ست کاغذ دیواری و مبلمان، چه رنگی با چه مبلی؟

ست کاغذ دیواری و مبلمان، چه رنگی با چه مبلی؟

به قلم: فائزه میرسلطانی

کاغذ دیواری لباس خانه است و استفاده از آن در دکوراسیون، سبب می‌شود تا منزل شما بیش از پیش زیبا به‌نظر برسد. یکی از دغدغه‌های افراد در زمان خرید کاغذ دیواری، هماهنگی آن با سبک دکوراسیون خانه، به‌خصوص مبلمان است. در این مطلب از چیدانه می‌خواهیم در مورد ست کاغذ دیواری و مبلمان در خانه صحبت کنیم تا بدانیم دیوارهای هر خانه به چه رنگ و طرحی احتیاج دارد.

ست کاغذدیواری و مبلمان

سرویس خواب بالسا

شناسایی و انتخاب رنگ‌ها در ست کاغذ دیواری و مبلمان خانه

اولین قانونی که در ست کاغذدیواری و مبلمان خانه وجود دارد، سلیقه شما است و مابقی در درجه دوم قرار می‌گیرند. اما اگر در انتخاب کاغذ دیواری هماهنگ با مبلمانتان، دچار تردید شده‌اید، بهتر است که به اصول دکوراسیون داخلی و قوانین ترکیب رنگ پناه ببرید تا از سردرگمی خارج شوید. در ادامه به چند نوع ست کاغذ دیواری و مبلمان اشاره می‌کنیم و محبوب‌ترین رنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

توصیه‌های کلی در هنگام خرید کاغذ دیواری

توصیه‌های کلی در هنگام خرید کاغذ دیواری

  • اگر کاغذدیواری پر رنگ است، بهتر است مبلمان خانه رنگ روشن داشته باشند.
  • برای خانه‌های کوچک، سراغ کاغذ دیواری تیره و طرح‌های شلوغ نروید.
  • کاغذ دیواری با رنگ‌های گرم بهتر است فقط برای یک دیوار استفاده شود و در استفاده از آن افراط نکنید.
  • به کیفیت کاغذ دیواری بسیار دقت کنید و از برند معتبر خرید کنید.
  • خودتان را به دیدن طرح‌های کم محدود نکنید و سراغ برندی با تنوع مطلوب بروید تا دست شما را در انتخاب کاغذ دیواری باز باشد.
  • سراغ برندی با طرح‌های جدید و خاص بروید و از دور انداختن کلیشه‌ها تنرسید.
  • قبل از خرید از میزان دقیق تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای پوشش خانه مطمئن بشوید.
  • از فرد متخصص برای نصب کاغذ دیواری استفاده کنید.

وقتی که کاغذ دیواری در تناژ کرم تا طلایی است

وقتی که کاغذ دیواری در تناژ کرم تا طلایی است

وقتی که رنگ و طرح کاغذ دیواری جدید محبوب شما از تناژ کرم و طلایی است، برای ست کاغذ دیواری و مبلمان خانه چنین شرایطی، در انتخاب اول بهتر است سراغ تنازهای رنگ کرم، شیری، طوسی، قهوه‌ای و نسکافه‌ای بروید. برای تناژ طلایی، مبلمان آبی، بنفش و زرشکی هم جذاب است. فراموش نکنید که این یک قانون نیست و رنگ‌های دیگر مبلمان هم در صورت داشتن چند عنصر هماهنگ می‌توانند با کاغذ دیواری کرم یا طلایی هماهنگ شوند. همانگی به معنی هم‌رنگ بودن نیست و گاهی یک تضاد زیبا هماهنگی فوق‌العاده‌ای در ست کاغذ دیواری و مبلمان خانه ایجاد می‌کند. علاوه بر پارچه رومبلی، هماهنگی کوسن و پرده‌ها نیز به زیبایی ست کاغذ دیواری و مبلمان در منزل کمک بسیاری می‌کنند.

برای خانه‌های کوچکتری که کاغذ دیواری آنها به رنگ کرم و طلایی است، بهتر است که مبلمان رنگ روشن مثلا کرم انتخاب کنیم و سراغ رنگ‌های تیره همچون قهوه‌ای نرویم. رنگ‌‌های روشن فضا را دلبازتر نشان می‌‌دهند و رعایت این امر در خانه‌هایی با متراژ کم بسیار مهم است.

ست کاغذ دیواری و مبلمان برای دیوارهایی با تناژ بنفش

ست کاغذ دیواری و مبلمان برای دیوارهایی با تناژ بنفش

در شرایطی که قصد دارید از کاغذ دیواری با رنگ یا طرح در تناژ بنفش استفاده کنید، برای ست کاغذ دیواری و  منزل بهتر است سراغ رنگ‌های روشن بروید و مبلمانی به رنگ صورتی، طوسی روشن، آبی کم‌رنگ، سفید و کرم تهیه کنید. تناژ پر رنگ بنفش بهتر است فقط برای یک دیوار استفاده شود و سایر دیوارها رنگ روشن داشته باشند. این دیوار می‌تواند دیوار کانونی خانه باشد. مبلمانی که به رنگ‌های روشن همچون طوسی، سفید، صورتی و… هستند، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و برای دیواری که با بنفش پر رنگ پوشیده شده، ترکیب جالبی خواهند داشت.

کاغذدیواری با طرح‌های درشت و پر رنگ

کاغذدیواری با طرح‌های درشت و پر رنگ

این نوع کاغذدیواری برای اتاق خواب مناسب‌تر است و اگر قصد دارید که در سالن پذیرایی از آن استفاده کنید، هرگز بیش از یک دیوار را به آن اختصاص ندهید. یک یا دو مبل تک ‌نفره با یک میز کوچک چوبی برای قرار گرفتن به جلوی این دیوار کفایت می‌کند. در زمان ست کاغذ دیواری و مبلمان خانه باید حواستان باشد که پارچه رومبلی کاملا ساده و خلوت باشد و در صورت پر رنگ بودن کاغذ دیواری، پارچه رومبلی باید رنگی روشن داشته باشد. میز کوچک چوبی هم می‌تواند به رنگ سفید، کرم یا رنگ ساده چوب باشد.

مطلب پیشنهادی: نسل جدید دیوار پوش، کاربرد انواع مدل ها در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری روشن با طرحی بسیار خلوت

کاغذ دیواری روشن با طرحی بسیار خلوت

رنگ‌های روشن دست شما را در انتخاب بیشتر باز می‌گذارد و در زمان ست کاغذ دیواری و مبلمان منزل، حق انتخاب بیشتری به شما می‌دهد. اگر از کاغذ دیواری رنگ روشن و بدون طرح، برای یک دیوار استفاده می‌شود، می‌توان تنها یک یا دو مبل تک نفره با پارچه رومبلی طرح‌دار استفاده کرد. این پارچه می‌تواند کلیشه‌ها را بشکند و طرح‌هایی درشت با رنگی بسیار جالب توجه داشته باشد.

در صورتی که قصد دارید تمام دیوارهای یک قسمت از خانه را با کاغذ دیواری بپوشانید، حتما سراغ رنگی روشن و طرحی بسیار خلوت بروید. در این حالت انتخاب هر نوع رنگ مبلمانی مانعی ندارد و کافیست به سلیقه خود اعتماد کنید.

تصاویر بیشتر از ست مبلمان و کاغذ دیواری را در ادامه این مقاله می‌توانید مشاهده کنید:

ست کاغذ دیواری و مبلمان سفید

ست کاغذ دیواری و مبلمان جدید

ست کاغذ دیواری و مبلمان، چه رنگی با چه مبلی؟

ست کاغذ دیواری و مبلمان لوکس

ست کاغذ دیواری و مبلمان نشیمن

ست کاغذ دیواری و مبلمان ساده طوسی

ست کاغذ دیواری و مبلمان اتاق نشیمن

ست کاغذ دیواری و مبلمان طرح درشت

ست کاغذ دیواری و مبلمان شیک

کاغذ دیواری و مبلمان

توصیه‌های کلی در هنگام خرید کاغذ دیواری

ست کاغذ دیواری و مبلمان

سخن پایانی

 برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات ست کاغذ دیواری و مبلمان خانه می‌توانید از متخصصین چیدانه راهنمایی و کمک بگیرید. اهالی فن می‌توانند با بهترین مواد اولیه سازگار با محیط زیست، تنوع مطلوب طرح‌های کاغذ دیواری و استفاده از انواع رنگ‌ها، بهترین و جدیدترین ایده‌ها را برای پوشش دیوار خانه شما ارائه دهند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه