Chidaneh.com placeholder image

رنگی آرامش بخش برای اتاق خواب

به قلم: مژگان احمدی

رنگ آمیزی: گاهی به اتاق خواب آن‌چنان که نیاز هست توجه نمی شود. به نظر می‌رسد در یک نگاه، اتاق خواب آخرین جایی در خانه است که باید به آن توجه کرد. کسانی که اینطور فکر می کنند بیش‌تر تمرکز و تلاش خود را بر روی اتاق‌هایی در خانه می‌گذارند که مردم آن‌ها را می‌بینند، مانند فضای ورودی، اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق غذاخوری، و غیره. و البته اتاق کودکان هم معمولا در این دسته قرار می‌گیرد. ولی در حقیقت اکنون زمان توجه به اتاق خواب فرا رسیده، زمانی برای خلق پناهگاهی ایمن و آرامش‌بخش که در پایان هر روز انتظار آن را می‌کشید و شایسته آن هستید. اتاق خواب فضای امن و خصوصی شماست و شما قرار است آرام‌ترین و جذاب‌ترین لحظات را در آن بگذرانید. به همین دلیل باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و تمام امکانات مورد نیاز را در آن فراهم کنید.

اگر شما اتاق خوابی دارید که به تازگی تصمیم گرفته اید در دکوراسیون داخلی آن تغییراتی ایجاد کنید با چیدانه همراه شوید:  

چوب و هنر

رنگ آمیزی اتاق خواب همیشه راه حل خوبی برای ایجاد تغییر و جذابیت در این فضاست. این کار به تنهایی می تواند تغییر زیادی در اتاق خواب ایجاد کند. برای این‌که بهتر متوجه موضوع شوید به عکس پایین خوب نگاه کنید. نمونه ای بررسی خواهد شد که بتواند برای انجام این کار به شما ایده های جدیدی بدهد.

برای رنگ کردن دیوار این اتاق خواب از رنگ سنکچری (Sanctuary Blue) استفاده شده است و درها و چارچوب‌ها را به رنگ سفید درآورده اند (از رنگ نیمه براق استفاده شده) و هم‌چنین برای سقف رنگ سفید مسطح و یکنواخت را انتخاب کرده اند. همان طور که در عکس مربوط به پیش از رنگ کردن اتاق خواب مشاهده می‌کنید، از رنگ سفید در سقف استفاده نشده بود، اما واقعا استفاده از این رنگ تغییر فوق‌العاده زیادی در حس و حال اتاق خواب به وجود آورد. تغییری که شاید اصلا انتظار آن را نداشته اند. اکنون فضای اتاق خواب روشن‌تر و درخشان‌تر شده و در عین حال تبدیل به فضایی شاد شده است. ظاهر اتاق بسیار خوب و دوست‌داشتنی است و هیچ نوع نور آزاردهنده‌ای در آن بازتاب ندارد. باید گفت همان قدر که رنگ دیوارها راضی کننده هستند، این حس در مورد رنگ سقف نیز وجود دارد.

مالک تصمیم گرفته است از رنگ آبی سنکچری استفاده کند چراکه فکر کرده این رنگ آرامش‌بخش‌ترین و مسالمت‌آمیز‌ترین رنگ ممکن است. شاید در عکس این رنگ خاکستری‌ای به نظر برسد که مقداری رنگ آبی در خود دارد، اما واقعا بیش از رنگ خاکستری در این رنگ، آبی وجود دارد.

در طول رنگ کردن اتاق خواب کل خانه و به ویژه خود اتاق به هم ریخته و بسیار شلوغ بود. اما این به هم ریختگی چند روز بیش‌تر طول نکشید و واقعا نتیجه آن به این همه شلوغی و بی‌نظمی می‌ارزید. نقاش برای رنگ آمیزی از پیستوله (ابزاری که با هوای فشرده یا فشار سیال کار می‌کند و رنگ، ملاط، و مانند آن‌ها را، از روزنه کوچکی بیرون می‌پاشد تا سطحی را پوشش دهد) استفاده کرده است، به همین دلیل به جای این‌که رنگ را با قلم‌مو یا غلتک به سطح بزند، ابتدا دیوار را آماده کرده و سپس با استفاده از پیستوله دیوارها را رنگ کرده اند. به شما توصیه می‌شود که برای رنگ کردن سطوح از پیستوله استفاده کنید، چراکه سطح ایجاد شده یکدست و یکنواخت می‌شود. هم‌چنین این کار سریع‌تر انجام می گیرد. البته زمان آماده‌سازی کمی بیش‌تر است. تعدادی پارچه بوم و انداختن آن‌ها روی مبلمان اتاق خواب گزینه خوبی است که مانع کثیف شدن وسایل تان شود. در این شیوه شما بیش‌تر از این‌که برای رنگ کردن وقت بگذارید باید زمان خود را صرف آماده‌سازی دیوار و فضا کنید.

صاحبان خانه از تعدادی وسیله و شی تزئینی برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده کرده اند. یک صندلی خاص و یک لوستر که طراحی اتاق را کامل می‌کرد و در عین حال هم از نظر رنگ و هم سبک طراحی با دیگر اجزای اتاق هماهنگی داشت و قیمت چندانی هم نداشت.

به هر حال وسایل تزئینی و چیزهای دیگری باید به این فضا اضافه شوند تا کار آن به طور کامل به اتمام برسد. اما در این جا در مورد تاثیر رنگ در فضا و قدرت آن در تغییر حس و حال کلی اتاق صحبتی وجود دارد:

به طور نرمال به کاری که در این اتاق خواب انجام شده بازسازی یا طراحی دوباره می‌گویند.  بزرگ‌ترین چالش و مشکل در طراحی اتاق خواب تصمیم گرفتن در مورد پالت رنگی آن است. بزرگ‌ترین ترس این است که پالت رنگی اتاق را انتخاب کنید و در میانه راه از انتخاب خود پشیمان شوید و نظرتان را عوض شود. به همین دلیل باید این کار را با جدیت و دقت فراوانی انجام داد شود سعی کنید  بهترین رنگ‌های ممکن را برای طراحی اتاق خواب انتخاب کنید تا دیگر در مورد آن دچار تردید نشوید.

خوبی رنگ این است که نسبتا قیمت زیادی ندارد و اگر شما رنگی که انتخاب کرده‌اید را دوست نداشته باشید، بدترین سناریو این است که از یک رنگ دیگر روی آن استفاده می‌کنید. این ویژگی بسیار خوب و مثبت است و باعث می شود خیال شما در مورد انتخاب رنگ راحت شود. رنگ عنصر بسیار قدرتمندی است و می‌تواند تغییر بسیار زیادی در فضا ایجاد کند و حس و حال آن را به طور کامل دگرگون کند.

مطالب مرتبط: رنگ هایی که راز شخصیت دیگران را برایتان آشکار می کنند

روانشناسی رنگ در آپارتمان شما!

راه‌ها و شیوه‌های زیادی برای این کار وجود دارد ، بزرگ‌ترین دغدغه این است که بتوان فضایی آرام و ساکت خلق کرد. وقتی شما در مورد رنگ اتاق تصمیم‌گیری می‌کنید، بقیه کارها راحت‌تر شده و مسیر حرکت شما مشخص می‌شود.

عکس‌های زیر نشان‌ می‌دهند که این اتاق خواب قبل از تغییرات چه وضعی داشتند:

شاید قبل از رنگ آمیزی این اتاق خواب یکی از کسل‌کننده‌ترین و بی‌رنگ‌ترین اتاق خواب‌هایی است که تا به حال دیده‌اید. 

پس از رنگ آمیزی، کاملا مشخص است که رنگ‌ آبی سنکچری، Icy Waterfall، سایه‌های فوق‌العاده زیبای از رنگ‌های آبی و خاکستری دارد که باعث می‌شود رنگ‌های دیگر اتاق به خوبی به چشم بیایند و در فضا بدرخشند. هم‌چنین تصمیم گرفته شده است که هر جا که امکانش وجود دارد از رنگ سفید استفاده کنند تا بتوانند چنین فضای آرام و دلنشینی را فراهم کنند.

به ما بگویید: در بحث و گفتگوی چیدانه به ما بگویید رنگ مورد علاقه شما برای اتاق خواب کدام است؟

مطالب مرتبط: چه رنگی را برای خانه خود انتخاب کنید؟

آموزش رنگ آمیزی دیوار با رنگ های مثلثی

چطور می توانیم رنگ های موجود در عکس ها را به زندگی واقعی بیاوریم؟

دادن شانس دوباره برای زندگی به یک خانه قدیمی

 

منبع: sunlitspaces | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه