Chidaneh.com placeholder image

طراحی دیوار پذیرایی با شیک‌ترین و جدیدترین ایده‌ها

به قلم: نرگس مهردادیان

معمولا مهمترین و بزرگترین فضا در خانه سالن پذیرایی است که در دید مستقیم مهمانان و افراد مهم قرار می‌گیرد در نتیجه یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین موارد در دکوراسیون داخلی منزل، طراحی دیوار پذیرایی است. ایده‌های جدید و زیبایی در طراحی دیوار پذیرایی به‌کار برده می‌شود. برای مثال می‌توان با استفاده از مصالح مختلفی چون کاشی، سنگ، چوب، منسوجات و رنگ دیوار پذیرایی را طراحی و تزیین کرده و نظر هر بیننده‌ای را جلب ‌کرد. راه‌های کم هزینه‌تری هم برای طراحی دیوار پذیرایی وجود دارد مانند نصب شلف، تابلوی هنری، ساعت یا عکس روی دیوار که می‌تواند زیبایی و شخصیت به فضای پذیرایی شما ببخشد. پیش از این در چیدانه به طور کامل چگونگی طراحی دکوراسیون پذیرایی بررسی شده است، در این مطلب به معرفی جدیدترین، شیک‌ترین و زیباترین ایده‌های تزیین و طراحی دیوار پذیرایی پرداخته می‌شود. با ما همراه باشید…

دیزاین
طراحی

اصول مهم در طراحی دیوار پذیرایی

طراحی و دیزاین دیوار پذیرایی خانه باید طبق نظم و اصول خاص خود انجام شود تا این فضای مهم زیباترین جلوه را داشته باشد. از مهمترین اصول طراحی دیوار پذیرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

چوب و هنر
  • توجه به اندازه دیوار
  • تناسب رنگ‌ها
  • پرهیز از شلوغی
شلوغ نبودن

در شروع کار طراحی حتما اندازه دیوار را در نظر بگیرید چراکه برای تزیین دیوار باید فضای کافی در اختیار داشته باشید. اگر دیوار پذیرایی شما کوچک است از طرح‌های ساده و از طرح‌های پر نقش و نگار یا شلوغ برای دیوارها و فضاهای پذیرایی بزرگ استفاده کنید. در طراحی و دیزاین دیوار پذیرایی به تناسب رنگ‌‌ها دقت داشته باشید، برای مثال از یک رنگ خاص خصوصا رنگ‌های تیره زیاد استفاده نکنید. همچنین برای طراحی دیوار پذیرایی باید از شلوغی پرهیز کنید چراکه در صورت شلوغی خانه شما بی‌نظم به‌نظر می‌رسد. برای پرهیز از شلوغی می‌توان روی دیوار فضاهای مختلفی از طریق شلف‌ها ایجاد کرده و لوازم دکوری را داخل آن‌ قرار دهید، البته توجه داشته باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید.

چوب

جذاب‌ترین ایده‌های طراحی و دیزاین دیوار پذیرایی؛

به شکل های مختلفی می توان دکوراسیون دیوار پذیرایی خانه را طراحی و تزیین کرد. در این بخش به معرفی جدیدترین، زیباترین و جذاب‌ترین ایده‌های طراحی دیوار پذیرایی می پردازیم؛

تزیین دیوار پذیرایی با چوب

بسیاری از طراحان و صاحبان خانه علاقمند به استفاده از چوب در طراحی دیوار پذیرایی خود هستند. تزیین دیوار پذیرایی با چوب موجب آوردن حس گرم و دلنشین این متریال طبیعی به فضای پذیرایی‌ خانه شما می‌شود. این طراحی در انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی از مدرن تا کلاسیک کاربرد دارد. همانطور که در عکس دیوار پذیرایی می‌بینید برای طراحی دیوار با چوب می‌توان از پنل‌های چوبی استفاده کرد که ظاهری زیبا و چشم‌گیر در خانه ایجاد می‌کند.

شلف1

تزیین دیوار پذیرایی با شلف

گاهی با استفاده از وسایل ساده‌ای چون شلف‌های باز یا قفسه‌های دیواری، می‌توان دیزاین دیوار پذیرایی را به زیباترین شکل انجام داد. با این کار علاوه بر زیبایی، جای مناسبی برای وسایل و دکوری‌ها هم ایجاد می‌شود. این شلف‌ها باید با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ باشند. بهتر است رنگ شلف ها با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری زمینه آن متفاوت اما هماهنگ یا هم‌رنگ با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی چون پرده یا مبلمان باشد.

شلف

در تزیین دیوار پذیرایی با شلف می‌توان مقدار زیادی از لوزام را داخل شلف‌ یا باکس‌های دیواری قرار داد و از آشفتگی و بی‌نظمی سالن پذیرایی جلوگیری کرد. البته توجه داشته باشید که استفاده نامناسب از شلف‌ها می‌تواند موجب شلوغی بیشتر این فضای مهم شود. اگر می‌خواهید قسمت زیادی از دیوار را بپوشانید باید از شلف‌هایی با طول بیش‌تر استفاده کنید. همچنین برای تزیین روی شلف‌ها می‌توان از انواع دکوری، گلدان‌ کوچک، قاب یا کتاب استفاده کرد. اگر به شلف‌های دیواری علاقه ندارید، می‌توانید از شلف‌های آویز هم استفاده کنید و با این کار جلوه خاص و شیکی به دیوار پذیرایی خود بدهید.

کنج
شلف کنج

طراحی کنج دیوار پذیرایی

برای طراحی و دیزاین کنج دیوار پذیرایی می‌توان از مدل‌های متنوع و حتی مدرن شلف‌های کنجی مانند عکس کنج دیوار استفاده کرده و آن‌ها را در گوشه‌های دیوار نصب کرد. توجه داشته باشید که اندازه این شلف‌ها بیش از اندازه بزرگ نباشد چراکه بزرگی بیش از حد باعث نامتعادل شدن فضای پذیرایی شده و وسایل داخل آن بیش از اندازه کوچک به نظر می‌رسند. همچنین برای طراحی کنج دیوار پذیرایی می‌توان از مدل‌های قاب عکس‌هایی که در کنج و گوشه دیوار قرار می‌گیرند هم استفاده کرد.

عکس

دیزاین دیوار با عکس و تابلو

استفاده از تابلو و قاب عکس یا بشقاب‌های قدیمی و هنری تاثیر زیادی در طراحی دیوار پذیرایی داشته و جلوه فضا را بیشتر از حد تصور شما زیبا می‌کنند. قاب‌ها می‌توانند به شکل‌های متنوعی روی دیوار قرار بگیرند و داخل آن‌ها عکس خانوادگی یا هر عکس و طرح هنری باشد. با نصب قاب‌های خالی و زیبا روی دیوار پذیرایی که امروز پرکاربرد و اصطلاحا مد هستند می‌توان ظاهری زیبا و مدرن به فضا داد. می‌توان بین قاب عکس‌ها، وسایل تزیینی چون آینه‌ها و آویزهای عتیقه هم به‌کار برد. برای اطلاعات بیشتر مطلب آینه‌کاری پذیرایی را بخوانید.

تابلو

دیزاین‌ دیوار با عکس و تابلو باید هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی خانه و سلیقه شخصی شما باشد. اگر دکوراسیون داخلی خانه شما به سبک‌های کلاسیک و سنتی است بهتر است از تابلو فرش یا قاب عکس‌های کلاسیک استفاده کنید اما اگر سبک دکوراسیون داخلی شما مدرن است بهتر است از تابلوهای بدون فریم یا طرح‌های چند تکه و پازلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که از تابلوها متناسب با ابعاد اتاق پذیرایی استفاده کنید، برای مثال در دکوراسیون پذیرایی کوچک از تابلوهای بزرگ استفاده نکنید تا ظاهری نامتناسب و نامتعادل در پذیرایی ایجاد نکنید، همچنین از تابلوهای خیلی کوچک هم استفاده نکنید چراکه فضای خانه را کوچک‌تر نشان می دهند.

ساعت

دکور روی دیوار پذیرایی

می‌توانید از انواع دکوری‌ها برای تزیین و طراحی دیوار پذیرایی استفاده کنید. تنوع وسایل دکوری و طرح‌های آن بسیار زیاد است که می‌توانید طبق سلیقه شخصی‌تان از انواع آن استفاده کنید. توجه داشته باشید تا هماهنگی لازم در بین انواع تزیینات پذیرایی برقرار باشد. می‌توان از ساعت دیواری هم به‌عنوان دکوری دیوار پذیرایی استفاده کرد. ساعت‌های دکوراتیو در انواع سبک‌ها انتخاب خوبی برای دکور دیوار پذیرایی هستند چراکه علاوه بر کاربرد خود با نمای مدرن یا کلاسیک خود زیبایی خاص و بی‌نظیری به دکوراسیون خانه شما می‌دهند. در انتخاب اندازه ساعت دیواری توجه داشته باشید که اگر فضای پذیرایی شما کوچک است می‌توانید با به‌کار بردن ساعت‌های دیواری بزرگ، فضای داخلی‌تان را بزرگ‌تر نمایش دهید.

جدید

جدیدترین طراحی دیوار پذیرایی

برای طراحی دیوار پذیرایی، می‌توانید از جدیدترین طرح‌ها و استیکرها مطابق با سلیقه شخصی خود استفاده کرده و به خانه‌تان جلوه‌ای زیبا و متفاوت ببخشید. برخی از این طرح‌ها عبارتند از؛

سه بعدی

طرح‌های سه‌بعدی: 

یکی از این طرح‌های جدید و مدرن طرح‌های سه‌بعدی هستند که با استفاده از آن‌ها به فضای پذیرایی خود بعد می‌دهید. طرح‌های سه بعدی با زمینه رنگی روشن بیشتر برای فضاهای پذیرایی کوچک مناسب هستند. 

برجسته

نقش‌های برجسته: 

یکی دیگر از این طرح‌های جذاب، نقش‌های برجسته دیوار هستند که طرح‌هایی زیبا و کاربردی برای طراحی دیوار پذیرایی به شمار می روند و دیوار پذیرایی شما را متمایزتر از همیشه نشان می‌دهند.

نورپردازی
نور

نورپردازی دیوار پذیرایی

یکی از ایده‌های جذاب برای دیزاین و طراحی دیوار پذیرایی، استفاده از نورپردازی است. با نورپردازی‌ زیبای دیوار، دکوری‌ها و سایر تزیینات روی دیوار هم جلوه بیشتری پیدا می‌کنند. بهترین نورپردازی برای دیوار پذیرایی استفاده از نورهای تاکیدی است. می‌توانید در بالای شلف‌ها، قاب‌عکس‌ها و تابلوها یا اگر روی دیوار پذیرایی‌تان طاقچه یا شیء هنری دارید می‌توانید برای نمای بیشتر از این نوع نورپردازی استفاده کنید. این نورپردازی جزییات موجود در فضای داخلی دکوراسیون شما را بهتر نمایش داده و جلوه خاص و زیبایی به آن‌ها می‌دهد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری و رنگ آمیزی دیوار پذیرایی

 در طراحی دیوار پذیرایی به کاربردن رنگ و طرح‌های مختلف  کاغذ دیواری‌ پذیرایی اهمیت زیادی دارد. رنگ آمیزی دیوار می‌تواند جلوه زیبایی به فضای پذیرایی داده و هماهنگی زیبایی بین تمام اجزای دکوراسیون شما ایجاد کند. 

رنگ

برای طراحی دکوراسیون پذیرایی می‌توانید دیوارها را به رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی رنگ زده و تابلو یا دیگر عناصر تزیینی روی دیوار را به رنگی مخالف و متضاد با رنگ دیوار انتخاب کنید. یا می‌توان تمامی دیوارها را به رنگ خنثی چون سفید رنگ کرده و تنها یک دیوار را حتی تا امتداد آن همرنگ با یکی از عناصر دکوراسیون داخلی پذیرایی چون مبلمان یا پرده رنگ کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب رنگ دیوار پذیرایی را بخوانید.

آجر

دیزاین دیوار پذیرایی با آجر 

آجر یکی دیگر از عناصر پرطرفدار در طراحی دیوار پذیرایی است خصوصا در ایران است. چراکه آجر با سنت و شیوه زندگی گذشته مردم ایران پیوندی عمیق دارد. آجر تنها مخصوص دکوراسیون کلاسیک نیست و از آن می‌توان در دکوراسیون خانه‌های مدرن هم استفاده کرد و با این کار زیبایی و گرما را به فضای دکوراسیون مدرن خود آورد. تضاد بین اجزای دکوراسیون مدرن چون مبلمان قرارگرفته مقابل دیوار آجری کلاسیک می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد کند.

کاشی

استفاده از کاشی در طراحی دیوار پذیرایی

در طراحی دیوار پذیرایی می‌توان از کاشی‌های جذاب استفاده کرد. کاشی‌هایی موزاییکی کوچک با بافت و رنگ‌های مختلف و متنوع که حتی برای جذابیت بیشتر، هر یک با عمق متفاوتی روی دیوار نصب می‌شوند، می‌تواند نمایی پویا، زنده و خلاقانه در پذیرایی خانه ایجاد ‌کند. یا استفاده از کاشی‌ها در اندازه‌های مختلف با رنگ‌های هماهنگ اما متفاوت با چینش نامنظم، فضایی گرم و دعوت کننده در پذیرایی خانه بوجود می‌آورد که در ترکیب با مبلمان مدرن امروزی می‌تواند طرحی ساده، زیبا و جذاب در فضای پذیرایی ایجاد ‌کند. به‌کار بردن این سبک طراحی علاوه بر جذابیت زیاد و شیک بودن، نشان اهمیت دکوراسیون دیوار پذیرایی است و دیوارها را از حالت صاف، خشک و بی روح خود خارج کرده و موجب دمیدن روح زندگی به دیوارهای بی‌جان خانه می‌شود.

طراحی دیوار1
پایانی5

کلام پایانی

سالن پذیرایی از فضاهایی است که بیشتر در معرض دید مهمان‌ها قرار می‌گیرد، به‌همین دلیل دیزاین و طراحی دیوار آن اهمیت زیادی دارد. ایده‌های جدید، متفاوت و جذابی برای طراحی دیوار پذیرایی با مصالح مختلفی چون چوب و آجر یا راه‌های کم هزینه‌تری چون استفاده از تابلو و شلف وجود دارد که با توجه به سلیقه، اندازه اتاق پذیرایی، اجزای دکوراسیون و سبک دکوراسیون فضای پذیرایی‌تان می‌توانید از انواع آن استفاده کنید. در طراحی دیوار پذیرایی باید اصولی را رعایت کنید چراکه این فضا تاثیر زیادی در دید کلی دکوراسیون داخلی خانه شما دارد. شما هم اگر می‌خواهید به دیزاین و طراحی دیوار پذیرایی خانه خود بپردازید با کمک این مطلب می‌توانید شیک‌ترین، جدیدترین و زیباترین طراحی را برای دیوار پذیرایی‌تان انتخاب و اجرا کنید. 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی دکوراسیون پذیرایی مطالب مدل پرده پذیرایی ، سقف پذیرایی لاکچری و تزیین دیوار پذیرایی ایرانی را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sailor در تاریخ 02 تیر 1397
بسیار عالی ممنون از توضیحات شما خیلی عالی
faezehrezaei در تاریخ 03 تیر 1397
مطلب خیلی خوبیه.از این مطلبای جذاب بیشتر تولید کنید ^_^
rozkhani_73432 در تاریخ 06 تیر 1397
بسیار عالی وشیک از سایت ما هم دیدن کنید www.electrovision.ir

ثبت دیدگاه