رنگ دیوار پذیرایی: بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی چه رنگی است؟

رنگ دیوار پذیرایی: بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی چه رنگی است؟

به قلم: نرگس مهردادیان

از آن‌جایی که سالن پذیرایی پر رفت و آمدترین فضا در خانه‌‌ است و معمولا برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی استفاده می‌شود بهتر است طراحی دکوراسیون داخلی و انتخاب رنگ آن را با حساسیت و دقت لازم انجام شود تا بتوان چیدمان و دکوراسیونی شیک و متفاوت در فضای سالن پذیرایی منزل خود داشت. با انتخاب بهترین رنگ دیوار پذیرایی می‌توانید تغییر مثبت و حال و هوای دلنشینی در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی منزل‌تان ایجاد کنید. در مطالب قبلی در مورد چگونگی طراحی دیوار پذیرایی صحبت کردیم، در این مطلب از چیدانه می‌خواهیم پرطرفدارترین،‌ مناسب‌ترین و جذاب‌ترین رنگ‌ها را برای طراحی دکوراسیون دیوار پذیرایی معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چوب و هنر

 

چه رنگی برای دیوار پذیرایی مناسب است؟

رنگ دیوار پذیرایی روی چیدمان و دکوراسیون داخلی این فضا تاثیر زیادی دارد، به‌همین دلیل طراحان در انتخاب رنگ دیوارها و سایر اجزای پذیرایی دقت زیادی می‌کنند. رنگ دیوار پذیرایی خود را هماهنگ با رنگ سایر اجزا چون مبلمان، فرش یا پرده، ابعاد فضا و رنگی با کیفیت بالا انتخاب کنید. رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر از آنچه هسـت و رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر و گرفته‌تر نشان می‌دهند. اگر فضای کوچکی دارید حتما رنگ انتخابی را با رنگ سفید مخلوط کنید تـا ملایم‌تر شود یا از رنگ‌های تند تنها برای یک دیوار مثلا دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. اگر فضای شما نورگیر نیست از رنگ‌های روشن و ملایم چون سفید استخوانی، سفید گچی، عاجی، مرمری، صدفی یا فیلی استفاده کنید تـا فضای شما روشن‌تر نشان داده شود. همچنین این انتخاب باید متناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل‌تان صورت گیرد؛

 

رنگ پذیرایی مدرن و امروزی:

برای رنگ دیوار پذیرایی خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و امروزی، بهتر است از رنگ‌های خنثی چون سفید، طوسی یا نقره‌ای با ترکیب رنگ‌های شاد برای جلوگیری از یکنواختی فضا استفاده کنید. با رنگ پذیرایی مدرن جلوه‌ای  زیبا و امروزی به فضای دکوراسیون پذیرایی خانه‌تان می‌دهید.

رنگ پذیرایی به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک:

اما اگر دکوراسیون پذیرایی منزل‌تان به سبک کلاسیک و سنتی است، بهتر است از رنگ‌های کرم، آبی یا خاکستری با ترکیب رنگ‌های نقره‌ای، برنز یا طلایی برای رنگ دیوار پذیرایی استفاده کنید. همچنین در طراحی دیوار نئوکلاسیک می‌توانید از انواع رنگ‌ها و حتی رنگ‌های شارپ چون زرد، سبز، قرمز استفاده کنید.

 

دیوار پذیرایی را چه رنگی کنیم؟

رنگ دیوار پذیرایی با رنگ‌آمیزی سایر اتاق‌ها متفاوت است چراکه یکی از فضاهای بااهمیت خانه است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دیوار پذیرایی را چه رنگی کنیم؟اگر دیوار پذیرایی به رنگ تیره باشد، می‌توانید از مبلمان رنگ روشن استفاده کنید یا برعکس، حتی می‌توانید از ترکیب رنگ‌ و کاغذ دیواری‌ استفاده کنید. انتخاب رنگ‌ دیوار پذیرایی کاملا سلیقه‌ای است و باید با توجه به چیدمان و سبک‌ دکوراسیون داخلی خانه‌تان انجام گیرد. برای انتخاب بهتر رنگ پذیرایی مطلب کاتالوگ رنگ دیوار را بخوانید. در این بخش به معرفی رنگ‌های جذاب برای دیوار پذیرایی می‌پردازیم؛

 

رنگ سفید برای دیوار پذیرایی

رنگ سفید گچی یا استخوانی یکی از رنگ‌های پرطرفدار در سال‌های اخیر است. استفاده از انواع رنگ سفید برای فضاهای پذیرایی کوچک یا کم نور انتخاب مناسبی است. با انتخاب رنگ سفید برای دیوار اتاق پذیرایی می‌توانید از هر رنگی برای دیگر اجزای دکوراسیون چون مبلمان، فرش، پرده و غیره استفاده کنید.

 

رنگ آبی برای دیوار پذیرایی

رنگ آرامش بخش و زیبای آبی می‌تواند انتخاب خوبی برای دیوار پذیرایی باشد. رنگ آبی شامل طیف رنگی وسیعی از رنگ ملایم آبی آسمانی تا آبی کلاسیک می‌شود. اگر می‌خواهید فضای پذیرایی‌تان حس امنیت و آرامش داشته باشد بهتر است از آبی آسمانی برای رنگ دیوار پذیرایی استفاده کنید. رنگ آبی آسمانی فضایی گرم ایجاد می‌کند و برای فضاهای اجتماعی مناسب است. می‌توانید در کنار این رنگ دیوار از مبلمان و وسایلی به رنگ‌های فیروزه‌ای، زرد، قهوه‌ای یا سبز روشن استفاده کرده و هارمونی مناسب و زیبایی در فضای خانه‌تان ایجاد کنید.

یکی از جذاب‌ترین‌ها برای رنگ دیوار پذیرایی آبی تیره است این رنگ خاص و جذاب دکوراسیون پذیرایی‌تان را منحصر به فرد می‌کند. رنگ سرمه‌ای فضای صمیمی و آرام بخش­‌ ایجاد کرده و تابلو و مبلمان مقابل این رنگ دیوار جلوه‌ای بی‌نظیر خواهد داشت. این رنگ تیره بیشتر برای سالن‌های پذیرایی بزرگ و نورگیر مناسب است. با ترکیب آبی تیره با رنگ سفید یا صورتی می‌توانید دکوراسیونی شیک و زیبا ایجاد کنید.

رنگ زرد در دیوار پذیرایی

یکی از راه‌های جذاب، شاد و درخشنده کردن فضای سالن پذیرایی، استفاده از رنگ زرد برای دیوار آن است. رنگ زرد آفتابی برای دیوار پذیرایی حس خوبی در بیینده ایجاد کرده و می‌تواند با انواع رنگ‌ها ترکیب شود. برای مثال در ترکیب با رنگ سفید فضا را روشن­‌تر نشان می‌دهد. یا در ترکیب با بنفش مانند دکوراسیون بنفش و زرد خانه دلنشین دنیا و سعید فضای جذابی ایجاد می‌کند.

 

سبز برای رنگ دیوار پذیرایی

رنگ سبز جزء رنگ‌های طبیعت و نماد هماهنگی و حیات است. برای داشتن فضای پذیرایی آرامش‌ بخش می‌توانید دیوارها را به رنگ سبز کم رنگ کنید. اگر فضا یا شرایط لازم برای نگهداری گل و گیاه در خانه ندارید یا رنگ‌های خنثی از نظرتان کسل کننده است، دیوارهای سبز انتخاب مناسبی است که می‌تواند حس زندگی را به فضای پذیرایی‌تان منتقل کند.

 

رنگ یاسی برای دیوار پذیرایی

یاسی رنگی بین ارغوانی و بنفش، شاد و آرام بخش و باوقار است. اگر می‌خواهید برای رنگ دیوار پذیرایی خود از این رنگ استفاده کنید بهتر است وسایلی به رنگ خاکی و طوسی در فضای سالن پذیرایی قرار دهید، با ترکیب رنگ سفید و یاسی محیطی دلچسب ایجاد کنید یا یاسی را با رنگ‌های گرمی چون قهوه‌ای و کرم ترکیب کرده و هماهنگی خوبی ایجاد کنید.

 

رنگ نارنجی برای دیوار پذیرایی

نارنجی، رنگی گرم و نمادی از شادی و زندگی است. اگر شما به رنگ‌های خاص و متفاوت علاقمند هستید می‌توانید از این رنگ زیبا برای رنگ دیوار پذیرایی استفاده کنید. در سالن پذیرایی به رنگ نارنجی روشن دیوار می‌توانید وسایلی به رنگ زرد، سبز و قهوه‌ای تیره قرار دهید تا هارمونی رنگی مناسبی در فضا ایجاد شود. برای اطلاعات بیشتر مطلب رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل را بخوانید.

 

رنگ دیوار سیاه پذیرایی

اگر می‌خواهید از رنگ مشکی یا سیاه برای رنگ دیوار پذیرایی خود استفاده کنید بهتر است به مقدار کم به‌کار برده شود یا تنها در یک دیوار به‌کار رود و با ترکیب با رنگ‌های دیگر به زیبایی و دلبازی فضا و خنثی کردن این رنگ تیره کمک کرد. برای مثال رنگ سیاه بهتر است با رنگ‌های روشنی چون سفید، رنگ آجر، چوب طبیعی یا با بافت نرم پارچه مبلمان ترکیب شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب رنگ سیاه در دکوراسیون منزل را بخوانید.

 

رنگ طوسی برای دیوار پذیرایی

رنگ طوسی رنگی سرد و خنثی است و شاید برخی آن را برای فضای پذیرایی که باید بیشتر به چشم بیاید مناسب ندانند اما با به‌کار بردن متناسب و ترکیب آن با رنگ‌های دیگر می‌توان فضایی منحصر به فرد و زیبا ایجاد کرد. رنگ طوسی تیره انتخاب مناسبی برای دیوار فضاهای پذیرایی بزرگ و آفتابگیر است که مبلمان، جزییات دکوراسیون و اکسسوری‌ها را بهتر نمایش می‌دهد.

 

رنگ دیوار پذیرایی دو رنگ

با ترکیب رنگ‌ها می‌توانید به هارمونی رنگی مطلوب و زیبایی برای دیوار پذیرایی برسید. ترکیب رنگ دیوار پذیرایی دورنگ می‌تواند جذابیت، تنوع و زیبایی بیشتری از استفاده از یک رنگ تنها روی دیوار ایجاد کند. ترکیب دو رنگ در دیوار پذیرایی باید هماهنگ با سبک و سایر اجزای دکوراسیون داخلی باشد. برخی از این ترکیب‌های جذاب را در ادامه می‌بینید؛

 

رنگ پذیرایی طوسی با چه رنگ‌هایی بهتر است استفاده شود؟

طوسی رنگ محبوب، شیک و آرامش بخشی است. از آن‌جایی که طوسی رنگی خنثی است ترکیب آن با بیشتر رنگ‌ها هماهنگ و زیباست. برای شکستن سرد و خنثی بودن این رنگ، می‌توان آن را با رنگ‌های گرم یا شاد و پرانرژی ترکیب کرد. برای اطلاعات بیشتر مطلب 10 ترکیب رنگ پرطرفدار طوسی را بخوانید.

ترکیب رنگ آبی و طوسی:

رنگ آبی، یکی از رنگ‌های اصلی است که با تنالیته‌های متنوع خود از کم‌رنگ تا پررنگ موجود است. ترکیب رنگ پذیرایی طوسی با آبی تیره بیشتر برای فضاهای رسمی مناسب است اما هر چه به طیف روشن رنگ آبی نزدیک شوید از رسمی بودن این ترکیب رنگی کم می‌شود. از آن جا که رنگ آبی رنگ سردی است و حس آرامش را منتقل می‌کند با ترکیب با رنگ خنثی و سرد طوسی انرژی زیادی به فضا منتقل نمی‌کند. اگر می‌خواهید از ترکیب رنگ آبی و طوسی استفاده کنید، بهتر است کنار این ترکیب رنگی از چند تنالیته رنگ‌های گرم و شاد هم استفاده کنید.

ترکیب زرد و طوسی:

رنگ زرد شادی، جنب‌وجوش، حس زندگی و گرما را به خانه شما می‌آورد و رنگ پذیرایی طوسی با زرد انتخاب بی‌نظیری است. رنگ زرد می‌تواند با یک کاغذ دیواری پذیرایی زیبا یا یک سطل رنگ و قلم مو در کنار دیوار طوسی قرار گیرد. بهتر است این سرزندگی را با استفاده از اکسسوری و جزییات بیشتری به رنگ زرد در دکوراسیون چون کوسن‌ها یا بخشی از مبلمان ببشتر کنید. ترکیب زرد و طوسی جذاب و خیره کننده است و نیازی به ترکیب با رنگ‌های دیگر ندارد. اما اگر می‌خواهید از رنگ‌های دیگری استفاده کنید می‌توانید رنگ‌هایی چون سفید، مشکی، قرمز، آبی یا سرمه‌ای هم به این ترکیب زیبا اضافه کنید.

ترکیب صورتی ملایم و طوسی:

صورتی ملایم، رنگی آرام بخش و جذاب برای رنگ دیوار پذیرایی است. سالن پذیرایی به رنگ صورتی می­‌تواند فضایی شیک و مدرن ایجاد کند که با ترفندهایی می‌تواند دخترانه هم به نظر نرسد. یکی از این ترفندها استفاده از رنگ خنثی خاکستری یا طوسی در پس زمینه در ترکیب با رنگ صورتی است. رنگ پذیرایی طوسی با صورتی فضای دکوراسیونی معاصر و امروزی ایجاد می‌کند که می‌تواند مناسب برای علاقمندان بـه این سبک‌ باشد.

ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای برای دیوار پذیرایی

ترکیب دو رنگ کرم با رنگی از طیف قهوه‌ای برای دیوار پذیرایی، جلوه بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که با استفاده زیاد از رنگ قهوه‌ای در دیوار یا سایر اجزای دکوراسیون پذیرایی ممکن است فضایی خفه و دلگیر ایجاد شود. می‌توان در به‌کار بردن ترکیب این دو رنگ برای دیوار پذیرایی، از متریال متفاوتی چون آجر و چوب قهوه‌ای استفاده کنید یا یکی از دیوارهای سالن پذیرایی را به رنگ قهوه‌ای رنگ کنید.

ترکیب رنگ صورتی و نارنجی در دیوار پذیرایی

اگر شما فردی جسور و عاشق انرژی رنگ‌ها هستید، می‌توانید با ترکیب دو رنگ صورتی و نارنجی برای دیوار پذیرایی فضایی روح انگیز و شاد در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. در کنار این دو رنگ شاد می‌توانید از مبلمانی به رنگ سفید استفاده کرده و فضای پذیرایی روشن داشته باشید.

 

کلام پایانی

سالن پذیرایی در نگاه اول فضایی به‌نظر می‌رسد که برای مهمانی‌ها استفاده می‌شود و شاید اغلب اوقات خالی باشد ما امروز با کوچک شدن خانه‌ها و کم شدن زمان دورهمی‌ها و مهمانی‌ها، شکل دکوراسیون پذیرایی در بیشتر خانه‌ها تغییر کرده و از فضایی رسمی، فانتزی و تجملاتی به فضایی صمیمی‌ و کاربردی‌تر تبدیل شده است. این فضا یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه‌ است که طراحی دکوراسیون آن و انتخاب رنگ دیوار پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه رنگی برای دیوار پذیرایی مناسب است؟ در این صورت می‌توانید با کمک این مطلب و مشاهده مدل‌های جدید و شیک رنگ دیوار پذیرایی، ایده‌ گرفته و برای رنگ کردن دیوارهای پذیرایی خانه‌تان دست به کار شوید و بهترین رنگ آمیزی را انتخاب کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه