Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون لاکچری | شیکترین نمونه های ساختمان لاکچری و لوکس

به قلم: مژگان احمدی

احتمالا شما نیز به دنبال مطلب مفیدی درباره دکوراسیون لاکچری می‌گردید؛ این مقاله مخصوص لوکس پسندهاست. در این مقاله از چیدانه قصد داریم تا کمی بیشتر درباره دکوراسیون داخلی ساختمان های لاکچری صحبت کنیم. علی‌رغم این که امروزه سبک‌های طراحی و دکوراسیون داخلی مینیمال رواج بسیار زیادی پیدا کرده، اما هنوز هم افراد زیادی هستند که از طرفداران پر و پا قرص سبک‌های تجملی و لاکچری می‌باشند. شاید از خودتان پرسیده باشید که یک دکوراسیون لاکچری چگونه است؟ چگونه لوکس‌ترین دکوراسیون داخلی را داشته باشید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هم پاسخ برخی سوالات خودبشنوید و هم تعدادی عکس دکوراسیون لاکچری ببینید که حتما به کارتان می‌آید.

دکوراسیون لاکچری

چه رنگ‌هایی برای دکوراسیون داخلی لاکچری مناسب است؟

به طور کلی باید توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی لاکچری دیگر محلی برای جولان دادن رنگ‌های فانتزی و زننده نیست. رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی لاکچری و کلاسیک اغلب ملایم هستند. رنگ کِرِم، استخوانی، مشکی، قهوه‌ای، طلایی، نقره‌ای، بِژ، سبز زیتونی و قرمز مایل به قهوه‌ای از جمله رنگ‌های کاربردی در دکوراسیون کلاسیک و لاکچری می‌باشند. اصولا در سبک کلاسیک تضاد رنگی کم است و از رنگ‌های ملایم به جای رنگ‌های تند استفاده می‌شود.

سرویس خواب بالسا

 

دکوراسیون لاکچری

رنگ طلایی را می‌توان گل سر سبد رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی مجلل و لاکچری دانست؛ و در عین حال برای استفاده‌ی درست و بجا از این رنگ باید دقت بسیار زیادی به خرج داد. اساسا رنگ طلایی تداعی کننده‌ی احساس تشریفات و تجملات می‌باشد و استفاده از عناصر و اِلِمان‌های طلایی‌رنگ به راحتی می‌توانند تاثیر تعیین کننده‌ای بر روی دیزاین خانه با مدل دکوراسیون داخلی لاکچری داشته باشند. مثلا موتیف‌های طلایی، تزئینات طلاکوب دیوار و سقف، لوستر طلایی، پرده طلایی و یا آینه دکوراتیو طلایی هر یک می‌توانند به صورت جداگانه بر زیبایی منزل‌تان بیفزایند. صد البته که توجه به استفاده‌ی هوشمندانه، به‌اندازه و به‌جا از این رنگ برای رسیدن به دکوراسیون لاکچری طلایی ضروری است.

دکوراسیون لاکچری

معجزه گچبری در دکوراسیون داخلی لاکچری!

دیتیل و جزئیات همواره به کمک شما می‌آیند تا دکوراسیون داخلی لوکس و مجلل‌تری داشته باشید. مثلا به کار بردن انواع گچبری سقف و انواع گچبری دیوار با جزئیات و دقت بسیار زیاد، پتینه کاری دیوار و پتینه کاری سقف و همچنین اجرای طرح موتیف کلاسیک سقف و دیوار با ورق طلا هر یک تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخلی خانه‌ های لاکچری دارند. در این بین گچبری جلال و جبروت ویژه‌ای دارد که در یک دکور داخلی مجلل و لوکس خودنمایی می‌کند و می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی مثل سقف، تزئینات جای لوستر، دیوارها و ستون‌ها به کار برد.

دکوراسیون لاکچری

دکوراسیون داخلی اتاق خواب لاکچری چگونه است؟

پر واضح است که برای رسیدن به دکوراسیون لاکچری، باید به سراغ متریال‌های لوکس و با ارزش بروید و متریال‌های لوکس نیز برای هر فضایی نسبت فضای دیگر متفاوت است. دکوراسیون لاکچری لابی، دکوراسیون لاکچری سرویس بهداشتی، دکوراسیون لاکچری آشپزخانه و همچنین دکوراسیون لاکچری اتاق خواب از جمله فضاهای داخلی هستند که هر یک نیازمند متریال‌ها و تزئینات مجلل مخصوص به خود هستند.

در تصویر بالا نمونه‌ای از دکوراسیون اتاق خواب لاکچری را می‌بینید . مشخص است که اجرای هدبورد با متریال گرانبهای چرم، آینه‌کاری قرینه، استفاده از تخت خواب تاج‌دار طلایی و لوستر کلاسیک در کنار یکدیگر به خوبی فضایی لوکس و لاکچری را برای اتاق خواب مَستر ایجاد نموده‌اند.

ساختمان لاکچری

نمای لاکچری ساختمان

احتمالا شما نیز این ضرب‌المثل را بارها شنیده‌اید که “از کوزه همان برون تراود که در اوست". جالب است بدانید معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست! خانه‌ای با دکوراسیون لاکچری نیاز به نمای لوکس و مجلل نیز دارد تا ماهیت خود را به نمایش گذارد. طراحی خیره کننده‌ی نما با به کارگیری موتیف‌های تزئینی، کتیبه‌های کلاسیک، ستون‌های مجلل، پنجره‌ها و حفاظ های لوکس، نورپردازی و پوشش گیاهی با شکوه در کنار یکدیگر منجر به ساختمانی همه چیز تمام و کم‌نظیر خواهد شد. نمای لاکچری ساختمان در تصویر بالا نمونه‌ی جذابی‌ست که اهمیت این مسئله را به خوبی نشان می‌دهد.

دکوراسیون لاکچری

کلام آخر: 

هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که طرفدار تجملات و تشریفات‌ هستند و ترجیح می‌دهند تا خانه یا ویلایی با دکوراسیون لاکچری داشته باشند. در این مقاله به نکات مهمی شامل تاثیر رنگ‌ها، گچبری‌ها، پتینه‌کاری، آینه‌کاری و استفاده از متریال‌های لوکس در دکور داخلی و نمای ساختمان‌های لاکچری پرداختیم که بسیار اهمیت دارند. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه