Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی همراه عکس + طراحی مدرن و کلاسیک

به قلم: سمانه زارعی

یک اتاق خواب آرام و زیبا، جایی برای استراحت و آرامش است در نتیجه دکوراسیون اتاق خواب اهمیت زیادی پیدا می­ کند. در این مطلب از چیدانه، راجع به دکوراسیون اتاق خواب ایرانی صحبت خواهیم کرد. دیدن نمونه ­های مختلفی از انواع اتاق خواب ایرانی که در این مطلب آورده­ ایم، به شما کمک خواهد کرد تا یک اتاق زیبا داشته باشید.

 

تابلو فرش ریحان

گالری فرش کیمیا
طرح‌های جدید فرش دستباف کرک و ابریشم
goldگالری فرش کیمیا

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی، ما را یاد دکوراسیون­ های سنتی می ­اندازد؛ چرا که هویت و ریشه ایرانی پر از هنر و سنت ­های ایرانی بوده است که تا به امروز این سلیقه در بین افراد دیده می ­شود. با این حال دکوراسیون اتاق خواب ایرانی می ­تواند سبک­ های مختلفی مانند مدرن،کلاسیک و یا سنتی داشته باشد. هرچند سبک طراحی داخلی فضای اتاق خواب می­ تواند تلفیقی از چندین سبک باشد و یک مرز مشخصی برای مدرن و یا سنتی بودن وجود نداشته باشد.

 

گروه طرح و هنرسپنتا
دکوراسیون اتاق خواب
گروه طرح و هنرسپنتا

رنگ اتاق خواب ایرانی

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

بعضی از رنگ­ ها اصالت زیادی دارند و به نام رنگ های ایرانی شناخته می­ شوند. اگر می­ خواهید یک اتاق خواب ایرانی و اصیل داشته باشید رنگ­ های اصیل انتخاب خوبی هستند. تنالیته ­هایی از رنگ ­های آبی؛ نیلی، لاجوری، فیروزه­ای، صورتی، قرمز ایرانی، نارنجی ایرانی و… را به خاطر بسپارید و در تهیه وسایل مختلف اتاق خواب از آنها استفاده کنید. 

 

محسن رشیدی
اتاق خواب سفید
محسن رشیدی

اتاق خواب ایرانی مدرن

اتاق خواب مدرن ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته است. اگر خانه­ های قدیمی ایرانی را دیده باشید و یا از مادربزگ­ هایتان شنیده باشید؛ برخی از وسایل و تزیینات مختص خانه­ ها و معماری داخلی ایرانی است ولی امروز با تغییر فضای زندگی افراد و وارد شدن سبک­ های خارجی کاملا تغییر کرده است. این روزها اتاق خواب مدرن ایرانی، سلیقه بسیاری از افراد شده است. شاید دلیل آن را بتوان در ابعاد و اندازه­ ی اتاق خواب­ ها دانست، زیرا سبک مدرن برای اتاق خواب کوچک انتخاب خوبی است و از هر نوع شلوغی به دور است.

 

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه کاری دکوراتیو در اتاق خواب
آینه و شیشه ایرالایت

اتاق خواب کلاسیک ایرانی

اتاق خواب کلاسیک ایرانی

برخی از خانم­ های ایرانی اتاق خواب کلاسیک را بیشتر می­ پسندند. اگر اتاق خواب کوچکی دارید اصلا به این سبک از طراحی دکوراسیون فکر نکنید؛ زیرا اغلب وسایل و ست خواب کلاسیک ابعاد و اندازه ­ی بزرگی دارند و طرح و نقش به کار رفته در آنها باعث ایجاد شلوغی فضا خواهد شد. اگر جای کافی دارید؛ می ­توانید به ایده­ های طراحی یک اتاق خواب کلاسیک ایرانی فکر کنید. استفاده از رنگ ­های استیل، طلایی، سبز، زرشکی به مجلل کردن اتاق خواب کمک می­ کند.

 

اتاق خواب من

اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دخترانه ایرانی

یکی از عواملی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید به آن توجه شود، روحیات و سلیقه فرزندتان است. برخی از افراد روحیه ­ای هنری و لطیف دارند در نتیجه در انتخاب وسایل و اکسسوری ­های اتاق خواب حساسیت زیادی به خرج می­ دهند. اتاق خواب دخترانه ایرانی می ­تواند با استفاده از نقوش سنتی و هندسی که مختص معماری ایرانی است، تزیین شود.

 

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

دیزاین اتاق نوجوان

دکوراسیون اتاق نوجوان ایرانی

فرزندان در سنین نوجوانی نیاز به داشتن فضایی خصوصی دارند. آنها دوست دارند خودشان برایش تصمیم بگیرند و راجع به دکوراسیون نظر بدهند. احتمالا در دکوراسیون اتاق نوجوان ایرانی، وسایل ورزشی، میز آرایش، کمد لباس ­ها، پوسترهای دیواری خاص، عروسک ­های مربوط به کودکی که در قفسه چیده شده ­اند، قفسه کتاب و میز مطالعه عناصری هستند که بیشتر به چشم می­ آیند. 

 

زهرا مهدیان
منزل رضوانه
زهرا مهدیان

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی

امروز دیگر خانه ­های ایرانی قدیمی که هرکدام چندین اتاق مختلف و اتاق خواب­ های بزرگ داشتند؛ وجود ندارند. اغلب زندگی ­ها آپارتمانی و خانه ها کوچک شده است. حالا این ما هستیم و اتاق خواب­ های کوچک!. اغلب اتاق خواب­ های آپارتمان­ های امروزی اتاق­ 3در 4 متر هستند. راهکارهای زیادی برای دکوراسیون اتاق 12 متری ایرانی وجود دارد. استفاده از رنگ­ های روشن، حذف وسایل اضافی، استفاده از کفپوش لمینت، خرید تختخواب کمجا و نورپردازی صحیح برخی از اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک هستند.

 

ثمین موسوی
اتاق خواب قهوه ای
ثمین موسوی

چیدمان اتاق خواب ساده

چیدمان اتاق خواب ساده ایرانی

ما در طی یک روز با شلوغی­ های زیادی مواجه می ­شویم، فضاهای شلوغ، مکان­ های پرسروصدا، رانندگی در خیابان­ های شلوغ و پر نوری که چشم­ های ما را خسته می ­کنند. این ویژگی ها در زندگی شهرهای امروزی سلیقه ما را به سمت سادگی و دکوراسیون مینیمال می­ کشاند. اینجا جمله ­ی؛ زیبایی در سادگی است، به در ما می­ خورد!. برای چیدمان اتاق خواب ساده ایرانی راهکارهایی مانند: خلوت کردن اتاق از وسایل اضافی، استفاده از روتختی ساده و بدون طرح، دیوارهایی با رنگ خنثی و آرامش بخش، انتخاب پرده­ی بلند برای پنجره و.. به خاطر بسپارید.

در چیدمان اتاق خواب یه سبک ایرانی، فرش و قالیچه دستباف ایرانی می­ تواند یک کالای اصیل در اتاق خواب باشد که باعث گرمابخشی به فضا می­ شود.

 

امیر صادقی
خانه ی سفید و طوسی ریحانه
امیر صادقی

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

تزیین اتاق خواب ساده ایرانی

اگر از اتاق خواب­تان خسته شده­ اید؛ لازم است کمی تغییر در آن ایجاد کنید و یا با تزیین اتاق خواب، فضای اتاق را متحول کنید. باز هم تاکید بر ساده بودن اتاق خواب است. تزیین اتاق خواب ساده ایرانی را می­ توانید با ایده ­های زیر انجام دهید:

  • استفاده از چند چراغ آویز زیبا در گوش ه­ای از اتاق خواب
  • ساخت هدبوردی ساده و زیبا برای تختخواب
  • تغییر تابلوهای روی دیوار
  • تهیه چند شمع و قرار دادن آنها روی میز آرایش
  • قرار دادن چند گیاه آپارتمانی جذاب در اتاق

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان دولت
استودیو پر

عکس اتاق خواب

عکس اتاق خواب ساده ایرانی

شاید اغلب ایرانی ­ها به دکوراسیون پذیرایی و نشیمن توجه بیشتری داشته باشند؛ و سادگی و کاربردی بودن از ویژگی­ های مهم اتاق خواب ایرانی باشد، با این حال این مسئله به شخصیت افراد بستگی دارد.  با دیدن نمونه­ های عکس اتاق خواب ایرانی ساده می ­توانید ایده ­هایی برای دکوراسیون اتاق خواب داشته باشید. 

 

محسن رشیدی
دکوراسیون اتاق خواب خانه روشنک امیریان در کرمانشاه
محسن رشیدی

دکور اتاق خواب ایرانی

ترکیب رنگ­ های تیره و روشن در کنار همدیگر باعث عدم یکنواختی در فضای اتاق خواب شده است. در این تصویر، تختخواب مانند یک نقطه عطف است.

 

سرویس خواب آپادانا هوم کرج
سرویس خواب چوبی اتاق خواب مدل آرامیس
سرویس خواب آپادانا هوم کرج

چیدمان اتاق ایرانی

استفاده از رنگ­ های خنثی و ملایم در این اتاق خواب، فضا را تکراری و خسته کننده نخواهد کرد. در دیوار و سقف از ابزارها به مقدار متناسبی استفاده شده و باعث شلوغی زیاد نشده است.

 

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

دیزاین اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و در عین حال دوست دارید از رنگ­ های شاد استفاده کنید، با سفید بودن دیوار، پرده و سقف اتاق می­ توانید وسایل دیگر را به رنگ­ های دلخواه انتخاب کنید. در اینصورت تعادلی در استفاده از رنگ ­ها ایجاد می ­شود.

 

گالری فرش کیمیا
طرح‌های جدید فرش دستباف کرک و ابریشم
goldگالری فرش کیمیا

اتاق خواب ساده و شیک

رنگ کرمی پس زمینه ­ای برای اتاق خواب است. با چیدمان چندین وسیله ضروری، خلوتی اتاق حفظ شده است و این موضوع باعث می ­شود اتاق خواب شبک و زیبا به نظر برسد.

 

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

دیزاین اتاق خواب کوچک

در اتاق خوابی که اغلب وسایل آن به رنگ روشن است، وجود یک پرده رنگارنگ، مانند نقطه عطفی است که توجه را به خود جلب می­ کند. رنگ روتختی با رنگ آبی ملایم دیوار در هماهنگی است.

 

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

اتاق خواب کلاسیک

با توجه به سبک دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب؛ ست اتاق خواب کلاسیک انتخاب شده است. همچنین کاغذ دیواری طرح­ دار در این اتاق فضا را مجلل­ تر کرده است.

 

کلام آخر:

با در نظر گرفتن شرایط محیط اتاق خواب، ابعاد و اندازه، سلیقه افراد، نورگیری اتاق و.. بهترین دکوراسیون اتاق خواب ایرانی را طراحی کنید. معماران و طراحان دکوراسیون می­توانند در انتخاب متریال و رنگ­ های اتاق خواب به شما کمک کنند. به اهالی فن چیدانه در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی سر بزنید.

سوالات متداول در زمینه دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

رنگ مناسب دکوراسیون اتاق خواب ایرانی چیست؟

اگر می­ خواهید یک اتاق خواب ایرانی و اصیل داشته باشید رنگ­ های اصیل انتخاب خوبی هستند. تنالیته ­هایی از رنگ ­های آبی؛ نیلی، لاجوری، فیروزه­ای، صورتی، قرمز ایرانی، نارنجی ایرانی و… را در وسایل مختلف اتاق خواب استفاده کنید. 

چگونه اتاق خواب مان را به سبک ایرانی دکوراسیون کنیم؟

در چیدمان اتاق خواب به سبک ایرانی، فرش و قالیچه دستباف ایرانی می­ تواند یک کالای اصیل در اتاق خواب باشد که باعث گرمابخشی به فضا می­ شود. میتوانید از صنایع دستی ایرانی استفاده کنید و نقوش سنتی و اصیل ایرانی را در دکوراسیون اتاق خواب به کار ببرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه