کاغذدیواری آینه‌ای؛ با این 33 مدل، خانه‌ای لوکس بسازید

کاغذدیواری آینه‌ای؛ با این 33 مدل، خانه‌ای لوکس بسازید

به قلم: فهیمه مصدرالامور

حتما شما هم تا به حال بین انتخاب رنگ دیوار منزل‌تان و استفاده از کاغذ دیواری مانده‌اید. این روزها انواع متنوع کاغذ دیواری به دلایل زیادی رواج پیدا کرده. کاغذ دیواری‌ها انتخابی بسیار دلنشین در طراحی و دکوراسیون دیوار منازل هستند. از میان انواع مدل‌های کاغذ دیواری، کاغذدیواری آینه‌ای مدلی شیک، لاکچری و زیبا است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده که با جلای براق آینه‌ای؛ راه را به خانه‌های مدرن باز کرده. همچنین کاغذ دیواری طرح آینه؛ جایگزین مناسبی برای تزیین پوشش دیوار به جای رنگ است. در ادامه این مقاله از چیدانه؛ کاغذ دیواری آینه‌ای را معرفی می‌کنیم و انواع مدل و مزایای آن را بیشتر خواهید شناخت.

کاغذ دیواری آینه ای پشت تلویزیون

کاغذدیواری آینه‌ای چیست؟

کاغذ دیواری آینه‌ای از جنس اکرولیک ساخته شده، در سبک‌ها و طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی در بازار وجود دارد و کیفیت کاغذ‌ها و رول‌های آن معمولا تعیین کننده قیمت نهایی‌شان است.

سرویس خواب بالسا

جالب است بدانید که مدل دیوار آینه‌ای و کاغذدیواری آن باهم متفاوت‌اند. در آینه روی کاغذدیواری، بر روی کاغذ دیواری از آینه استفاده می‌کنیم. اما در کاغذ دیواری طرح آینه، کاغذ ما طرح آینه به خود گرفته است. یعنی ساخت این نوع کاغذ دیواری‌ها به نحوی است که انگار جنس آن از آینه است.

کاغذ دیواری و آینه‌کاری در صنعت دکوراسیون با هم عجین شده‌اند و ترکیبی بسیار زیبا را خلق کرده اند. در اصل کاغذدیواری آینه‌ای یک نوع کاغذ دیواری با جنس پی وی سی (PVC) است که قسمت‌هایی از این کاغذ دیواری به‌صورت براق تولید شده است و به‌چشم بیننده ظاهر آینه دارد.

شایان ذکر است؛ استفاده از پی وی سی در تولید این کاغذ عمر بالا و سهولت در نظافت را به همراه دارد. کاغذ دیواری آینه‌ای هم نوعی از کاغذ دیواری متالیک است.

ابعاد کاغذدیواری آینه‌ای:

انواع کاغذدیواری آینه‌ای در ابعاد مختلف تولید می‌شود ولی معمول‌ترین ابعادی آن در ایران، برابر با یک رول استاندارد کاغذ دیواری 53 سانتیمتر عرض در طول 10 متر با مساحت 5.30 متر مربع تعیین شده است.

تنوع کاغذ دیواری آینه‌ای:

کاغذدیواری آینه‌ای در تنوع و رنگ‌بندی‌های مختلفی تولید می‌شود و برای ست‌کردن با وسایل منزل و هارمونی رنگ‌های مختلف مشکلی ایجاد نمی‌کند.

قیمت کاغذدیواری آینه‌ای:

با توجه به اینکه آلبوم این مدل کاغذ دیواری در دسته آلبوم‌های به روز و پرطرفدار است، شما می‌توانید با قیمتی مناسب آن را تهیه نمایید. قیمت روز نصب کاغذدیواری آینه‌ای براساس هر رول کاغذ دیواری محاسبه می‌شود. در تعیین قیمت کاغذ دیواری آینه‌ای، اولین عامل ساده بودن یا سه بعدی بودن طرح کاغذ دیواری می‌باشد. اگر کاغذ دیواری سه بعدی آینه‌ای باشد، مطمئنا از نوع ساده آن گران‌تر خواهد بود. قابل شستشو بودن، طرح، جنس متریال، نوع چاپ و میزان کیفیت، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت هستند.

کاغذ دیواری آینه‌ای و دکوراسیون داخلی

از راه‌های تغییر دکوراسیون هر خانه‎‌ای؛ می‌توان تغییر دکوراسیون دیوارها را برشمرد. در میان انواع کاغذ دیواری طرح مدرن؛ کاغذدیواری آینه‎‌ای جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون مکان‌هایی مثل: اتاق پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و حتی حمام و سرویس بهداشتی می‌دهد. اگر بخواهید طرح و نقشی براق را با جلوه‌ای هنری و خاص بر دیوار داشته باشید؛ تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری آینه‌ای است.

کاربرد کاغذدیواری آینه‌ای در چیدمان

کاغذ دیواری براق آینه‌ای که شبیه آینه به نظر می‌رسند، در رنگ‌های بسیار روشن مانند: سفید، کرم، یاسی، لیمویی، طلایی، نقره‌ای و چندین رنگ روشن دیگر موجود است که معمولا برای پشت تلویزیون، پشت ویترین، یا برخی دیوارهای خاص خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع کاغذ دیواری مدل آینه‌ایی در هتل‌ها، رستوران‌های لاکچری برخی فروشگاه‌های خاص، اماکن عمومی و هرکجا که قرار است متفاوت و براق باشد، استفاده می‌شود. گاهی هم عده‌ای از آن برای بالای تخت خواب استفاده کرده و اتاقی رمانتیک و زیبا را طراحی می‌کنند.

 همینطور برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن فضا و یا بُعد بخشیدن به فضا می‌توانیم از کاغذ دیواری بهره ببریم. به خصوص از انواع کاغذ دیواری‌های آینه‌ای که راه خود را به خانه‌ها گشوده‌اند و می‌توان از جلوه بسیار خاص و خیره‌کننده آن‌ها در برخی قسمت‌های خانه استفاده کرد.

در نصب کاغذدیواری آینه‌ای این نکته را فراموش نکنید که هنگام اندازه‌گیری سطح مورد نظر، ابعاد اضافی مثل محل نصب کمددیواری، در و پنجره، شوفاژ یا شومینه و کانال کولر را باید از مساحت کل کم کنید و با افزایش حدود 2 درصد برای زاویه‌های موجود، مساحت نهایی را به فروشنده اعلام کنید.

مهم‌ترین مزایای خرید کاغذ دیواری آینه‌ای چیست؟

آیا می‌دانستید می‌توانید بدون سفارش آینه‌های گران قیمت، منزل خود را آینه‌ای کنید؟! در ادامه، مهم‌ترین مزایای خرید کاغذ دیواری با آینه کاری مدرن برای دکوراسیون را بررسی خواهیم کرد:

  • با یک تیر، دو نشان بزنید. یعنی با خرید یک کاغذ دیواری مدل آینه‌ای، هم آینه دارید و هم کاغذدیواری!
  • کاغذدیواری آینه‌ای مثل انواع دیگر کاغذ دیواری، مقرون به صرفه است. هزینه شما برای ترمیم بسیار پایین خواهد آمد؛ زیرا اگر کاغذ دیواری شما خراب شود، براحتی می‌توانید آن را تعویض و با کاغذ دیواری جدید آینه‎‌ای جایگزین کنید.
  • خرید کاغذ دیواری آینه‌‌کاری‌شده، می‌تواند باعث افزایش جذابیت و عمق منازل شود. برای مثال، کاغذ دیواری پشت آینه کنسول می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی، باعث افزایش دید فضای منزل نیز شود.
  • می‌توانید انواع طرح‌های کاغذ دیواری آینه‌ای را به نسبت فضای اتاق خود تعیین کنید. در این صورت مشکلی برای چسباندن کاغذ دیواری ندارید.
  • تمیز کردن آینه‌های شما راحت خواهد بود؛ زیرا جنس آن‌ها شبیه به کاغذ است.
  • همچنین از دیگر مزایای کاغذدیواری آینه‌ای مقاومت بالای آن در برابر نور خورشید، گرما و آفتاب‌زدگی است.
  • از دیگر مزیت‌ها می‌توان از کاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. حتی جاهایی که رنگ پوشش مناسبی برای عیوب عمقی دیوار نیست.
  • کاغذ دیواری مدل آینه‎ای فضا را منحصر به فرد و لوکس می‌کند.
  • بیشتر کاغذ دیواری‌ها حداقل تا 15 سال عمر می‌کنند.

انواع طرح‌های کاغذدیواری آینه‌ای

همانطور که گفتیم، امروزه خرید کاغذ دیواری و استفاده از آن در منازل بسیار محبوب بوده و با توجه به تنوع در تولید؛ این محصولات نیز گسترش پیدا کرده است. اما کاغذدیواری آینه‌ای؛ نوع جدیدی از کاغذدیواری‌هاست که نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. این کاغذ دیواری‌های آینه‌ای می‌تواند نمایی درخشان و شگفت‌انگیز به دکوراسیون داخلی منزل شما بدهد. انواع طرح‌های کاغذ دیواری با آینه و کاربرد آن در دکوراسیون به شرح زیر است.

1. کاغذدیواری آینه‌ای ساده

همانطور که از نام این کاغذ دیواری مشخص است، این مدل کاملا ساده است و طرح خاصی ندارد. در مدل کاغذ دیواری با آینه ساده؛ فقط آینه‌کاری روی آن انجام شده است تا حسی شبیه به آینه برای مخاطبان ایجاد کند. برخلاف این مدل، یک مدل دیگر با نام کاغذ دیواری موج آینه‌ای وجود دارد که معمولا طرح‌های آن شکلی شبیه به موج دارد.

2. کاغذ دیواری راه راه آینه‌ای

این مدل یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ‌های دیواری با آینه است. در این مدل، بخشی از کاغذ، مات است و بخشی دیگر حالت آینه‌ای دارد. این باعث می‌شود تا جلوه بسیار زیبایی به فضای اتاق بنشیند. اگر می‌خواهید دیوار شما عریض و یا طویل دیده شود، کاغذ دیواری آینه‌ای راه راه گزینه مناسبی است. همچنین کاغذ دیواری راه راه آینه‌ای، دارای قدرتی بالا، حرفی برای گفتن و ویژگی‌های تاثیرگذار بصری در طراحی اتاق‌هاست. طرح‌های کاغذدیواری راه راه می‌توانند چاره‌ای برای بزرگتر نشان دادن فضاهای داخلی کوچک، اتاق‌هایی با سقف کوتاه و… نیز باشند.

قانون کلی در مورد استفاده از کاغذدیواری راه راه آینه‌ای این است که کاغذ‌های با راه راه عمودی اتاق را دارای ارتفاع بیشتری نشان می‌دهند و نتیجه فضا دلبازتر و بزرگ‌تر می‌شود و کاغذ دیواری‌های راه راه افقی سقف را کوتاه‌تر نشان می‌دهند، بنابراین تنها برای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگی که دارای ارتفاع دیوار زیادی هستند مناسب است.

3. کاغذدیواری سه‌بعدی آینه‌ای

نوعی کاغذ دیواری با آینه‌کاری وجود دارد که دارای طرحی سه‌بعدی است. کاغذ دیواری سه‌بعدی آینه‌ای معمولا برای اتاق‌هایی که حالت فان و یا ماجراجویی دارند، مناسب است. اما برای اتاق‌های نشیمن بهتر است از این کاغذ‌ها استفاده نکنید!

4. کاغذ دیواری طلایی با طرح آینه‌ای

کاغذ دیواری طلایی با طرح آینه‌ای یکی دیگر از انواع کاغذ‌های دیواری با آینه است. این طرح کاغذدیواری آینه‌ای بسیار جذاب است و حالت لوکس و سلطنتی دارند. رنگ این کاغذ و آینه آن، طلایی است و این باعث می‌شود تا حس آرامش و صمیمیت بسیار فوق العاده‌ای را در فضای داخلی پیرامونتان دریافت کنید.

مطلب خواندنی: آینه کاری سنتی روی دیوار، خلاقیت هنرمندان ایرانی را می‌بینید!

رنگ طلایی در داستان‌های کهن تا امروز نماد زرق و برق و تجملات بوده است. علاوه بر این رنگ کاغذ دیواری آینه‌ای طلایی همیشه نشان از رفاه، شجاعت، فراوانی، جسارت، گرمی و لوکس بودن دارد.

بی‌شک رنگ طلایی چه بصورت تنها و چه بصورت ترکیبی با رنگ‌های دیگر همواره به عنوان لاکچری‌ترین و یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها مطرح بوده است. کاغذ دیواری طلایی با طرح آینه‌ای را می‌توان بصورت براق یا مات استفاده کرد. بهترین راه استفاده از ترکیبی از طرح‌های مات و کاغذ دیواری براق آینه‌ای یا صدفی است. کاغذدیواری آینه‌ای طلایی با طرح مدرن و هندسی به خوبی با مبلمان مدرن ست می‌شود.

5. کاغذدیواری آینه‌ای نقره‌ای

رنگ نقره‌ای یکی از رنگ‌های دنیای پادشاهان و سلاطین بوده است. این رنگ در دکوراسیون داخلی، یکی از پرطرفدارترین رنگ های فاخر و لولکسی است که سبب می‌شود درخشش بسیار خاصی به محیط مورد نظر شما از جمله دیوارها، مبلمان و در نهایت دکوراسیون ایجاد شود و به‌راحتی با هر محیطی ست می‌شود. کاغذ دیواری آینه‌ای نقره‌ای یک محصول پر زرق و برق است اما چون پلت رنگ آن تنها رنگ‌های سفید و نقره‌ای را شامل می‌شود، سادگی و آرامشی را نیز در دل خود گنجانده است.

رنگ نقره‌ای یک رنگ سرد و انرژی بخش است و تاثیرات مثبت زیادی بر روحیه افراد دارد و می‌تواند یک هارمونی زیبا با گرما و انرژی به محیط ببخشد. در صورت ترکیب مناسب کاغذ دیواری رنگ نقره‌ای با رنگ‌های دیگر به خصوص رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری و رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی، صورتی و طلایی یک ترکیب جادویی با تضاد زیبای رنگی ایجاد خواهد شد. از کاغذ دیواری نقره‌ای مدرن متناسب با سالن پذیرایی و یا غذاخوری، دیوار پشت تلویزیون یا پشت تاج تخت و همچنین اتاق جلسات بسیار مهم و یا سالن‌های زیبایی بهره ببرید.

 از انواع رنگ‌های موجود در کاغذدیواری آینه‌ای نقره‌ای می‌توان: نقره‌ای طلایی، کرم نقره‌ای، نقره‌ای طوسی، نقره‌ای اکلیلی، سفید نقره‌ای، مشکی نقره‌ای، آبی نقره‌ای را نام برد.

6. کاغذدیواری آینه‌ای؛ دور آینه

در این کاغذ دیواری‌ها، ما طرح آینه را دور تا دور کاغذ دیواری مشاهده می‌کنیم. این یعنی ما در وسط، رنگ و طرحی مات داریم و در کناره‌ها، آینه‌کاری انجام شده است. این باعث می‌شود تا کاغذ دیواری ما با طرحی بسیار جالب و با رنگی بسیار خاص جلوه کند. معمولا برای پشت قفسه‌ها و یا میز‌های آرایش؛ این نوع کاغذ‌های دیواری مناسبند.

7. کاغذ دیواری آینه‌ای پشت تلویزیون

کاغذدیواری آینه‌ای پشت تلویزیون یکی دیگر از انواع کاغذ‌های دیواری است. این مدل کاغذدیواری که در پشت تلویزیون قرار می‌گیرد، خود می‌تواند مدل‌های مختلفی مانند: کاغذ دیواری آینه‌ای ساده، کاغذ دیواری راه راه آینه‎ای، کاغذ دیواری موج آینه‌ای، کاغذدیواری آینه‌ای طلایی، کاغذ دیواری با آینه نقره‌ای و… داشته باشد. اگر رنگ تلویزیون منزل شما مشکی است، پیشنهاد می‌کنیم کاغذدیواری با آینه‌کاری پشت تلویزیونی نقره‌ای را انتخاب کنید.

بیشترین سهم فروش کاغذدیواری را هنگام انتخاب طراحی کاغذدیواری سالن پذیرایی؛ انواع کاغذدیواری آینه‌ای پشت تلویزیونی به خود اختصاص داده است.

اما کاغذدیواری آینه‌ای پشت تلویزیون، باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در هنگام خرید این مدل کاغذ دیواری، برای دیوار پشت تی وی رعایت کردن چند نکته مهم است. نکته اول اینکه هنگام تماشای تلویزیون خوب است که زمینه پشتی آن دارای طرح‌های شلوغ و یا رنگ‌های متضاد نباشد. چرا که چشم را خسته می‌کند.

کاغذ دیواری‌های آینه‌ای پشت تلویزیون با طرح‌ها و نقوش ملایم می‌توانند مورد توجه شما قرار بگیرند. همچنین کاغذدیواری‌هایی دارای کنتراست رنگی بالا و کاغذ دیواری‌های سیاه و سفید یا رنگ‌های درخشان و پرتلالو را نیز بهتر است نادیده بگیرید.

8. کاغذدیواری آینه‌ای طرح پیچک

یکی از انواع مدل‌های کاغذ‌های دیواری آینه‌دار، کاغذ دیواری آینه‌ای طرح پیچک است. این کاغذ‌های مجلل و خاص معمولا طرحی شبیه به گیاه پیچک دارند و درون ساقه و برگ این گیاه فرضی، ما شاهد آینه‌کاری بسیار زیبایی هستیم. این باعث می‌شود تا کاغذدیواری آینه‌ای پیچک، علاوه بر بخشیدن حس شادابی، حس لوکس بودن نیز به منزل ما بدهد. می‌توانید از این کاغذدیواری آینه‌ای در گوشه‌ای از اتاق نشیمن استفاده کنید.

این کاغذ دیواری جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی طراحی داخلی است. پس اگر اهل دکوراسیون لوکس و لاکچری هستید و از محیط‌های اسپرت و کلاسیک خسته شده‌اید، کاغذدیواری آینه‌ای طرح پیچک به طور شگفت‌انگیزی فضای مورد نظرتان را به یکی از لوکس‌ترین و زیباترین مکان‌ها تبدیل خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: اجرای آینه دکوراتیو، انواع مدل های جدید و تکنیک نصب روی دیوار

9. مدل کاغذ دیواری با آینه طرح موج

این طرح از کاغذدیواری آینه‌ای بسیار شیک و مدرن است. کاغذ دیواری با آینه طرح موج رنگی در میان قشر جوان بسیار محبوب بوده و نقش مطلوبی در تکمیل دکوراسیون‌های داخلی مدرن و اسپرت دارد.

عکس‌های بیشتر از کاغذدیواری آینه‌ای

در ادامه می توانید نمونه های بیشتری از عکس کاغذ دیواری آینه ای و تاثیر آن در چیدمان و دکوراسیون خانه را ببینید.

کلام آخر

در این مقاله از چیدانه با دنیای کاغذ دیواری‌های آینه‌ای، ویژگی‌ها و مزایای این مدل کاغذ دیواری و انواع کاغذ دیواری آینه‌ای آشنا شدید. همچنین کاربردها چیدمان آن را در طراحی و دکوراسیون از جمله: دیوار پشت تلویزیون، کاناپه، اتاق خواب و پذیرایی را بررسی کردیم. از معایب کاغذ دیواری آینه‌کاری شده، انعطاف‌پذیر نبودن آن و عدم قابلیت جابجایی، حائز اهمیت است. اما از دیگر مزیت‌های کاغذدیواری آینه‌ای لاکچری؛ سبکتر بودن وزن آن نسبت به انواع دیگر کاغذدیواری است. یادتان باشد کاغذدیواری آینه‌ای باید متناسب با نورپردازی منزل شما باشد، پس بهتر است در هنگام انتخاب رنگ این محصول؛ به این نکته توجه کنید.

نویسنده: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه