Chidaneh.com placeholder image

کاغذ دیواری طرح دار: آشنایی با طرح های مختلف کاغذ دیواری

به قلم: مهسا پوررضا

اگر برای انتخاب کاغذ دیواری اقدام کنید، آنقدر طرح و نقش و رنگ های متنوعی می بینید که در انتخابشان کاملا سر در گم می شوید. شاید فکر کنید که کاغذ دیواری های طرحدار و شلوغ خسته کننده هستند و یا خجالت می کشید این مدل ها را به دکوراسیون منزل خود وارد کنید. بهتر است این افکار را کنار گذاشته و با راهنمایی گروه کاغذ دیواری آیدی، بهترین مکان استفاده از این کاغذ دیواری ها را یاد بگیرید با ماهمراه باشید تا با دنیای متنوع انواع کاغذ دیواری طرح دار آشنا شوید.

انتخاب کاغذ دیواری طرح دار

انتخاب کاغذ دیواری  یکی از مهم ترین دیوارپوش ها در طراحی دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف منزل است و اگر طرح و رنگ این مدل دیوار پوش بدرستی انتخاب شود زیبایی و جذابیت دیزاین داخلی تکمیل می شود. در ادامه به انواع کاغذ دیواری می پردازیم.

اسکای اسکرپر

[[nid:125744]]

کاغذ دیواری طرح دار به عنوان تابلوی هنری

بهتر است کاغذ دیواری طرحدار را به عنوان ستاره ای در دکوراسیون منزل در نظر بگیرید. تابلوهای هنری را به دور از این نوع کاغذ دیواری قرار دهید و بگدارید خودش مثل اثر هنری بدرخشد. به عنوان مثال اگر تعدادی دیوارکوب را روی این دیوار نصب کنید، طرح و زیبایی کاغذ دیواری به خوبی دیده نمی شود.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری کرم
diamondکاغذ دیواری آیدی

دیوار طرحدار در ترکیب با رنگ سفید

به گفته کاغذ دیواری آیدی برای استفاده از کاغذ دیواری طرحدار در دکوراسیون اتاق خواب، اگر سرویس خواب و روتختی سفید دارید، بهترین محل نصب کاغذ دیواری، درست در دیوار پشتی تخت خواب است. رنگ سفید باعث جلوه بیشتر این کاغذ دیواری شده و فضا را زیباتر می کند.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری اسپرت
diamondکاغذ دیواری آیدی

رنگ خنثی در دکوراسیون

رنگ های خنثی به دلیل اینکه در فضا غالب نیستند، به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می شوند. اگر دکوراسیون منزل شما دارای ترکیب رنگی خنثی است، می توانید طیف وسیعتری از کاغذ دیواری را تهیه کنید. تنها باید به سبک و طرح دقت بیشتری داشته باشد تا به کلی با طراحی خانه تان هماهنگ باشد.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری مدرن و اسپرت
diamondکاغذ دیواری آیدی

کاغذ دیواری با طرح و نقش طلایی

در یک حرکت هوشمندانه، برای اینکه دکوراسیون منزل خود را لوکس و متفاوت کنید، به سراغ مدلی از کاغذ دیواری بروید که دارای نقوش طلایی رنگ باشد. با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود می توانید به سراغ نقوش مدرن و یا کلاسیک بروید. استفاده از کاغذ دیواری طلایی در کنار رنگهای خنثی غوغا می کند. این دیوار در راهرو، راه پله و هر فضای دیگری می تواند زیبایی به همراه داشته باشد. دقت کنید دیواری را برای این منظور انتخاب کرده باشید که تابش مستقیم آفتاب یا نورپردازی منزل روی آن، مانع از دیده شدن نقوش طلایی رنگ نشود.

کاغذ دیواری هندسی
کاغذ دیواری هندسی

کاغذ دیواری طرح دار هندسی

کاغذ دیواری هندسی از از الگو های پایه بوده است که در سالهای اخیر بسیار از آن برای طراحی و دکوراسیون فضا استفاده می شود. برای ایده آل کردن اتاق خواب از نظر روانشناسی میتوانید از کاغذ دیواری با الگو های هندسی استفاده کنید. کاغذ دیوارهای هندسی اولین الگو هایی هستند که افراد در طراحی و چیدمان خانه خود از آن استفاده می کنند 

این نوع کاغذ در مدل های مختلف با تنوع بالایی تولید شده است. کاغذ دیواری راه راه نیز از همین نوع است، به همین دلیل میتوان از آن برای هر گروه سنتی استفاده کرد. بهتر است بدانید در دکوراسیون اتاق خواب کودک بهتر است از این الگو در کنار رنگها سرد و پایه استفاده کنید . زیرا این الگو دارای رنگهای مختلفی بوده و استفاده از دکوراسیون رنگی برای طراحی فضا های مختلف ممکن است استرس افراد را افزایش دهد.

کاغذ دیواری آبرنگی
کاغذ دیواری آبرنگی

کاغذ دیواری آبرنگی

حتما همه شما از دوران کودکی خود با ابرنگ کار کرده اید و حس کرده اید که آنها میتوانند نقاشی شما را زیباتر کنند . مهندسان صنایع تولید کاغذ دیواری به این فکر افتاده اند که از رنگهای موجود در آبرنگ برای طراحی این نوع استفاده کنند . جالب است بدانید تنوع رنگی این کاغذ بسیار بالا بوده و محیطی فانتزی و خاص را برای شما ایجاد میکند .برخی از انواع نقوش این کاغذ ها شبیه طرح کوبیسم است و از این رو نمای خانه شما را زیبا میکند . طرح کاغذ دیواری آبرنگی با رنگهای درهم و به هم ریخته طرفداران خاص خود را دارد. معمولا کسانی که سبک های مینیمال یا هنری را دوست دارند این کاغذ دیواری را هم می پسندند چراکه ظاهری تمیز و ملیح دارد.
 

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری اسپرت
diamondکاغذ دیواری آیدی

کاغذ دیواری با طرح گل

یک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با کاغذ دیواری گلدار چگونه به نظر می رسد؟ با اینکار می توانید فضای اتاق را به باغی رویایی برای فرزند خود تبدیل کنید که استراحت و بازی برای او به رویایی کودکانه تبدیل شود. کاغذ دیواری آیدی پیشنهاد می کند که بهتر است از رنگ های ملایم برای اینکار استفاده کنید. اگر کاغذ دیواری انتخابی شما دارای رنگ های تیره و یا طرح های درشت است، سرویس خواب را با به رنگ ملایم بخرید تا باعث اغتشاش و بر هم زدن آرامش فرزندتان نشود.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری طرح دار سه بعدی

یکی از انواع کاغذ دیواری که در دکوراسیون داخلی یک فضای دیدنی خلق کرده و توجه همه را به خود جلب می نماید کاغذدیواری سه بعدی است. این کاغذ دیواری بسیار خاص و منحصر بفرد است و به عنوان دیوارپوش مورد استفاده قرار می گیرد.تصاویری که برای چاپ بر روی این کاغذ دیواری انتخاب می شوند باید از رزولوشن بالایی برخوردار بوده و با دکوراسیون مورد نظر شما همخوانی داشته باشند.مهم ترین نکته ای که در استفاده از این دیوارپوش باید مد نظر قرار گیرد این است که در خانه ای که دکوراسیون آن به سبک کلاسیک است نباید از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده شود. تصاویر منظره، اشکال هندسی و بناهای تاریخی از جمله رایج ترین تصاویر برای چاپ بر روی این نوع کاغذ دیواری هستند.

کاغذ دیواری پوستری
کاغذ دیواری پوستری

کاغذ دیواری پوستری

کاغذ دیواری پوستری ظاهری شبیه به پوستر دارد اما ابعاد آن بزرگ تر و وسیع تر می باشد. تصاویر بر روی این کاغذ دیواری ها با کیفیت بسیار بالایی چاپ می شوند که البته میزان این کیفیت به نوع رنگ و چاپ آن ها بستگی دارد.کاغذهای فیبرو، چرم، کتان و پاستل از جمله متریال هایی هستند که برای تولید این پوسترها مورد استفاده قرار می گیرند. از نمونه طرح هایی که برای چاپ کاغذ دیواری انتخاب می شوند طرح های سنتی، تاریخی، هنری، هندسی و یا الهام گرفته از طبیعت می باشند. که از انواع کاغذ دیواری فانتزی محسوب می شود.

کاغذ دیواری پتینه

کاغذ دیواری طرح دار پتینه

خالی از لطف نیست که بدانید کاغذ دیواری قرنهاست که جلو‌ه‌ و سبک محل زندگی ما را زیبا تر نموده است . جادوی رنگ ها، محیط زندگی ما را خاص تر کرده اند و از این طریق میتوان از آن برای نمایی بهتر برای فضا استفاده کرد . هنر پتینه از معجزه رنگها استفاده میکند و هر آنچه بخواهید را بر روی دیوارها خلق میکند . حال بهتر است بدانید تولید کنندگان کاغذ دیواری از این هنر خاص در تهیه و تولید کاغذ دیواری نیز استفاده کرد اند و پوسترهای زیبایی را روانه بازار نموده اند . استفاده از این مدل کاغذ دیواری پتینه میتواند خانه شما را شیک تر و خاص تر کند .

 

کاغذ دیواری نورانی
کاغذ دیواری نورانی

کاغذ دیواری نورانی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، طراحان ایده های خلاقانه خود را عملی نموده و نوع جدیدی از کاغذ دیواری را وارد بازار کرده اند. کاغذ دیواری نورانی به نوعی کاغذ دیواری گفته می شود که در بافت آن یکسری لامپ های LED کار گذاشته شده است.این دیوارپوش زیبا دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و نقش است و نه تنها زیبایی و جذابیت را به ارمغان می آورد، بلکه فضا را در شب نورانی می کند.لامپ های ال ای دی به کار رفته در این نوع کاغذ دیواری حدود 3 الی 5 ولت برق مصرف می کنند و نور ملایم آن ها زیبایی بی نظیری به فضای مورد نظر می بخشد.

کاغذ دیواری طرح آجر
کاغذ دیواری طرح آجر

کاغذ دیواری طرح آجر

یکی از خاص ترین دیوار پوش های سال های اخیر کاغذ دیواری طرح آجر بوده است که با تنوع رنگی بالا تولید میشود . بهتر است بدانید درست است الگو آنها خیلی تکراری است، اما می تواند نمای خانه را زیبا کند . فرقی نمیکند که مبلمان یا وسایل تزیینی خانه شما چه رنگی است یا چه مدلی دارد، بلکه تنوع بالای آن میتواند نمای خانه را به طور کلی تغییر دهد.کاغذ دیواری های آجری در طرح ها و مدلهای بسیاری تولید می شوند که میتوان از آن استفاده کرد . اگر جز افرادی هستید که تمایل به بکارگیری طرح های خاص در طراحی دکوراسیون داخلی دارید، کاغذ دیواری طرح آجر گزینه بسیار مناسبی است. استفاده از این طرح کاغذ دیواری می تواند نمای بسیار زیبا را در خانه شما ایجاد کند.

کاغذ دیواری آینه ای

کاغذ دیواری آینه ای طرح دار

این کاغذ دیواری آینه ای یکی از خاص ترین کاغذ دیواری هایی است که میتوان از آن برای دکوراسیون و چیدمان خانه استفاده کرد . این دیوار پوش به دلیل داشتن متریال پی وی سی دارای عمر بالایی است و میتوان از آن برای تمام فضاهای خانه نیز استفاده کرد. کاغذ دیواری آینه ای دارای الگو و مدلهای مختلفی است و برای ست کردن با وسایل منزل و هارمونی رنگهای مختلف مشکلی ایجاد نمیکند . رنگهای سفید و نقره ای این کاغذ دیواری بسیار پر فروش است . همان طور که میدانید رنگ خاکستری براق با هر رنگی، ست میشود و محیط خانه را زیبا می کند ، از کاغذ نقره ای بدون هیچ دغدغه ای استفاده کنیم.
 

[[nid:125743]]

جمع بندی:

قبل از هرگونه خرید کاغذ دیواری از هر نوع کیفیت و مدلی ابتدا باید سبک دکوراسیون داخلی محیط و فضای خود را بررسی کنید و سپس مطابق با سبک مورد نظر ، یک مرکز فروش کاغذ دیواری معتبر را برای خرید بیابید .برای دیدن نمونه های بسیار متنوع کاغذ دیواری آیدی می توانید به صفحه این گروه در اهالی فن چیدانه سر بزنید و به اطلاعات تماس آن ها نیز دسترسی پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه