Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی اتاق خواب کلاسیک، ایده های باشکوه از کف تا سقف!

به قلم: کابینت و طراحی داخلی متین کیا

 

یکی از سبکهای برجسته و پرطرفدار تزئینی سبک کلاسیک است که در میان تمام نسل های از گذشته های دور تا حالا طرفداراهای خاص خودش را دارد! بی شک این سبک ارزشمند برای همه زمان ها است و به سادگی با دو کلمه می توان روند طراحی آن را توصیف کرد: “شکوه" و “اشراف".
در این مقاله ما می خواهیم با همکاری کارشناسان کابینت و طراحی داخلی متین کیا به شما یک مجموعه کوچک از ایده های طراحی کلاسیک اتاق خواب ارائه دهیم تا مکان خواب شما را به شاهکار واقعی و فضای مورد علاقه در آپارتمان تغییر دهیم.

چوب و هنر

اتاق خواب کلاسیک

ذات کلاسیک!

داخل اتاق خواب این سبک، احساس گرما، راحتی، صلح و آرامش، ارزش های خانوادگی و سنت ها را نشان می دهد. هر قطعه ای یک اثر هنر تزئینی است، هیچ چیز تصادفی وجود ندارد، در واقع جزئیات خود به تنهایی تکه ای از سبک کلاسیک هستند!

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

وبژگی های فضا در کلاسیک از سه رکن پیروی می کند: تقارن، نسبت و تعادل.

تخت خواب کلاسیک

تخت خواب در اتاق خواب کلاسیک

به گفته کارشناسان کابینت و طراحی داخلی متین کیا مهم ترین رکن در دکوراسیون داخلی اتاق خواب وجود تخت بسیار بزرگ است، که معمولا ساخته شده از انواع چوبهای گرانبها (به رنگ سفید یا رنگ طبیعی خود چوب) و یا از فلزها با پیچ و تاب های بسیار و مخصوص این سبک است.

تخت خواب کلاسیک

اگر ارتفاع سقف اجازه می دهد، پارچه ای از جنس حریر به صورت سایبان بر ای تخت قرار می گیرد که در حال حاضر تنها نقش تزئینی دارد. سایبان و حاشیه های کنار تخت، کنسولها، صندلی، پاف و تمام مبلمان نیز معمولا از چوب طبیعی ساخته می شوند و معمولا مشخصه های آن ابعاد بزرگ آنهاست.

پارچه ها و منسوجات کلاسیک

پارچه در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

یک جزء مهم طراحی کلاسیک جنس پارچه هایی است که استفاده می شود. پارچه کتان سفید، ابریشم یا پتو ساتن از رنگ خنثی، پتو مخملی و پرده های توری را می توان در طراحی کلاسیک به کار برد.

مبلمان کلاسیک در اتاق خواب

مبلمان در اتاق خواب کلاسیک

هر قطعه ای از مبلمان اتاق خواب کلاسیک با خطوط منحنی با روح رنسانس، دسته های ظریف و دیگر اتصالات برنز، نقره و طلا مشخص می شوند. اثاثیه یا لوازم داخلی هماهنگ با طرح رنگ کلی و تم غالب سبک طراحی می گردد.

اکسسوری ها در اتاق خواب کلاسیک

لوازم جانبی، از جمله لوستر های کریستال عظیم، آینه های دیواری، گلدان ها، مجسمه ها، نقاشی و فرش های نرم شرقی باید به دقت انتخاب شوند تا به تصویر کلی وابسته باشد و از جذابیت و وحدت طراحی نکاهد. البته، تابلو فرش، عکس خانوادگی و هر چیز دیگری که می تواند فردیت را بیان کند و تاکید بر لحظات مهم و ارزشمند باشد مناسب است.

نورپردازی کلاسیک

نورپردازی در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

لامپ طلایی بر روی میز کنار تخت بهترین انتخاب است، اما تنها منبع نور نیست. نور طبیعی که از طریق پنجره های بزرگ با فریم های معمولا سفید می آید، نقش مهمی در سیستم روشنایی ایفا می کند.

رنگ در دکوراسیون کلاسیک

رنگ در اتاق خواب کلاسیک

پالت رنگی از سبک کلاسیک تک رنگ یا دو رنگ است، از جمله رنگ های گرم روشن – سفید، زرد کمرنگ، سبز روشن، کرم، شنی و یا رنگ قهوه ای یا شیری، آبی روشن، زیتونی است.

طراحی کف در اتاق خواب کلاسیک

کف در اتاق خواب کلاسیک

به اعتقاد کارشناسان کابینت و طراحی داخلی متین کیا کف هم باید مانند کلیت فضا باشکوه ساخته شود بنابراین پارکت که از چوب های طبیعی و گرانبها است انتخاب خوبی است و بخاطر حس چوب محیط گرم و بسیار دل چسب می شود.

طراحی سقف در دکوراسیون کلاسیک

سقف در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

سقف کاملا هماهنگ و پردازش شده است. نور آن، با گچ سفید و گچ و سفال با طلای مختلف یا نقاشی های کلاسیک – گل ها، گاو، فرشتگان و غیره می تواند استفاده شود.

دیوارپوش کلاسیک اتاق خواب

دیوار در دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

دیوارها گزینه های پوششی شامل کاغذ دیواری، پارچه (چاپ یک رنگ و یا گل)، چوب، گچ تزئینی، سنگ مرمر، سنگ، و یا تصویری از نقاشی یا یک اثر هنری را می توانند داشته باشند.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

گیاهان در اتاق خواب کلاسیک

یک ویژگی از سبک کلاسیک، که شما باید به آن توجه کنید، فقدان گیاهان داخلی، طبیعی و مصنوعی است. استثنائا ممکن است دسته گل در یک گلدان تزئینی زیبایی روی یک میز باشد یا تصویر گل در تصاویر قرار داده شود ولی بیش از این خیر!

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

به طور خلاصه…

اتاق خواب در سبک کلاسیک نیاز به یک اتاق بزرگ با سقف های بالا دارد، که در آن هر جزئیاتی می تواند ارزش و اصالت خود را نشان دهد، پالت رنگ روشن، حداکثر روشنایی، محدود کردن انتخاب مبلمان، تمرکز بر قطعات کوچکتر، استفاده از عناصر برجسته و ظریف  را در دکوراسیون اتاق کلاسیک خود فراموش نکنید.

نکته اصلی این است که از عدم تعادل جلوگیری شود. ظرافت، در سبک کلاسیک ذاتی است که به اندازه و متر مربع بستگی ندارد، بنابراین در هر صورت نباید از تجسم یک رویای طراحی اتاق خواب کوچک کلاسیک رها شوید.

برای دیدن نمونه کارهای طراحی و اجرایی گروه کابینت و طراحی داخلی متین کیا می توانید به پروفایل آن در وبسایت چیدانه سر بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه