکنند.

اما رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون رستوران مناسب نمی باشند عبارتند از: آبی و بنفش

این رنگ ها  برای القای محیطی آرام استفاده می شود و این موضوع برای رستوران حس خوبی را انتقال نمی دهد و در کنار آن باعث کاهش اشتها می شود. فراموش نکنید که انتخاب  رنگ برای دکوراسیون رستوران تنها یک انتخاب آزادانه نیست. رنگ رستورانتان را باید با فکر و مشورت از زمانی که به عنوان پایه در تمام مراحل بازاریابی و برند سازی رستوران خود انتخاب کنید.

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

نورپردازی مناسب رستوران

اکثرا دیده می شود که  تاثیر پنجره و اهمیت آن در طراحی رستوران نادیده گرفته می شود. پنجره یک عامل بسیار مهم که پتانسیل بالایی در جذب رهگذرانی که در وهله اول تصمیم ندارند به رستوران شما بیایند، دارد. نکته مهم دیگر در طراحی دکوراسیون داشتن نور مناسب برای فضا است. شما با استفاده از نور نه تنها می توانید فضا را روشن کنید بلکه بازی با نور می تواند به فضاسازی شما کمک کند. بهتر از منابع نوری مختلفی استفاده کنید تا جدا سازی ها در رستوران به راحتی انجام شود. 

مطلب پیشنهادی : رستوران های منحصر به فرد در تهران

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

نکات مهم در طراحی داخلی رستوران

راه کارهایی که تا الان برای شما توضیح دادیم، قدم های اولیه طراحی یک رستوران است. اگر می خواهید فضای رستورانتان خاص تر شود ادامه مطالب را هم بخوانید.

  • خیلی از رستوران ها به دلیل استقبال زیاد و کمبود جا، نیازمند فضای انتظار برای مشتریان دیگر خود هستند. پس چه بهتر برای این فضا یک طراحی خاص انجام شود تا مشتریان با دیدن پر بودن رستوران از وارد شدن به آن صرف نظر نکنند. در این فضا بهتر است با قرار دادن منو ها سفارشات مشتریان را بگیرید تا به محض ورود به سالن غذای آن ها آماده باشد. این کار به روند تند رستوران کمک می کند و نیازی نیست این فضا در داخل سالن طراحی شود.
  • حتما برای طراحی صندلی هایتان زمان بگذارید! این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا صندلی یک رستوران علاوه بر راحتی باید جای کمتری اشغال کرده و مشتری را به سمت خود جذب کند. استفاده از صندلی های  معمولی شاید راحت باشد اما به مرور مشتری را از فضای رستوران دور می کند.

به طور کلی اگر بخواهیم از تمام مطالب بالا یک نکته مهم را در طراحی رستوران برای شما گوشزد کنیم ‏آن هم  همخوانی داشتن اجزای رستوران با کل فضای آن است!
 تمام راه کارهای طراحان دکور هنرمند برای شما بخش کوچکی از طراحی یک رستوران بود. پس بهتر است برای داشتن یک نتیجه مطلوب با طراحانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید و یا کاررا به دست آن ها بسپارید.

" ما طراحان دکور هنرمند را به شما پیشنهاد می کنیم “

در ادامه بخوانید :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه