Chidaneh.com placeholder image

آکس چوب به زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک میکند!

به قلم: گلنار

کابینت‌ها، اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین جزئیات درون آشپزخانه شما هستند؛ آن‌ها علاوه بر ایجاد نظم و سازماندهی لوازم ریز و درشتی که برای آشپزی کاربرد دارد، باعث زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه شما نیز می‌شوند. با توجه به شیوه‌ی نوین معماری، کابینت‌ها دیگر جزئی مخفی و پنهان در پستوی آشپزخانه نیستند، بلکه به صورت یک دکور اصلی و مهم در خانه کاربرد دارند و سبک و طرح آن‌ها، حتی از اتاق پذیرایی و نشمین، قابل رویت است. با پیشرفت تکنولوژی و ساخت متریال جدید، انواع کابینت آشپزخانه در مدل‌ها و طرح‌های مختلف و با رنگ‌بندی‌های متنوع به وجود آمدند تا آشپزخانه‌ای زیبا و مطابق میل هر نوع سلیقه‌‌ای را پدید آورند. چه اهل تجملات و تشریفات پر زرق‌وبرق باشید و چه به سادگی علاقمند باشید، امروزه می‌توانید کابینت‌هایی کاملا منطبق بر میل و سلیقه‌ی خود در آشپزخانه‌ داشته باشید!

کابینت

چوب و هنر

انتخاب کابینت آشپزخانه

برای انتخاب کابینت آشپزخانه، لازم است به سبک دکوراسیون خانه و نوع چیدمان لوازم‌ منزل‌تان دقت کنید. کابینت‌ها، مهم‌تر از آن هستند که تنها به عنوان یک کمد و گنجه در آشپزخانه کاربرد داشته باشند! بلکه آن‌ها به صورت غالب بر دکوراسیون آشپزخانه و منزل تاثیر می‌گذارند! بنابراین لازم است برای هماهنگی بیشتر و ایجاد هارمونی، لوازم خانه و کابینت‌های آشپزخانه‌ را در هماهنگی با یکدیگر تهیه کنید. 

در ادامه، دو سبک رایج دکوراسیون خانه و آشپزخانه که کابینت‌ها نیز متاثر از آن هستند را به شما معرفی می‌کنیم: 

سبک کلاسیک : 

سبک کلاسیک ، همانطور که از اسمش بر می‌آید، الهام گرفته از طرح‌ها و مدل‌های سنتی و کلاسیک اروپایی و هخامنشی است. کابینت‌هایی که در سبک کلاسیک طراحی می‌شوند، بسیار پر کار بوده و جزئیات به وفور در آن‌ها دیده می‌شود. دستگیره‌های پر نقش و نگار، کابینت‌هایی با درهای ابزار خورده، ستون‌های خراطی شده، سرستون‌ها و گل‌دکوراتیوهای منبت شده، هم از ویژگی‌های شاخص کابینت‌های کلاسیک هستند.

کابینت کلاسیک، در نوع عالی و ممتاز خود، می‌توانند از چوب طبیعی و توسط هنر دست انسان ساخته شود که در آن، طرح‌های منبت و معرق، به هنرمندی طراحی و ساخته می‌شود. این نوع کابینت، هر چه پُر کارتر و دارای طرح‌های ظریف‌تر باشد، ارزش هنری بیشتری دارد و طبیعتا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. 

اما کابینت کلاسیک، توسط متریال ارزان‌قیمت‌تر، از جمله کابینت ممبران نیز ساخته می‌شود. متریال اصلی این کابینت، mdf خام است که توسط ماشین cnc  به طرح و مدل دلخواه، طراحی شده و سپس توسط پوشش pvc ، به صورت یک‌سره و یک‌پارچه، پوشانده و وکیوم می‌شود. کابینت ممبران، ظاهری شبیه کابینت کلاسیک چوبی دارد، اما قیمت تمام شده‌ی آن بسیار پایین‌تر و ارزان‌تر از کابینت‌های چوبی است.

کابینت

کابینت مدرن : 

کابینت مدرن، دارای هیچ طرح و مدل پیچیده یا کنده‌کاری شده‌ای نیست؛ بلکه در اوج سادگی طراحی و ساخته می‌شود! زیبایی کابینت مدرن، در سادگی آن است. این سبک از دکوراسیون، بیشتر مورد پسند افرادی است که به سادگی و نظم اهمیت می‌دهند و از بودن در فضاهای خلوت و ساده لذت می‌برند. 

استفاده از کابینت مدرن، همانطور که از اسمش پیداست، ظاهری کاملا شیک و مدرن به دکوراسیون خانه و آشپزخانه می‌بخشد و باعث بزرگتر دیده شدن فضای کلی خانه می‌شود، ازین رو برای فضاهای کوچک و نقلی گزینه‌ی بسیار مناسبی است. 

از آنجا که اساس طراحی کابینت مدرن بر سادگی است، این سبک از کابینت را با هر نوع متریالی می‌توان ساخت. از بهترین نمونه‌های کابینت مدرن، می‌تواند به کابینت آشپزخانه هایگلاس و کابینت mdf اشاره کرد. 

کابینت هایگلاس، یکی از بهترین و زیباترین انواع کابینت مدرن محسوب می‌شود، زیرا با ظاهر درخشنده و براقی که دارد، می‌تواند همگام با سادگی، آشپزخانه‌ای شیک و جذابی را پدید آورد. این متریال، از mdf خام تشکیل شده که با پوششی درخشنده به نام پلکسی‌گلس پوشانده شده است و مانند یک منبع نور، باعث بازتابش نور، به محیط آشپزخانه می‌شود. کابینت هایگلاس ، دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی در بافت ظاهری خود است و تنوع رنگ بسیار بالایی دارد.

کابینت mdf که به کابینت اقتصادی نیز مشهور است، نمونه‌ی دیگری از کابینت مدرن محسوب می‌شود که به دلیل قیمت مناسب آن، بیش از هر متریال دیگری، در آشپزخانه‌های ایرانی دیده می‌شود. کابینت ام‌دی‌اف، متناسب با قیمتی که دارد، بسیار با دوام و باکیفیت است و می‌تواند متناسب با هر بودجه‌ای آشپزخانه‌ای شیک و زیبا به مشتری تحویل دهد.

کابینت

سخن پایانی: 

چه علاقمند به سبک اشرافی و پر زرق‌وبرق کابینت کلاسیک باشید و چه به سادگی افراط‌گونه‌ی کابینت مدرن علاقمند باشید، هماهنگی و ایجاد هارمونی در لوازم خانه و آشپزخانه، یک اصل است که نباید آن را نادیده بگیرید!  یک دکوراسیون هماهنگ باعث می‌شود که چیدمان خانه شما، زیبا و چشم‌نواز به نظر برسد!

این محتوا توسط تیم نگارش آکس چوب تهیه شده است. چنانچه تمایل دارید راجع به انواع سبک‌های رایج کابینت آشپزخانه بیشتر بدانید، همچنین علاقمند هستید با جدیدترین متریالی که امروزه در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند، آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم به صفحه‌‌ی اصلی وب‌سایت آکس چوب مراجعه فرمایید. از همراهی شما با این مقاله سپاسگزاریم.

نویسنده : آکس چوب

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه