Chidaneh.com placeholder image

سرامیک طرح پارکت، یک نگاه همه جانبه!

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از پارکت های چوبی در دکوراسیون منزل همیشه به عنوان یکی از انتخاب هایی به شمار می رود که باعث زیباتر و گرم تر شدن فضای خانه می شود. در این میان اما به دلیل برخی محدودیت هایی که این پارکت ها در فضای خانه به وجود می آورند بسیاری از افراد از استفاده از آن ها اجتناب می کنند و گزینه های دیگری را جایگزین آن می نمایند. در این میان اما یکی از گزینه هایی که می تواند به عنوان یک انتخاب هوشمندانه با یک تیر دو نشان را به هدف بزند استفاده از سرامیک طرح پارکت است. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما باشید تا در رابطه با سرامیک طرح پارکت بیشتر برایتان بگوییم.

درباره سرامیک طرح پارکت

chidaneh ad banner

کاشی مرجان
کاشی مرجان طرح آیان
کاشی مرجان

درباره سرامیک طرح پارکت

به طور کلی متریال سرامیک به نسبت چوب مزایای بیش تری دارد که همین موضوع نیز دلیلی می شود بر انتخاب و استفاده از این متریال در دکوراسیون منزل. برای مثال سرامیک به نسبت پارکت های چوبی قیمت به مراتب کم تری دارند و بسیار راحت تر هم تمیز می شوند. این در حالی است که طراحی سرامیک طرح پارکت نیز به شکلی است که می تواند بافت چوب را در فضا تداعی کرده و حس خوب آن را نیز به شما انتقال دهد. تا حدی که حتی گره های چوب هم در بسیاری از مدل های آن ها کاملا مشخص است.

مطلب مرتبط: نصب کاشی و سرامیک، از انواع مدل ها تا ثبت سفارش

کفپوش سرامیکی با طرح چوب

کاربرد سرامیک طرح پارکت

سرامیک طرح پارکت را هم می توان برای فضاهای اداری استفاده و هم آن را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به کار برد. استفاده از این کفپوش های سرامیکی درفضای منزل نیز تقریبا بدون هیچ محدودیتی همراه خواهد بود. شما می توانید سرامیک طرح چوب خود را در فضاهای متفاوتی مانند دکوراسیون آشپزخانه، حمام، دکوراسیون پذیرایی، نشیمن، دکوراسیون ناهارخوری و همین طور دکوراسیون اتاق خواب مورد استفاده قرار دهید.

 طرح ها و رنگ های متنوعی از این کفپوش های سرامیکی در بازار موجود هستند که به شما کمک می کنند تنوع بافتی متفاوت تری را در درسترس داشته باشید و در نهایت نیز بتوانید با توجه به معیارهای خود نسبت به فضایی که در نظر دارید، کفپوش مناسبی را انتخاب نمایید.

مطلب مرتبط: سرامیک کف، جدیدترین مدل ها حتی با طرح پارکت!

کفپوش سرامیکی

کاشی مرجان
کاشی مرجان طرح آیان
کاشی مرجان

مزایای سرامیک طرح پارکت

کفپوش سرامیک طرح پارکت مزایای بسیاری دارد که باعث می شوند بسیاری از افراد بی برو و برگرد دست به انتخاب این متریال بزنند. برای مثال می توان به این موارد اشاره کرد:

  • استحکام بالا
  • مقاوم در برابر آب
  • تمیزی آسان
  • مناسب برای سبک های کلاسیک و مدرن

این نوع از کفپوش های سرامیکی در برخورد با آب نیز دچار آسیب نمی شوند و مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این مسئله ای است که در رابطه با پارکت های چوبی نمی توانیم با قطعیت مطرح کنیم. به همین دلیل هم هست که سرامیک طرح چوب می تواند در شرایط مشابه مقاومت بالاتری را نسبت به پارکت های چوبی از خود نشان دهند.

مطلب مرتبط: بهترین رنگ سرامیک متناسب با دکوراسیون داخلی خانه

متریال سرامیک طرح پارکت

این متریال می تواند برای دکوراسیون منزل، آن هم در فضاهای مختلف و هم چنین سبک های دکوراسیونی متنوع نیز مورد استفاده قرار بگیرد. بافت این سرامیک ها و همین طور طرح و رنگ متنوعی که دارند می تواند هم برای فضاهای مدرن کاربرد داشته باشد و هم کلاسیک. به همین دلیل هم هست که با داشتن کفپوش سرامیک طرح پارکت خود هیچ محدودیتی در انتخاب سبک دکوراسیون منزل خود نیز نخواهید داشت.

این نوع از کفپوش های سرامیکی به نسبت پارکت های چوبی هزینه ک متری دارند، ولی در عین حال می توانند همان جلوه و کاربرد را داشته باشند، آن هم با مقاومت بالاتر و همین طور عمر طولانی تر!

مطلب مرتبط: سرامیک کف، مات یا براق؟

معایب کفپوش سرامیکی

معایب سرامیک طرح پارکت

اگر بخواهیم کفپوش های سرامیکی طرح چوب را مورد بررسی قرار دهیم و تمامی جوانب آن را بالا و پایین کنیم باید به معایب آن نیز اشاره نماییم.

  • این نوع از کفپوش ها در فصل سرد می توانند تا حدودی سرما را به فضا منتقل کنند، به همین دلیل هم هست که در چنین شرایطی افراد ترجیح می دهند که به سراغ متریال های دیگری همچون لمینت بروند.

مطلب مرتبط: پارکت، لمینیت، کفپوش PVC ، کدام بهتر است؟

کفپوش سرامیکی با طرح پارکت

  • موضوع دیگری نیز که می توانیم به آن اشاره کنیم آن است که سرامیک ها در برابر ضربه های خیلی شدید آسیب می بینند و می شکنند، اما مسئله ای که وجود دارد پیدا کردن تایل های مشابه در بازار است. طبیعتا برای یک دست شدن کفپوش خود باید به دنبال تایل سرامیکی باشید که دقیقا مانند سایر بخش های کفپوش باشد که این مسئله در بسیاری از موارد بسیار کار سختی خواهد بود.

به همین دلیل هم توصیه ما این است که در زمان نصب کفپوش سرامیکی خود، تعدادی از تایل ها را اضافه تر تهیه کنید تا در موارد ضروری بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

مطلب مرتبط: رفع جرم کاشی و سرامیک، آسان ترین روش ها

کفپوش حمام

از دیگر معایب این نوع از کفپوش ها می توان به این مورد اشاره کرد که به طور کلی کفپوش های سرامیکی در مواقعی که مرطوب و یا خیس می شوند به شدت لیز و لغزنده به نظر می رسند و همین موضوع نیز می تواند در بسیاری از شرایط برای افراد خطر آفرین باشد. بنابراین شما می توانید با بررسی شرایط موجود در فضا، بودجه ای که در نظر گرفته اید و همین طور اولویت های خود دست به انتخاب این نوع از کفپوش منزل بزنید. 

“برای سفارش و خرید سرامیک طرح پارکت می توانید از ثبت درخواست چیدانه چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه