Chidaneh.com placeholder image

رنگ اتاق خواب دخترانه | 22 ترکیب رنگ دخترانه رویایی برای اتاق

به قلم: مهسا پوررضا

از عوامل مهم و تاثیرگزار بر روی روحیه افراد انتخاب رنگ مناسب برای فضا و طراحی داخلی منزل می‌باشد. این روزها دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از اولویت‌های دختران نوجوان و کودک است. عموما این افراد علاقه زیادی به رنگ‌های شاد مانند صورتی، یاسی و یا در سنین پایین علاقه به شخصیت‌های کارتونی و انیمیشن دارند. با توجه به یکسری از پارامترها بهتر است از رنگ‌های خاص برای آرامش و انرژی بیشتر استفاده کنید که در این مقاله قصد داریم به طور کامل راجع به رنگ اتاق خواب دخترانه توضیح دهیم پس همراه ما باشید.

ترکیب رنگ اتاق دخترانه

ترکیب رنگ اتاق دخترانه

طراحی اتاق خوابها بخصوص طراحی اتاق خواب دختر خانم ها، ریزه کاری ها و اصول خاص خود را دارد. شاید بتوان گفت، مهمترین اصل و بخش طراحی اتاق دختر خانمها، انتخاب ترکیب رنگ مناسب اتاق خواب دخترانه است.برای انتخاب درست رنگ دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه، باید خصوصیات رنگهای مختلف را بشناسیم. علاوه بر آن، بدانیم هر رنگی مناسب چه بخشی از فضای اتاق است. در نهایت براساس نظر و سلیقه شخصی دختر خانم صاحب اتاق، رنگ بندی مناسب اتاق خواب او را تعیین کنیم.همچنین رنگ انتخاب شده برای اتاق خواب باید با ترکیب رنگ و سبک اصلی در طراحی خانه تناسب داشته باشد. در هر صورت میباسیت یک هماهنگی و یکپارچگی قابل قبول در طراحی بخشهای مختلف خانه ایجاد شود. انتخاب درست رنگ مناسب بخشهای مختلف خانه یکی از شروط رسیدن به این تناسب است.

چوب و هنر
پالت رنگ صورتی و طلایی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

1. صورتی و سفید ترکیب رنگ خسته کننده برای اتاق خواب دخترانه

بگذارید اول این علاقه بیش از حد به رنگ صورتی در دختران و بیش تر از آن، مادر ها را ریشه یابی کنیم. صورتی و سفید به گمانم از زمانی مد دختران شد که انیمیشن های باربی به صحنه آمد. باربی یک پرنسس زیبا، لاغر و صورتی بود و همه دختر بچه ها عاشقش شدند؛ بدین ترتیب در ناخوآگاهشان نقش بست. رنگ صورتی و سفید شاید در ابتدا برای دخترها در هر سنی جذابیت داشته باشد ولی به مرور زمان در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال خسته کننده می شود و بی حوصلگی در فرد ایجاد می کند. اگر نمی توانید از صورتی دل بکنید یکی از دو ترکیب رنگی زیر را استفاده کنید.

2. پالت رنگی سبز و صورتی برای اتاق خواب دخترانه

سبز روشن و صورتی یک ترکیب  رنگی خاص و دوست داشتنی برای اتاق خواب دخترها به حساب می آید. اگر بخواهم ترکیب رنگی این اتاق را به چیزی تشبیه کنم، آبنبات چوبی را انتخاب می کنم. در استفاده از رنگ سبز جسور باشید بهتر است یک دیوار را به عنوان نقطه کانونی اتاق خواب دخترانه به رنگ سبز درآورید. سبز طراوت و شادی را برای اتاق خواب دختران به همراه می آورد. می توانید برای رنگ میز آرایش دخترانه خود از این ترکیب استفاده کنید.

3. ترکیب رنگ های صورتی، مشکی و طلایی برای اتاق خواب دخترانه

اگر به دنبال یک دکوراسیون پر زرق و برق برای اتاق خواب دخترها هستید و لاکچری پسندید پیشنهاد می کنم از ترکیب رنگ صورتی،سیاه و طلایی استفاده کنید! به جای رنگ طلایی می توانید از فام های مختلف رنگ زرد هم استفاده کنید. رنگ زرد در اتاق خواب دخترهای دوست داشتنی، تداعی گر نور ملایم صبحگاهی است و در هر زمان از روز خوشایند و دلنشین است. صورتی و زرد باهم تضاد ملایمی دارند و رنگ مشکی باعث می شود این دو رنگ در دکوراسیون اتاق خواب دخترها شخصیت پیدا کنند.

4. اتاق خواب دخترانه سفید

یکی از بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب، رنگ سفید است. رنگ سفید اتاق‌های کوچک را بزرگ نشان می‌دهد و اگر پنجره برای روشنایی وجود نداشته باشد، باعث روشن شدن فضای داخلی شده و در ساعات روز نیازی به لامپ و مهتابی نمی‌باشد. از رایج‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها برای فضاهای بزرگ‌تر مانند حال و پذیرایی نیز سفید می‌باشد زیرا مورد پسند بسیاری از افراد بوده و کسی از آن ایراد نمی‌گیرد. شاید رنگ‌های خاص مانند آبی یا سبز باب سلیقه هر کسی نباشد ولی سفید تنها رنگی است که شاید هیچ کسی با ان مشکلی نداشته باشد. حتی بهترین انتخاب برای تخت خواب دخترانه می‌باشد.اتاق خواب سفید طلایی دخترانه یکی از بهترین ترکیب های این رنگ است.

بهترین ترکیب رنگها برای دکوراسیون اتاق دخترانه
بهترین ترکیب رنگها برای دکوراسیون اتاق دخترانه

5. بهترین ترکیب رنگها برای دکوراسیون اتاق دخترانه

برای طراحی یک دکوراسیون بی نظیر برای اتاق خواب دخترتان نیاز است کمی با روانشناسی رنگها آشنایی داشته باشید و اثر هر رنگ را بر روحیه افراد بدانید. ما در ادامه ترکیب رنگهایی بی نظیر را به شما معرفی می کنیم که می تواند سلیقه خیلی از افراد را پوشش دهد.

پالت رنگی سبز تیره و نارنجی هلویی برای اتاق خواب دخترانه
پالت رنگی سبز تیره و نارنجی هلویی برای اتاق خواب دخترانه

6. پالت رنگی سبز تیره و نارنجی هلویی برای اتاق خواب دخترانه

استفاده از نارجی خالص در اتاق خواب شاید موجب کم خوابی شود ولی نارنجی هلویی کمی ملایم تر است. نارنجی هلویی برای اتاق خواب دخترها رنگ مناسبیست؛ علاوه بر داشتن گرمای رنگ نارنجی زندگی راهم دلپذیر تر می کند. ترکیب رنگ سبز تیره تر و نارنجی باهم تضاد ملایمی را ایجاد می کنند بی آنکه بخواهند بر یک دیگر چیره شوند.

 

7. ترکیب رنگ های سبز، مشکی و طلایی برای اتاق خواب دخترانه

استفاده از رنگ مشکی در اتاق خواب دختران به عنوان رنگ غالب کمی جسارت و شجاعت می خواهد. البته باید بگویم که این رنگ مخصوص دخترهای جسور و بی پرواست. اگر کمی روحیه متفاوت دارید و خیلی شبیه به سایر دخترها نیستید ولی لاکچری پسندید، بهتر است ترکیب رنگی مشکی، طلایی  سبز را انتخاب کنید. تابلوهای مدرن با رنگ های خالص سبز بر روی دیوارهای مشکی، دکوراسیون اتاقتان را خاص و  متفاوت می کند. پیش از این به صورت مفصل به تزئین دیوار اتاق خواب دخترانه پرداخته ایم.

8. رنگ آبی در دکوراسیون بهترین ترکیب رنگها برای دکوراسیون اتاق دخترانه

این ترکیب رنگ خاص و زیبا بیشتر برای اتاق خواب دخترانه بکار می رود. حتما یکی از دیوارها را آبی رنگ کنید و از انتخاب این رنگ نترسید. چون که رنگ آبی حس زندگی و شادی برای اتاق خواب دختران به همراه دارد. می توانید از این رنگ برای دکوراسیون خود نیز استفاده کرده و ترکیب رنگ اتاق دخترانه ای منحصر به فرد داشته باشید.

رنگ اتاق خواب دخترانه مشکی
رنگ اتاق خواب دخترانه مشکی

9. رنگ اتاق خواب دخترانه مشکی

مشکی قطعا رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد برای هر چیزی است اما برای اتاق خواب شاید اصلا مناسب نباشد. البته ترکیب آن با نقره‌ای، سفید و یا قرمز زیبایی خاصی دارد که مورد پسند افراد کمی است. برای داشتن رنگ اتاق خواب دخترانه شیک و لوازم رنگی مطابق با سلیقه شخص شاید مشکی انتخاب بدی نباشد. بر خلاف باور بسیاری از افراد شما را در انتخاب سیاه برای اتاق خواب سرزنش نمی‌کنیم به شرط آن که با رنگ‌های شاد و دکوراسیون مناسب تزیین شود.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه
رنگ سبز در دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه
رنگ سبز در دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

10 رنگ سبز در دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه، استفاده از رنگ سبز می تواند تا حدود زیادی همان خصوصیات مثبت رنگ آبی را بهمراه داشته باشد. از طرف دیگر حس آرامش و طراوت، تعادل، رفع خستگی و حس ترمیم را نیز همراه دارد. همچون سایر رنگها، زیاده روی در استفاده از این رنگ در اتاق خواب دخترانه، باعث کسل شدن و رکود ذهنی آنها می شود.استفاده از این رنگ در تمام بخشهای اتاق خواب دخترانه می تواند به ایجاد تعادل با سایر رنگهای استفاده شده در فضا کمک کند. استفاده از رنگ سبز کمی پیچیده تر از استفاده از رنگ آبی در طراحی داخلی میباشد. این مشکل درمورد رنگ های تیره تر سبز کمی کمتر است. زیرا هماهنگ کردن رنگ تیره تر سبز با سایر رنگها کمی راحت تر از رنگ روشن تر آن می باشد.

جمع بندی:

اتاق خواب، فضایی است که باید در آن احساس آرامش، رهایی و نشاط داشت. دکوراسیون اتاق دختران، به‌خاطر احساسات لطیف آن‌ها، دشوارتر از چیدمان اتاق پسرانه و دیگر اتاق‌ ها است. تزئینات در اتاق دخترانه، حرف اول را می‌زند. شما بدون کمک گرفتن از افراد با‌تجربه، می‌توانید تنها با سرچ کردن و مشاهده اتاق‌ ها و مدل‌ های متنوع، بهترین ترفندها را پیدا کنید و برای اتاق دخترک خود به‌‌کار‌ببرید.  سعی کنید اتاقی رویایی و فوق‌العاده را برای او طراحی کنید که در آن احساس آرامش داشته باشد. بتواند بازی کند و احساس خوبی را در آن دریافت کند. رنگ برای اتاق خواب دخترانه بزرگسال و کودک، حرف اول را می‌زند. سعی کنید با شناخت بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه نوجوان و جوان، انتخاب مطلوبی در این زمینه داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه