Chidaneh.com placeholder image

رنگ دیوار اتاق خواب | 23 ایده رنگی مناسب برای دیوار اتاق خواب

به قلم: گلنار

نوبت به دکوراسیون اتاق خواب که می­ رسد، دوست داریم دقیقا همان چیزی باشد که به آن علاقه داریم، چرا که اتاق خواب فضایی خصوصی است که قرار است به ما آرامش بدهد و در آن حس خوبی داشته باشیم. با اینکه هر سال چندین رنگ برای طراحی دکوراسیون ترند می­شوند، ولی قرار نیست این رنگ ­ها حتما رنگ مناسب اتاق خواب ما باشند. احتمالا برای شما هم این سوال وجود دارد که؛ چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟ اتاقم رو چه رنگی کنم؟ چگونه بهترین رنگ را برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟ این مطلب را بخوانید تا راحت­تر بتوانید رنگ دیوار اتاق خواب را انتخاب کنید.

 

سرویس خواب بالسا

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
تخت و سرویس خواب دونفره شیک و مدرن
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

رنگ مناسب دیوار اتاق خواب، این اتاق برای کیست؟

رنگ دیوار بخش زیادی از تنالیته رنگی اتاق خواب را می ­سازد و در بزرگ و کوچک نشان دادن اتاق تاثیر دارد. همچنین رنگ­ ها در ایجاد احساس مختلف در افراد تاثیر می­ گذارند. اولین قدم برای رنگ آمیزی اتاق خواب توجه به این موضوع است که این اتاق برای کیست؟ مطمئنا رنگ مناسب اتاق خواب والدین با رنگ اتاق خواب کودک متفاوت خواهد بود. همچنین شخصیت و سلیقه افراد برای انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب متفاوت است پس نمی­ توانیم یک نسخه ثابت برای رنگ دیوار اتاق خواب برای همه تجویز کنیم.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب مدرن آویسا
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

رنگ مناسب اتاق خواب، جزئی از کل!

لازم است برای انتخاب رنگ هر یک از فضاهای منزل، آن را به عنوان یک کل ببینیم. یعنی برای انتخاب رنگ اتاق خواب، علاوه بر دیوارها، بخش ها و وسایل دیگر مانند در اتاق خواب، تختخواب، اجزای ست اتاق خواب، پرده ­ها و… را در نظر بگیریم. انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب، با دقت در ترکیب رنگ برای اتاق خواب و توجه به ایجاد هارمونی رنگ­ ها اتفاق می­ افتد.

مطلب پیشنهادی: 7 راه حل آسان برای تغییر رنگ اتاق خواب

 

[[nid:427587]]

ترکیب رنگ دیوار اتاق خواب، سلیقه شما کدام است؟

با توجه به مطالبی که در بخش ­های قبلی گفتیم، نوبت به معرفی رنگ­ های مختلف برای اتاق خواب می­رسد. آشنایی با چرخه­ های رنگ و روانشناسی رنگ، کمک زیادی در انتخاب رنگ و طراحی دکوراسیون به شما می­ کند. آیا به دنبال ایجاد ویژگی خاصی در اتاق خواب با استفاده از رنگ هستید؟ مثلا می­ خواهید اتاقی شیک و مدرن داشته باشید؟ یا خاص بودن رنگ اتاق خواب برایتان مهم است؟ ممکن است طرفدار سبک کلاسیک باشید! برای ایجاد هر نوع ویژگی و هویت ­دهی به فضا باید در انتخاب رنگ حساس باشید.

انواع رنگ ­های متداول برای اتاق خواب عبارتند از:

  • اتاق خواب بنفش
  • اتاق خواب آبی
  • اتاق خواب سبز
  • اتاق خواب سفید
  • اتاق خواب طوسی
  • اتاق خواب قهوه ­ای

 

رسا قوام شهیدی
دکوراسیون منزل خانم رحیمی
رسا قوام شهیدی

اتاق خواب با دیوار بنفش

یکی از رنگ­های لوکس که برای دکوراسیون اتاق خوابی مجلل مناسب است. رنگ بنفش نمادی از افراد خلاق و رمانتیک است. برخی از کارشناسان معتقدند دکوراسیون بنفش اتاق خواب انتخاب خوبی نیست و بهتر است از رنگ یاسی در اتاق خواب استفاده شود. ولی شما با کمی خلاقیت می­توانید آن را با رنگ­ هایی مانند زرد متعادل کنید.

 

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم علیشعار
حسین گلیار

اتاق خواب با دیوار آبی

آبی حس آرامش دارد. دکوراسیون آبی اتاق خواب می ­تواند خوابی آرام را برای شما به ارمغان بیاورد. مهم است که در کاربرد هر یک از رنگ­ ها تعادل را حفظ کنید. اتاق خوابی که همه­ چیز در آن آبی باشد حس سرما را به شما منتقل می­ کند. اگر به رنگ آبی علاقه دارید و اتاقی با رنگ ملیح را می ­پسندید از رنگ اتاق خواب آبی روشن استفاده کنید.

 

سرویس خواب نوزاد، نوجوان و بزرگسال بلسینو
سرویس خواب شیک دخترانه مدل ایزابل
سرویس خواب نوزاد، نوجوان و بزرگسال بلسینو

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم فرجی
حسین گلیار

اتاق خواب با دیوار سبز

یکی از بهترین رنگ­ های مناسب اتاق خواب، رنگ سبز است. رنگ سبز علاوه بر اینکه آرامش را به اتاق می­ آورد. حس سرزندگی و نشاط هم به شما منتقل می­ کند. تنالیته های مختلف رنگ سبز برای اتاق کودک، نوجوان و بزرگسال می ­تواند انتخاب خوبی باشد.

 

امیر صادقی
خانه ی سفید و طوسی ریحانه
امیر صادقی

رنگ سفید برای دیوار اتاق خواب

رنگ سفید حس تمیزی دارد. و به راحتی با رنگ­های دیگر جور در می ­آید. اغلب تازه عروس­ها این رنگ را برای اتاق خواب ترجیح می­ دهند. دکوراسیون اتاق خواب سفید، باعث بزرگ نشان داده شدن آن می­ شود. انتخاب اکسسوری­ های مختلف برای تزیین اتاقی با رنگ دیوار سفید راحت ­تر است.

 

مبلمان خانه الوا ELVA Home
سرویس خواب دونفره سفید مدرن اتاق خواب
مبلمان خانه الوا ELVA Home

رنگ دیوار اتاق خواب طوسی

استفاده از رنگ طوسی یا همان خاکستری، باید با دقت انجام شود؛ همانقدر که استفاده افراطی از رنگ طوسی ممکن است حس افسردگی و دلگیری را منتقل کند؛ کاربرد صحیح و به مقدار کافی آن، در طراحی یک اتاق خواب شیک و مدرن موثر است. برای انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب طوسی حساسیت به خرج بدهید. همچنین می­ توانید با کمک رنگ­ های دیگر استفاده از آن را متعادل کنید.

 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

دیوار اتاق خواب با تم قهوه ­ای

در کاربرد رنگ قهوه ­ای، انتخاب درست تنالیته ­های رنگ قهوه ­ای مهم است. اتاق خواب با تم قهوه ­ای حس گرما را به اتاق می ­آورد. همچنین اگر به فکر طراحی دکوراسیونی کلاسیک هستید؛ رنگ قهوه ­ای را در اتاق خواب به کار ببرید.

 

امیر صادقی
خانه بازسازی شده در رشت
امیر صادقی

فروزان رحمانی
خانه رنگارنگ خانواده شیرازی
فروزان رحمانی

فروزان رحمانی
منزل نوعروس حمیده تمیمی
فروزان رحمانی

رنگ شیک برای اتاق خواب، سرد؛ گرم یا خنثی؟

رنگ های گرم برای دیوار اتاق خواب:

رنگ­ گرم برای اتاق خواب، انرژی بخش است. اگر تپش قلب بالایی دارید، از رنگ ­های قرمز یا نارنجی استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید. رنگ قرمز برای اتاق خواب نوجوانان هیجان انگیز است. می ­توان رنگ قرمز را به عنوان رنگ فرعی در کنار رنگ مشکی یا سفید انتخاب کنید.

رنگ های سرد مناسب اتاق خواب:

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ­ های سرد، سطح انرژی را کاهش می­ دهد در نتیجه خواب راحتی در این اتاق خواهید داشت. باز هم این نکته را تاکید می­ کنیم که در کاربرد رنگ­ ها زیاده­روی نکنید. ترکیب رنگ­ های سرد و گرم می­ تواند روشی برای ایجاد تعادل در انتخاب رنگ­ ها باشد.

رنگ خنثی مناسب دیوار اتاق خواب:

اگر تصمیم دارید بعد از مدتی وسایل اتاق خواب را عوض کنید ولی راجع به رنگ آن تصمیم نگرفته ­اید، بهتر است رنگ دیوار اتاق خواب را خنثی انتخاب کنید. رنگ­ هایی مانند سفید، کرم و طوسی بسیار کمرنگ می­ توانند یک پس­زمینه برای بقیه وسایل اتاق خواب باشند. اغلب افراد از رنگ­ های جیغ و شاد زود خسته می ­شوند، در نتیجه اگر قرار است تا سال­ ها تغییری در اتاق خواب ایجاد نکنید؛ رنگ ­های مات و خنثی انتخاب بهتری هستند.برای ایجاد تعادل در اتاق خوابی با رنگ­ های خنثی می ­توانید چند وسیله با رنگ­ های مکمل و خاص ­تر در دکوراسیون اتاق قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: پرطرفدارترین رنگ اتاق خواب کدام است؟

 

 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی یک هنرمند جهانگرد
امیر صادقی

چه رنگی برای درِ اتاق خواب مناسب است؟

موضوعی که شاید کمتر به آن توجه کنید، رنگ در اتاق خواب است. برای در اتاق خواب می­ توانید چندین کار انجام دهید:

  • برای در اتاق خواب رنگی تیره مانند مشکی در نظر بگیرید. در این صورت در اتاق بیشتر دیده می­ شود. و شاید برای اتاق­ خواب بزرگ مناسب­تر باشد.
  • در اتاق خواب را به رنگ دیوارهای اتاق رنگ بزنید؛ در اینصورت جلب توجه کمتری می­ کند.
  • می­توانید رنگ در را با در کمددیواری همرنگ کنید تا هارمونی داشته باشد.
  • تفاوت رنگی چارچوب در و در اتاق می ­تواند ایده ­ای برای خاص­تر شدن رنگ آمیزی اتاق خواب باشد. به دلیل افزایش تنوع رنگی در انتخاب رنگ ­ها دقت کنید.
  • انتخاب رنگی که کمی از رنگ دیوار پررنگ­تر یا کمرنگ­تر است؛ یکی از ایده ­های مینیمال برای رنگ در اتاق خواب است. حسی از نظم و زیبایی را به دکوراسیون اتاق می­ آورد.

 

امیر صادقی
عکاسی خانه ای عاشقانه در اندیشه
امیر صادقی

رنگ دیوار اتاق خواب؛ دو رنگ شیک و مدرن در کنار هم!

یکی از انواع جدیدترین رنگ اتاق خواب، استفاده از رنگ اتاق خواب دو رنگ است. کاربرد دو رنگ برای همه­ ی اتاق خواب­ ها مناسب نیست. و اگر اتاق خوابی کوچک دارید بهتر است از یک رنگ یکدست استفاده کنید. ولی در رابطه با رنگ مناسب دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب اصولی دو رنگ در کنار هم، می­ تواند حس مثبتی را در اتاق ایجاد کند. برای اینکه بتوانید رنگ­ های خوبی را برای اتاق انتخاب کنید، مطلب یادآوری 5 نکته برای ست کردن ترکیب رنگ اتاق خواب را بخوانید.

 

امیر صادقی
خانه ی 70 ساله ی منیر و فرزام
امیر صادقی

ایده‌های بیشتر درباره رنگ مناسب دیوار اتاق خواب

این روزها طراحان دکوراسیون در پیشنهادهای خود برای طراحی اتاق خواب، از ترکیب دو رنگ متناسب (مکمل، متضاد) استفاده می­ کنند. تصاویر برخی از ایده­ های طراحی رنگ اتاق خواب در ادامه آمده است.

 

رنگ اتاق خواب آبی و طوسی

رنگ دیوار اتاق خواب آبی و طوسی

اتاق خواب طوسی سرمه ای

اتاق خواب با دیوارهای طوسی سرمه ­ای

رنگ اتاق طوسی سفید

رنگ دیوار اتاق طوسی سفید

ترکیب رنگ آبی صورتی برای اتاق خواب

ترکیب رنگ آبی صورتی برای دیوار اتاق خواب

اتاق خواب قرمز طلایی

اتاق خواب با دیوارهای قرمز طلایی

رنگ اتاق خواب نسکافه ای روشن

رنگ دیوار اتاق خواب نسکافه ­ای روشن

رنگ اتاق خواب طوسی و زرد

رنگ دیوار اتاق خواب طوسی و زرد

کلام آخر:

رنگ دیوار اتاق خواب، بخشی از هویت اتاق را می ­سازد. رنگ­ ها حس­ های مختلفی را در افراد ایجاد می­ کنند. با دیدن ایده های مختلفی از رنگ دیوار اتاق خواب و ترکیب رنگی اتاق می ­توانید بهترین رنگ که با سلیقه و شرایط اتاق خواب هماهنگ است را انتخاب کنید. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خاص که ترکیب رنگی شیک داشته باشد بهتر است با طراحان دکوراسیون داخلی مشورت کنید. اهالی فن چیدانه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در کنار شما هستند.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
بیتا در تاریخ 14 مهر 1394
افتضاحه

ثبت دیدگاه