Chidaneh.com placeholder image

خانه‌های ایرانی که فقط با چند وسیله ساده، بهترین دیزاین را پیدا کردند!

به قلم: تحریریه چیدانه

معمولا افراد برای دکوراسیون منزل خود به دنبال سبک خاصی می گردند و دوست دارند با اطلاع از یک شمای کلی، نسبت به خرید و چیدمان وسایل خود اقدام کنند. در این میان برخی از افراد اصل سادگی را مد نظر قرار می دهند و دوست دارند با به کار بردن وسایل ساده، فارغ از حاشیه و تزیینات زیاد و اغلب با کمترین هزینه ها دکوراسیون منزل خود را کامل کنند. 

سجاد یزدانی
خانه آقای نبی زاده
سجاد یزدانی

چوب و هنر

ما هم تصمیم گرفتیم در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه 9 دکوراسیون منزل با وسایل ساده را معرفی کنیم که قطعا می توانند این گفته ها را به خوبی بیان کنند. 

دکوراسیون منزل با وسایل ساده

دکوراسیون منزل با وسایل ساده، دکوراسیون دو خوابه آبادان

  • موقعیت شهر: آبادان/ محله: امیری
  • متراژ فضا: 127 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی

به دلیل علاقه ای که به چوب خام در چیدمان داشتم، از نیمکت های چوبی در دکوراسیون استفاده کردم. همچنین رنگ طوسی را به عنوان رنگ اصلی و رنگ های دیگر را به عنوان مکمل و به جهت گرما بخشیدن به خانه به کار بردم. انتخاب رنگ مبل راحتی شیک طوسی یکی از کم چالش ترین گزینه ها برای طراحی به شمار می رود.

دکوراسیون منزل با وسایل ساده و شیک

شما می توانید با این انتخاب هر زمان که دوست داشتید، تغییر دکوراسیون کوچک و ساده ای انجام دهید ولی از نتیجه کار به اندازه کافی لذت ببرید. سبز بودن خانه و وجود عنصرهایی که نشان از وجود کودک در منزل دارند، برای چیدمان خانه در اولویت قرار داشتند. عناصری که در آنها چوب به کار رفته، آرامش، امنیت و حال خوبی به خانه ما می دهد.

مطلب منتشر شده: رنگ مبل راحتی شیک، خانه طوسی فاطمه و محسن در آبادان!

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده، ارزان و شیک

  • موقعیت شهر: کرج/ محله: شهرک بنفشه
  • متراژ فضا: 86 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی

ما وسایل خانه را با توجه به بوجه محدود مالی که در اختیار داشتیم، خریدیم ولی از همه لوازمی که تهیه شد، بسیار راضی و خوشحال هستیم چون سلیقه و عشق افراد در خرید لوازم و دکوراسیون حرف اول را می زند. من از آنجایی که بوجه کمی داشتم، مجبور شدم مبل را از محله نعمت آباد بخرم ولی پارچه اش را با کیفیت مناسب از محله یافت آباد خودم خریدم و به آنها دادم تا با آن مبل را بسازند.

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

ما دلیل خاصی برای سبک دکوراسیون خانه نداشتیم و‌ هر چیزی که می پسندیدیم را با توجه به بوجه مالی مان انتخاب کردیم. روند خاصی هم برای طراحی پیش نگرفتیم، بلکه با سلیقه شخصی و با عشق طراحی داخلی منزل را انجام دادیم. هر گوشه این خانه به ما حس خانه بودن می دهد. دکوراسیون ارزان و شیک همه قسمت های خانه برای ما اهمیت دارد و در تمام فضاها تواما سلیقه و عشقمان به کار رفته است.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون ارزان و شیک، خانه کوچک مونا و سعید در کرج!

دکوراسیون منزل با وسایل ساده با رنگ طوسی و زرد

دکوراسیون منزل با وسایل ساده با رنگ طوسی و زرد

  • موقعیت استان: گیلان/ شهر: لنگرود/ محله: خیابان رجایی
  • متراژ فضا: 93 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی از مدرن با المان های سنتی

ما فقط دیوار خریدیم، چون همه چیز این خانه را عوض کردیم! از درهای ورودی و اتاق خواب ها گرفته تا پنجره ها، از تخریب سقف هلالی آشپزخانه تا ساختن کمدها، از جدا کردن کابینت هایی که هر کدام یک رنگ داشتند و هر کشو رنگ دیگر، تا نصب سرامیک های بین کابینتی. خلاصه همه اجزای داخلی را باب میل خودمان کردیم.

دکوراسیون خانه با وسایل ساده با رنگ طوسی و زرد

من به دنبال رنگ خنثی برای دکوراسیون منزل بودم تا دلم را نزند و به همین دلیل رنگ طوسی را انتخاب کردم. ولی حس کردم روحیاتم شادتر از این رنگ است و به همین دلیل رنگ زرد را هم به ترکیب رنگی اضافه کردم. آنچه باقی ماند گویی خودم بودم، زرد و پر حرارت و فردین همیشه آرام هم همان رنگ طوسی بود.

مطلب منتشر شده: ایده برای بازسازی خانه، فهیمه و فردین همه چیز را از نو ساختند!

سجاد یزدانی
خانه خانم نیازی
سجاد یزدانی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده با پالت چوبی

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: صادقیه
  • متراژ فضا: 68 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی

من علاقه داشتم تا حد امکان وسایل را خودم بسازم و سعی کنم با کمک هزینه پایین بتوانم در عین حال حس خوب را از دکوراسیون منزل دریافت کنم. بسیاری وسایل را از قبل داشتم و فقط آنها را بازسازی کردم.

سجاد یزدانی
خانه خانم نیازی
سجاد یزدانی

ترکیب رنگی و سبک دکوراسیون انتخابی من بسیار راحت، شاد و کاربردی است و هرگز از این سبک و رنگ دل زده نمی شوم. هیچ وقت فکر نکنید فقط با هزینه های زیاد می توان منزل یا محل کار دلپذیر و زیبایی داشت، فقط نیاز به خلاقیت دارید تا با کمترین هزینه بتوانید وسایلی که دارید را بسیار دلچسب و زیباتر و البته به روزتر کنید.

مطلب مننتشر شده: دکوراسیون ساده ایرانی، نازنین با پالت چوبی خانه را تکمیل کرده!

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در خانه 80 متری

  • موقعیت شهر: مشهد/ محله: مجیدیه
  • متراژ فضا: 80 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی

انتخاب فرش، طرح، نقش و ترکیب بندی رنگ در فرش برایمان بسیار اهمیت داشت. ما سعی داشتیم خانه مدرن و در عین حال ایرانی داشته باشیم و در این میان فرش ایرانی با طراحی متفاوت برای ما حائز اهمیت بود.

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

نور در آپارتمان ما بسیار مهم بود چون معتقدیم نور به خانه شادابی و حس زندگی خاصی می دهد. بعد از گشتن زیاد این واحد به دل هر دوی ما نشست. همچنین عوامل دیگری مانند موقعیت مکانی مناسب، نور بسیار خوب خانه در نشیمن و اتاق ها، تعداد اتاق خواب ها، داشتن انباری داخل خانه، منطقه آرام، دسترسی به امکانات روزمره مناسب، مهندسی شهرسازی درست منطقه هم در انتخاب این خانه بسیار تاثیرگذار بود. بعد از 25 روز جستجو به صورت فشرده و 2500 کیلومتر رفتن با ماشین توانستیم این خانه را پیدا کنیم.

مطلب منتشر شده: خانه شیک ایرانی، دکوراسیون 80 متری سحر و یاسر در مشهد!

بهشته دادایی
دکوراسیون خانه من
بهشته دادایی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در خانه کوچک

  • موقعیت شهر: شهرکرد/ محله: کاشانی
  • متراژ فضا: 75 متر مربع
  • سال ساخت: 1389
  • تعداد اتاق خواب: 2 خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی

ما برای انتخاب دکوراسیون به علاقه شخصی مان توجه کردیم و ترجیح دادیم دکوراسیون منزل به گونه ای باشد که در آن راحت باشیم چه خودمان چه مهمان هایی که به منزل ما می آیند، این حس را دریافت کنند. در حال حاضر هم از طراحی داخلی منزل بسیار راضی هستیم.

بهشته دادایی
دکوراسیون خانه من
بهشته دادایی

اعتقادمان بر این بود که رنگ خنثی کمتر باعث خسته شدن چشم می شود و همچنین خانه را بزرگتر جلوه می دهد. علاوه بر آن می توان به راحتی رنگ های دلخواه را به رنگ طوسی اضافه کرد و ‌تغییرات جزئی اما اثربخش ایجاد کرد. ما برای دکوراسیون منزل سبک خاصی مد نظرمان نبوده ولی بیشتر دوست داشتیم فضای داخلی خانه شلوغ نباشد و چشم هایمان را خسته نکند.

مطلب منتشر شده: طراحی داخلی منزل ایرانی، خانه کوچک بهشته و ارسلان در شهرکرد!

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در خانه عروس ایرانی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در خانه عروس ایرانی

  • موقعیت استان: مازندران/ شهر: سوادکوه
  • متراژ فضا: 120 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: 2 خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی

در شروع طراحی داخلی و انتخاب رنگ دیوار برایم اولویت داشت که از رنگ سفید کلیشه ای دوری کنم. رنگ خنثی را برای پس زمینه منزل انتخاب کردم و برای گرم بودن فضای خانه از ترکیب زرد، سبز و طلایی و همچنین از متریال چوب و آهن برای مدرن بودن فضا استفاده کردم.

دکوراسیون خانه با وسایل ساده در منزل عروس ایرانی

من به دلیل علاقه خودم به هنر خصوصا نقاشی و ‌البته رشته تحصیلی خودم در این زمینه، فضای گالری و هنری را می پسندم. سعی کردم دکوراسیون خانه ای هنری، صمیمی و پر آرامشی را برای خودم و همسرم ایجاد کنم. از رنگ خنثی طوسی برای تمام دیوارهای منزل استفاده کردم. با انتخاب مبلمان زرد و پرده های سبز قصد داشتم حس زندگی بیشتر جریان پیدا کند و گرم بودن خانه حس شود. همچنین از گیاهان آپارتمانی برای نزدیک بودن به طبیعت استفاده کردم.

مطلب منتشر شده: چیدمان خانه عروس ایرانی، فاطمه و محمد نوستالژی آورده اند!

سجاد یزدانی
خانه آقای نبی زاده
سجاد یزدانی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در خانه مجردی

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: شهرک اکباتان
  • متراژ فضا: 60 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: یک خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی

 آنجایی که بیشتر ما در طول روز درگیر مشکلات کاری و گرفتاری های روزمره هستیم، من به شخصه برای آرامش پیدا کردن و رهایی از روزمرگی در خانه توانستم با کمی چیدمان و تغییر دکوراسیون و خرید یک سری لوازم و دست ساخته ها و نقاشی های خودم، اسباب آرامش و خلوتی و دنج بودن را برای خودم پیدا کنم.

سجاد یزدانی
خانه آقای نبی زاده
سجاد یزدانی

این نوع طراحی و چیدمان تقریبا در منزل قبلی خودم هم وجود داشت. این سبک و رنگ را انتخاب کردم تا بیشتر بتوانم از دست ساخته ها و نقاشی های خودم در طراحی استفاده کنم. خریدهای خانه و چیدمان را خودم انجام دادم. دکوراسیون نشیمن و بخش مربوط به تماشای تلویزیون یا به اصطلاح تی وی روم برایم بسیار مهم بود. من این فضا را بیشتر از باقی قسمت های خانه دوست دارم.

مطلب منتشر شده: خانه شیک ایرانی، دکوراسیون جدید و دنج محمد سعید در اکباتان!

سجاد یزدانی
خانه خانم تقی آبادی
سجاد یزدانی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده به سلیقه دو خواهر

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: سهروردی شمالی
  • متراژ: 65 متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی از روستیک و مدرن

سبز رنگی است که همیشه قلبم به آن کشش عجیبی دارد. ترکیب رنگ سبز با بقیه رنگ ها را از طبیعت الهام گرفتم. سبک خانه هم با شخصیت و حال و هوای درونی ام همخوانی دارد.

سجاد یزدانی
خانه خانم تقی آبادی
سجاد یزدانی

پیش از هر چیزی طرح اولیه را در ذهن تصور و ابعاد مختلفش را بر اساس نیاز، راحتی، توان مالی و سلیقه شخصی بررسی می کنم. در زمان مشاوره با کارشناس، هر موضوع طرح را مطرح می کنم و با همفکری تیم بازسازی، کار را شروع می کنیم. از کارهای اساسی شروع به پیاده کردن طرح می کنیم:

اول خرید مصالح مورد نیاز، دوم تخریب، سپس لوله کشی و برق کاری و کاشی کاری و رنگ کاری (مرحله 1)، نصب کابینت ها و کمدها و تعویض درها و لوله کشی و رنگ کاری و برق کاری (مرحله 2)، نهایت هم اسباب کشی و چیدمان وسایل انجام می شود.

مطلب منتشر شده: بهترین دکوراسیون منزل ایرانی، خانه گرم دو خواهر دوست داشتنی در تهران!

پیشنهادات چیدانه: از کجا بخریم؟ از کی کمک بگیریم؟

اگر به دنبال طراح داخلی حرفه ای هسنید، از اهالی فن پیشنهادی کمک بگیرید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه