Chidaneh.com placeholder image

کاغذ دیواری ضد آب، دیگه همه جا میشه استفادش کرد!

به قلم: گلنار

شاید تا چند سال پیش استفاده و کاربرد کاغذ دیواری برای فضاهایی مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی دوراز ذهن و نامناسب تلقی می شد، اما امروزه شاهد این موضوع هستیم که در دکوراسیون و طراحی داخلی نیز محدودیت ها از بین رفته و دست طراحان بیش از پیش برای خلق آثار با کیفیت و البته زیبا باز شده است. کاغذ دیواری در حمام و سرویس بهداشتی، جلوه کاملا متفاوتی را در فضا به وجود آورده و ویژگی های خاصی را با خود به همراه دارد. در ادامه به معرفی کاغذ دیواری ضد آب و مناسب برای فضاهای مرطوب می پردازم.

کاغذ دیواری ضد آب

قالیشویی ادیب

کاغذ دیواری ضد آب

انواع کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری هایی که برای فضاهای مرطوب مناسب هستند با نام کاغذ دیواری ضد آب شناخته می شوند. این نوع کاغذ دیواری خود به دو دسته

  • کاغذ دیواری با روکش وینیل
  • دیوای های پشت چسب دار

تقسیم می شود. 

کاغذ دیواری با روکش وینیل :

این کاغذ دیواری ها با تکنولوژی برتری ساخته شده و با خصوصیاتی همچون:

  • ضد حساسیت
  • ضد لک و کثیفی
  • مقاومت در برابر رطوبت و
  • از بین نرفتن کیفیت رنگ و حالت بعد از مدت طولانی

شناخته می شوند. این مدل ها دارای طرح و رنگ بسیار متنوعی بوده و در نتیجه طرفداران بسیاری را نیز به سمت خود جذب کرده است. اگر بخواهیم بررسی دقیق تری بر روی این مدل داشته باشیم باید آن را به دو دسته تقسیم نماییم.

دسته اول:

روکش وینیل مانند لایه ای پلاستیکی روی کاغذ دیواری قرار گرفته و این امکان را به شما می دهد که از آن در فضاهای با رطوبت بالا مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده نمایید.

دسته دوم:

در دسته دوم روکش وینیل در پشت کاغذ دیواری به کار رفته و این امکان را به شما می دهد تا آن را به راحتی از دیوار جدا نمایید. مسلما ضد آب بودن دسته اول بیش تر از دسته دوم خواهد بود.

مطلب مرتبط : نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری های پشت چسب دار:

کاغذ دیواری های پشت چسب دار از انواع دیگر کاغذ دیواری های ضد آب هستند که آن ها نیز برای فضاهایی مانند سرویس بهداشتی، حمام، دیوار و سقف آشپزخانه و … مناسب خواهند بود. این نوع کاغذ دیواری از جنس پلاستیک (PVC) ساخته شده و به همین دلیل در برابر گرما، سرما و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

از مزیت های قابل توجهی که می توان در این نوع کاغذ دیواری یافت قابلیت نصب آسان و سریع تر آن ها نسبت به نمونه های دیگر است. البته ناگفته نماند که کاغذ دیواری های پشت برچسب دار بر روی انواع سطوح گچی، فلزی، چوبی و … بدون نیاز به نصاب به کار برده می شوند.

مطلب پیشنهادی : کاغذ دیواری ، تغییر دکوراسیون بی دردسر!

کاغذ دیواری برای فضاهای مرطوب

کاغذ دیواری برای فضاهای مرطوب

ترفندهای استفاده از کاغذ دیواری در فضاهای مرطوب

دو تصویر بالا ایده های خوبی در مورد کاربرد کاغذ دیواری درفضاهی مرطوب را به شما نشان می دهند. اگر با وجود استفاده از کاغذ دیواری ضد اب، بازهم نگران رشد کپک ها و آلودگی در پشت کاغذ دیواری هستید، می توانید نیمی از دیوار را با سرامیک یا کاشی پوشانده و فقط در قسمت های بالایی از کاغذ دیواری استفاده نمایید. این کار علاوه بر کاربردی بودن، طراحی خاصی را نیز برای دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی شما به همراه می آورد.

“شما هم می تونید برای سفارش از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

در مورد کاغذ دیواری ها بیش تر بدانید :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه