Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب کلاسیک، با این وسایل خوابی باشکوه داشته باشید!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: همیشه سبک چیدمان اتاق ­خواب برایم اهمیت زیادی داشته و انتخاب و تصمیم گیری سخت بود. برای تغییر دکوراسیون اتاق­خواب تقریبا تمام پاساژها و مغازه­ها را دیده بودم و سرویس­های خواب را در اتاقم می چیدم و تجسم می­کردم. از آنجایی که همیشه به سبک کلاسیک در زمینه­های مختلف علاقه داشتم، متوجه شدم این سبک، سبک مناسبی نیز برای دکوراسیون اتاق­خواب است. تلفیق چوب، چرم و رنگ­های گرم کاملا مطابق با سلیقه­ام بود و مرا راضی می­کرد. نظم و سادگی این نوع چیدمان به همراه هارمونی بین آثار کلاسیک برایم بسیار جذاب بود. پیشنهاد می­کنم اگر شما هم از طرفداران این سبک هستید در این مقاله با من همراه باشید تا علاوه بر معرفی عناصر اتاق­خواب، مراکز فروش را نیز با هم مرور کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

تابلو فرش ریحان

سرویس خواب

خواب راحت و به اندازه، لازمه سلامتی هر فردی و برای سیستم ایمنی بدن بسیار پراهمیت است. انتخاب تخت خواب مناسب و راحت در این مورد نقش بسیار مهمی دارد، پس در انتخاب آن باید دقت بسیاری داشت و از آن غافل نشد. تخت ­خواب چوبی منبت کاری شده با پوشش چرم و یا پارچه مخمل برای کسانی که طرفدار سبک کلاسیک هستند، انتخاب بسیار هوشمندانه ­ای است. میز توالت و کمدهای کنار تخت نیز باید کاملا هماهنگ با تخت خواب باشند تا زیبایی اتاق چشمگیرتر شود.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: مبل لامزون

  • میانگین قیمت: 1.5- 10 میلیون تومان     

مطلب مرتبط: تخت خواب کلاسیک برای درخشش دکوراسیون اتاق خواب شما

تخت خواب کلاسیک چوبی

تشک و کالای خواب

 علاوه بر تخت خواب راحت و مناسب، تشک راحت و استاندارد هم از موارد مهم و لازم برای اتاق خواب است. ارتفاع، نوع پارچه، مواد داخل تشک، استحکام و مقاومت از نشانه­ های مرغوبیت یک تشک هستند. هم­چنین بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی از نکات مهم در انتخاب تشک به حساب می­ آید. روتختی و کاور تخت از مواردی هستند که در زیبایی اتاق­ خواب نقش بسزایی دارند. برای یک اتاق خواب کلاسیک در انتخاب رنگ و پارچه دقت بسیاری داشته باشید.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: کالای خواب دریم

  • میانگین قیمت: روتختی و کاور 200-600 هزار تومان/ تشک 200 هزار الی 4 میلیون تومان

پرده مخمل کلاسیک

پرده در دکوراسیون کلاسیک

پرده یکی از عناصر مهم در خانه است و تاثیر بسیار زیادی بر روی سبک چیدمان و زیبایی خانه دارد. پرده اتاق­ خواب هم از این قاعده پیروی می­ کند؛ بنابراین در انتخاب پرده یک اتاق خواب کلاسیک بسیار ریزبینانه عمل کنید تا فضای اتاق در کنار سایر وسایل به فضایی کلاسیک و شیک تبدیل شود. پرده­ ها با سبک کلاسیک پر نقش و نگارند و با والان­ های خاص خود معنا پیدا می­ کنند. چوب­ پرده و یراق­ آلات مورد استفاده در این توع پرده­ ها نیز بهتر است تابع این نقش و نگارها باشند. پارچه ­های مخمل و ساتن براق می­ توانند گزینه­ های خوبی برای این سبک دکوراسیون به حساب آیند.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: پرده اطلس پاسداران

  • میانگین قیمت: متری 32-136 هزار تومان 

فرش دستبافت

فرش و گلیم اتاق خواب

وجود فرش در هر فضایی آن را گرم­تر و آرام­­تر می­ کند. حال که صحبت از اتاق­ خوابی گرم و آرامش­ بخش است، باید بدانیم که قرار دادن یک فرش زیبا و مناسب با سبک کلاسیک اتاق ­خواب، آن را جذاب ­تر و زیباتر خواهد کرد. پس فرشی انتخاب کنید که با رنگ، بافت و سبک وسایل هماهنگی داشته باشد. هم­چنین بنا بر سلیقه خود می توانید فرش ­های کوچک و یا بزرگ را برای قرار دادن در اتاق انتخاب کنید. فرش­ های مناسب برای این سبک از دکوراسیون معمولا طرح و نقش ­های فشرده و الهام گرفته از طبیعت دارند.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: گالری فرش مهرعلی زاده

  • میانگین قیمت:  5-50 میلیون تومان

مطلب مرتبط: انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب

لوستر کلاسیک

آباژور رومیزی

سبک کلاسیک اتاق خواب در روشنایی

بی شک نوردهی و روشنایی یکی از عناصر مهم در هر فضایی اعم از داخلی و خارجی به حساب می آید. روشنایی مناسب در اتاق­ خواب تاثیر زیادی بر روی خواب راحت و آرام دارد. ممکن است بخواهید روشنایی اتاق کم باشد و یا اتاق نورانی را دوست داشته باشید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که ممکن است اتاق خواب علاوه بر فضایی برای استراحت، برای کارهای دیگری نیز قابل استفاده باشد، پس در انتخاب روشنایی این نوع اتاق نیز دقت کافی داشته باشید. چراغ­ ها، دیوارکوب­ ها و انواع دیگر وسایل روشنایی در سبک کلاسیک معمولا به رنگ طلایی و نقره­ ای هستند و اجزا و بدنه آنها با ظرافت و دقت خاصی تزئین شده است. این چراغ­ها به صورت جفت استفاده شده و در چیدمان اتاق به صورت قرینه قابل مشاهده هستند.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه : آورده های روشنایی تیسرا

  • میانگین قیمت300 هزار تا 20 میلیون تومان

مطلب مرتبط: لوستر، ۳۶ مدل متنوع از مدرن تا کلاسیک!

گلدان چینی در اتاق خواب

وسایل دکوری کلاسیک

وجود وسایل دکوری در هر فضایی در خانه به آن انرژی و زیبایی افزوده و چیدمان آن را تکمیل می­ کنند، پس نباید از آنها حتی در اتاق­ خواب نیز غافل شد. لوازم دکوری هماهنگ با سبک کلاسیک اتاق خواب تاثیر زیادی بر زیباتر شدن آن خواهند داشت. شما می­ توانید بنا بر سلیقه خود از انواع کوچک و یا بزرگ برای چیدمان اتاق ­خواب استفاده کنید. وسایل دکوری کلاسیک اصولاً از جنس چینی، نقره و شیشه هستند و در آنها طرح ­هایی از نقوش موجود در طبیعت به چشم می ­خورد که مانند وسایل روشنایی به صورت جفت و قرینه مورد استفاده قرار می ­گیرند.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: فروشگاه مدرن و زیبا

  • میانگین قیمت: ۹۰ هزار تا یک میلیون تومان

برای تهیه محصولات کلاسیک در دکوراسیون می توانید به ویترین کالای چیدانه بروید و با تنوعی از محصولات متنوع در دکوراسیون منزل آشنا شوید. با رفتن به پروفایل فروشندگان می توانید با آنها ارتباط بگیرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: حدیث حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه