Chidaneh.com placeholder image

طرح کاغذ دیواری پتینه، بهترین پوشش برای دیوار

به قلم: تحریریه چیدانه

نصب کاغذ دیواری همیشه جایگزین خوبی برای نقاشی دیوار یک اتاق به حساب می‌آید. کاغذ دیواری انواع بسیار متنوعی دارد که برای تمامی سلیقه‌ها بسیار کاربردی و مناسب خواهد بود. شما با آشنایی با انواع آن‌ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در ادامه شما را کاغذ دیواری طرح پتینه که این روزها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است آشنا خواهیم کرد. اگر به دنبال پوشش خاص و منحصربه‌فرد برای دکوراسیون دیوارهای منزل‌تان هستید؛ این مطلب را از دست ندهید.

رول کاغذ دیواری پتینه با رنگ طلایی
کاعذ دیواری روی دیوار با مبل راحتی
رول‌های کاغذ دیواری پتینه
طرح کاغذ دیواری پتینه روی دیوار
نشیمن با طراحی کاغذ دیواری پتینه
پتینه روی دیوار
طرح کاغذ دیواری پتینه سفید
طرح کاغذ دیواری پتینه رنگی
طرح کاغذ دیواری پتینه روی دیوار
طرح کاغذ دیواری پتینه با صندلی چوبی
طرح کاغذ دیواری پتینه آبی
طرح کاغذ دیواری پتینه طوسی روی دیوار

انتخاب کاغذ دیواری با طرح پتینه

انتخاب کاغذ دیواری با طرح پتینه، تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون خانه و دکوراسیون اتاق شما خواهد داشت. پتینه، یک هنر بسیار زیبا با رنگ و بویی خاص است که با طرح‌های بسیار زیادی که دارد، گزینه مناسبی برای دیوارها است. از طرفی، اجرای کاغذ دیواری به عنوان پوششی برای دیوارها، گزینه‌ای مقرون به‌صرفه است که در کوتاه‌ترین زمان بدون دردسر می‌توان از آن استفاده کرد. کاغذ دیواری پتینه را می‌توانید در فضاهای مختلف یا طرح دلخواه اجرا کنید.

chidaneh ad banner

مطالب مرتبط: پتینه کاری چیست، از مدل ها تا نحوه اجرای پتینه در ساختمان

طرح کاغذ دیواری پتینه در رستوران
طرح کاغذ دیواری پتینه در اتاق خواب
طرح کاغذ دیواری پتینه روی دیوار

طرح‌های کاغذ دیواری پتینه برای دکوراسیون

پتینه یک هنر بصری است که الگوی خاصی ندارد اما به لیل ظاهر خاصی که دارد، باید توسط متخصصین این زمینه اجرا شود. اما کاغذ دیواری پتینه دردسرهای اجرا را ندارد و هزینه کمتری نیز به همراه دارد. علاوه بر این موضوع برعکس رنگ، کثیفی را به خود جذب نمی‌کند و به همین منظور می‌توان کاغذ دیواری پتینه را قابل شست و شو دانست. در کوتاه‌ترین زمان می‌توان کاغذ دیواری پتینه را روی دیوارها اجرا کرد.

مطاب مرتبط: انواع کاغذ دیواری را قبل از خرید بشناسید!

طرح کاغذ دیواری پتینه روی دیوار اتاق خواب
 کاغذ دیواری پتینه گلدار
کاغذ دیواری پتینه روی دیوار با مبل راحتی
طرح کاغذ دیواری پتینه روی دیوار با رنگ طلایی
 کاغذ دیواری پتینه طوسی

ویژگی کاغذ دیواری پتینه مرغوب

  • روکش سطح فوقانی از نوع وینیل بوده و وزن وینیل به کار رفته در آن بین300 الی 450 گرم در هر متر مربع باشد.
  • قابلیت شست و شوی کامل حتی با مواد شوینده خانگی را داشته باشد.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر کشش و گسیختگی را داشته باشد
  • کاملا ضد آلرژی و هایژنیک است و بو و گردو غبار را به خود جذب نکند.
  • پس از نصب و اجرا سطحی کاملا بدون درز را ایجاد نماید

مطاب مرتبط: کاغذ دیواری اکلیلی، شاین ساده‌اش بهتره یا گلدار؟ 

پالت رنگ و طرح کاغذ دیواری پتینه
طرح کاغذ دیواری پتینه سرویس بهداشتی

هزینه کاغذ دیواری پتینه

قیمت کاغذ دیواری‌ها کمی گیج کننده است. قیمتی که در آلبوم‌ها برای هر نوع کاغذ دیواری بیان می شود برای یک رول از کاغذ دیواری است؛ کاغذ دیواری با طرح پتینه، در اکثر آلبوم‌ها به صورت نقش برجسته طراحی شده‌اند تا کاملا شبیه به اجرای پتینه روی دیوار باشند. قیمت‌ این نوع کاغذ دیواری، به میزان و جنس متریالی که روی رول‌ها بکار رفته است بستگی دارد. 

مورد دیگری که روی قیمت کاغذ دیواری پتینه تاثیر می‌گذارد، طرحی است که انتخاب می‌کنید. به طور کلی دو نوع طرح برای کاغذ دیواری وجود دارد: طرح‌های مستقیم و صاف و همچنین طرح‌های منحنی شکل.

مطالب مرتبط: پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری، انتخابی برای تمام دکوراسیون ها

طرح کاغذ دیواری پتینه روی دیوار

طرح‌های مستقیم و صاف مانند طرح‌های راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درزها تنظیم شوند و طرح‌های منحنی شکل نیز مانند طرح‌های هندسی هستند که باز هم باید در قسمت درزها تنظیم شوند. این تنظیمات در قسمت درزها به طوری که دنباله طرح‌ها از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شود، نیاز به متراژ بیشتری کاغذ دیواری طرح پتینه دارد که در این زمینه و اینکه طرح انتخابی شما به چه مقدار متراژ اضافه نیاز دارد، باید از فروشنده کمک بگیرید.

 

پس باید حتما دیوارهای اتاق را با دقت اندازه‌گیری کنید و هنگام سفارش، آنها را به همراه داشته باشید. در نظر گرفتن در و پنجره‌ها را فراموش نکنید. حتی توصیه می‌شود به همراه متراژ، طرحی ساده از فضا را روی کاغذ پیاده کره و به همراه داشته باشید. زمانی که متراژ لازم را برای کاغذ دیواری محاسبه کردید، توصیه می‌کنیم یک یا دو رول کاغذ دیواری اضافه از حد نیاز را خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری یا خراب شدن قسمتی از کاغذ دیواری بتوانید از آن مقدار اضافی استفاده کنید.

 

اگر طرح کاغذ دیواری پتینه را دوست دارید و می‌خواهید به عنوان پوشش روی دیوارهای خانه از آن استفاده کنید، می‌توانید از متخصصین تزئینات و خدمات کف و دیوار در چیدانه کمک بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه