Chidaneh.com placeholder image

یادآوری 5 نکته برای ست کردن ترکیب رنگ اتاق خواب

به قلم: لاله داورپناه

اتاق خواب: در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها توجه به ترکیب رنگ دیوار ها، لوازم و مبلمان فضای داخلی آن، نکته بسیار مهمی است که باید توجه ای ویژه به آن داشت. عوامل و شرایط مختلفی در این انتخاب تاثیر گذارخواهند بود. علاقه و سلیقه شما، صاحب خانه و یا اجاره نشین بودن و هزینه ای که برای این موضوع در نظر می گیرید. گاهی نیز با توجه به شرایطتان شاید ترجیح بدهید از وسایل قدیمی خود استفاده کنید و قصد خرید کردن نداشته باشید. در این مطلب چیدانه تلاش می کند که نکات و ایده هایی کاربردی را در خصوص طراحی داخلی اتاق خواب به شما ارائه دهد.

چوب و هنر

1. ایده ای برای اتاق خواب خانه اجاره ای با دیوار سفید

اگر در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید و دیوارهای اتاق خواب شما سفید رنگ است، با توجه به اینکه امکان رنگ آمیزی دیوار ها وجود ندارد ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اضافه کردن رنگ به فضا روی مبلمان اتاق خوابتان برنامه ریزی کنید. با انتخاب رنگ های مناسب و با توجه به علایقتان رنگ و رویی شاداب را به اتاق خواب تان هدیه دهید. همانطور که در تصویر می بینید ترکیب رنگ سبز مغز پسته ای با قرمز آب اناری توانسته اتاق خواب زیبا را به وجود آورد. چیدانه در گذشته ۹ نکته برای بهترین طراحی در یک خانه اجاره ای را به شما یادآوری کرده بود.

مطالب پیشنهادی: ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای

2. ترکیب رنگ سفید با کاغذ دیواری در اتاق خواب

دیوار های سفید خانه خود را با انتخاب یک کاغذ دیواری متحول کنید. رنگ ارغوانی می تواند همنشینی زیبایی در کنار رنگ سفید داشته باشد. اما تنها به این نکته اکتفا نکنید و در انتخاب رنگ روتختی و حتی بدنه تخت خواب هم هماهنگی را با رنگ دیوارها برقرار کنید. در تصویر بالا شما نمونه ای از چنین ترکیب رنگی را می بینید که توسط یکی از اهالی فن چیدانه، شرکت مانی فرم طراحی و اجرا شده است. طراح این پروژه در انتخاب جذاییت و تزئینات نیز حساسیت به خرج داده است.

مطلب پیشنهادی: ارغوانی، رنگی برای ثروتمندان!

3. استفاده از کف پوش های چوبی با رنگ گرم

یک کف پوش چوبی با رنگ گرم نیز می تواند تغییری مناسب برای اتاق خواب شما یاشد. این کار فضای اتاق خواب را از یکنواختی خارج کرده و با توجه به حالت طبیعی چوب احساسی خوشایند را به شما منتقل می کند. تصویر بالا نمونه کار شرکت کف پوش ایساتیس است. در چیدانه روشهایی را ببینید که بتوانید مبلمان را با کف پوش خانه ست کنید.

مطلب پیشنهادی: کفپوش‌های لمینیتی ؛ چوب با قیمتی ارزان‌تر

4. رنگ آمیزی سقف اتاق خواب، ایده ای ارزان

اگر به دنبال تغییری در دکوراسیون اتاق خواب خود هستید و قصد ندارید هزینه زیادی بکنید، بهتر از سقف غافل نشوید یک رنگ آمیزی ساده برای سقف تغییری چشمگیر است. شاید تا به حال به رنگ های خنثی برای سقف عادت داشته اید. حالا نوبت آن است که دیدی متفاوت داشته باشید و با یک طراحی مقرون به صرفه رنگی جذاب را به فضا اضافه کنید.

مطالب پیشنهادی: سقف کاذب آسمان جذاب اتاق شما

5. ترکیب رنگ مبلمان با وسایل دکوری در اتاق خواب

استفاده از وسایل دکوری و تزئینی، کتابخانه ها، قفسه های نگهداری وسایل و کمدلباس به زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما کمک خواهد کرد. با توجه به نیازهایتان این وسایل را انتخاب کنید. در جنس، بافت و رنگ آنها دقت لازم را به کار ببرید. هماهنگی وسایل دکوری با دیگر مبلمان اتاق خواب نکته بسیار مهمی است.

شما می توانید سوالات خود درباره معماری و طراحی دکوراسیون داخلی را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید. 

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی سرویس بهداشتی و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: ۱۰ اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی
راه حل های فنگ‌شویی برای انتخاب تخت‌خواب مناسب
۱۰ نکته مهم در طراحی اتاق خواب های کوچک
تخت خواب های رنگی برای دیدن خواب های رنگی

نویسنده : لاله داورپناه  | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه