دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری؛ عکس بهترین طرح‌های سال

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری؛ عکس بهترین طرح‌های سال

به قلم: نرگس مهردادیان

پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه‌ است که زیبایی و جذابیت آن نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارد. اگر می‌خواهید تغییر و تنوع چشمگیری در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید یا از پرطرفدارترین نوع دیوارپوش‌ها استفاده کنید، کاغذ دیواری بهترین انتخاب است. کاغذ دیواری پذیرایی هزینه کم‌تری نسبت به تعویض وسایل و مبلمان دارد و می‌تواند ظاهر خانه شما را نو و جذاب کند. امروزه کاغذ دیواری‌ها در طرح و رنگ‌های متنوع و با قابلیت شستشوی آسان تولید می‌شوند، شما می‌توانید با بررسی کاتالوگ‌های آن‌ با توجه به سلیقه‌ شخصی، سبک دکوراسیون و سایر وسایل سالن خود کاغذ دیواری مناسب را انتخاب و خریداری کنید. در مطالب قبلی به‌طور کامل در مورد طراحی دیوار پذیرایی صحبت کردیم، در این مطلب از چیدانه به معرفی انواع کاغذ دیواری پذیرایی و چگونگی داشتن بهترین انتخاب از بین آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

کاغذ دیواری پذیرایی؛ بهترین طرح‌های سال

سرویس خواب بالسا

کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری یا رنگ‌؟

لازم نیست تنها یکی از نمونه‌های کاغذ دیواری یا رنگ دیوار پذیرایی را در دکوراسیون خود استفاده کنید. می‌توانید از کاغذ دیواری و رنگ، به‌صورت ترکیبی استفاده کنید. ولی باید در ترکیب کردن آن‌ها دقت لازم را داشته باشید یا با کمک طراح و معمار داخلی این کار را انجام دهید. در زیر تفاوت‌ها و مزایا و معایب کاغذ دیواری و رنگ آمده است؛

  • تنوع کاغذ دیواری‌ها بیشتر از رنگ‌ها است.
  • کاغذ دیواری‌های بافت‌دار امکان هماهنگی بافت دیوار با بافت کلی دکوراسیون را فراهم می‌کنند.
  • کاغذ دیواری‌ نور را جذب می‌کند اما رنگ‌ سطح براق‌تری داشته و باعث انعکاس نور، دل بازتر و بزرگتر به نظر رسیدن خانه می‌شود.
  • به‌دلیل تنوع در بافت، جنس و طرح و رنگ کاغذ دیواری‌ها با هر سلیقه‌ای سازگار هستند.

طرح‌های کاغذ دیواری برای پذیرایی

امروزه کاغذ دیواری‌ها در طرح و رنگ‌های متنوع موجود هستند که شما می‌توانید مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون پذیرایی خود از بین آن‌ها بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی را انتخاب کنید. برای مثال اگر دکوراسیونی مدرن و ساده و روحیه تنوع طلبی دارید، بهتر است نمونه های بدون طرح یا طرح کاغذ دیواری پتینه را برای فضای پذیرایی‌تان به‌کار ببرید.

کاغذ دیواری پذیرایی ساده و شیک

کاغذ دیواری پذیرایی ساده و شیک:

کاغذ دیواری‌ بدون طرح یا با طرح‌های‌ ساده بیشتر برای افرادی که طرفدار سادگی هستند و دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن دارند، مناسب است. چراکه در سبک مدرن یکی از اصول مهم، سادگی و پرهیز از شلوغی است. از طرفی کاغذ دیواری‌ پذیرایی ساده بسیار شیک بوده، به‌راحتی با دیگر وسایل دکوراسیون پذیرایی هماهنگ شده و با گذشت زمان باعث ایجاد خستگی و یکنواختی نمی‌شود. برای اطلاعات بیشتر مطلب کاغذ دیواری سبک مینیمال را بخوانید.

کاغذ دیواری شلوغ برای دیوار پذیرایی

کاغذ دیواری شلوغ برای دیوار پذیرایی:

در استفاده از کاغذ دیواری‌های شلوغ و پر نقش و نگار دقت بالایی داشته باشید. چراکه با استفاده نامناسب از کاغذ دیواری‌های شلوغ با نقش و طرح‌ زیاد ممکن است باعث آشفتگی و هرج و مرج و کوچک نشان داده شدن فضای پذیرایی خود شوید. اگر به این کاغذ دیواری‌ها علاقه دارید بهتر است آن را روی یک دیوار پذیرایی و در ترکیب با کاغذ دیواری‌های ساده، رنگ و مبلمان و وسایل ساده به‌کار ببرید.

کاغذ دیواری پذیرایی با خطوط عمودی

کاغذ دیواری پذیرایی با خطوط عمودی، افقی یا شکسته:

کاغذ با طرح‌های عمودی یا راه راه باعث می‌شود دیوار پذیرایی بلندتر و سقف مرتفع‌تر به نظر برسد. طرح‌های افقی در کاغذ دیواری باعث می‌شود با خطای دید در پهن شدن دیوار، فضا وسیعتر و بزرگتر به نظر برسد. اما سقف در این حالت کوتاه می‌شود. کاغذ دیواری پذیرایی با خطوط شکسته یا نقوش تیز و هندسی انرژی، هیجان و پویایی فضا را بیشتر می‌کند.

کاغذ دیواری‌ پذیرایی با طرح‌های مکمل

کاغذ دیواری‌ پذیرایی با طرح‌های مکمل:

کاغذهایی با طرح‌های مکمل در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای کاغذ دیواری پذیرایی استفاده کنید. این کاغذ دیواری‌ها در دو نوع مختلف ساده و طرح‌دار هستند که با کنار هم قرار گرفتن زیبایی و جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند. در این ترکیب بهتر است کاغذ دیواری با طرح و نقش بیشتر را در قسمتی از پذیرایی که تجمع کمتری از وسایل و لوازم وجود دارد نصب کنید. یا برای دیوار پشت تلویزیون یا دیوارهای بزرگ که نقطه کانونی هستند از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و برای دیوارهای فرعی طرح‌های ساده را به‌کار ببرید.

کاغذ دیواری پذیرایی سه بعدی

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری سه بعدی:

کاغذ دیواری‌ سه بعدی امروزه طرفداران زیادی داشته و در طرح و رنگ‌های متنوعی موجود است. این کاغذ دیواری‌های جدید به فضای شما بعد داده و زیبایی خاص و متفاوتی در فضای پذیرایی شما ایجاد می‌کنند. نقش و طرح های برجسته، طبیعت، اشکال فضایی، عکس های مختلف می تواند انتخاب هایی از کاغذ دیواری سه بعدی باشد که شما باید با توجه به حس و حال فضای خود و همچنین علایقی که دارید، طرح موردنظر را انتخاب کنید.

چگونگی انتخاب انواع کاغذ دیواری برای پذیرایی

همانطور که گفتیم انواع متفاوتی از کاغذ دیواری برای پذیرایی موجود است و شما باید با توجه به سلیقه‌ خود، رنگ و سبک دکوراسیون پذیرایی و اندازه این فضا از انواع کاغذ دیواری پذیرایی، آن‌چه مورد نظرتان است را انتخاب ‌کنید. در ادامه چگونگی انتخاب انواع کاغذ دیواری‌های مناسب برای هر سلیقه، رنگ و سبک دکوراسیون پذیرایی توضیح داده می‌شود؛

رنگ کاغذ دیواری پذیرایی

رنگ کاغذدیواری پذیرایی:

برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری توجه داشته باشید که رنگ آن با سبک و رنگ دیگر اجزای دکوراسیون پذیرایی چون مبلمان و فرش هماهنگ باشد تا زیبایی و جذابیت بیشتری را در این فضا داشته باشید. برای انتخاب رنگ می‌توانید از تنالیته رنگی مشابه یا رنگ‌های مکمل در دکوراسیون پذیرایی استفاده کنید و بهتر است رنگ کاغذ دیواری و مبل‌ها کاملا شبیه هم نباشند. اگر به دکوراسیون پذیرایی با فضایی آرام علاقه دارید از کاغذ دیواری‌ با رنگ ملایم استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های گرم در کاغذ دیواری پذیرایی باعث می‌شود فضای ایجاد شده صمیمیت و دلنشینی بیشتری داشته باشد و رنگ‌هایی چون سبز و آبی باعث ایجاد حس تازگی و خنکی در دکوراسیون پذیرایی می‌شود.

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری کلاسیک:

برای کاغذدیواری پذیرایی کلاسیک و مجلل می‌توانید از طرح‌های شلوغ و پر نقش و نگار مانند طرح‌های اسلیمی یا کلاسیک و حتی گل برجسته استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که این شلوغی با تکرار در مبلمان و دیگر اجزای دکوراسیون باعث آشفته به نظر رسیدن فضا نشود. کاغذ دیواری کلاسیک سلطنتی به رنگ‌های آبی سلطنتی، کرم، قهوه‌ای یا نسکافه‌ای بیشتر مناسب برای دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک است.

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری مدرن:

در پذیرایی با دکوراسیون مدرن کاغذ دیواری باید تک رنگ یا دارای طرح و نقش‌های ساده، هندسی و منظم باشد. انتخاب کاغذدیواری ساده و اسپرت برای دکوراسیون به سبک مدرن بسیار مناسب است. چراکه اصل سادگی سبک مدرن رعایت شده، باعث نمی‌شود بعد از مدتی از دکوراسیون خود خسته شوید، هماهنگی و همخوانی بیشتری با انواع مبلمان دارد که می‌تواند نتیجه مطلوب‌تری از خود را به جای بگذارد. برای دکوراسیون مدرن سعی کنید از رنگ‌های خنثی چون سفید و طوسی استفاده کنید. برای شناخت بیشتر در این زمینه مطلب کاغذ دیواری طرح مدرن را بخوانید.

کاغذدیواری پذیرایی کوچک

کاغذدیواری پذیرایی کوچک:

برای دکوراسیون پذیرایی کوچک بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های روشن، طرح کم و ساده‌تر یا کاغذهای بدون طرح استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر و پرنورتر از اندازه واقعی نشان داده شود. برای کاغذدیواری پذیرایی کوچک می‌توانید از طرح‌های سه‌بعدی استفاده کنید تا عمق بیشتری به فضا بدهید.

کاغذ دیواری برای پذیرایی بزرگ

کاغذ دیواری برای پذیرایی بزرگ:

در سالن‌های پذیرای بزرگ دست شما در انتخاب رنگ، طرح و نقش کاغذ دیواری‌ بازتر است. می‌توانید برای کاغذ دیواری پذیرایی بزرگ خود از رنگ‌های تیره و حتی طرح‌های شلوغ و پر نقش و نگار استفاده کنید. تنها توجه داشته باشید رنگ و طرح کاغذ دیواری انتخابی‌تان با سبک دیگر اجزای دکوراسیون سالن شما هماهنگ باشد.

هماهنگی کاغذ دیواری پذیرایی با کفپوش

هماهنگی کاغذ دیواری پذیرایی با کفپوش:

کاغذ دیواری انتخاب شده باید با کفپوش ساختمان تناسب و هماهنگی داشته بشد. چنانچه کف منزل شما ساده است، بهتر است از کاغذ دیواریی پذیرایی با طرح گلدار و شلوغ و در صورتی که کفپوش سالن شما طرح‌دار و شلوغ باشد بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با طرح ساده انتخاب کنید.

ترمیم کاغذدیواری آسیب دیده

ترمیم کاغذدیواری آسیب دیده

در صورت آسیب دیدن کاغذ دیواری ممکن است شما نخواهید برای تعویض کل کاغذ دیواری‌ها هزینه کنید. در این صورت می‌توانید تنها قسمت‌هایی که آسیب دیده را ترمیم یا بخش هایی که قابل ترمیم نیستند را تعوض کنید. این کار کمی مشکل است و نیاز به ابزار و وسایلی چون اسفنج مخصوص کاغذ دیواری، کاتر، چسب کاغذ دیواری یا خمیر مخصوص کاغذ دیواری و به اندازه کاغذ دیواری آسیب دیده نیاز به کاغذ دیواری سالم برای تعویض، دارد.

چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری

بعد از انتخاب کاغذ دیواری باید چسب مناسب و با کیفیتی انتخاب و استفاده کنید. چراکه در صورت استفاده از چسب کاغذ دیواری نامناسب کار نهایی با کیفیت و تمیز نخواهد شد. چسب کاغذ دیواری کیفیت و برندهای متفاوتی دارد و نمی‌توان گفت تنها یک برند و مارک خاص چسب کاغذ دیواری بهترین است. معمولا نصاب‌ها از چسب خاص خود استفاده می‌کنند. قبل از نصب از کیفیت چسب اطمینان پیدا کرده و از نصاب بخواهید کیفیت چسب را تضمین کند. چسب کاغذ دیواری دارای پنج نوع مختلف است:

  1. Cold water paste: چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد
  2. All-purpose Paste: چسب همه منظوره کاغذ دیواری
  3. Heavy-duty/Extra Strong paste: چسب کاغذ دیواری با چسبندگی زیاد
  4. Paste the wall: چسب پوستری یا چسب کاغذ دیواری فوری
  5. Ready to use paste: چسب مایع یا آماده مصرف کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری پذیرایی

نصب کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری حتما از افراد باتجربه و دارای مهارت کمک بگیرید، می‌توانید از فروشگاهی که کاغذ دیواری را خریداری می‌کنید بخواهید که یک نصاب ماهر برای نصب کاغذ دیواری معرفی کند تا با استفاده از هنر دست او کار تمیز و بی‌نقص انجام شود. توجه داشته باشید که دیوارهای تازه گچ کرده و نو نیاز بیشتری به چسب داشته و می‌توان برای آن‌ها از پرایمر هم استفاده کرد. برای این کار در لایه اول پرایمر یا یک لایه چسب رقیق روی دیوار زده و وقتی که به‌طور کامل خشک شد، مراحل بعدی نصب کاغذدیواری را انجام دهید.

قیمت کاغذ دیواری پذیرایی

قیمت کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود است که با توجه به تنوع، جنس،‌ طرح و کاربرد و متراژ دیوار پذیرایی برحسب مترمربع تعیین می‌شود. طبیعتا کاغذ دیواری‌های باکیفیت ماندگاری بیشتر و قیمت بالاتری داشته و از میان طرح‌های مختلف کاغذ دیواری‌های سه بعدی قیمت بالاتری دارند. قیمت چسب کاغذ دیواری هم با توجه به کیفیت، تکنولوژی ساخت و میزان مصرف متفاوت است. برای آشنایی با یکی از بهترین برندهای کاغذ دیواری مطلب کاغذ دیواری راش آلمان را بخوانید.

کاغذ دیواری پذیرایی زیبا و شیک

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن و شیک

کلام پایانی

کاغذ دیواری از پرطرفدارترین دیوارپوش‌هاست که می‌تواند به دکوراسیون پذیرایی که از مهم‌ترین بخش‌های خانه است زیبایی خاصی ببخشد. کاغذ دیواری‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف موجود هستند که باید مطابق با سلیقه و سبک و رنگ دیگر اجزای دکوراسیون پذیرایی‌تان از بین آن‌ها زیباترین و شیک‌ترین را انتخاب کنید. شما هم اگر می‌خواهید از انواع کاغذ دیواری پذیرای در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید می‌توانید با کمک این مطلب و راهنمای خرید کاغذ دیواری بهترین انتخاب را برای طراحی دیوار پذیرایی‌تان داشته باشید.

نویسنده: نرگس مهردادیان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه