بهترین و جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری اتاق خواب

بهترین و جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری اتاق خواب

به قلم: نادیا مهردادیان

جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری اتاق خواب

با توجه به اهمیت اتاق خواب در آسایش و آرامش انسان، باید به دکوراسیون، نحوه چیدمان و انتخاب عناصر مربوط به آن، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. خیلی از ما کاغذ دیواری را به عنوان دیوارپوش برای دکوراسیون خصوصی‌ترین بخش منزلمان انتخاب می‌کنیم. به همین دلیل نیاز دانستیم که مطلبی را به کاغذ دیواری اتاق خواب اختصاص دهیم. پس با چیدانه و کاغذ دیواری اکستریم والز همراه باشید. تا باتوجه به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیونی مورد نظرتان بهترین انتخاب را برای اتاق خواب‌های منزلتان داشته باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز
اسکای اسکرپر

چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است؟

اتاق خواب فضایی است که باید حس آرامش داشته باشد تا بتوانید در آن به راحتی استراحت کنید. به همین دلیل علاوه بر آنکه سلیقه شما در انتخاب کاغذدیواری مهم است، ایجاد ظرافت و زیبایی که توسط کاغذ دیواری در اتاق خواب به وجود می‌آید نیز اهمیت زیادی دارد. همچنین کاغذدیواری باید براساس اندازه اتاق و مقدار نوری که در آن وجود دارد انتخاب شود و با وسایل دیگری که در اتاق خواب وجود دارد هارمونی داشته باشد. مهمترین ویژگی‌هایی که برای انتخاب کاغذدیواری مناسب اتاق خواب باید به آنها توجه شود عبارتند از:

  • رنگ کاغذ دیواری
  • طرح کاغذ دیواری
  • جنس و بافت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری اتاق خواب چه رنگی باشه؟

همان طور که می‌دانید رنگ‌ها بر روی انسان تاثیر زیادی دارند و با احساسات شما در ارتباط هستند. بنابراین اگر می‌خواهید خواب خوب و راحت داشته باشید، باید به رنگ کاغذدیواری اتاق خواب‌تان دقت کنید. البته ناگفته نماند که سن افراد هم در انتخاب رنگ برای اتاق خواب مهم است. ولی به طور کلی رنگ‌های زیر برای کاغذ دیواری اتاق خواب رنگ‌های مناسبی هستند و به شما کمک می کنند خواب آرام و با کیفیتی داشته باشید:

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز
  • رنگ‌های خنثی
  • رنگ‌های سرد
  • رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی، طلایی، آجری فضایی گرم و صمیمی در اتاق ایجاد می‌کنند اما به دلیل آن که انرژی زیادی دارند و در ما احساس هیجان به وجود می‌آورند، ممکن است در خوابیدن مشکل ایجاد کنند. بنابراین انتخاب مناسبی برای اتاق خواب نیستند و بهتر است از آن‌ها برای کاغذدیواری اتاق خواب پشت تخت به عنوان دیوار شاخص استفاده شود. همچنین می‌توانید از ترکیب این رنگ‌ها با رنگ‌های سرد مانند رنگ سبز و رنگ زرد استفاده کنید. ناگفته نماند که رنگ‌های تند و درخشان نیز رنگ مناسب کاغذدیواری اتاق خواب نیستند.

به‌طورکلی رنگ‌های انتخابی برای اتاق‌های کوچک بهتر است رنگ‌های روشن باشد تا با ایجاد وسعت دید باعث شود اتاق بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. اما در اتاق خواب‌های بزرگ، دستتان بازتر است و می‌توانید به راحتی و با حق انتخاب بیشتر طرح و رنگ کاغذ دیواری دلخواه‌تان را نسبت به دکوراسیون اتاق انتخاب کرده و محدودیتی نداشته باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری اتاق خواب چگونه باشد؟

طرح‌های زیبا و متنوع کاغذ دیواری، از مزیت‌های آن نسبت به رنگ ساده است که به فضای اتاق خواب جلوه‌ی خاصی می‌دهد. پس با در نظر گرفتن این که دوست دارید چه فضایی در اتاق خواب‌تان ایجاد شود و با توجه به سلیقه‌ شخصی‌تان، بهترین طرح کاغذ دیواری را از میان طرح‌های زیر انتخاب کنید و به زیباتر و جذاب‌تر شدن فضا کمک کنید؛

  • طرح‌های انتزاعی
  • طرح‌های گلدار
  • طرح‌های کلاسیک
  • طرح‌های هندسی
  • طرح‌های انتزاعی

اما فراموش نکنید که طرح‌های مختلف در فضا اثرات متفاوتی نیز دارد، برای مثال طرح‌هایی که باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر به نظر برسند. اگر اتاق کوچکی دارید، کاغذهای دیواری اتاق خواب با طرح‌های کوچک را انتخاب کنید. از آن جایی که کاغذدیواری‌ها با طرح‌های کوچک ظریف هستند، جلوه‌ای لطیف به اتاق خواب می‌دهند و باعث می‌شوند فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

همچنین باید بدانید که طرح‌های کوچک روی کاغذ دیواری، توجه را به خود جلب نمی‌کنند و شما می‌توانید در اتاق خوابی با این طرح کاغذدیواری به راحتی بخوابید و خواب خوبی داشته باشید. اما در رابطه با طرح‌های بزرگ که نسبت به طرح‌های کوچک جذاب‌ترند و به فضای اتاق جذابیت بیشتری می‌دهند، باید بدانید که استفاده از این نوع کاغذدیواری، باعث می‌شود فضای اتاق خواب کوچک‌تر دیده شود. همچنین بزرگ بودن بیش از اندازه طرح‌ها توجه را به خود جلب می‌کند و باعث می شود نتوانید به راحتی به خواب بروید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری اتاق خواب ساده

اگر دلتان می‌خواهد فضای خوابتان آرامش بخش باشد بهتر است از طرح‌های با رنگ ملایم استفاده کنید. همچنین اگر تنوع طلب هستید خرید کاغذ دیواری ساده برای اتاق خواب به شما توصیه می‌شود. تا در طولانی مدت باعث دلزدگی‌تان نشود و با عناصر دکوراسیونی دیگر نیز راحت‌تر ست شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری اتاق خواب طرح گل

کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌ گلدار دارند و یا از طبیعت الهام گرفته شده‌اند، طرح‌های بسیار زیبایی هستند و به اتاق خواب جلوه‌ی زیبا و ظریفی می‌دهند. این طرح‌ها طرفداران زیادی دارند و فضای اتاق خواب را غیررسمی و خودمانی می‌کنند. اگر دلتان می‌خواهد که اتاق خواب شما در عین حال که دارای ویژگی‌های اشرافی است خیلی فضای رسمی‌ای نداشته باشد، کاغذ دیواری اتاق خواب طرح گل می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری اتاق خواب مدرن

اگر فضای اتاق خواب شما مدرن و امروزی است، کاغذ دیواری‌های اتاق خواب با طرح‌های هندسی و طرح‌های انتزاعی مناسب هستند. اما در نظر داشته باشید که خاص بودن این طرح ها باعث می‌شود توجه به آنها جلب شود و ممکن است در خوابیدن مشکل ایجاد کند. بنابراین، بهتر است از این طرح‌ها در کاغذدیواری اتاق خواب پشت تخت، به عنوان دیوار شاخص، استفاده کنید و دیوارهای دیگر تک‌رنگ و ساده باشند. همچنین کاغذ دیواری‌های اتاق خواب با رنگ‌‌ها و نقش و نگارهای شاد نیز در این سبک به‌کار می‌روند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری اتاق خواب کلاسیک

اگر طرفدار دکوراسیون و طرح‌های کلاسیک هستید و دوست دارید اتاق خوابی با فضای رسمی داشته باشید، کاغذ دیواری‌های اتاق خواب با خطوط و نقش‌های منحنی به همراه تقارن، بهترین انتخاب برای اتاق خواب شماست. در کاغذ دیواری‌های اتاق خواب کلاسیک معمولا از رنگ‌هایی مانند خاکستری، بژ، کرم، طوسی و قهوه‌ای استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری اتاق خواب لاکچری

پرطرفدارترین رنگ‌های کاغذ دیواری اتاق خواب لاکچری رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، برنزی و مسی هستند. با توجه به اینکه لازم است فضای اتاق خواب فضایی آرامش‌بخش باشد، بهتر است از رنگ‌های متالیک با تم ملایم برای این فضا استفاده کنید. همچنین قاب کردن کاغذ دیواری‌ها از محبوب‌ترین روش‌های دیزاین دیوارهای یک اتاق خواب لوکس است.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری اتاق خواب مستر

در انتخاب مدل کاغذدیواری اتاق خواب زن و شوهر، می‌توانید از طرح‌های ساده، منظره و گل استفاده کنید. همچنین طرح‌هایی که در آن شکل قلب، عکس دو نفره، نوشته‌های مخصوص و یا پوستر خودتان است، برای کاغذ دیواری اتاق خواب عروس جالب توجه هستند. به طور کلی برای اینکه در انتخاب کاغذدیواری اتاق خواب مستر دید بازتری داشته باشید می‌توانید به مطلب دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، نگاهی داشته باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری اتاق خواب کودک

فراموش نکنید که رنگ در علم روانشناسی محیط کودک تاثیر شگفتی بر روی هوش و توانایی‌های او دارد و کودکان از دیوارهایی که با کاغذدیواری پوشانده شده است استقبال می‌کنند. در انتخاب طرح کاغذ دیواری اتاق خواب کودک می‌توانید از چند ترکیب مختلف استفاده کنید و با بخش‌بندی فضا را زیباتر کنید.

بهتر است برای کاغذ دیواری اتاق خواب کودک از مدل‌هایی استفاده کنید قابلیت شستشو داشته باشد. که بتوان آنرا به راحتی از آلودگی‌ها پاک کرد تا هم برای بهداشت و سلامت کودکان مشکلی ایجاد نکند و هم ظاهر اتاق زیبا و مرتب باقی بماند. همچنین در مورد کاغذدیواری اتاق کودک نیز خیالتان راحت باشد که بدون ایجاد حساسیت و آلرژی باشد.

کاغذ دیواری اتاق نوزاد نیز باید آرامش‌بخش و ملایم باشد و بهتر است از اشکال ساده و کم جزئیات در طرح آن استفاده شده باشد. اگرچه طرح‌های درشت معمولا اتاق نوزاد را جذاب‌تر می‌کنند. اما اگر اتاق نوزاد کوچک است از طرح‌های ریز و زیبایی مانند خال‌خالی نیز می‌توانید استفاده کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان

نوجوانان نیز مانند هر انسانی علاقه و سلیقه خاص خود را دارند و در این سن دوست دارند که تصمیم گیرنده خودشان باشند. پس بهتر است از سلیقه آنها در انتخاب کاغذ دیواری اتاقشان استفاده کنید تا از بودن در آن فضا لذت ببرند و احساس استقلال داشته باشند. برطرف کردن همین نیاز باعث می‌شود بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری و بداخلاقی‌های نوجوان کاهش پیدا کند.

کاغذ دیواری پوستری که قابل سفارش هم هستند، یکی از محبوب‌ترین نوع کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان است. تصاویر بزرگی که می‌تواند شامل شخصیت‌های محبوب و یا تصاویر و مناظر شهری باشد که به دکوراسیون اتاق آنها ویژگی و شخصیت می‌دهد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری اتاق خواب دخترانه

در کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه معمولا رنگ‌های ملایم و لطیف مانند صورتی روشن و یاسی انتخاب می‌شوند. همچنین کاغذدیواری اتاق خواب فانتزی با طرح شخصیت‌های مهم کارتونی مانند اسب تک‌شاخ، طرح آنا و السا، طرح سوفیا گزینه‌ی مناسبی هستند. در مطلب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌توانید کاربرد آنها را در عکس ببینید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

به طور معمول رنگ انتخابی برای دکوراسیون و کاغذدیواری اتاق خواب پسرانه، تنالیته‌های مختلف رنگ سبز و رنگ آبی است. اما در جدیدترین مدل‌های کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه از رنگ‌های خنثی مانند رنگ کرم و رنگ طوسی و یا طرح‌هایی با رنگ‌های خشن و خشک‌تر مانند رنگ مشکی و رنگ قرمز نیز استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کلام آخر

انتخاب درست کاغذدیواری اتاق خواب باعث می‌شود که فضای خوابی با دکوراسیون جذاب داشته باشید که حس آرامش، آسایش و زیبایی را برای شما به همراه دارد. در این مطلب آنچه را که لازم بود در مورد کاغذ دیواری اتاق خواب بدانید به همراه عکس کاغذ دیواری اتاق خواب به شما ارائه دادیم.

کمپانی اکستریم والز شرکتی پیش‌رو در زمینه طراحی و تولید کاغذ دیواری‌های پی‌وی‌سی یا وینیل است. این شرکت کار خود را از کشور چین آغاز کرده و طراحان برجسته زیادی از سراسر دنیا با این شرکت همکاری می‌کنند. این کمپانی به عرضه آلبوم‌های انحصاری برای بازار ایران با قیمت‌های مقرون به صرفه پرداخته است. پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان از مزیت‌های خرید این برند به شمار می‌رود. برای خرید کاغذ دیواری اتاق خواب جذاب، خاص و با کیفیت به اکستریم والز مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه