Chidaneh.com placeholder image

طراحی سرویس بهداشتی، در فضاهای آپارتمانی و چند نکته‌ مهم

به قلم: پروا رحمتی

شکی نیست که یک دوش آب گرم در فضایی زیبا و آرامش‌بخش می‌تواند خستگی روزانه را از تن‌مان در کند. معمولا در بسیاری از فضاهای آپارتمانی و کوچک جای چندانی برای کار روی سرویس بهداشتی نیست و به این بخش مهم خانه اغلب توجه چندانی نمی‌شود. اما فارغ از متراژ خانه، سرویس بهداشتی یکی از بخش‌های مهم در طراحی خانه و نیازمند اجرای اصولی است. از دستشویی و حمام گرفته تا طراحی و ساخت روشویی و جزئیات تزئینی، انجام اصولی هر مورد می‌تواند فضای کوچک سرویس بهداشتی را به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های خانه‌ی شما تبدیل کند!

بلومیس
کابینت روشویی
diamondبلومیس

اسکای اسکرپر

طراحی و ساخت سرویس بهداشتی

چه قصد تغییر سرویس بهداشتی قدیمی‌تان را داشته باشید و چه در حال ساخت این بخش از خانه‌ی جدیدتان هستید، اولین موردی که باید در نظر بگیرید سلیقه و سبک شخصی‌تان در طراحی و دکوراسیون خانه است. بعد از آن باید به سراغ اصول و قواعد در طراحی فضای سرویس بهداشتی منزلتان بروید. به کار بردن اصول و قواعد را بهتر است به دست متخصصان بسپارید، اما در عین حال خوب است که بدانید چه سبک و نوع فضایی را ترجیح می‌دهید. اگر نیاز به مشاوره در این زمینه دارید بهتر است سری به پروفایل شرکت بلومیس بزنید.

[[nid:246804]]

از جاگذاری صحیح آیتم‌ها گرفته تا شیرآلات و روشویی استاندارد و نورپردازی مناسب، نکات بسیاری در طراحی و ساخت سرویس بهداشتی وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

در طراحی و ساخت سرویس بهداشتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

چند مورد مهم و اساسی در طراحی و ساخت سرویس بهداشتی وجود دارد:

  • استفاده کاربردی از فضا

معمولا بسیاری از وسایل بهداشتی فردی و شوینده‌ها در فضای سرویس بهداشتی قرار داده می‌شوند. در نتیجه، در نظر گرفتن فضای مناسب برای آن‌ها، خصوصا در محیط‌های کوچک اهمیت زیادی دارد. استفاده از کابینت‌های دیواری و یا قفسه‌های دردار گزینه‌ی خوبی برای نگهداری وسایل و آلوده نشدن آن‌ها به دلیل نزدیکی به دستشویی محسوب می‌شود.

بلومیس
کابینت روشویی
diamondبلومیس

  • شیرآلات و روشویی مناسب

طراحی و ساخت کابینت روشویی و استفاده از شیرآلات مناسب در آن به اندازه‌ باقی بخش‌های اصلی سرویس بهداشتی اهمیت دارد. اغلب آینه‌های سرویس بهداشتی در بالای روشویی کارگذاشته می‌شوند. بالای روشویی فضای مناسبی برای قرارگیری کابینت دیواری با درهای آینه‌دار است. زیبایی و کیفیت سنگ به کار رفته در روشویی سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. به کارگیری شیرآلات مناسب در این ناحیه نیز تا حد زیادی از هدررفت آب جلوگیری می‌کند. نمونه‌هایی از روشویی مدرن و استاندارد را می‌توانید در پروفایل شرکت بلومیس ببینید.

بلومیس
کابینت روشویی
diamondبلومیس

  • تهویه مناسب

بدون شک استفاده از تهویه یکی از بایدها در طراحی سرویس بهداشتی است که در بسیاری از ساختمان‌ها به صورت اصولی انجام نمی‌شود. استفاده از یک فن قوی در سرویس بهداشتی باعث کاهش تولید میکروب‌هایی می‌شود که در اثر رطوبت فضای سرویس بهداشتی امکان رشد و تکثیر پیدا می‌کنند.

  • نورپردازی

نورپردازی یکی از موارد بسیار مهم در دکوراسیون است. از آنجایی که اغلب فضای سرویس بهداشتی در آپارتمان‌های کوچک فاقد پنجره و در نتیجه نور طبیعی است، نورپردازی در آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

بلومیس
کابینت روشویی
diamondبلومیس

حرف آخر:

نکات مهم دیگری در طراحی سرویس بهداشتی وجود دارد، از جمله: انتخاب کاشی‌های مناسب، انتخاب وان و دوش استاندارد، به‌کارگیری عایق صدا در طراحی سرویس بهداشتی و غیره. اجرای اصولی همگی این موارد نیاز به افراد باتجربه و متخصص در این زمینه دارد.

“شرکت بلومیس یکی از شرکت‌های باسابقه و حرفه‌ای است که می‌تواند در زمینه طراحی و ساخت کابینت روشویی و همچنین مشاوره و اجرای اصولی سرویس بهداشتی شما را یاری کند"

مطلب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه