Chidaneh.com placeholder image

نقش صندلی اداری در سلامت کارکنان

به قلم: گلنار

صندلی اداری نقش به سزایی در سلامت کارمند ایفا می‌کند و تنها پارامتری که به سلامت کمک می‌کند یک صندلی اداری استاندارد است. کارمند بر اساس روند کاری خود می‌تواند از صندلی استفاده کند که بدون کشیدگی و قوس بیش از حد معمول به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.
در مورد یک صندلی اداری، تنظیم ارتفاع، تنظیم زاویه، تنظیم عمق، تنظیم ارتفاع پشتی صندلی، تنظیم زاویه برگشت صندلی به حالت اولیه و بسیاری موارد دیگر از مهم ترین نکاتی است که بدون اینکه متوجه آن شد در سلامت اثر می‌گذارد.تنظیم ارتفاع صندلی مانع از کشیدگی پاها می‌شود و تنظیم زاویه صندلی با استفاده از یک کوسن شناور که متصل به صندلی است برای افراد فراهم خواهد شد. 

  • تنظیم عمق صندلی برای افرادی که قد بلندتری دارند گزینه ایده الی به شمار می‌آید.
  • تنظیم ارتفاع پشتی صندلی با استفاده از یک چرخ دنده حالت قرار گیری زاویه کمر را مشخص می‌کند.
  • تنظیم زاویه برگشت صندلی به صورت خودکار از کمر و ستون فقرات کمر مراقبت می‌کند.  

صندلی اداری

قالیشویی ادیب

خوشبختانه به تازگی در کشور مرسوم شده که بر اساس سمت و شغل پرسنل اداری از صندلی‌های مخصوص برای کارایی بهتر بهره گرفته شود. صندلی اداری متناسب با حرفه افراد علاوه بر پرستیژ کاری سبب می‌شود سلامتی نیروی کار به خطر نیفتد و بر اساس کاری که در طی روز به انجام می‌رسانند از یک صندلی ایده ال بهره بگیرند.
متناسب بودن صندلی با شرایط فیزیکی کارمند سبب می‌شود به سلامت افراد در طی گذر زمان آسیب وارد نشود. صندلی‌های اداری باید ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته باشند تا در یک محیط اداری قابلیت‌های مختص به خود را فراهم سازند. بر فرض صندلی‌های اداری که راحتی یک کارمند را فراهم می‌سازد سبب خستگی او در طی روز نمی‌شود و همین امر راندمان کاری را به شکل جدی‌تری بهبود می‌بخشد.

صندلی اداری بر اساس شرایط فیزیکی و جسمی خانم‌ها و آقایان با شکل و طرح متفاوت طراحی و ساخته می‌شود. از همین رو در یک نگاه کلی می‌توان گفت وقتی صندلی استاندارد است که نرمی متعادل داشته باشد، ارتفاع استاندارد داشته باشد و در جنس رویه صندلی و دسته‌ها و پایه‌ها از مرغوب ترین متریال بهره گرفته شده باشد.

ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد

  • صندلی اداری باید از بر اساس استانداردهای اصولی طراحی و ساخته شده باشد.
  • مطابق با حرفه و سمت شغلی مد نظر قرار داده شود.
  • بر اساس ارگونومیک بدن در پرسه تولید طراحی و به بهره برداری رسیده باشد.

صندلی اداری استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

صندلی اداری استاندارد مانع از بروز بیماری‌های جدی همانند دیسک کمر و درد دست و پا می‌شود. از آنجایی که در طی روز تمام وزن بر روی کمر قرار دارد، باید از مدلی از صندلی اداری استفاده شود که به سلامت کارمند اهمیت دهد.
در قدم اول توصیه می‌شود از صندلی اداری استفاده شود که پشتی برای پشت سر داشته باشد تا در زمان نگاه کردن به مانیتور شخص در راستای صفحه کامپیوتر سر خود را قرار دهد و به گردن و چشم خود آسیبی وارد نکند. قابلیت چرخش یک صندلی اداری استاندارد مانع از خستگی کارمند می‌شود و برای کارهای دم دستی و ساده خود نیاز به بلند شدن از روی صندلی نخواهد داشت. ایده ال ترین صندلی با طراحی استاندارد یک صندلی است که متناسب با فرم طبیعی بدن طراحی و ساخته شده باشد. از همین رو افراد بر اساس شرایط جسمی و قامتی خود می‌توانند دست به انتخاب بزنند.

  • هم اندازه با قامت کارکنان باشد به شکلی که سبب کشیده شدن پاها یا خم شدن پا نشود.
  • ایمن باشد و سلامت افراد را در طی روز به خطر نیندازد و این مهم به دلیل تحمل بیشتر وزن بر روی کمر به شکل جدی تری باید مد نظر قرار داده شود.
  • برای استفاده کردن از میز اداری نیاز به خم شدن زیاد از حد معمول نباشد.

صندلی اداری استاندارد باید متناسب با شرایط فیزیکی افراد خریداری شود. کوتاه بودن و بلند بودن صندلی سبب می‌شود در طی گذر زمان کاربر دچار بیماری‌های جسمی شود و به کمر، شانه، دست، مچ و پای او آسیب جدی وارد شود.

نکاتی که برای خرید صندلی اداری استاندارد باید رعایت شود

صندلی اداری یکی از اصلی ترین تجهیزات اداری به شمار می‌آید از همین رو برای خرید آن باید پارامترهای اساسی و مهمی را مد نظر قرار داد.

  • تا ۱۱۰ درجه زاویه خم شدگی پشتی صندلی باید به سمت عقب قابلیت حرکت داشته باشد تا برای رفع خستگی کاربر موثر باشد.
  • دسته‌ها باید به شکلی طراحی شده باشند که در صورت قرار گرفتن دست روی دسته‌ها تا ۵ درجه به سمت پایین یا بالا دست به راحتی در حرکت باشد.
  • ارتفاع صندلی‌های اداری باید به شکلی باشد که نیازی به زیر پایی نباشد زیرا سبب خستگی کاربر با فوکس کردن بر روی یک نقطه می‌شود.

ارتباط صندلی اداری با روند کاری پرسنل

صندلی اداری در نمونه‌های بسیار متنوع و متفاوتی تولید می‌شود و به راحتی بر اساس شرایط کاری خود می‌توان از ایده ال ترین گزینه در این راستا بهره گرفت. به عنوان مثال افرادی که در طی روز با کامپیوتر سر و کار دارند بهتر است از صندلی اداری بهره بگیرند که فاصله دست و سر را با ابزارهای مخصوص به کامپیوتر به خوبی حفظ کند. اگر فرد سمت اپراتور را به عهده دارد صندلی‌های اپراتوری گزینه ایده الی محسوب می‌شود.

این صندلی‌ها اغلب کوچک هستند و نیاز به فضای زیادی برای جایگذاری آنها نیست. صندلی‌های آزمایشگاهی با پشتی و بدون پشتی به صورت چرخ دار تهیه می‌شوند که برخی از آنها با دسته و برخی دیگر بدون دسته ساخته شده‌اند که بر اساس نیاز و پرسه کاری که در طی روز دنبال می‌شود، می‌توان از ایده ال‌ترین مدل صندلی در این راستا کمک گرفت.
صندلی کارمندی که مورد بحث است یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون‌های اداری به شمار می‌آید که قدری به نسبت سایر محصولات قیمت تمام شده بالاتری را به خود اختصاص داده است.

صندلی اداری اگر متناسب با شغل و حرفه افراد انتخاب شود در طی گذر زمان راحتی بیشتری را برای کارمند فراهم می‌ سازد. همین امر سبب می‌شود با روند سریع تری کارها را انجام داد و از وقت و زمان خود نهایت استفاده را برد.

صندلی اداری ارگونومیک را بشناسیم

صندلی اداری ارگونومیک به دلیل ارتفاع بسیار مناسب دسته‌ها این مهم را برای کاربر فراهم می‌آورد که در هنگام تایپ کردن، دست در زاویه متناسب و خوبی قرار بگیرد. در قدم بعدی باید به این مورد اشاره داشت که صندلی ارگونومیک با توجه به فرم طبیعی بدن طراحی و ساخته می‌شود که این مهم از کمر، ستون فقرات، گردن و لگن به خوبی مراقبت می‌کند.
ویژگی ارگونومیک بودن صندلی سبب می‌شود افراد بدون کشیدگی اعضای بدن خود به وسایل روی میز کار خود دسترسی داشته باشند. صندلی ارگونومیک به راحتی با دارا بودن پیستون گازی پنوماتیک قابل تنظیم است و این امر ارتفاع متناسب تری را برای کاربر بر اساس قامت او تعین می‌کند. عرض صندلی ارگونومیک باید ۴۳ الی ۵۱ سانتی متر باشد تا عمق مناسبی را برای نشیمن گاه فراهم سازد.

از سوی دیگر ۵ الی ۹ سانتی متر باید بین پشت زانوها و صندلی فاصله باشد تا پاها مماس با بدن قرار داده شوند. زاویه‌ای که کمر و شانه در آن قرار می‌گیرند باید با یک دیگر تفاوت داشته باشند تا فاصله حاصل شده سبب پر کردن قوسی کمر شود. در نهایت می‌‌توان به جنس رویه که باید ضد تعرق باشد و دسته صندلی و چرخ‌های راحتی که برای حرکت صندلی در نظر گرفته شده اشاره کرد که همه از ویژگی‌های بارز یک صندلی ارگونومیک به شمار می‌آیند. 

صندلی اداری

ویژگی‌های صندلی ارگونومیک

  • از گودی کمر پشتیبانی کند تکیه گاه صندلی باید بین سی الی ۴۰ سانتی متر باشد.
  • ارتفاع صندلی به راحتی قابلیت تنظیم داشته باشد.
  • جنس رویه صندلی باید با بافتی باشد که قابلیت تنفسی داشته باشد.
  • صندلی اداری باید از رویه ضد تعرق بهره گرفته باشد.
  • دسته‌ها و پایه‌های صندلی به راحتی بیشتر افراد کمک کند؛ نه خیلی نرم و نه خیلی سفت باشد تا افراد به راحتی قابلیت جابجایی روی آن را داشته باشند.

صندلی ارگونومیک ایده ال ترین انتخاب برای کاربری است که تمام روز را پشت میز کار خود مشغول به کار است، زیرا این قبیل صندلی‌ها به سلامتی افراد آسیبی کمتری به نسبت سایر صندلی‌های دیگر وارد می‌کند.

صندلی‌های اداری استاندارد را بهتر است از فروشگاه‌های آنلاین معتبر که سال‌ها تجربه در این زمینه دارند خریداری کرد تا از صرف هزینه‌های اضافه در امان بود.
متخصصین شرکت هوم پاد صندلی‌های اداری با کیفیت را بر اساس معتبر ترین برندها در نظر گرفته‌اند و می‌توان با نازل ترین قیمت‌ به مرغوب ترین محصولات دست پیدا کرد. فروشگاه‌های آنلاین با حذف دست‌های واسطه و فاکتور گرفتن از هزینه‌های پنهان ایده ال ترین انتخاب را با مرغوب ترین متریال و مقرون به صرفه ترین قیمت‌ها در نظر گرفته‌اند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی خرید درباره انواع لوازم و مبلمان اداری می‌توانند به سایت فروشگاه آنلاین هوم پاد به آدرس homepaad.com و بلاگ این مجموعه مراجعه کنند. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه