Chidaneh.com placeholder image

کاغذ دیواری اتاق نوزاد، 9 ایده خاص و جذاب

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر برای اولین بار است که اقدام به چیدمان اتاق نوزاد خود می‌کنید یا قصد تغییر دکوراسیون اتاق او را دارید، اضافه کردن یک کاغذ دیواری خاص و متفاوت، همیشه یک گزینه کاملا مناسب محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد

چه رنگ‌های پاستلی را بپسندید، چه طرح خال‌خالی یا حتی سیاه و سفید، همیشه کاغذ دیواری متناسب با سبک و سلیقه شما وجود دارد و حتی می‌توانید به کمک یک طرح خاص، فضا و حال‌وهوای متفاوتی را در اتاق نوزاد خود فراهم کنید. بسیاری از طرح‌ها را می‌توانید به صورت برچسب آماده یا شابلون تهیه کنید یا حتی خودتان نقاشی بکشید. در ادامه به بررسی 9 طرح کاغذ دیواری اتاق نوزاد می‌پردازیم تا با طرح‌ها آشنا شده و راحت‌تر قادر به انتخاب و تصمیم‌گیری باشید. 

سرویس خواب بالسا
کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق نوزاد

ترکیب میوه‌ها را امتحان کنید

انتخاب یک کاغذ دیواری پر از میوه‌های مختلف، حس تازگی و دل‌نشینی را در فضای اتاق فرزندتان به وجود می‌آورد. از طرح‌های مرکبات و سبزیجات استفاده کنید و حتی می‌توانید این طرح‌ها را تا دیوار داخل قفسه‌های کتابخانه یا کمد فرزندتان ادامه دهید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

مطالب بیشتر: تخت نوزاد کنار مادر، تاشو می‌خوای یا ارزان؟

کاغذ دیواری اتاق نوزاد

سرسبزی و طراوت را وارد کنید

استفاده از برگ‌های سبز و طرح‌های گیاهان برای کاغذ دیواری اتاق نوزاد، این حس را منتقل می‌کند که فرزند کوچک شما در میان یک باغ و در زیر شاخه و برگ‌های یک درخت، آرام خوابیده است. برای تکمیل این حس‌وحال می‌توانید از سبدهای حصیری و فرش‌های نرم مخملی یا خزدار استفاده کنید.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق نوزاد

یک کنج دل‌نشین ایجاد کنید

اگر در اتاق نوزادتان فضای کوچک یا کنجی وجود دارد، آن را با یک طرح نسبتا شلوغ پر کنید تا فضای دل‌نشینی برای فرزند شما ایجاد شود؛ برای مواقعی که در خلوت خود فرو می‌رود و مشغول بازی می‌شود. می‌توانید این فضا را با عناصر دکوراتیو مثل تابلو، چراغ یا آباژور، بالشتک‌های نرم و طبقات تزیین کنید.

کاغذ دیواری اتاق کودک
کاغذ دیواری اتاق کودک

از گل‌های ظریف استفاده کنید

طرح گل همیشه یک گزینه کاملا مناسب برای کاغذ دیواری اتاق نوزاد به شمار می‌رود اما برای جلوگیری از ایجاد شلوغی در فضا، بهتر است فقط یک دیوار، مثلا دیوار پشت تخت کودک را از کاغذ دیواری طرح گل استفاده کنید و برای بقیه دیوارها از رنگ ساده و متناسب با طرح کاغذ دیواری انتخاب کنید. اطمینان داشته باشید که از نتیجه به دست آمده بسیار راضی و خوشحال خواهید بود.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق نوزاد

از طرح‌های انتزاعی استفاده کنید

اگر می‌خواهید فضای اتاق فرزندتان ظاهری مدرن داشته باشد، از طرح‌های انتزاعی استفاده کنید. این طرح‌ها در عین زیبایی، فضای اتاق را بسیار خاص جلوه می‌دهند. در صورتی که کاغذ دیواری با طرح دل‌خواهتان را پیدا نکردید، برای پیاده کردن این طرح روی دیوار، به راحتی می‌توانید از شابلون‌های مختلف و برچسب‌ها کمک بگیرید.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق نوزاد

رنگ طوسی را امتحان کنید

هیچ قانونی وجود ندارد که گفته باشد حتما باید از رنگ‌های روشن برای اتاق کودکان استفاده کنید. کاغذ دیواری اتاق نوزاد اگر به رنگ طوسی انتخاب شود، فضای بسیار شیک و جذابی را به وجود می‌آورد و به فضای شما عمق می‌دهد. بهتر است از این رنگ هم بیش‌ازحد استفاده نکنید و تنها برای یک یا دو دیوار مورد استفاده قرار بگیرد. رنگ طوسی را با طرح‌های مختلفی به رنگ‌های سفید و نقره‌ای ترکیب کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق نوزاد

 

آرامش حاصل از امواج دریا را تجربه کنید

سایه‌هایی از رنگ آبی، یک پالت رنگی شاد و آرامش‌بخش را برای فرزندتان فراهم می‌کند. طرح امواج به‌ عنوان کاغذ دیواری، علاوه بر آن‌که رنگ دل‌نشین آبی را در خود دارد، حس آرامش‌بخش اقیانوس را هم به فضای شما هدیه می‌دهد. کافی‌ست از این طرح روی دیواری که تخت فرزندتان به آن تکیه دارد استفاده کنید تا حس خوابی آرام در میان امواج اقیانوس برای فرزند کوچکتان تداعی شود.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق نوزاد

رنگ‌های خنثی، گزینه‌ای کاربردی

اگر خیلی طرفدار طرح‌های رنگی‌رنگی نیستید، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از ترکیبات خنثی را امتحان کنید. طرح‌های رنگین کمان با سایه‌هایی از رنگ‌های ملایم، طرح کوزه و سفال و طرح‌هایی به صورت لکه‌هایی از رنگ‌های خنثی، گزینه‌های مناسبی برای کاغذ دیواری اتاق نوزاد با رنگ‌های ملایم و خنثی به شمار می‌روند.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق نوزاد

طرح‌های هنرمندانه را امتحان کنید

استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌هایی که در آن از اشکال و خطوط هنرمندانه استفاده شده است، فارغ از جنسیت فرزند شما، برای هر جنسیت و هر سنی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند و استفاده از رنگ‌های شاداب و سرزنده، شادی و سرزندگی را در فضا به وجود می‌آورد. یکی از دیوارها را به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته و از ترکیب رنگ‌های جذاب و شاداب استفاده کنید تا شاهد تاثیر فوق‌العاده آن باشید.

در طول انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوزاد خود، تمامی جوانب را بسنجید و نیازهایی را که از فضای خود دارید، یادداشت کنید تا در نهایت بتوانید یک طرح مناسب را انتخاب و پیاده‌سازی کنید. فراموش نکنید که اگر از خلاقیت و ایده‌های جدید استفاده کنید، فضایی به یادماندنی و بسیار زیبا را برای فرزند خود فراهم خواهید کرد.

 

برای دیدن و سفارش کاغذ دیواری می توانید سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید.

 

نویسنده: فرگل سلحشور

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه