Chidaneh.com placeholder image

نحوه انداختن فرش در منزل، مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید!

به قلم: نجمه مهران پور

فرش دو لایه مدما
انواع مدل‌های فرش ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

فرش و مبل از عناصر اصلی و ثابت هال و پذیرایی خانه های ما شده اند. برای آن که دکوراسیون‌تان زیبا تر به نظر برسد، لازم است تناسب میان این دو عنصر مهم رعایت شود. البته رسیدن به این تناسب مستلزم دانستن اصول دکوراسیون در زمینه به کار بردن فرش در دکوراسیون است که در این مطلب به همراهی برند مدما به این موضوع می پردازیم.

قالیشویی ادیب

فرش دو لایه مدما
فرش دولایه مدما با طرح سنتی
فرش دو لایه مدما

نحوه انداختن فرش در منزل

تا چند سال پیش، هرکس به خانه‌ جدید وارد می شد، اولین کار، فرش کردن خانه بود. فرش کردن به این معنی که بیش ترین سطح کف، تا جای ممکن با فرش پوشیده شود! شاید یک علت مهم آن، نوع دکوراسیون آن زمان بود؛ مبلمان به وسعت امروزی استفاده نمی‌شد و پشتی و بعضاً متکا از محبوبیت بیشتری برخوردار بود و همین موضوع، اهمیت فرش کردن خانه را بیشتر می‌کرد؛ چرا که همه ترجیح می‌دادند هنگام تکیه بر پشتی محکم و راحت، روی یک فرش نرم و گرم نشسته باشند تا یک سطح سفت و نه چندان راحت!

اما امروزه سبک زندگی و به تبع آن، سبک چیدمان خانه هایمان تغییر کرده است. وقتی از پوشاندن خانه با سرامیک سخن به میان می آورید، یعنی در واقع خبری از پشتی و متکا نیست! بنابراین نحوه انتخاب و انداختن فرش در منزل نیز کاملا متفاوت خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: ابعاد و مکان مناسب فرش در دکوراسیون داخلی منزل

فرش دو لایه مدما
فرش ایرانی دولایه مدرن
فرش دو لایه مدما

نحوه انداختن فرش در منزل، این نکات را حتما رعایت کنید!

رعایت فاصله از دیوار

اگر فضای هال و پذیرایی شما کوچک بود، 30-20 سانتی متر فاصله از دیوار برای فرش کافی بود. اما اگر فضای نسبتا خوبی که در اختیار دارید، این فاصله را به راحتی می توانید تا 60-50 سانتیمتر و حتی بیشتر هم افزایش دهید.

به گفته متخصصان مدما، چیدمان مبل می‌تواند به نحوی باشد که پایه های عقبی مبل، مماس با لبه ی فرش یا کمی بیرون از لبه فرش باشند و این یعنی بهتر است هنگام نشستن روی مبل، گرمی فرش را زیر پاهایتان احساس کنید. در مورد میز ناهارخوری هم بهتر است این نکته را رعایت کنید.

مطلب پیشنهادی: رنگ فرش سال 99، مدل‌ جدید هال، پذیرایی و اتاق خواب

فرش دو لایه مدما
جدیدترین فرش‌های ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

رعایت فاصله بین فرش ها

علاوه بر رعایت فاصله فرش‌ها از دیوار، بهتر است فاصله ای هم میان دو فرش مجاور در نظر بگیرید. این فاصله با توجه به فرم و ابعاد فرش ها متفاوت است.

مزایای ایجاد فاصله بین فرش ها

  • اگر فرش ها از یکدیگر فاصله داشته باشند، فضای خالی میان آن ها را سرامیک ها پر می‌کنند و با این روش، زیبایی سرامیک های شما بیش تر نمودار خواهد شد.
  • با این کار فضا دلبازتر به نظر می‌رسد.
  • چیدمان خانه، شیک تر و مدرن تر می شود.
  • زیبایی فرش های شما در این حالت بیش تر است! خودتان هم تصور کنید؛ کدام یک بهتر است: تک فرشی که همچون نگینی زیبا بر سطح خانه می درخشد یا یک فضای یکپارچه و یکنواخت پوشیده شده از فرش؟
  • از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه تر است؛ برای فرش کردن کل کف، مجبور به تهیه تعداد بیش تری فرش با ابعاد بزرگ تر هستید، حال آن که اگر بخواهید به روش مدرن و امروزی عمل کنید، به تعداد کم تر و یا حداقل ابعاد کوچک تر و در نتیجه صرف هزینه کم تری می پردازید.

فرش دو لایه مدما
فرش دولایه مدما با طرح سنتی
فرش دو لایه مدما

فرش به عنوان ابزار تفکیک فضایی

نشیمن، پذیرایی، ناهار خوری، سه فضای به ظاهر جدا از هم، که هیچ گونه دیواری برای تفکیک فضای مربوط به آن ها در پلان وجود ندارد و نباید هم داشته باشد! اما به پیشنهاد کارشناسان مدما، این تفکیک فضایی را به راحتی می توانید با استفاده از فرش ها انجام دهید؛ فاصله بین فرش های هر کدام از این قسمت ها نا خودآگاه مرز و حریم اختصاصی آن فضا را تعریف خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: فرش در دکوراسیون منزل،11 قانون که باید بدانید!

فرش دو لایه مدما
جدیدترین فرش‌های ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

تنوع در فرم فرش‌ها

می توانید به جای آن که همه ی فرش ها را از فرم متداول مستطیل انتخاب کنید، کمی تنوع ایجاد کنید. مثلاً اگر میز ناهار خوری شما گرد است، یک فرش گرد برای این زون انتخاب کنید، تا محیط از یکنواختی خارج شود. البته در انتخاب فرم های متنوع، زیاده روی نکنید که دچار آشفتگی و تعدد افراطی خواهید شد!

فرش دو لایه مدما
انواع مدل‌های فرش ماشینی دولایه
فرش دو لایه مدما

برند مدما

برند مدما، تولیدکننده فرش دولایه همیشه تمیز و قابل شستشو با ماشین لباسشویی است. این برند اولین فرش ایرانی دارای ثبت اختراع است و محصولات آن نیز فرشی ضد لغزش، آنتی باکتریال است و تنوع طرح رنگ‌های بسیار زیبا و مدرن نیز از دیگر ویژگی‌های آن به حساب می‌آیند. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دیگر محصولات این برند آن است که امکان آن برایتان فراهم می‌شود تا چندین طرح (لایه رویی) را برای یک پد زیرین انتخاب و تهیه کنید. از آنجایی که قیمت هر طرح، نصف هزینه کل فرش است، با هزینه به مراتب کمتری می‌توان دکوری جدید و متفاوت داشت.

کلام آخر: 

با توجه به موارد گفته شده و هزینه زیادی که باید برای خرید فرش پرداخت شود، بهتر است قبل از هر خریدی با متخصصان و کارشناسان فرش مشورت داشته باشید تا به بهترین نتیجه برسید. مدما به عنوان یکی از باسابقه‌ترین‌ها در این زمینه می‌‎تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

“شما می توانید از طریق پروفایل برند مدما با این برند در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه