Chidaneh.com placeholder image

کاغذ دیواری آشپزخانه، 40 مدل آوردیم دل شما رو بردیم!

به قلم: گلنار

هر کدام از فضاهای خانه بعد از مدتی به تغییر نیاز دارند و این تصور که تغییرات جدید و زیباتر شدن، به خصوص در آشپزخانه، نیاز به هزینه زیاد دارد کاملا اشتباه است. پس بهتر است کمی به دیوارهای آشپزخانه هایمان جان بدهیم و از آن ها استفاده کنیم. کاغذ دیواری آشپزخانه راه حلی است که من در این مطلب به شما پیشنهاد و معرفی می کنم. این که بدانیم از چه نوع کاغذ دیواری و در چه قسمت هایی استفاده کنیم، ترفندهای زیرکانه ای است که در 7 مرحله برای شما توضیح خواهم داد:

  • کاغذ دیواری آشپزخانه برای یک دیوار خاص
  • کاغذ دیواری سقف اشپزخانه
  • کاغذ دیواری آشپزخانه برای جذابیت غذاخوری
  • کاغذ دیواری داخل کابینت و شلف آشپزخانه
  • کاغذ دیواری بین کابینتی، زیبایی ارزان
  • جلوه کاغذ دیواری آشپزخانه بالای هود و گاز
  • نقش کاغذ دیواری روی جزیره آشپزخانه

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری فویلی
diamondکاغذ دیواری آیدی

قالیشویی ادیب
کاغذ دیواری آَشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه برای یک دیوار خاص

اولین قدم برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب این است که بدانید در چه قسمتی می خواهید از آن استفاده کنید. تصمیم گرفته اید که تمام دیوارهای آشپزخانه با کاغذ دیواری پوشیده شوند و یا فقط یک دیوار نیاز به آن دارد. برای آن که بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید باید به مسائلی مثل بزرگی و کوچکی آشپزخانه، میزان نور طبیعی که دریافت می کند و رنگ بندی کلی موجود دقت نمایید. تصاویر زیر ایده های مختلف این کار را به شما نشان می دهند. در برخی موارد فقط دیوار مقابل کابینت کاغذ دیواری شده و در برخی دیگر قسمت های خالی مانند در ورودی، کنار پنجره ها و دیوار مشترک آشپزخانه با نشیمن. اگر آشپزخانه کوچکی دارید می توانید فقط یک دیوار را برای کاغذ دیواری انتخاب نمایید زیرا شلوغی بیش از اندازه باعث دلگیر و کوچک تر شدن آن می شود، اما در صورت بزرگ بودن تعداد دیوارها را افزایش دهید. به طور کلی استفاده از کاغذ دیواری در کنار رنگ سفید جلوه خاص به فضا می بخشد.

کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه

گاهی افراد به دلیل دود و چربی و لکه های زیادی که در آشپزخانه وجود دارد و روی کاغذ دیواری می نشیند، این راه را گزینه مناسبی نمی دانند. اما راه حلی که برای آن وجود دارد بسیار ساده است. مانند تصویر بالا می توان شیشه ای باریک را در مقابل کاغذ دیواری قرار داد که مانع از موارد گفته شده شود. اما راه حل دیگر این است که تا قسمتی از دیوار که احساس می کنید بیش تر در معرض کثیف شدن یا آسیب دیدن است را کاشی کرده و از بالای کاشی ها تا سقف کاغذ دیواری نصب شود. همه این موارد اگر با یک طرح مناسب و رنگ و نقش هماهنگ برنامه ریزی شود بسیار زیبا خواهند بود.

کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه
کاغذ دیواری آَشپزخانه

کاغذ دیواری سقف آشپزخانه

کاغذ دیواری سقف آشپزخانه یا کاغذ دیواری سقفی یکی از راه حل هایی است که به راحتی رنگ و نقش را وارد فضای شما می کند بدون آن که باعث شلوغی یا هرج و مرج شود. انتخاب رنگ و نفش مناسب به راحتی با توجه به سایر وسایل داخل آشپزخانه امکان پذیر است. با دیدن نمونه های زیر به راحتی می توانید تاثیر این اتفاق را متوجه شوید. نکته ای که می خواهم یادآور بشوم این است که کاغذ دیواری انتخاب شده هم می تواند کل سقف را بپوشاند و هم فقط قسمتی از آن را دربرگیرد. به این صورت که گاهی اوقات شما می خواهید یک سقف یکپارچه و ساده داشته باشید، اما گاهی اوقات نیاز دارید که بر روی یک قسمت خاص در زیر سقف، مثلا جزیره وسط آشپزخانه و یا فضای نشیمن، تاکید نماید. بنابراین باز هم این شما هستید که با توجه به طراحی کلی آشپزخانه تصمیم می گیرید چه قسمت هایی از سقف کاغذ دیواری بشوند.

مطلب پیشنهادی : نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا

طراحی سقف آشپزخانه با کاغذدیواری
طراحی سقف آشپزخانه با کاغذدیواری
طراحی سقف آشپزخانه با کاغذدیواری
طراحی سقف آشپزخانه با کاغذدیواری
طراحی سقف آشپزخانه با کاغذدیواری

کاغذ دیواری آشپزخانه برای جذابیت غذاخوری

یکی از فضاهایی که در اکثر آشپزخانه ها و یا کنار آن ها دیده می شود فضای غذاخوری است. می خواهم این را به شما نشان بدهم که مهم نیست این فضای غذاخوری کجا قرار گرفته باشد، به راحتی با استفاده از کاغذ دیواری می توانید آن را از سایر فضاها متمایز نمایید. این کار علاوه بر شیک تر و خاص تر شدن فضای غذاخوری شما می شود، غذا خوردن و دورهم بودن خانواده را نیز لذت بخش تر می کند. اگر می خواهید حرفه ای تر عمل نمایید، رنگ و طرح کاغذ دیواری را با پارچه صندلی های میز غذاخوری ست کنید و آن ها را در نزدیکی هم قرار دهید.

مطلب پیشنهادی : نصب آسان کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل توسط خودتان!

کاغذدیواری اتاق غذاخوری
کاغذدیواری اتاق غذاخوری
کاغذدیواری اتاق غذاخوری
کاغذدیواری اتاق غذاخوری

کاغذ دیواری داخل کابینت و شلف آشپزخانه

کم هزینه ترین و ساده ترین راه استفاده از کاغذ دیواری در آشپزخانه همین است! یعنی نصب آن در داخل کابینت ها و یا پشت شلف های باز آشپزخانه. اگر کابینت ها درب های شیشه ای داشته باشند که این کاغذ دیواری جلوه زیباتری به خود می گیرد و بیش تر دیده می شود اما برای کابینت ها با درب های غیر شیشه ای نیز باز هم زیبایی خاص را نگه می دارد. اما در پشت شلف های باز و فضاهای کوچکی گه به صورت فرورفتگی در دیوار ایجاد شده اند این کار بسیار جواب می دهد. زیرا در عین حال که آن قسمت از آشپزخانه شاخص شده، تنوع خوبی هم در آن فضا به وجود می آید. مهم ترین نکته که نباید در مورد کاغذدیواری آشپزخانه فراموش شود، قابل شستشو و ضد لکه بودن آن است. پس فقط به سراغ کاغذ دیواری قابل شستشو بروید.

کاغذدیواری داخل کابینت
کاغذدیواری داخل کابینت
کاغذدیواری داخل کابینت
کاغذدیواری داخل کابینت
کاغذدیواری داخل کابینت
کاغذدیواری داخل کابینت
کاغذدیواری داخل کابینت
کاغذدیواری داخل کابینت

کاغذ دیواری بین کابینتی، زیبایی ارزان

اگر می خواهید از کاغذ دیواری در آشپزخانه تان استفادده کنید اما تمایل هم ندارید که این کار را برای دیوارها و قسمت های بزرگ انجام دهید، علاوه بر راه حل بالا، می توانید به فضای بین کابینت ها اکتفا نمایید. همیشه این کار با کاشی های بین کابینتی انجام می شد اما این بار پیشنهاد من به شما کاغذ دیواری است. مسلما در این حالت باید از کاغذ دیواری های مقاوم استفاده نمایید زیرا بیش تر از سایر قسمت ها در آسیب پذیر خواهند بود. اما انتخاب سبک طرح و نقش زیبا با ترکیب رنگی هماهنگ دکوراسیون آشپزخانه فضا را بسیار خاص و زیبا می کند. کاغذ دیواری هایی را انتخاب نمایید که روی کاشی نیز قابل نصب باشند و اثر کاشی از زیر آن ها دیده نشود.

مطلب پیشنهادی : خرید کاغذ دیواری، با این 5 نکته بهترین نتیجه را می گیرید!

کاغذدیوراری بین کابینتی
کاغذدیوراری بین کابینتی
کاغذدیوراری بین کابینتی

جلوه کاغذ دیواری آشپزخانه بالای هود و گاز

شاید در وهله اول این کار مناسب به نظر نیاید زیرا فضای اطراف هود و گاز با چربی و لکه های زیادی همراه است. اما اگر کاغذ دیواری مناسبی برای آن ها انتخاب شود، تمیز کردنشان حتی از رنگ و کاشی نیز ساده تر خواهد بود. اگر هود یا گاز زیبایی دارید این کار می تواند با شاخص کردن فضای اطراف آن زیبایی اش را دوچندان کند. بهتر است در این حالت سایر دیوارها و حتی کابینت ها، به خصوص برای آشپزخانه های کوچک، به رنگ سفید و یا نهایتا یک طرح کاملا ساده در نظر گرفته شوند تا از دلگیر و کوچک شدن فضا جلوگیری شود. طرح های کاغذ دیواری برای آشپزخانه نیز همانند سایر فضاهای خانه می تواند در طرح و نقش های مختلف و سه بعدی انتخاب شوند. به طور کلی باید به این نکته دقت داشته باشید که اندازه طرح و نقش کاغذ دیواری با ابعاد و اندازه فضایی که می خواهید آن را نصب کنید متناسب باشد. طرح های بیش از اندازه ریز و کوچک شلوغی و هرج و مرج به وجود می آورند و الگوهای بزرگ و نامتناسب با دیوار کار شما را زشت جلوه خواهند داد.

مطلب پیشنهادی : کاغذ دیواری سه بعدی، در این مدل ها گم می شوید!

کاغذدیوراری بالای هود آشپزخانه
کاغذدیوراری بالای هود آشپزخانه
کاغذدیوراری بالای هود آشپزخانه

نقش کاغذ دیواری روی جزیره آشپزخانه

کاغذ دیواری اپن یکی از گزینه های پرطرفدار در آشپزخانه است که البته می تواند فقط محدود به اپن نشده و برای جزیره نیز استفاده شود. همان طور که می توانید در تصاویر زیر هم مشاهده نمایید، این طرح ها می توانند کاملا مدرن و یا حتی سنتی باشند، همه چیز بستگی به دکوراسیون کلی آشپزخانه شما دارد. برای خاص تر شدن این طرح می توانید کاغذ دیواری انتخاب شده را فقط برای جزیره و اپن استفاده نماید و سایر دیوارها را ساده و یا به رنگ کاغذ دیواری باقی بگذارید.

کاغذدیواری برای جزیره در آشپزخانه
کاغذدیواری برای جزیره در آشپزخانه
کاغذدیواری برای جزیره در آشپزخانه

یکی از بهترین کارهایی که برای طراحی منزل با کاغذ دیواری می توانید انجا دهید، کاغذ دیواری کردن آشپزخانه است.

اگر به دنبال کاغذ دیواری زیبا هستید از کاغذ دیواری آیدی کمک بگیرید: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه