Chidaneh.com placeholder image

نگاهی به فرش ها در ملل مختلف

به قلم: تحریریه چیدانه

قالی و قالیچه: قالی ها کاری بیش از گرم‌کردن کف خانه شما انجام می دهند. آن‌ها نشانه‌هایی فرهنگی هستند. با فرش‌ها می توان از غرب به شرق سفر کرد. در این مطلب با فرش‌ها و قالی هایی از سراسر دنیا آشنا می شوید که می توانند به خانه شما رنگ، الگو، و سبکی فرهنگی هدیه کنند.

 فرش تلفیقی

سرویس خواب بالسا

طرح دوباره بافته‌شده ترکی

می توانید با این قالی زیبای ترکی خانه خود را رنگی کنید. نکته جالب توجه در مورد این قالی این است که از نخ‌های یک قالی قدیمی دوباره بافته شده است.
 

این قالی از مراکش می آید. تکه‌های مواد بازیافت‌شده کنار هم جمع شده‌اند تا این قالی رنگارنگ و انرژی بخش را خلق کنند که مطمئنا هر خانه‌ای را روشن می بخشد.
 

این قالی آنتیک از جنس بربری متعلق به کوهستان‌های مراکش است که نقش‌مایه‌های قرمز و سیاه آن منظره‌ای تماشایی را خلق کرده است.

 

قالی متعلق به پورتلند جنوبی

طرح این قالی متعلق به پرو است و رنگ‌های موجود در آن مانند صورتی، بنفش، و سبز آسمانی مدرن و سرزنده هستند. این قالی برای یک خانه کوچک بسیار ایده‌آل است.
 

این قالی برجسته سرخس 100 درصد از پشم و نخ است، از آن فقط همین یک قطعه تولید شده و متعلق به پرو است. ترکیبی از رنگ‌های صورتی و نارنجی جلوه ای زیبا به این قالی داده است.
 

قالی عروسی در مراکش

این نوع قالی های مراکشی در روز عروسی توسط عروس به خانه داماد برده می شده است. از این قالی ها امروزه نیز استفاده می کنند که درخشش و تلالو زیبایی وارد فضا می کند.
 

 فرش‌های تولو فرش‌های کرکی ترکیه‌ای هستند. تنوع رنگ‌ها در آن‌ها فوق‌العاده است؛ فقط یک قطعه از آن‌ها می تواند در اتاق رنگین‌کمان ایجاد کند.

 

گلیم چهل‌تکه

استفاده از گلیم‌های چهل‌تکه ترکیه‌ای به فضا هم رنگ می بخشد و هم الگو.

 

درک این قالی کمی سخت است. این قالی ترکیبی از رنگ‌های کهربایی و تیره است.

 

استفاده از این فرش قزاقستانی شیوه‌ای فوق‌العاده برای اضافه‌کردن سبکی جهانی به خانه است. هر فرش در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید شده است، بنابراین شما می توانید فرشی را انتخاب کنید که با خانه شما بیش‌ترین هماهنگی را دارد.

 

این فرش پاکستانی بنفش دوباره رنگ شده است. استفاده از این فرش در خانه فضایی منحصربه‌فرد خلق می کند.

 

الگوی انتزاعی موجود در این فرش مراکشی حسی آزادانه در خود دارد. این فرش مانند یک اثر هنری در کف اتاق خواهد درخشید.

 

این گلیم زیبا متعلق به ترکیه و دست‌بافت است. من عاشق پالت نارنجی و بنفش آن هستم.

 

خواهرم این قالیچه مراکشی را برای اتاق نشمین خود خریده است. آن‌قدر در این قالیچه رنگ به کار رفته است که نمی توان تشخیص داد که چه مبلمانی با آن هماهنگی دارد. استفاده از مبلمان مشکی برای ایجاد کنتراست پیشنهاد می شود.

 

فرش تبریز

من عاشق توجه به جزئیات در این فرش ایرانیم. این فرش دارای رنگ‌ها و الگوهای فوق‌العاده زیبایی در خود است. درست است که قدیمی است ولی      می تواند در یک فضای مدرن به خوبی جلوه کند.

 

هیچ‌گاه ترکیب سیاه و سبز زمردی نمی تواند به زیبایی این فرش پاکستانی شود. در اتاقی با مبلمان سیاه، این فرش هم‌چون ستاره‌ای خواهد درخشید.

 

آیا باورتان می شود این فرش متعلق به اوایل قرن بیستم است؟ این فرش متعلق به اروپای شرقی دارای احساسی شبیه دیوارنوشته‌ها است. انتزاع و تخیل موجود در آن. واقعا زیباست.

 

گلیم مراکشی

این گلیم مراکشی آبی متمایل به خاکستری تخیل را زنده می کند. از ترکیبی از پنبه و ابریشم ساخته شده است، و آن‌قدر زیبا است که می توان آن را به دیواری نصب کرد و از وجود آن در خانه لذت برد.

 

این فرش قرمز روشن متعلق به ترکستان شرقی است. موتیف های گل‌دار آن بسیار جذاب است.

 

این فرش صورتی متعلق به کمپانی ABC Carpet & Home جلوه‌ای فوق‌العاده در اتاق صورتی یک دختربچه پیدا خواهد کرد. موافق نیستید؟

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 06 فروردین 1393
خیلی مطلب جالبی بود. اما اتفاقا بر عکس شما معنقدم این فرش در فضایی که با رنگ آن کنتراست بیشتری داشته باشد، جلوه بیشتری خواهد گرفت تا یک اتاق صورتی. برای مثال یک اتاق با کف پارکت یا سنگ
avina در تاریخ 06 فروردین 1393
خیلی ممنونم از مطلب قشنگتون اما با توجه به اینکه الان به فرش ایرانی بی توجهی میشه امیدوار بودم شما توجه بیشتری بکنید
Parastoo_S در تاریخ 28 تیر 1393
مطلب خوبی بود ولی کاربردی نیست, مثلا طبق فرشهایی که توی بازار هست و ما میتونیم استفاده کنیم میشد دسته بندی کرد!

ثبت دیدگاه