رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید؛ این کالکشن فوق‌العاده را از دست ندهید

رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید؛ این کالکشن فوق‌العاده را از دست ندهید

به قلم: یاسمین ثریا

کاغذ دیواری

انتخاب یک کاغذ دیواری خوب و مناسب کاری سخت و تا حدی هم هراسناک است، بخصوص اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید. علت سختی آن هم این است که شما هنگام انتخاب کاغذ دیواری با دنیایی از طرح و رنگ مواجه هستید که نمی‌دانید کدامیک از این مدل‌ها به درد خانه شما می‌خورد؟ کدام طرح با دکوراسیون منزلتان ست می‌شود؟ بهتر است چه جنسی از کاغذ دیواری را انتخاب کنید که بادوام‌تر باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد؟

chidaneh ad banner

پاسخ دادن به همه این سوالات نیازمند آن است که پیش از مراجعه به فروشگاه و سردرگم شدن در میان این بیشمار گزینه، تصویری واضح و شفاف از آنچه می‌خواهید داشته باشید. در این مطلب از چیدانه با همراهی کارشناسان مجموعه کاغذ دیواری آیدی از جدیدترین آلبوم کاغذ دیواری رونمایی کرده‌ایم و درمورد رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید مفصلا صحبت خواهیم کرد. اگر شما هم قصد خرید دارید و یا دوست دارید از تصاویر آلبوم تازه این مجموعه ایده بگیرید تا انتها با ما همراه باشید.

چرا کاغذ دیواری؟

اگر انتخاب کردن کاغذ دیواری و نصب آن کاری سخت و دردسرساز است چرا باید از آن استفاده کنیم؟ چرا کاغذ دیواری جایگزین مطلوبی برای رنگ‌آمیزی است و امروزه بسیاری از صاحبخانه‌ها رنگ‌آمیزی را قدیمی و دمده می‌دانند و دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری می‌آرایند؟ ساده‌ترین دلیل انتخاب کاغذ دیواری این است که طرح و الگوهای جذابی که کاغذ دیواری می‌تواند روی دیوارهای خانه شما به وجود بیاورد با نقاشی کردن دیوارها تقریبا غیرممکن است. درست است که ساده‌پسندها رنگ‌آمیزی را ترجیح می‌دهند اما خبر خوب این است که حتی برای این دسته افراد نیز مدل‌های متنوعی از کاغذ دیواری طراحی شده است.

دلیل بعدی ترجیح کاغذ دیواری به رنگ‌آمیزی پوشاندن عیوب دیوارها به واسطه کاغذ دیواری است. بعنوان مثال دیواری که دارای ترک‌خوردگی، بدفرمی و نازیبایی باشد احتمالا با رنگ خوردن ظاهر آن جلوه بدتری پیدا می‌کند. اما پترن‌ها و الگوهای کاغذ دیواری می‌توانند به راحتی نقایص را پوشش بدهند. مثلا رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید که در تصویر زیر می‌بینید به گونه‌ای است که برای پنهان کردن ترک‌خوردگی‌ها و کندگی‌های دیوار عالی و مناسب عمل می‌کند.

کالکشن جدید کاغذ دیواری

چه طرحی؟ چه رنگی؟

همه چیز به سلیقه و روحیات شما بستگی دارد. البته باید نیم‌نگاهی هم به ارتفاع و جایگاه دیوارها داشته باشید و دکوراسیون کلی خانه را هم در نظر بگیرید. یک کاغذ دیواری زمانی شیک به نظر می‌رسد که اصولی انتخاب شود و از تمام جنبه‌ها مناسب باشد.

اگر بخواهیم از منظر سلیقه شخصی وارد انتخاب کاغذ دیواری شویم در ابتدا باید روحیات کلی تمام اعضای خانواده را در نظر داشته باشیم. بعنوان مثال اگر در خانه از کودک یا فردی سالمند نگهداری می‌کنیم بهتر است به سراغ الگوهای خلوت و رنگ‌های آرامش‌بخش برویم تا محیط خانه برای این افراد محیطی آرام و به دور از استرس جلوه کند. انتخاب رنگ‌های ملایم مانند سفید، استخوانی، یاسی، کرم یا آبی آسمانی در این مواقع گزینه‌ای فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

طرح کاغذ دیواری جدید

آلبوم جدید کاغذ دیواری

طرح جدید کاغذ دیواری

ارتفاع دیوار مهم است

ارتفاع دیوارهای خانه شما بلند است یا کوتاه؟ می‌دانید برای هرکدام از این دیوارها چه مدلی از کاغذ دیواری کاربردی‌تر است؟ رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید در آلبوم‌های ترند سال به گونه‌ای هستند که اگر آن‌ها را خوب بررسی کنید در میان‌شان حتما الگوهای افقی یا عمودی پیدا می‌کنید. کاغذ دیواری راه راه با طرح افقی به درد خانه‌هایی با سقف‌های بلند می‌خورند که ظاهر دیوار را کوتاه‌تر از آنچه که هست جلوه بدهند. پترن عمودی هم برای بلندتر و کشیده‌تر نشان دادن دیوارهای کوتاه و کم‌ارتفاع طراحی شده است. مثلا کاغذ دیواری زیر دارای خطوط عمودی است و به دلیل رنگ خنثی و ملایم خود به شدت برای یک خانه آپارتمانی کوچک که در سبک‌های مدرن و معاصر دکور شده مناسب است.

رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید

دکوراسیون را در نظر بگیرید

اینکه چه طرح و پترنی از کاغذ دیواری برای خانه ما مناسبتر است ارتباط مستقیمی با نوع دکوراسیون منزل دارد. بعنوان مثال اگر منزل شما دارای تم شرقی است و خودتان هم عاشق دکورهای شلوغ و کلاسیک هستید می‌توانید از کاغذ دیواری گلدار با رنگ طلایی استفاده کنید. طرح‌های مدرن و امروزی کاغذ دیواری معمولا دارای الگوهای کمرنگ با رنگ‌های خنثی هستند.

اما حتما نیاز نیست برای یک دکور کلاسیک کاغذ دیواری گلدار و کلاسیک بخرید و یا در دکوراسیون مدرن‌تان حتما از طرح‌های معاصر استفاده کنید. حقیقت این است که در انتخاب کاغذ دیواری تلفیق سبک‌های مختلف اصلا چیز بدی از آب در نمی‌آید. شما مجاز هستید تا برای زیباتر کردن محیط اطرافتان از هر قانونی تخطی کنید و سبک‌های نو بیافرینید. مثلا وجود یک کاغذ دیواری مجلل پرنقش در کنار یک دست مبل ساده راحتی و اکسسوری‌های مینیمال بسیار هم جذاب و هارمونیک به نظر می‌رسد.

کاغذ دیواری جدید

از ایده‌های نو استقبال کنید

لزومی ندارد تمام دیوارهای خانه را به یک نوع کاغذ دیواری یک شکل و یکنواخت مزین کنید. گاهی اوقات لازم است خلاقیت به خرج بدهید و با ایده‌های جدید، زیبایی بیشتری بیافرینید. بعنوان مثال اگر عاشق الگوهای خلوت هستید و دوست دارید تم کلی خانه مدرن و امروزی باشد می‌توانید در ازای انتخاب یک مدل مدرن یکی از دیوارها را با سبکی دیگر تزئین کنید. مثلا دیوار پشت تلویزیون را با یک طرح متفاوت در همان تناژ رنگی کاغذ دیواری کنید و یکجور تنوع بصری در محیط خانه به وجود بیاورید. همچنین بکار بردن کاغذ دیواری آینه‌ای نیز از آن دسته ایده‌های ناب و پرطرفدار است که به تازگی در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر دوست ندارید از چند الگوی مجزا برای تزئین دیوارها استفاده کنید جای هیچ نگرانی نیست. خبر خوب این است که در آلبوم مارینلا رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید به گونه‌ای طراحی شده که یک الگو در رنگ‌های مختلف نیز پیدا می‌شود. مثلا در طرح‌های زیر یک پترن در دو رنگ تیره و روشن ارائه شده است که ست کردن آن روی دیوارهای مختلف خانه راحت‌تر باشد.

آلبوم کاغذ دیواری

آلبوم مارینلا

کاغذ دیواری زاپاس بخرید

در آلبوم مارینلا انواعی از طرح و رنگ کاغذ دیواری جدید را خواهید یافت. نمونه‌های موجود در این آلبوم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای هر سلیقه‌ای جذاب و موردپسند خواهند بود. الگوهای راه راه، گلدار، اشکال هندسی و … از مدل‌های موجود هستند که می‌توانید چند نمونه از آن‌ها را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

نکته مهمی که حکم فوت کوزه‌گری را در خرید کاغذ دیواری دارد این است که بیشتر این پترن‌ها باید در قسمت درزها تنظیم شوند. یعنی هنگام نصب کاغذ دیواری دنباله طرح‌ها بایستی از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شوند و شکل کلی کاغذ دیواری هنگام تمام شدن یک رول و شروع رول بعدی بهم نریزد. بنابراین همیشه باید مقداری از کاغذ دیواری را به صورت زاپاس خریداری کنید. اما این که دقیقا چه متراژی از کاغذ دیواری را باید بصورت اضافه بخرید یک مساله تخصصی است و در این مورد باید با فروشنده مشورت کنید.

رنگ جدید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از چه جنسی انتخاب کنیم؟

جنس کاغذ دیواری هم به اندازه طرح و رنگ آن مهم و تعیین‌کننده است. کاغذ دیواری‌ها بر اساس این که قابل شستشو هستند یا خیر در مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند. بعنوان مثال در مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند اماکن اداری و تجاری بهتر است از کاغذ دیواری‌های قابل شستشو استفاده کنیم. زیرا سهولت در نظافت آن باعث می‌شود مجبور نباشیم دائما کاغذ دیواری را تعویض کنیم و هزینه‌های گزافی را بپردازیم.

همچنین خانواده‌هایی که دارای کودکان کم سن و سال هستند بهتر است قید رنگ‌آمیزی دیوار را بزنند و به کاغذدیواری‌های قابل شستشو روی بیاورند. زیرا رد دست کثیف کودک، جوهر خودکار و خطوط ماژیک و مدادرنگی ممکن است به این راحتی‌ها از سطح دیوار رنگ‌شده پاک نشود. جالب است بدانید که در آلبوم کاغذ دیواری مارینلا که توسط مجموعه آیدی ارائه می‌شود تمامی کاغذ دیواری‌ها ضددوده، قابل شستشو و مقاوم در برابر نفوذ آب هستند. همچنین اگر بصورت طولانی مدت در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرند هیچگونه رنگ‌پریدگی و تغییر ظاهر نخواهند داشت.

انواع کاغذ دیواری

از کجا بخریم؟

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را که حاصل تجربیات چندین ساله ما در زمینه طراحی دکوراسیون و مشاوره‌های چیدمان منزل است در حوزه کاغذ دیواری و چگونگی انتخاب آن در اختیارتان بگذاریم. حتی اگر تصور می‌کنید که در انتخاب کاغذ دیواری تبحر کافی دارید باز هم بد نیست نکات این مطلب را مرور کنید و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در آخر این مقاله تنها یک سوال است که باقی می‌ماند: کاغذ دیواری خوب و باکیفیت از کجا بخریم؟

مجموعه آیدی با ارائه آلبوم مارینلا از رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید با الگوهای شیک و متفاوت رونمایی کرده است. بد نیست سری به گالری تصاویر این مجموعه در صفحه پروفایل کاغذ دیواری آیدی بزنید و با دیدن مدل‌های مختلف کاغذ دیواری برای دکوراسیون خانه یا محل کارتان ایده بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه