Chidaneh.com placeholder image

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری، هرکسی یه سلیقه ای داره!

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت می‌دهید و به دنبال راهی برای تنوع بخشیدن به فضای خانه هستید، راهنمای طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری به کارتان خواهد آمد.  در سال‌های اخیر کاغذ دیواری‌ها به‌عنوان یکی از المان‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند. همین امر باعث شده تا تنوع طرح و رنگ کاغذ دیواری‌ها به دنیایی بی انتها بدل شود و دست شما برای انتخاب آن‌ها کاملا باز باشد. انتخاب یک کاغذدیواری مناسب برای فضای منزل شاید در نگاه اول برایتان دلهره‌آور باشد. انتخاب از میان رنگ‌ها، سبک‌ها، الگوها و بافت‌های متنوع کار سختی به نظر می‌رسد و همه این جزئیات عواملی هستند که باید در زمان انتخاب در نظر گرفته شوند. راهنمای طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری به شما این امکان را می‌دهد تا براساس سبک، فضا و ترکیب رنگی سالن پذیرایی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب به چه مواردی باید توجه کنیم؟

قبل از هرچیزی برای مناسب‌ترین طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری بهتر است تا به مواردی چون رنگ، سبک دکوراسیون، متراژ فضا و جای مناسب نصب کاغذ دیواری، توجه کنید. در ادامه به صورت مفصل به این موارد خواهیم پرداخت.

سرویس خواب بالسا

مطالب بیشتر: نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

سبک دکوراسیون سالن پذیرایی

یکی از مواردی که در انتخاب طرح کاغذ دیواری به شما کمک می‌کند، شناخت سبک دکوراسیون منزل خود و طرح‌های کاغذ دیواری‌هایی است که با سبک دکوراسیون داخلی فضای شما هم‌خوانی دارد. به طور مثال برای فضاهایی با دکوراسیون مدرن و رنگ‌های مینیمال، بهترین گزینه استفاده از کاغذ دیواری‌‌هایی با الگوهای هندسی و طرح‌های انتزاعی است یا در فضایی با دکوراسیون ساده و رسمی کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های زمینه‌ای کم‌رنگ با بافتی ساده و ظریف مناسب هستند. در دکوراسیون کلاسیک اگر مبلمانی با روکش‌های طرح‌دار دارید، یکی از گزینه‌ها، انتخاب یک کاغذ دیواری با الگویی هم‌خوان با طرح‌های مبلمان شما است. اگر دکوراسیونی شلوغ دارید، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با الگوها و بافت‌های ساده، استراحتی بصری به فضای سالن پذیرایی شما می‌دهد. 

اگر سالن پذیرایی شما با رنگ‌های خنثی و مینیمال دکور شده‌است، خودتان را محدود نکنید زیرا دستتان در انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کاغذ دیواری کاملا باز است.  

مطالب بیشتر: انواع کاغذ دیواری را قبل از خرید بشناسید!

پارکت و کاغذ دیواری سارای
کاغذ دیواری مدرن
پارکت و کاغذ دیواری سارای

رنگ‌های قالب در سالن پذیرایی

رنگی که برای کاغذ دیواری انتخاب می‌کنید باید با کف‌پوش‌ها، پرده‌ها و مبلمان شما مطابقت داشته باشد. بهتر است رنگ‌ کاغذ دیواری هم‌خانواده رنگ‌های به‌ کار برده شده در دکوراسیون شما باشند یا برعکس، تضادی چشم‌نواز ایجاد کنند این انتخابی کاملا سلیقه‌ای است. 

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ دیواری مدل گلدار ریسه ای
diamondکاغذ دیواری آیدی

اندازه سالن پذیرایی

انتخاب یک طرح مناسب با توجه به متراژ فضایی که در اختیار دارید، امری حیاتی است. در طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری، باید بدانید که چه طرح‌هایی مناسب فضاهای کوچک و چه طرح‌هایی مناسب فضاهای بزرگ است. به طور مثال اگر سقف سالن پذیرایی شما کوتاه است، می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های افقی استفاده کنید این طرح باعث می‌شود تا سقف سالن بلندتر دیده شود. برعکس این موضوع نیز صادق است، کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی برای دیواری در سالن پذیرایی که تمایل دارید عریض‌تر به نظر برسد، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. در صورتی که فضای سالن پذیرایی شما کوچک است، باید در انتخاب طرح کاغذ دیواری محتاط عمل کنید و از انتخاب طرح‌های شلوغ و رنگ‌هایی با کانترست بالا بپرهیزید. 

مطالب بیشتر: رنگ روی کاغذ دیواری، مجاز است؟
 

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

انتخاب دیوار مناسب 

یکی از مواردی که در طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت است، پاسخ به این سوال است که آیا می‌خواهید همه دیوارهای سالن را با کاغذ دیواری بپوشانید یا تنها یکی از دیوارها قرار است متفاوت باشد؟
در دکوراسیون‌های امروزی معمولا یک یا دو دیوار را با کاغذ دیواری می‌پوشانند و استفاده از کاغذ دیواری برای تمامی دیوارها دیگر مرسوم نیست. در طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری، معمولا باید دیواری برای پوشاندن با کاغذ دیواری انتخاب شود که در معرض توجه باشد و جزو یکی از دیوارهای اصلی سالن پذیرایی به حساب بیاید. به طور مثال استفاده از دیوار پشت تلویزیون، دیوار پشت شومینه یا دیواری که یک کنسول یا آینه به آن تکیه داده شده‌است، می‌توانند گزینه‌‌های مناسبی برای انتخاب محسوب شوند.

مطالب بیشتر: پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری، انتخابی برای تمام دکوراسیون ها
 

طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری

تابش نور آفتاب

یکی از نکات مهمی که معمولا در طراحی سالن پذیرایی با کاغذ دیواری در نظر گرفته نمی‌شود، میزان نور و زاویه نور موجود در فضای سالن پذیرایی است. اگر سالن پذیرایی شما کاملا نورگیر است از انتخاب کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های براق دارند و رنگ‌های مانند طلایی یا نقره‌ای در طراحی آن‌ها استفاده شده، اجتناب کنید. بهترین گزینه برای چنین فضایی استفاده از بافت‌های مات و رنگ‌بندی‌های خنثی یا تیره است. همچنین اگر سالن پذیرایی منزل شما کم نور است یا نوری  مایل دارد، باید کاملا برعکس عمل کنید و از طرح‌های براق کاغذ دیواری برای بازتاب نور بیشتر در فضا بهره ببرید.

مطالب بیشتر: طرح کاغذ دیواری جدید، برای هال و پذیرایی

 

کاغذ دیواری راش آلمان
کاغذ دیواری تیره هندسی
کاغذ دیواری راش آلمان

همان‌طور که در این مقاله ذکر شد، با استفاده از چند رول کاغذ دیواری می‌توانید جلوه متفاوتی برای فضای سالن پذیرایی منزل خود ایجاد کنید. اما قبل از هر چیز بهتر است تمام جوانب را بسنجید. توجه به موارد ذکر شده و بررسی آن‌ها باعث می‌شود تا نتیجه کار، دقیقا همان چیزی شود که می‌خواستید. 

 

برای انتخاب طرح و مدل کاغذ دیواری مناسب در سالن پذیرایی منزل‌تان، می‌توانید از بخش خدمات و کالاهای چیدانه کمک بگیرید.

 

نویسنده: پریچهر رضوی

مطالب پیشنهادی:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه