Chidaneh.com placeholder image

انتخاب کاغذ دیواری، جامع‌ترین راهنمای خرید

به قلم: سمانه زارعی

کاغذدیواری یکی از عناصر اصلی در نونوار کردن خانه و ایجاد تغییر است. انتخاب و خرید کاغذ دیواری یکی از کارهای هیجان انگیز در تغییر دکوراسیون است، ولی اگر انتخاب درستی صورت نگیرد، بعد از نصب کاغذدیواری حس خوبی نخواهید داشت و ممکن است از انتخاب خود پشیمان شوید. در این مطلب از چیدانه می­ خواهیم به کمک مجموعه آیدی راجع به انتخاب کاغذ دیواری صحبت کنیم و همه نکات کاربردی در این باره را بررسی کنیم.

اسکای اسکرپر

انتخاب کاغذ دیواری، از آپارتمان تا خانه­ های لوکس!

یکی از ویژگی­ های جالب کاغذ دیواری، قابل استفاده بودن در اغلب فضاهاست. یعنی شما برای هر نوع فضایی می­ توانید بهترین نوع کاغذ دیواری را انتخاب کنید. کاغذ دیواری می­ تواند در یک آپارتمان کوچک تغییر بزرگی ایجاد کند. و یا اگر تصمیم دارید یک دکوراسیون مجلل و لوکس برای خانه­ تان طراحی کنید کاغذ دیواری­ کلاسیک و لوکس به کمک شما می­ آیند.

کاغذ دیواری آیدی
جدیدترین طرح‌های کاغذدیواری مدرن
diamondکاغذ دیواری آیدی

تاریخچه کاغذ دیواری

شاید دانستن از تاریخچه کاغذ دیواری برایتان جالب باشد. کاغذ دیواری قدمت بالایی دارد و اولین ایده­ های طراحی کاغذ دیواری در قرن هشتم توسط یک چینی ایجاد شد. و پس از آن به اروپا منتقل شد. پس از پیدایش صنعت چاپ تولید کاغذ دیواری بیشتر و راحت ­تر شد و در بین مردم اروپا محبوبیت پیدا کرد. پس از آن در زمان ناصر­الدین قاجار به ایران رسید و اولین کاغذ دیواری ­ها برای نوسازی کاخ گلستان استفاده شد. 

 

کاغذ دیواری آیدی
جدیدترین طرح‌های کاغذدیواری مدرن
diamondکاغذ دیواری آیدی

انتخاب کاغذ دیواری، چه مزایایی داره؟

ممکن است بین انتخاب کاغذ دیواری و یا پوشش های دیگر دیوار و سقف تردید داشته باشید. ولی با آگاهی از مزایای کاغذ دیواری احتمالا توجه شما را به خود جلب کند. برخی از مزایای کاغذدیواری عبارتند از:

  • تنوع در طرح و رنگ
  • فاقد بو و عدم ایجاد آلرژی
  • نصب سریع و آسان
  • دارای قابلیت شستشو
  • مقاومت بالا در برابر گرما و رطوبت

 

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری با طرح ساده و شیک
diamondکاغذ دیواری آیدی

معایب کاغذ دیواری

در کنار مزایای زیادی که کاغذ دیواری دارد، برخی از ویژگی­ های آن جزو معایب کاغذ دیواری به شما می­ رود. برخی از معایب کاغذ دیواری عبارتند از:

  • مقاوم نبودن در برابر خراش و ضربه
  • نیاز به زیرسازی سطوح
  • هزینه خرید و نصب کاغذدیواری

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری با طرح ساده و شیک
diamondکاغذ دیواری آیدی

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری با طرح ساده و شیک
diamondکاغذ دیواری آیدی

اصول انتخاب کاغذ دیواری، این 6 نکته را به ذهن بسپارید!

تنوع در طرح و نقش کاغذ دیواری آنقدر زیاد است که احتمالا اگر چندین کاتالوگ در اختیار شما قرار بدهند، سردرگم شوید. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید عوامل زیر را در انتخاب کاغذ دیواری در نظر بگیرید:

1. ابعاد و مساحت فضا: 

کاغذ دیواری که برای فضا در نظر گرفته ­اید باید با ابعاد و مساحت فضا متناسب باشد. درواقع برخی از طرح و نقش کاغذ دیواری باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می­ شوند و یا رنگ کاغذ دیواری می ­تواند فضا را کوچکتر و یا بزرگتر نشان بدهد. همچنین اگر مساحت سطوح زیاد باشد باید به هزینه ­های خرید کاغذ دیواری هم فکر کنید!

 

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری با طرح ساده و شیک
diamondکاغذ دیواری آیدی

2. کاربری فضا:

یکی از اولین سوالاتی که کارشناس فروش در خرید کاغذ دیواری از شما می­ پرسد، این است که کاغذ دیواری را برای چه فضایی می­ خواهید؟ برای انتخاب کاغذدیواری هر یک از فضاهای زیر، اصول خاصی را باید مدنظر قرار داد:

  • کاغذ دیواری هال: انتخاب کاغذدیواری با رنگ گرم فضای هال خانه را گرم و صمیمی جلوه می ­دهد و فضای مناسبی برای دورهمی­ های خانواده شما خواهد بود.
  •  
  • کاغذ دیواری پذیرایی: برای اینکه در دکوراسیون پذیرایی سنگ تمام بگذارید، به اصول انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی توجه کنید و بهترین کاغذ دیواری را برای پذیرایی خانه تهیه کنید. کاغذ دیواری سه بعدی یکی از انتخاب­ های جذاب برای پذیرایی است.
  •  
  • کاغذ دیواری اتاق خواب: یک کاغذ دیواری زیبا و با رنگ ملایم می ­تواند اتاق خواب شما را برای خواب و آرامش آماده کند. کاغذ دیواری آبرنگی یکی از انواع جدید کاغذ دیواری است که برای اتاق خواب جالب به نظر می ­رسد.
  •  
  • کاغذدیواری آشپزخانهآیا می­ دانستید که حتی برای داشتن یک آشپزخانه جذاب می­ توانید به کاغذ دیواری فکر کنید؟ ولی مطمئنا انتخاب کاغذ دیواری آشپزخانه سخت ­تر است و فقط برای برخی از بخش­ های آن می ­توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. و می­ توانید کاغذدیواری قابل شستشو را انتخاب کنید.
  •  
  • کاغذدیواری سرویس بهداشتی: انتخاب کاغذدیواری برای سرویس بهداشتی به عوامل زیادی بستگی دارد. برای انتخاب فضای مرطوبی مانند سرویس بهداشتی حتما حساسیت به خرج دهید و از کاغذ دیواری ضدآب استفاده کنید.
  •  
  • کاغذدیواری راهرو: راهروها یکی از فضاهای پرطرفدار برای اجرای کاغذ دیواری هستند. انتخاب کاغذ دیواری مناسب با فضای راهرو حس دعوت کنندگی را در فضا القا می­ کند.
  •  
  • کاغذ دیواری اتاق کودک: کاغذ دیواری امکان طراحی یک اتاق کودک جذاب را به شما می­دهد، شما می ­توانید از کاغذ دیواری کارتونی برای اتاق نوزاد و کودک استفاده کنید.

 

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری طرح‌دار کلاسیک مناسب برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

3. ایجاد تنوع: 

در طراحی دیوار و سقف با استفاده از کاغذ دیواری به رعایت تنوع توجه داشته باشید. تصور اینکه در همه بخش­ های خانه از یک نوع کاغذ دیواری و یا یک رنگ استفاده شود، بسیار کسل کننده خواهد بود. طراحان دکوراسیون با توجه به نوع فضای شما استفاده از دو نوع طرح و یا ترکیب رنگ و کاغذ دیواری را پیشنهاد می­ کنند. یکی از مثال­ های شاخص برای ایجاد تنوع، استفاده از کاغذ دیواری پشت تلویزیون است که باعث ایجاد نقطه کانونی در منزل شما می ­شود.

 

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری طرح‌دار کلاسیک مناسب برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

4. رنگ و طرح کاغذ دیواری:

رنگ و طرح کاغذ دیواری ارتباط مستقیمی با موارد قبلی مانند؛ مساحت فضا، ایجاد تنوع و کاربری فضا دارد. در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری به تناسب آن با اجزای دیگر دکوراسیون توجه کنید. توصیه می ­شود اگر سایر وسایل منزل طرح ساده ­ای دارند کاغذ دیواری طرح ­دار انتخاب کنید و یا اگر پرده و مبلمان و… طرح و نقش زیادی دارند، بهتر است کاغذ دیواری ساده انتخاب کنید. این مسئله باعث ایجاد تعادل خواهد شد. 

همچنین تناسب رنگ و طرح کاغذ دیواری با طرح پارکت و همچنین همخوانی با سبک دکوراسیون از موارد بسیار مهم در انتخاب کاغذ دیواری هستند. برای فضاهایی با سقف بزرگ و یا کوچک به افقی و عمودی بودن طرح کاغذ دیواری توجه کنید. 

 

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری جدید گل‌دار برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

5. قابل شستشو بودن:

کاغذ دیواری در هر فضایی از ساختمان اجرا شود، نیاز به تمیز کردن خواهد داشت. در نتیجه یکی از مهم­ ترین ویژگی­ هایی که باید در هنگام خرید به آن توجه شود؛ قابلیت شستشوی کاغذ دیواری است. اغلب کاغذ دیواری­ های خارجی قابل شستشو هستند. البته فراموش نکنید منظور از قابل شستشو بودن، تمیز کردن کاغذ دیواری با اسفنج مرطوب و نرم است، نه اینکه بتوانید روی سطح کاغذ دیواری را مانند کاشی بشویید!

6. مد روز:

یکی از توصیه­ های طراحان دکوراسیون در انتخاب کاغذ دیواری یا هر نوع محصول دیگر این است که هرچیزی که مد می­ شود مناسب خانه شما نیست! و ممکن است پس از مدتی از چشمتان بیفتد در نتیجه همه شرایط را در نظر بگیرید و به درستی انتخاب کنید. اگر صرفا طبق مد روز پیش بروید ممکن است بعد از چند ماه از کاغذدیواری منزلتان خسته شوید.

 

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری ساده پاستل
diamondکاغذ دیواری آیدی

مشاوره انتخاب کاغذ دیواری، چند نوع دارد؟

بعد از اینکه همه موارد مهم در انتخاب کاغذ دیواری را مد نظر قرار دادید حالا نوبت بررسی کاغذ دیواری­ های موجود در بازار است. انواع کاغذ دیواری را از نظر ویژگی ­های مختلفی می­توان تقسیم بندی کرد. 

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس و ساختار:

1. کاغذ دیواری نانوون (NON-WOVEN): از مواد غیربافته شده فیبری، سلولزی و نساجی تولید می­ شود. قابلیت نصب مجدد، بازیافت پذیری، ضد آلرژی بودن و قابل شستشو بودن از ویژگی­ های شاخص این نوع از کاغذ دیواری­ ها است.

2. کاغذ دیواری نانو (Nano): این کاغذ دیواری با استفاده از تکنولوژی نانو تولید می ­شود در نتیجه انعطاف زیادی دارند. این نوع کاغذ دیواری در برابر دوده و آلودگی مقاوم هستند، خراشیده نمی ­شوند و همچنین در برابر آفتاب و سرما و گرما مقاومند.

3. کاغذ دیواری با لایه پی ­وی ­سی: نوعی کاغذ دیواری با لایه ­ای از پلی وینیل کلراید است. پی وی سی نوعی پلاستیک است که قابلیت شستشو در این کاغذ دیواری را افزایش می­ دهد در نتیجه برای فضای آشپزخانه مناسب است. این نوع پوشش در مدت زمانی طولانی موجب حساسیت و آلرژی می­ شود.

4. کاغذ دیواری پارچه ­ای: ترکیبی از کاغذ و پارچه در این نوع کاغذ دیواری به کار رفته است و گاهی هم لایه­ ای از وینیل به آن اضافه می­شود. کتان و مخمل انواعی از پارچه هستند که در در این نوع کاغذدیواری به کار می ­روند. کاغذ دیواری پارچه­ ای برای فضاهای با رطوبت کمتر مانند پذیرایی و یا سالن کنفرانس مناسبند.

 

انواع کاغذ دیواری از نظر طرح و سبک:

طرح کاغذ دیواری­ های موجود در بازار در انواع؛ گل و بوته، کاغذ دیواری هندسی، طرح­های تزئینی تکرارشونده، الگوی خطوط افقی یا عمودی، کاغذ دیواری طرح آجر، گل رونده، آبرنگی، اسپرت و.. هستند. چنین تنوعی در طرح و نقش دست شما را برای انتخاب آزاد می ­گذارد. می ­توان از نظر کلاسیک و یا مدرن بودن طرح­ های کاغذ دیواری هم آنها را تقسیم ­بندی کرد. 

 

انواع کاغذ دیواری طرحدار

راهنمای خرید کاغذ دیواری، وقت خریده!

با همه نکته­ های انتخاب آشنا شدید و انواع کاغذ دیواری را شناختید. در این بخش­ لازم است برخی از نکته ­های راهنمای خرید کاغذ دیواری که باید در هنگام خرید و در فروشگاه به آنها توجه کنید را بدانید. نکته­ های نهایی برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری عبارتند از: 

میزان بودجه شما و قیمت کاغذ دیواری: قیمت کاغذ دیواری یکی از مهم ­ترین مسائلی است که در غربال کردن گزینه های شما موثر است. برای خود یک بازه قیمتی مشخص کنید تا در هنگام انتخاب کاغذ دیواری انتخاب­ هایتان محدودتر شود.

مشورت با کارشناسان: وقتی فروشگاه معتبری را برای تهیه کاغذ دیواری انتخاب می­ کنید، بهتر است قبل از تصمیم نهایی با کارشناسان آنها مشورت کنید و همه سوالات خود را بپرسید. گاهی بررسی پرفروش­ ترین کاغذ دیواری­ ها به شما ایده­ های خوبی برای انتخاب می ­دهد، از فروشنده بخواهید کاغذ دیواری­ های پر فروش را به شما نشان دهند. 

خرید اینترنتی: فروش اینترنتی محصولات این روزها رونق زیادی دارد، این شرایط برای کاغذ دیواری هم وجود دارد. شما می ­توانید پس از انتخاب نهایی محصول، آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید. فراموش نکنید برای خرید اینترنتی کاغذ دیواری باید به سایت­ های معتبر سر بزنید و خرید خود را پس از اطمینان انجام دهید. برخی از افراد با جستجو در اینستاگرام و پیدا کردن پیج کاغذ دیواری معتبر سفارشات خود را انجام می ­دهند.

 

کاغذ دیواری طرحدار جدید با طرح گل

انتخاب کاغذ دیواری، ایده‌هایی برای دکوراسیون!

تنوع کاغذ دیواری و انعطاف این متریال برای استفاده در فضاهای مختلف باعث شده است ایده ­های متنوعی برای استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل به کار گرفته شود. برخی از ایده ­ها و نکته ­ها برای استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون در زیر آمده است:

  • فراموش نکنید که کاغذ دیواری فقط برای سطح دیوار نیست و می­ توانید از کاغذ دیواری سقفی هم برای تزیین و زیبایی سقف بهره ببرید.
  • افرادی که به وسایل درخشان و مجلل علاقه ­مند هستند می­ توانند از کاغذدیواری اکلیلی استفاده کنند. این نوع کاغذ دیواری­ ها می ­توانند به صورت گل­دار یا ساده و یا گل برجسته تولید شوند.
  • یکی از ایده ­های کاربرد کاغذ دیواری ترکیب کاغذ دیواری و رنگ است. استفاده از این دو نوع متریال در کنار هم به جذابیت دکوراسیون کمک می­ کند. برای جانمایی درست پوشش­ های دیوار از طراحان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.
  • برای پاسخ به این سوال که کدام دیوار را کاغذ دیواری کنیم؟ در ابتدا به ساختار فضا توجه کنید. اغلب پیشنهاد می شود که دیوار اصلی پذیرایی به عنوان مهم ­ترین دیواری که دیده می ­شود با کاغذ دیواری متفاوتی پوشانده شود و بقیه دیوارها با رنگ متناسب و یا کاغذ دیواری طرح ساده پر شود.
  • برای انتخاب کاغذ دیواری گلدار، به اندازه ­ی گل­ های طرح توجه کنید. در واقع شما باید به مقیاس فضا توجه کنید و طبق آن کاغذدیواری با گل­ های ریز و یا درشت را انتخاب کنید.
  • هنگام انتخاب کاغذدیواری به مبلمان خانه توجه کنید. دیوارها و مبلمان خانه دو عنصر اصلی در ایجاد دکوراسیون منزل هستند. ست کاغذدیواری و مبلمان با توجه به اصول طراحی دکوراسیون خانه شما را زیباتر خواهد کرد.
  • با استفاده از کاغذ دیواری راه راه می­ توانید بعضی از قسمت­ های خانه به خصوص راهرو را جذاب ­تر کنید. الگوی خطوط کاغذ دیواری یعنی افقی یا عمودی بودن آن به بزرگ و یا کوچک ­تر جلوه دادن فضا کمک خواهد کرد. کاغذ دیواری با خطوط عمودی برای فضاهای با سقف کوتاه مناسب است.

 

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذدیواری کلاسیک با طرح‌های متنوع
diamondکاغذ دیواری آیدی

کلام آخر:

سعی کردیم در این مطلب همه چیز درباره کاغذ دیواری را بگوییم تا شما بتوانید با خیال راحت کاغذ دیواری مناسب را انتخاب کنید. کاغذ دیواری با مزایای زیادی که دارد می­ تواند بهترین انتخاب برای تغییر دکوراسین منزل باشد. برای تهیه و سفارش انواع کاغذ دیواری به پروفایل کاغذ دیواری آیدی سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
یگانه در تاریخ 12 بهمن 1393
سپاس از مطلب جالبتون
tirazheharmony در تاریخ 06 اردیبهشت 1394
http://tirazheharmony.com/News/Details?fileId=399 با کپی کردن لینک بالا می تونید کلیپ نصب صحیح کاغذدیواری را ببینید

ثبت دیدگاه