Chidaneh.com placeholder image

خرید فرش وینتیج، پاسخ به 4 سوال رایج!

به قلم: آلاله جعفری فرد

در شوروم گردی ها ما سعی می کنیم به سراغ برندهای متفاوت در حیطه های مختلف برویم که هم از نظر قیمت و هم از نظر سبک و سلیقه راهنمای خوبی برای همه باشد. طبق روال همیشه قرار بر این است تا با هم به خرید برویم و تمامی مراحل طراحی و ساخت یک محصول و حتی نحوه شروع کار برند را بررسی نماییم. البته در کنار این موضوع، با هم یاد می گیریم که برای خرید باید به چه نکاتی دقت کنیم. پس؛ در این ویدیو با ما همراه باشید تا با هم به شوروم فرش آهو واقع در خیابان مقدس اردبیلی رفته تا فرش های مدرن متفاوت را ببینیم.

 

چوب و هنر

فرش وینتیج چست؟

نام وینتیج یا کهنه نما برای وسایلی به کار می رود که به نوعی عتسقه بوده و قدمت زیادی دارند. بنابراین فرش هایی هم که ظاهر کهنه داشته باشند در این دسته جای می گرند. شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که اصلا چه لزومی برای قدیمی وکهنه کردن فرش ها وجود دارد؟

در زمان قدیم، اصالت و خوبی یک فرش را با اصطلاح “پا خور" بودن آن شناسایی می کردند. به این معنا که هرچق فرش کهنه تر بوده و پا خور بیش تری داشته باشد کیفیت و در نتیجه بافت بهتری خواهد داشت. اما امروزه به دلیل قیمت بسیار زیاد این فرش های اصیل، فرش های جدیدتر را کهنه شور یا همان “سنگ شور" می کنند تا از حالت نو و تمیز خارج شود.

در قدیم این کار با پهن کردن فرش زیر نور آفتاب  و یا در کوچه و خیابان انجام می گرفت و امروزه با روش هایی مانند اسیدشوری یا دواشور کردن به همان هدف می رسند. فرش های وینتیج برای اکثر سبک های دکوراسیون مانند سنتی، مدرن و حتی کلاسیک قابل استفاده هستند. 

فرش آهو
فرش های تکه دوزی
فرش آهو

فرش آهو
فرش های ایلیاتی
فرش آهو

مدل فرش چهل تکه

فرش چهل تکه یا تکه دوزی در واقع از یک تکنیک در رشته های هنری به اسم کلاژ گرفته شده که به بیان ساده به چسباندن تکه های مختلف در کنار هم گفته می شود. اگر فرش هایی قدیمی دارید که آسیب دیده اند با این کار به راحتی به یک فرش نو تبدیل خواهند شد. نکته مهم در مورد این فرش ها در این است که تنوع زیاد طرح و نقش، می تواند باعث ایجاد شلوغی زیاد در فرش شود، بنابراین باید در انتخاب تکه ها با سلیقه و دقت زیادی عمل نمایید. این فرش ها در کنار مبلمان مینیمال با رنگ خنثی مانند خاکی و طوسی هارمونی زیبایی خلق می کنند.

فرش آهو
فرش های تکه دوزی
فرش آهو

خرید فرش وینتیج در گالری آهو:

فرش آهو، تولید کننده فرش های وینتیج و فرش های نوبافت به سبک مدرن می باشد. این گالری که در شمال تهران واقع شده، فرش هایی تولید می کند که برای دکوراسیون امروزی بسیار مطلوب است. به دلیل استفاده از رنگ بندی های خنثی در این سبک از تولید فرش ها، می توان در معماری مینیمال و ساده، از آن ها استفاده کرد. فرش های عشایری با نقشه های خاصی که دارند، هرکز قدیمی و تکراری نمی شوند. اما با کاربری جدید، می توان از آن ها در طراحی مدرن استفاده جست. مثل وینتیج یا عتیقه کردن فرش ها با مراحلی مانند رنگ رزی های متفاوت یا غیره. فرش آهودر تولید این فرش ها، چه وینتیج کردن آن ها و چه فرش های نوبافت، تخصص بسیاری دارد. به شماپیشنهاد می کنم اگر مانند من به دنیای  فرش و قالی های زیبا علاقه مند هستید، این شوروم را ببینید.

ویژگی فرش های وینتیج در گالری آهو:

  • تنوع بالای فرش ها در نقشه های عشایری
  • بافت فرش های توبافت با طرح وینتیج
  • وینتیج و عتیقه کردن فرش های قدیمی و با اصالت عشایری
  • تنوع در رنگ بندی و ابعاد فرش های مدرن
  • قیمت های رقابتی و مناسب به نسبت کیفیت فرش ها
  • مشتری مداری و توجه به خواست ما مشتری های گالری فرش آهو 

" برای مشاهده نمونه های بیشتر به فرش آهو در چیدانه مراجعه کنید"

مطالب پیشنهادی:

اجرا: آلاله جعفری فرد | فیلمبردار : عرفان شریف نژاد

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه