Chidaneh.com placeholder image

کاغذ دیواری سه بعدی، در این مدل ها گم می شوید!

به قلم: گلنار

کاغذ دیواری سه بعدی از جمله ایده های جدید در دکوراسیون محسوب می شود که می تواند فضاهای خاص و جذابی را خلق کند. این نوع کاغذ دیواری همان طور که از اسمش پیداست تصویری پیش رویمان می گذارد که تا حد زیادی آن را واقعی احساس می کنیم. تصویر سه بعدی این احساس را به شما می دهد که با لمس این کاغذ چیزی ورای یک‌ تصویر و کاغذ معمولی را احساس خواهید کرد. اگر می خواهید کاغذ دیواری سه بعدی بخرید، ابتدا جامع ترین راهنمای انتخاب کاغذ دیواری را بخوانید.

این کاغذ دیواری ها برای آپارتمان های کوچک امروزی گزینه مناسبی است و به شما کمک می کند از احساس فشار در محیط بسته آپارتمان رها شوید. کاغذ دیواری سه بعدی از نظر جنس با انواع کاغذ دیواری های معمولی فرقی ندارد اما طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد، طرح آن در فاصله حدود سه متری برجسته یا فرو رفته به نظر می رسد هم چنین نمای شبیه به دیوارپوش ایجاد می کند ولی هزینه به مراتب کمتری به همراه خواهد داشت.

قالیشویی ادیب
کاغذدیواری سه بعدی در طراحی داخلی

ایجاد بعد توسط کاغذدیواری سه بعدی در نشیمن

کاغذ دیواری سه بعدی با طرح سنگ

ایجاد بعد توسط کاغذدیواری سه بعدی در نشیمن

برندهای معتبر در این حوزه

انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی

به طور کلی کاغذ دیواری های سه بعدی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دسته اول: کاغذ دیواری هایی است که به صورت رولی با متراژ مختلف عرضه می شود و دارای طرح های سه بعدی مانند انواع سنگ و یا اشکال هندسی است. این کاغذ دیواری های رولی مانند همه کاغذ دیواری ها دارای طرح های کوچکی است که در طول کاغذ دیواری تکرار می شود که در این مورد طرح ها به صورت سه بعدی است.
  • دسته دوم: که به کاغذ دیواری سه بعدی نام برده می شوند در واقع پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری است که دارای تصاویر بزرگ و واحدی مانند ساحل، جنگل، گل، احجام هندسی و غیره است.

کاغذ دیواری سه بعدی در طرح های مختلف 

کاغذ دیواری های سه بعدی انواع مختلفی دارند و در طرح های متنوعی به بازار عرضه می شوند. این کاغذ دیواری ها دارای تنوع بالایی در طرح و نقش هستند. تقریبا هر تصویری با کیفیت بالا را می توان روی این کاغذ دیواری ها چاپ نمود. قیمت آن ها  بسته به طرح و جنس کاغذ شما می تواند متغییر باشد. قیمت های ذکر شده برای هر یک متر دیوار است.  

در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین طرح های سه بعدی کاغذ دیواری را باهم می بینیم:

طرح سنگ و چوب در طراحی کاغذ دیواری سه بعدی

طرح سنگ و پنل سه بعدی در طراحی کاغذ دیواری سه بعدی

طرح سنگ و چوب در طراحی کاغذ دیواری سه بعدی

طرح های کاغذ دیواری سه بعدی رولی معمولا گل، سنگ یا چوب است. شما می توانیدبرای دیوار پشت تلویزیون یا دیوار بالای شومینه از این طرح استفاده نمایید. ازآن جایی که ممکن است استفاده ازسنگ واقعی دشوار یا پرهزینه باشد؛ می توان از کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ استفاده کرد.

تصاویر کودکانه در طراحی پوستر سه بعدی

تصاویر کودکانه در طراحی پوستر سه بعدی

تصاویر کودکانه در طراحی پوستر سه بعدی

تصاویر کودکانه در طراحی پوستر سه بعدی

طرح کودک در طراحی پوستر سه بعدی

کاغذ دیواری اتاق کودک باید متناسب با سن کودک طراحی و انتخاب شوند. یعنی شما به غیر از رنگ های مناسب سن کودکتان باید به موضوع طراحی شده در پوستر سه بعدی نیز دقت لازم را داشته باشید. معمولا شخصیت های کارتونی و یا حیوانات و اشیای مورد علاقه کودکان میی تواند برای این کار مناسب باشد.

پوستر سه بعدی برای رستوران

​​​پوستر سه بعدی برای رستوران

پوستر سه بعدی برای کافی شاپ

پوستر سه بعدی برای کافی شاپ

پوستر سه بعدی مشاغل 

این گزینه، یک ایده بسیار خلاقانه برای مشاغل مختلف است. در تصاویر بالا نمونه هایی برای طراحی رستوران ها و کافی شاپ ها را مشاهده می کنید. شما می توانید متناسب با کار خود، تصویر مورد نظرتان را پیدا کنید.

تصویر حیوانات در پوستر سه بعدی

طرح حیوانات مختلف برای کاغذ دیواری سه بعدی

تصویر پرنده ها در پوستر سه بعدی

طرح پرندگان مختلف برای طراحی کاغذ دیواری سه بعدی

تصویر آبزیان در پوستر سه بعدی

طرح های آرامش بخش ماهیان برای کاغذ دیواری سه بعدی

حیوانات، پرندگان، ماهیان در کاغذ دیواری و پوستر سه بعدی

این طرح ها می توانند در فضاهای مختلف مانند نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و… به کار روند. نکته مهمی که در آن ها وجود دارد القای حس آرامش و انرژی خوبشان است که برای فضاهای مسکونی قابل استفاده شده اند.

طرح طبیعت کاغذ دیواری سه بعدی

​طرح طبیعت برای طراحی اتاق خواب

طرح طبیعت کاغذ دیواری سه بعدی

طرح طبیعت برای طراحی نشیمن

کاغذ دیواری سه بعدی طبیعت

طبیعت همیشه الهام بخش و القا کننده آرامش برای ما بوده است. استفاده از این طرح ها به خصوص در فضای اتاق خواب بسیار ایده مناسبی است.
 

طرح بناها و اماکن تاریخی در کاغذ دیواری سه بعدی

بناهای تاریخی در طراحی اتاق خواب 

طرح بناها و اماکن تاریخی در کاغذ دیواری سه بعدی

طرح شهر روی کاغذ دیواری

طرح بناها و اماکن تاریخی در کاغذ دیواری سه بعدی

اماکن مهم در طراحی کاغذ دیواری

طرح بناها و اماکن تاریخی در طراحی پوستر سه بعدی

با این ایده می توانید شهرها و بناهای مورد علاقه خود را به منزلتان بیاورید. البته در مورد استفاده از پوستر سه بعدی با طرح شهرها، باید به ابعاد فضا و دیوار مورد نظرتان برای نصب پوستر دقت زیادی داشته باشید. زیرا رعایت نشدن فاصله های مناسب بعد و زیبایی لازم را ایجاد نخواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : کدام دیوار را کاغذ دیواری کنیم؟

خط نستعلیق در طراحی پوستر دیواری

خط نستعلیق در طراحی کاغذ دیواری سه بعدی

طرح های سنتی پوستر دیواری

طرح های سنتی و ایرانی در طراحی دیوار

طرح های سنتی پوستر دیواری

طرح های سنتی و خطوط نستعلیق در طراحی پوستر سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی سنتی

اگر به طرح و نقش های ایرانی، شاهنامه، خط نستعلیق و دوره های مختلف تاریخ ایران علاقه دارید می توانید این نوع پوستر و کاغذ دیواری های سه بعدی را نشان دهید.

پوستر سه بعدی هیجانی در طراحی اتاق خواب

نمونه ای پوستر سه بعدی هیجانی برای اتاق نوجوان

پوستر سه بعدی

این دسته از کاغذ دیواری ها را می توان به دو دسته پوستر دیواری آماده و پوستر دیواری سفارشی تقسیم کرد. در هر دو دسته واحد اندازه گیری بر حسب مترمربع می باشد و در واقع از تکه های عمودی تشکیل شده اند که در کنار هم قرار گرفته و تشکیل یک شکل واحد را ایجاد می کنند. 

  • پوستر دیواری آماده: این نوع پوستر دارای اندازه های استانداردی است که به صورت یک تکه، دو تکه، چهار تکه و هشت تکه عرضه می شوند که بر اساس ابعاد دیوار یکی از این محصولات را که اندازه یا بزرگ تر از دیوارتان است را خریده و در هنگام نصب مقدار اضافه آن بریده می شود.
  • پوستر دیواری سفارشی: در این نوع پوستر دیواری بر اساس اندازه دیوار شما چاپ و تولید می شود که اصولا بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو با عرض یک متر توسط دستگاه تخصصی چاپ شده و طول و عرض آن دقیقا به اندازه دیوار شما خواهد بود. هم چنین هیچ قسمتی از طرح بریده و ناقص نمی شود. نکته قابل توجه در مورد پوستر دیواری سه بعدی این است که هر دو گروه قابل شستشو و بوده و بر روی دیوار چسبیده می شوند.

پوستر و کاغذ دیواری زانیس
پوستر طرح گل
پوستر و کاغذ دیواری زانیس

تفاوت کاغذ دیواری سه بعدی و پوستر دیواری

پوسترهای سه بعدی در واقع نوعی کاغذ دیواری هستند که یکسری تفاوت جزئی از نظر برخی ویژگی‌ها باهم دارند. در ادامه این تفاوت ها را بررسی می‌کنیم.

تفاوت ابعاد کاغذ دیواری و پوستر سه بعدی

ابعاد کاغذ دیواری رولی همانند ابعاد دیگر کاغذ دیواری ها است اما ابعاد پوستر دیواری که شامل پوستر سه بعدی نیز می شود به شرح زیر است:

  • 8 تکه با ابعاد 368 در 254 سانتی متر
  • 4 تکه با ابعاد 254 در 186 سانتی متر
  • 2 پانل با ابعاد 220 در 90 سانتی متر
  • تک پانل با ابعاد 184 در 127 سانتی متر

تفاوت جنس کاغذ دیواری و پوستر سه بعدی

 برای پوستر دیواری از دو نوع جنس با کیفیت PVC و چرمی استفاده می شود.

  • پوستر دیواری PVC : با روکش وینیل و قابل شستشو است.
  • پوستر دیواری چرمی: نوعی چرم مصنوعی است که مختص پوستر دیواری و بسیار با کیفیت است و این نوع کاغذ قابل شستشو، ضد خش، ضد حریق، ضد حساسیت و با دوام است، دوده و گرد و غبار نمی گیرد و براحتی با دستمال مرطوب پاک می شود. در کاغذ دیواری های رولی جنس چرمی وجود ندارد.
  • اما از جمله کاغذهایی که در چاپ کاغذ دیواری پوستری استفاده می شود می توان کاغذهای پاستل، فیبرو، چرم و کتان را نام برد. البته تنوع کاغذ ها بیش تر از این ها می باشد.
  • وقتی که طرحی روی کاغذ پاستل یا سندی چاپ می شود قیمت ارزان تری دارد تا کاغذی که روی چرم و یا کتان و فوم چاپ می شود.
کاغذ دیواری هماهنگ با طراحی داخلی

هماهنگی کاغذدیواری سه بعدی با دکوراسیون نشیمن

هماهنگی کاغذدیواری سه بعدی با کف پوش سه بعدی

هماهنگی کاغذدیواری سه بعدی با کف پوش سه بعدی

نکات مهمی در استفاده از کاغذ دیواری ها و پوسترهای سه بعدی: 

  • تصاویر مورد استفاده باید با سبک دکوراسیون شما هم خوانی داشته باشند. به طور مثال نباید در منزلی که طرح کلاسیک کار شده از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح مدرن و اشکال هندسی استفاده نمود.
  • نوع کاغذ و چاپ آن نیز اهمیت دارد. عکس هایی برای چاپ استفاده می شوند باید دارای کیفیت بالا باشند. معمولاً عکس های بالای 100 دی پی آی می توانند تصویر خوبی را روی یک دیوار معمولی ارائه دهند.
  • عوامل مختلفی در چاپ بهتر عکس ها موثر هستند. از جمله نوع چاپ گر و برند آن به نحو چشم گیری در کیفیت چاپ تاثیر می گذارند.
  • نوع رنگ مورد استفاده نیز از مهم ترین عوامل کیفیت های متفاوت کاغذ دیواری ها و  پوسترهای سه بعدی است. رنگ ها باید به قدری زیبا و طبیعی جلوه کنند که که تفاوتی با واقعیت تصویر نداشته باشد.
  • برای استفاده از پوستر دیواری بهتر است یک فضای بزرگ و پر نور را در نظر بگیرید و متناسب با محیط طرح را انتخاب کنید. مثلا برای مکان هایی که به مدت طولانی و برای استراحت در آن هستید طرح هایی تک با فضای خالی مناسب تر از طرح مناظر طبیعی و شلوغ است. اگر از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح شلوغ که به محیط عمق می دهد استفاده کردید، سایر عناصر دکوراسیون مانند پرده و مبلمان و فرش باید ساده انتخاب شوند.
  •  از آن جا که در این نوع کاغذ دیواری ها، طرح روی دیوار تکرار شونده نیست، نباید ساعت و تابلو و تلویزیون روی آن دیوار نصب شود. اگر خواستید مبلمان را جلوی آن دیوار قرار دهید باید این نکته را در نظر داشته باشید که جلوی طرح پوستر را نگیرد.
  • در مکانی که از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده می شود، نورپردازی دکوراسیون بسیار مهم است . با نور درست و فضای اطراف مبلمان، کاغذ دیواری تا حد بسیار زیادی می تواند سایز اتاق را افزایش دهد، زیرا تصاویر چنان قدرتمند هستند که یک توهم ایجاد می کنند، به طوری که شما می خواهید تصاویر را لمس کنید.
نصب کاغذ دیواری سه بعدی

نصب کاغذ دیواری سه بعدی و پوسترهای دیواری سه بعدی 

برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی ابتدا باید زیرسازی دیوار انجام شود و عیوب دیوار برطرف شود. سپس با چسب مخصوص و برش هایی که در آن نقوش کاغذ ها جفت و جور باشد کار نصب انجام می شود. این یک کار تخصصی است که بهتر است نصاب حرفه ای با ابزار و تجربه لازم انجام دهد. مهم ترین نکته در نصب کاغذ دیواری سه بعدی این است که طرح ها با دقت و به طرز صحیح کنار هم قرار بگیرند و درز بین کاغذ ها مشخص نشود، اما این نکته در مورد تصاویر سه بعدی اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که کاغذ ها حتی به اندازه چند میلی متر جا به جا شوند، در طرح سه بعدی به چشم می آید و طرح به هم می ریزد. به طور کلی نصب کاغذ دیواری پوستری ظرافت بیش تری را نسبت به کاغذ دیواری های معمولی می طلبد و باید در هنگام نصب تا حد امکان از متر لیزی استفاده شود.

اهالی فن چیدانه در زمینه کاغذ دیواری را از دست ندهید “

مطالب مرتبط زیر را برای مطالعه و دریافت اطلاعات بیش تر به شما پیشنهاد می کنیم:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه