Chidaneh.com placeholder image

با کاغذ دیواری سبک مینیمال صاحب یک دکوراسیون لاکچری بشوید!

به قلم: مهشید بختیاری

این روزها دنیای معماری داخلی طرح‌ها و سبک‌های جدید را تجربه می‌کند و بسیاری از مردم به مدرنیته و مینیمالیسم گرایش فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند. در حقیقت دکوراسیون‌های مدرن و امروزی انتظارات را از طراحی داخلی بسیار بالا برده‌اند، شاید بتوانیم بگوییم که دیگر خانه‌های پرزرق و برق دیروزی با مبلمان حجیم و سنگین و فرش‌های پرنقش و نگار به تدریج جایشان را به سبک ساده و کم‌جزئیات مدرن می‌دهند. در این بین رنگ‌آمیزی و طراحی دیوارهای خانه نقش پررنگی در جلوه دکوراسیون ایفا می‌کند. کاغذ دیواری سبک مینیمال همان چیزی است که امروز و در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم و اهمیت آن را در زیبایی‌بخشی به محیط خانه توضیح بدهیم. 

گروه تولیدی کاغذ دیواری آیدی با بهره‌گیری از طرح‌های متنوع و به‌روز دکوراسیون در بیان اطلاعات این مقاله ما را همراهی می‌کنند. شما هم اگر به ظاهر و جذابیت منزل خود اهمیت می‌دهید این مطلب را تا انتها بخوانید.

سرویس خواب بالسا

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری با طرح ساده و شیک
diamondکاغذ دیواری آیدی

کاغذ دیواری سبک مینیمال چیست؟ در کدام فضاها استفاده می‌شود؟

اگر یادتان باشد در مقالات قبلی درمورد کاغذ دیواری طرح مدرن به طور مفصل صحبت کرده بودیم و انواع کاغذ دیواری را به شما معرفی کردیم. مینیمالیسم یعنی سادگی، کمترین تنوع رنگ، کمترین نقش و نگار، کمترین شلوغی و عدم ازدحام. تحت این شرایط است که ذهن ما می‌تواند راحت‌تر فضای موردنظر را تحلیل و پردازش کند و آرامش و آسودگیسودگی بیشتری را تجربه خواهد کرد. بسیاری از صاحبخانه‌ها سبک مینیمال را برای معماری داخلی خود انتخاب کرده‌اند و زیبایی محیط خانه را با یک کاغذ دیواری سبک مینیمال تکمیل می‌کنند. حتی بسیاری از افرادی که دکوراسیون خود را به سبک کلاسیک و نسبتا شلوغ‌تر و تجملاتی‌تر چیده‌اند، ترجیح می‌دهند کاغذ دیواری خود را ساده انتخاب کنند که به ازدحام فضا دامن نزند و این شلوغی بصری را تعدیل کند. حتی گاهی اوقات دکوراتورهای حرفه‌ای توصیه می‌کنند که دیوارهایی از خانه که پنجره، شومینه یا مانند آن روی آن‌ها قرار دارند با استفاده از کاغذ دیواری ساده تزئین شوند و برای دیوارهای دیگر کاغذ دیواری طرح‌دار به کار برود. این ترکیب هم ایده جذابی به نظر می‌رسد!

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری با طرح ساده و شیک
diamondکاغذ دیواری آیدی

موضوع دیگری که این روزها مد شده است استفاده از کاغذ دیواری برای فضاهای دور از دسترس‌تر مانند سرویس بهداشتی و حمام است. شاید برای خیلی از افراد ایده‌آل به نظر نرسد که برای تزئین محیط‌های مرطوبی مانند حمام و سرویس بهداشتی از کاغذ استفاده کنند و فکر کنند که چرا باید پولمان را هدر بدهیم وقتی پس از مدت کوتاهی کاغذ دیواری ما در این فضاها پوسته‌پوسته می‌شود و از بین می‌رود؟ اما خبر خوب این است که صنعت دکوراسیون برای اینگونه فضاها نیز کاغذ دیواری‌های مخصوصی طراحی کرده است که ضدآبند و دوام بسیار مناسبی در برابر رطوبت و گرما دارند.

مساله دیگر این است که اکثر افراد تصور می‌کنند که کاغذ دیواری فقط قابلیت زیبا کردن دیوارهای یک خانه مسکونی را دارد، بله! استفاده از کاغذ دیواری بیشتر در خانه‌ها محبوب و مرسوم است اما شما در هر فضایی می‌توانید یک کاغذ دیواری با طرح مناسب آن فضا انتخاب کنید. کاغذ دیواری سبک مینیمال برای محیط‌های کاری و آفیس‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، اماکن تجاری و تفریحی و … هم منتسب است و ابهت و گرمای خاصی به آن فضا می‌بخشد.

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری ساده گلبهی
diamondکاغذ دیواری آیدی

مشخصات کاغذ دیواری سبک مینیمال

معمولا یک کاغذ دیواری با ویژگی‌های زیر را به اسم کاغذ دیواری مینیمال می‌شناسیم:

طرح‌های ساده و کم‌جزئیات

کاغذ دیواری‌های شلوغ و پرگل نمی‌توانند ساده تلقی شوند و به همین خاطر در کاغذ دیواری مینیمالیستی باید بیشتر از خطوط و اشکال هندسی ساده برای شکل‌دهی و طرح‌ریزی استفاده شود. این نوع کاغذ دیواری معمولا تک‌رنگ‌اند، الگویی ساده و تکرارشونده دارند و با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شوند. بسیاری از افراد برای دیوارهای خانه کاغذ دیواری به کار می‌برند تا خانه لخت نباشد و حس گرما و صمیمیت بیشتری در فضا ایجاد شود، اما این نکته را نمی‌دانند که اگر نوع کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون همخوانی نداشته باشد نتیجه‌ای کاملا معکوس خواهد داد و زیبایی بقیه المان‌های خانه را هم از چشم می‌اندازد. خوبی کاغذ دیواری سبک مینیمال این است که به دلیل سادگی و طرح‌های ملایم خود هیچوقت از مد نمی‌افتند، همیشه شیک به نظر می‌رسند و برای هر فضا با هر مدل کاربری می‌توانید ده‌ها گزینه برای انتخاب داشته باشید.

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری ساده سبر کم رنگ
diamondکاغذ دیواری آیدی

حتما تا بحال به این نتیجه رسیده‌اید که اگر در یک محیط همه المان‌ها هم‌شکل و هم‌رنگ باشند چشم ما برای تمرکز مشکل پیدا می‌کند. اینجاست که اهمیت تکنیک کنتراست و به کار بردن بافت در کاغذ دیواری خودش را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید کاغذ دیواری شما کمترین دیتیل را داشته باشد سعی کنید از طرح یک بافت خاص مانند چوب، سنگ، پشم، آجر و … استفاده کنید تا فضا هم از یکدستی دربیاید و چشم را خسته نکند.

مطالب مرتبط: کاغذ دیواری آبرنگی با سنگی چه فرقی داره؟

کاغذ دیواری آیدی
انواع کاغذ دیواری ساده
diamondکاغذ دیواری آیدی

رنگ نسبتا یکنواخت

الگوهای کاغذ دیواری مینیمال معمولا نزدیک به رنگ پس‌زمینه انتخاب می‌شوند. شما نمی‌توانید از طیف رنگی گسترده و متنوع در کاغذ دیواری ساده خود انتخاب کنید، زیرا در این سبک از تنوع و گوناگونی پرهیز می‌شود و زمینه کاغذ دیواری یکنواخت و همگن به نظر می‌رسد. چیدن یک فضای مینیمال هوشمندی و هنر خاص خودش را می‌طلبد. داشتن یک فضای مینیمال به این معنی است که باید از شلوغی و درهم و برهمی خداحافظی کنید و با به کار بردن «لوازم کمتر با تاثیر بیشتر» به محیط خانه انضباط بدهید. این نوع دکوراسیون برای افرادی که پیرو فلسفه فنگ‌شویی هستند نیز گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری ساده طلایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری سبک مینیمال باید بدانید!

به طور کلی انتخاب مدل کاغذ دیواری به دو فاکتور بستگی دارد: سلیقه صاحبخانه و نوع کاربری محیط. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که به خرید کاغذ دیواری اقدام کنید یک ارزیابی کلی از فضای خود داشته باشید و نیازسنجی کنید، تشخیص بدهید که کدامیک از دیوارها با کاغذ دیواری ساده خوش‌چهره و دلپذیر خواهد شد و تصور کنید چه چرخه رنگی به تم غالب دکوراسیون شما می‌آید و در کل هر آن چه را که دوست دارید روی دیوارهای خانه ببینید در ذهن خود مرور کنید. در ادامه نکات مهمی را به شما می‌گوییم که هنگام خرید کاغذ دیواری باید رعایت کنید تا بتوانید انتخابی برتر داشته باشید.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری ساده آبی
diamondکاغذ دیواری آیدی

جنس کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری در جنس‌های مختلف کاغذ، PVC و … تولید می‌شود، باید ببینید نیازتان چیست و چقدر می‌خواهید برای این کار بودجه بگذارید. اگر قرار است از کاغذ دیواری در مکان‌های پرتردد استفاده کنید بهتر است جنسی انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و برای نظافت آن به دردسر نیفتید.

در هر صورت سعی کنید از جنس‌های باکیفیت‌تر استفاده کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید، زیرا جنس‌های ضعیف‌تر اگرچه در زمان خرید هزینه کمتری به شما تحمیل می‌کنند اما خیلی زود صدمه می‌بینند، گوشه‌های آن‌ها بلند می‌شود و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند. بنابراین برای آن که از خرج‌های اضافی در آینده پیشگیری کرده باشید یک کاغذ دیواری سبک مینیمال مرغوب انتخاب کنید.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری ساده جگری
diamondکاغذ دیواری آیدی

طرح کاغذ دیواری ساده

طرح کاغذ دیواری معمولا مهمترین فاکتوری است که خریدار به آن توجه می‌کند. باید بدانید که طرحی که انتخاب می‌کنید بهتر است با سبک دکوراسیون و ابعاد فضا متناسب باشد. به عنوان مثال اگر متراژ اتاق شما کم است سعی کنید از طرح‌های ساده کاغذ دیواری با رنگ روشن استفاده کنید، زیرا رنگ تیره فضای شما را کوچکتر و خفه‌تر جلوه خواهد داد. برای اتاق‌های کوچک استفاده از کاغذ دیواری مینیمال سه بعدی هم پیشنهاد خوبی است، زیرا طرح‌های سه بعدی به فضا عمق می‌بخشند و بیننده را دچار توهم بزرگ بودن و وسیع بودن محیط می‌کنند. 

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری ساده بنفش
diamondکاغذ دیواری آیدی

دیوار مناسب کاغذ دیواری ساده

همیشه دیوار اصلی خانه برای انتخاب کاغذ دیواری حساس‌تر است، زیرا مهمانان در بدو ورود با دیدن طرح و نقش اولین دیواری که روبروی خود می‌بینند به سلیقه و ذوق صاحب خانه پی می‌برند، پس بهتر است برای دیوارهای اصلی که بیشتر در معرض دید هستند طرحی را انتخاب کنید که مهمانانتان با دیدن آن سورپرایز شوند. انتخاب طرح‌های متفاوت برای دیوارهای مختلف خانه هم ایده خوبی است به شرطی که افراط نکنید و طرح‌های مورد استفاده را خیلی پراکنده و دور از هم در نظر نگیرید، مثلا دیوار پشت تلویزیون می‌تواند از دیگر دیوارها متفاوت طراحی شود در حالی که تم کلی آن نزدیک به دیوارهای دیگر خانه است. برخی کاغذ دیواری‌ها با طرح‌های مینیمال و انتزاعی دیوار خانه را شبیه به تابلوی هنری می‌کنند، بنابراین چرا از این کاغذ دیواری‌های جذاب در منزلمان استفاده نکنیم؟ در حالی که می‌توانیم از سانت به سانت دیوار خانه خود برای زیبایی‌بخشی به دکوراسیون بهره بگیریم.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری ساده بنفش کمرنگ
diamondکاغذ دیواری آیدی

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

بسیاری از افراد مردد هستند که دیوارهای خانه را با رنگ تزئین کنند یا کاغذ دیواری. واقعیت این است که هرکدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال استقاده از کاغذ دیوراری باعث می‌شود عیوب دیوار مانند ترک‌خوردگی‌ها، فرورفتگی‌ها و لک و موج دیوار به راحتی پوش داده شود اما رنگ این خاصیت را ندارد. در مقابل خوبی رنگ این است که نو را منعکس می‌کند و باعث می‌شود خانه شما روشن‌تر به نظر برسد در حالی که کاغذ دیواری نور را جذب می‌کند. به همین خاطر است که رنگ‌ها بیشتر از کاغذ دیواری خانه را بزرگ و دلباز جلوه می‌دهند. اگر از کاغذ دیواری به خوبی محافظت کنید سالیان سال عمر می‌کند و ظاهر اولیه خود را از دست نخواهد داد، اما رنگ‌آمیزی باید به صورت دوره‌ای تمدید شود زیرا رنگ پس از مدتی جلوه اولیه‌اش را از دست می‌دهد. نیازی به گفتن نیست که کاغذ دیواری در زیبایی خانه چقدر موثر است و بیشتر از رنگ فضای خانه را شیک و لاکچری نشان خواهد داد. در مثالی دیگر هزینه تمام‌شده کاغذ دیواری از رنگ‌آمیزی گرانتر است و به همین خاطر برخی افراد از آن صرفنظر می‌کنند.

به طور کل این شمایید که با توجه به شرایط خود انتخاب می‌کنید که از کدامیک از این دو استفاده کنید. حتی می‌توانید خلاق باشید و از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری استفاده کنید، یعنی بعضی دیوارهای مهم‌تر را کاغذ دیواری کنید و مابقی را رنگ بزنید. در این صورت جلوه هیجان‌انگیزتری نیز به فضا خواهید داد.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری ساده کرم
diamondکاغذ دیواری آیدی

دکوراسیون مینیمال با کاغذ دیواری آیدی …

همانطور که می‌دانید انتخاب سبک فضای خانه بر روحیه ساکنین آن تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. یک دکوراسیون مدرن در همه المان‌های خود باید دارای سبکی ساده و کم‌جزئیات باشد. در این مقاله درباره کاغذ دیواری سبک مینیمال صحبت کردیم، المانی که ظاهر محیط را حسابی عوض می‌کند و به خانه شما شخصیت می‌بخشد. حالا نوبت به آن می‌رسد که یک تیم حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم که اگر قصد دارید با نصب کاغذ دیواری به دکوراسیون خود رنگ و لعاب تازه‌ای ببخشید، با تضمین بیشتری خرید خود را انجام بدهید.

گروه کاغذ دیواری آیدی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص طراح و بیش از 40 سال تجربه در این زمینه، توانسته است پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشد. بهتر است نمونه‌کارهای این مجموعه را در صفحه پروفایل کاغذ دیواری آیدی تماشا بفرمایید.  

 

 

همچنین در چیدانه بخوانید:

 

نویسنده: مهشید بختیاری|عضو تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه