Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید بهترین برند موکت ایرانی و خارجی

به قلم: فهیمه مصدرالامور

معمولا برای پوشاندن کف خانه و احساس آرامش یکی از مناسب‌ترین روش‌ها، استفاده از موکت است. مردم اغلب در تصمیم‌گیری برای خرید انواع موکت دچار تردید می‌شوند؛ به همین جهت معرفی بهترین برند موکت در این تصمیم کمک‌کننده است. انواع موکت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد و مناسب فضاهایی مانند: اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، راهرو‌ها و… هستند. علاوه‌بر زیبایی، موکت‌های ایرانی و خارجی کیفیت خوبی دارند و همواره صنعت موکت‌سازی ایران در حال پیشرفت است. شاید شما هم در خانه خود دغدغه انتخاب بهترین برند موکت را داشته باشید. پس با این مقاله از چیدانه همراه باشید.

بهترین برند موکت

شناخت انواع جنس موکت در بازار

امروزه جنس موکت‌های ایرانی و خارجی بیشتر از الیاف پلی‌آمید، پلی‌پروپیلن، نایلون و تایلی‌ها هستند. شاخصه‌های انتخاب بهترین برند موکت، درواقع تنوع موکت‌های ایرانی و خارجی، میزان پرز موکت، قیمت، روش تولید، طرح و نقش، متریال، مواد اولیه و نوع کاربرد انواع برند موکت در دکوراسیون داخلی است.

چوب و هنر

همچنین دسته‌بندی انواع موکت از نظر نوع بافت و روش تولید در بازار به شرح زیر است:

  • موکت پرزبلند (تافتینگ)
  • موکت نمدی
  • موکت حرارتی
  • موکت سه‌بعدی فانتزی
  • موکت چاپی
موکت خارجی

ویژگی‌های بهترین برند موکت خارجی

برند موکت‌های خارجی تحت لیسانس شرکت‌های اروپایی؛ معمولا دارای استانداردهای بالایی مثل استاندارد آسم و آلرژی، استاندارد آنتی‌استاتیک بودن (الکتریسیته ساکن) و استاندارد ضدحریق بوده و کیفیت بهتری نسبت به موکت‌های ایرانی دارند. از ویژگی‌های انواع موکت خارجی اینکه ثبات رنگ زیادی داشته و سریع در طول و زمان مقابل نور خورشید تیره و کدر نمی‌شوند. به‌عبارتی الیاف موکت خارجی در اثر تردد و جابه‌جایی اجسام سنگین، خراب نمی‌شود.

بهترین برند موکت خارجی در فروشگاه‌ها از کشورهای بلژیک، هلند، فرانسه، ایتالیا و چین هستند. قیمت موکت بلژیکی در بازار گران‌تر از انواع مدل موکت خارجی است. درواقع از عوامل موثر در تعیین قیمت موکت خارجی، متریال به‌کار رفته در تولید موکت، برند و کشور تولیدکننده آن است. طبیعتا بهترین مارک موکت‌های خارجی به‌دلیل کیفیت بالا، ایمنی، زیبایی و دوام بیشتر، قیمت بالاتری داشته و گرانترند.

بهترین برند موکت خارجی

بهترین برند انواع موکت خارجی

  • برند موکت خارجی سولاریس
  • مارک موکت بوگاتی
  • برند موکت متروپل،(موکت خارجی لونا)
  • برند موکت خارجی هالمارک
  • مارک موکت خارجیTecsom،(موکت تایل)
  • برند خارجی موکت سیزال
  • مارک موکت دسو
  • موکت خارجی ویلتون

در ادامه با تعدادی از انواع برند موکت خارجی بیشتر آشنا شوید.

1. برند موکت Tecsom، ( تایل)

موکت‌های تایلی محصول کشور فرانسه‌اند و به برند موکت Tecsom تعلق دارند. از پرطرفدارترین موکت‌های دنیا موکت خارجی تایلی است که کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و مقرون به صرفه نیز هستند. موکت‌های تایلی به‌صورت قطعات مربعی بوده که محبوبیت زیادی دارند و ترکیب آنها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف یک پازل زیبا درست می‌کند. مقاومت در برابر آلودگی و سهولت در تمیزی و ضدآتش بودن از مزایای آنهاست. جالب است بدانید مدل‌های ایرانی موکت تایلی در ایران هم تولید می‌شوند. از این موکت در فضاهای شلوع و پر تردد به راحتی می‌توانید استفاده کنید.

کاربرد موکت تایلی در دکوراسیون و طراحی بیشتر برای کفپوش نمایشگا‌ ها، فروشگاه‌های بزرگ مانند: فروشگاه‌های لوازم الکتریکی، فرودگاه‌ها، ادارات، سالن‌های آمفی‌تئاتر و کارخانه‌های صنعتی است. 

در این مطلب می‌توانید درباره موکت تایل بیشتر بخوانید.

2. موکت خارجی دسو

موکت خارجی دسو از دسته موکت‌های خارجی شیک بوده و محصولات این شرکت در بازار ایران هم وجود دارد. کابرد برند موکت دسو در ادارات چشم‌گیر است و به فضا جلوه زیبایی می‌دهد. این برند در زمینه تولید موکت خارجی تایل نیز فعال است. معمولا موکت تایل دسو در زمره انواع موکت خارجی گران و لوکس قرار می‌گیرد.

3. برند موکت ویلتون

شرکت ویلتون یکی از بهترین مارک موکت خارجی را در انواع مختلفی از موکت تایل تولید می‌کند. موکت خارجی ویلتون محصول کشور بریتانیا است ولی تولید محصولاتش را در چین آغاز کرده. از ویژگی‌های آن کیفیت بالا و مقاومت بالا در برابر تردد و الکتریسیته، قابلیت برگشت‌پذیری و مقاومت در برابر اجسام سنگین است. موکت طرح کاردیف و موکت طرح لیزر هم از انواع طرح‌های موکت خارجی ویلتون هستند.

کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی
کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی
کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی

موکت سیزال
موکت Lambrusco
موکت سیزال

4. برند موکت خارجی سیزال

شرکت موکت سیزال (Sisal)، نیز از انواع بهترین برند موکت خارجی است و موکت‌های تایل و رول باکیفیت بالا و متنوعی را تولید می‌کند. موکت خارجی سیزال محصول کشور آلمان بوده و دارای نمایندگی رسمی در ایران می‌باشد. درحقیقت برند موکت خارجی سیزال در دسته موکت‌های لوکس و لاکچری و گران‌قیمت قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های این برند خارجی اینکه به دلیل کیفیت بالا تا سال‌ها نیازی به تعویض ندارند. همچنین برند موکت سیزال، سفارش هم می‌پذیرد. لطافت و نرمی از دیگر مزایای موکت‌های سیزال است که باعث ایجاد احساس آرامش در شما می‌شود. این محصول به آسانی تمیز می‌شود و شامل انواع موکت‌های خانگی و موکت‌های اداری است.

5. موکت خارجی برند متروپل (لونا)

از معروف‌ترین موکت‌های برند متروپل؛ موکت خارجی لونا است که در بلژیک تولید شده و در ایران هم پیدا می‌شود. این مارک موکت خارجی، بیشتر رنگ‌های طوسی و خاکستری دارد و با طرح چهارخانه در بازار ایران به چشم می‌خورد. گران‌قیمت بودن دیگر ویژگی این موکت خارجی است.

6. برند موکت خارجی سولاریس

اگر دنبال بهترین برند موکت هستید، از موکت سولاریس غافل نشوید. موکت سولاریس به علت تنوع زیاد و رنگ‌بندی هیجان‌انگیز عموما مناسب اتاق کودک و نوجوان است. به‌طور کلی این موکت بلژیکی با هر سلیقه و دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

7. برند موکت مای‌فامیلی،(هالمارک)

مارک موکت خارجی هالمارک محصول کشور بلژیک و تولیدی برند مای‌فامیلی است. این موکت بسیار نرم است و طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی مانند رنگ بنفش و طوسی دارد و از این جهت مناسب اتاق کودک و نوجوان است. این برند موکت محصولی لوکس و لاکچری بوده و بنابراین قیمت گرانی دارد.

کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی
موکت اداری اینترفیس آمریکا
کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی

کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی
موکت لوکس اروپایی اینترفیس Interface
کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی

8. برند موکت اینترفیس

مدلی دیگر از بهترین برند موکت خارجی، موکت اینترفیس آمریکا است. این برند موکت خارجی در ایران هم به دلیل مقاومت دربرابر نور و تردد افراد، سازگاری و عدم گسترش آتش در هنگام آتش‌سوزی به جایگاه مناسبی در دکوراسیون ادارات، هتل‌ها و سازمان‌ها رسیده است.

9. موکت خارجی پاراگون 

از دیگر انواع برند موکت خارجی، موکت بریتانیایی پاراگون بوده که به‌دلیل دوام بالا و نگهداری ساده، سازگاری با استاندارد‌های زیست محیطی و راحتی و زیبایی این موکت معروف؛ باعث شده تا به یکی از موکت‌های دارنده انواع گواهی‌های استاندارد بین‌المللی تبدیل شود.

موکت خارجی در دکوراسیون

کاربرد عمومی موکت‌های خارجی در دکوراسیون

  • موکت‌های خارجی معمولا نه خشک می‌شوند و نه می‌شکنند.
  • پیشنهادمان این است کف سالن را با موکت‌های تایلی که برای افراد سالمند مناسب است، بپوشانید تا مانع از زمین خوردن سالمندان شود.
  • موکت خارجی پرز کوتاه با جذب صدای محیط، صدای ناشی از راه رفتن و دویدن کودکان را کاهش می‌دهد و برای اتاق کودک مناسب است. نکته دیگر اینکه به آسانی با جاروبرقی تمیز می‌شود.
  • همچنین موکت‌های خارجی بدون پرز و فشرده، برای محیط‌های اداری، شرکت‌ها و کارخانجات استفاده می‌شوند.
  • بهترین مارک موکت‌های خارجی به‌عنوان موکت خانگی در کف راه‌پله‌ها هم قابل پهن کردن هستند.
بهترین برند ایرانی

ویژگی‌های بهترین برند موکت ایرانی

بهترین موکت ایرانی را از لحاظ جنس موکت، به الیاف نایلونی، الیاف پشمی و الیاف پی‌استر، تقسیم‌بندی می‌کنند. از این منظر، الیاف پشمی جزو گران‌ترین و الیاف پلی‌استر با قیمت مناسب‌تر است. الیاف پلی‌استر موکت ایرانی معمولا دربرابر لکه و اشعه آفتاب مقاومت دارد. از طرف دیگر الیاف نایلونی دوام بالایی دارد، در طرح‌ها و رنگ‌های فراوان بوده و قابل تمیزشدن است. الیاف پشمی نیز دوام بالایی دارد ولی به دلیل نرمی و راحتی، مناسب فضای عمومی نیست.

در ادامه مقاله تعدادی از انواع بهترین مارک موکت در ایران را معرفی کرده‌ایم.

آرتا نقش تاک
موکت تایل شش ضلعی آرتا
آرتا نقش تاک

بهترین برند موکت‌های ایرانی

  • پالاز موکت
  • برند موکت ایرانی ظریف مصور
  • موکت ایرانی پارس
  • شرکت آرتا موکت
  • برند سپاهان موکت
  • موکت نگین مشهد
  • برند موکت ایرانی ماهوت
  • موکت فیروزه

خانه پالاز موکت و کاغذ دیواری و لمینیت
انواع رنگ‌های موکت ساده پالاز
خانه پالاز موکت و کاغذ دیواری و لمینیت

خانه پالاز
موکت پامچال
خانه پالاز

1. مزایای برند ایرانی پالاز موکت

همانطور که این نام را بارها شنیده‌اید؛ پالاز موکت به بهترین مارک موکت در ایران معروف است که باعث راحتی و نرمی کف خانه می‌شود، در برابر صدا و سرما نوعی عایق محسوب شده و همچنین برای مکان‌های سرد و پر سروصدا بیشتر استفاده می‌شوند. بر این اساس کیفیت و تنوع زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارد. از ویژگی‌های پالاز موکت؛ رنگ‌های ثابت و شفاف موکت، مقاومت بالا در برابر سایش و قابل شستشو بودن را می‌توان برشمرد.

از طرح‌های شیک و مختلف پالاز موکت؛ طرح پامچال، طرح شبنم، طرح پونه، طرح نیلوفر و طرح میخک، جزو طرح‌های ساده‌ای هستند که برای پذیرایی خانه مناسبند. به این سبب موکت پُرفروش پالاز، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی منازل ما ایرانی‌ها دارد.

2. برند موکت ظریف مصور

یکی از باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان ایران، برند موکت ظریف مصور بوده که بسیار کاربردی و با قدمت طولانی است. این موکت ایرانی ویژگی‌های یک موکت ساده مانند: نرمی، عایق صدا و گرما، راحتی و کیفیت بالا را داراست و در طرح‌های زیبایی مثل: طرح خزر، بلور، طرح موج و طرح موکت رها در بازار خودنمایی می‌کند.

آرتا نقش تاک
موکت تایل شش ضلعی آرتا
آرتا نقش تاک

آرتا نقش تاک
موکت رولی تافتینگ آرتا
آرتا نقش تاک

3. برند آرتا موکت، دارنده بهترین موکت تایلی ایرانی

ممکن است گاهی موکت تایلی ایرانی در بازار سخت گیر بیاید. ازاین‌رو شرکت آرتا در میان تولیدکنندگان ایرانی، تنها تولیدکننده برند موکت تایل است. این شرکت موکت تایلی‌های زیبایی را با توجه به هنر و فرهنگ ایرانی وارد بازار می‌کند. طرح موکت روتا و بافین مثال‌هایی از برند موکت تایل شرکت آرتا است که استقبال خوبی هم در میان خریداران از این محصول شده است.

موکت تافتینگ

موارد خاص در انواع بهترین برند موکت

بهترین برند موکت‌ها عموما انواع خاص و متفاوت دیگری مانند: موکت تافتینگ، موکت پذیرایی جدید، موکت چمن مصنوعی و موکت‌های کبریتی نیز دارند.

برند موکت تافتینگ چیست؟

موکت پرزبلند یا تافتینگ یکی از بهترین برند موکت است. همانطور پرزهای بلند و نرم این موکت‌ها جلب توجه می‌کند و بر زیبایی‌شان می‌افزاید. از خصوصیات دیگر موکت تافتینگ می‌توان به: امکان بافت تک‌رنگ یا ترکیبی از چند رنگ، انواع نمدی و غیر نمدی ضخیم، دارای عرض استاندارد 3 و4 متری، تنوع رنگ و طرح و هارمونی مناسب با دکوراسیون و الیاف نرم و منعطف، اشاره کرد. این کفپوش‌ها مناسب فضاهایی مانند اماکن تجاری، نشیمن، اتاق خواب و یا سالن منازل و ادرات و هتل‌ها هستند.

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع موکت اتاق خواب؛ بهترین مدل موکت مناسب اتاق

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

بهترین برند موکت تافتینگ در ایران چیست؟

نمونه‌هایی از موکت تافتینگ ایرانی که در کشورمان تولید می‌شوند و از اصلی‌ترین تولیدکنندگان موکت پُرزدار؛ موکت ظریف مصور است. همچنین شرکت تولید آرتا موکت نیز که از بهترین برندهای ایرانی موکت است، موکت پرزدار تافتینگ را علاوه‌بر عرضه موکت‌های سوزنی، کبریتی، داغی، نمدی در ایران تولید می‌کند. از دیگر برندهای خوب موکت تافتینگ در ایران می‌توان پالاز موکت، پارس موکت، رامون، ماهوت و موکت صبا را نام برد.

اطلاعاتی بیشتر درباره موکت تافتینگ: موکت تافتینگ چیست؟

قیمت موکت تافتینگ یا پرز بلند

برندهای معتبر، باکیفیت و استاندارد معمولا قیمت بالاتری هم دارند. به طور معمول، تراکم الیاف موکت و جنس لایه زیرین در تغییر قیمت موکت تافتینگ تاثیر دارند. اما به دلیل اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه بودن این مدل موکت پرزدار، ارزش خرید نیز دارد.

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

برند موکت پذیرایی جدید

جدیدترین رنگ و طرح انواع موکت جدید ایرانی؛ موکت طرح رویا از ظریف مصور، همینطور موکت طرح پونه و انواع موکت جدید طرح افرا(در دو مدل کات و لوپ)، از پالاز موکت هستند. بنابراین می‌توانید در دکوراسیون سبک کلاسیک اتاق پذیرایی و سبک مدرن منزل از طرح و رنگ ساده موکت‌های جدید بهره ببرید. از طرفی موکت جدید امپریال رویا با پرزهای بلند و لطیف در گروه موکت‌های پذیرایی قرار می‌گیرند. قابل توجه است که دو شرکت موکت آرتا و سیزال، طرح مورد نظر شما را با پرزهای بلند روی موکت می‌بافند و بعد از دوردوزی، در خانه تحویل‌تان می‌دهند.

موکت‌های کبریتی

موکت کبریتی بهترین برند موکت قدیمی است که هنوز هم معروف و پرطرفدار است. این موکت هم برند خارجی دارد و هم برند ایرانی. از مزایای موکت کبریتی؛ قیمت خوب، سادگی و تنوع رنگ است. همچنین به دلیل زبری این نوع موکت، مانع از سُرخوردن نیز می‌شود.

آرتا نقش تاک
انواع مدل‌های چمن مصنوعی موکتی آرتا
آرتا نقش تاک

موکت‌های چمن مصنوعی

این موکت‌های جذاب وظیفه پوشاندن کف بالکن و یا حیاط خانه شما را دارند و با ایجاد جلوه زیبا، حس خوب و طراوت به محیط می‌دهد.

موکت ایرانی درکوراسیون

دو نکته کاربردی بهترین موکت ایرانی در دکوراسیون

  • در پذیرایی بهتر است از انواع موکت پرزبلند استفاده کنید. این مورد از این جهت اهمیت دارد که در سالن‌های پذیرایی مدرن بر روی موکت، فرشی قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین بهترین برند موکت مانند موکت پرزبلند را در این فضا پهن کنید تا نرم و راحت باشد. معمولا موکت‌های تک‌رنگ و بدون نقش و نگار چیدمان مدرن منزل پذیرایی را شیک نشان می‌دهند.
  • اگر شما پذیرایی غیرکلاسیک دارید، موکت مناسب آن در طرح‌هایی مثل: طرح الماس، طرح یاس و طرح یاسمن پالاز موکت و همچنین طرح هرمس ظریف مصور است.
انواع برند موکت

کلام پایانی

همانطور که گفتیم بهتر است هنگام خرید بهترین برند موکت ایرانی و خارجی دقت کنید تا طرح و رنگ موکت با طرح و رنگ دیگر وسایل دکوراسیون داخلی منزل متناسب و هماهنگ باشد. در این مقاله اشاره کردیم که بهترین موکت خارجی یا ایرانی موکتی است که علاوه بر داشتن کیفیت و ویژگی‌های مناسب برای محلی که قرار است در آن استفاده شود، مطابق با میل و سلیقه شما نیز باید باشد به‌طوری که از داشتن آن احساس رضایت خاطر داشته باشید. سپس به معرفی انواع موکت جدید ایرانی وخارجی، ویژگی‌ها و کاربرد آنها در چیدمان پرداختیم.

فراموش نکنید که اهالی فن چیدانه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه بهترین برند موکت هستند.

پیشنهاد مطلب: راهنمای خرید موکت، ویژگی های یک انتخاب ایده آل!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه