Chidaneh.com placeholder image

چیدمان خانه زیبا، سلیقه این خانواده چهار نفره + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب وسایل منزل و چیدمان خانه زیبا قبل از هر چیز به سلیقه تک تک اعضای خانواده و به خصوص پدر و مادر خانواده بستگی دارد. اینکه محیط منزل به گونه ای باشد که تمامی اعضای خانواده در آن احساس راحتی کنند و فارغ از هر سن و سالی بتوانند آن فضا را متعلق به خود بدانند نقطه عطف موفقیت در چیدمان خانه زیبا آن هم به درست ترین حالت ممکن به شمار خواهد آمد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به خانه خانواده ای چهار نفره در تهران رفته ایم و از آنها داستان چیدمان و طراحی دکوراسیون منزلشان را پرس و جو کردیم. پس با ما همراه باشید…

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

چوب و هنر

خانه خانواده چهارنفره در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: 4 نفر
  • شغل خانم خانه: خانه دار، نقاش و سازنده اکسسوری های دست ساز/ شغل آقای خانه: مهندس عمران
  • موقعیت: شهر تهران، منطقه 22
  • متراژ فضا: 105 متر
  • سال ساخت: 93
  • طبقه: 9
  • ملک: شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سفید، رنگ چوب، کرم، قهوه ای و آبی
  • طراح: خانم و آقای خانه
  • مدت زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: یک سال
  • هزینه طراحی دکوراسیون و خرید وسایل: در سال 93 چیزی حدود 80 میلیون تومان

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

داستان چیدمان خانه زیبا

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید.

ساده گرم و صمیمی با رنگ و بوی طبیعت

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

ما از قبل با این منطقه آشنا بودیم و تقریبا از اوایل زندگی مشترکمان نیز به خاطر علاقه ای که به المان های طبیعی این منطقه از جمله پارک جنگلی چیتگر، کوه های بکر و زیبای اطراف و بعدها دریاچه داشتیم در همین منطقه زندگی می کردیم و دلمان می خواست که در همین موقعیت نیز خانه خود را بخریم. در نهایت نیز خوشبختانه توانستیم خانه ایده آل خود را با پلان خوب و نور مناسب پیدا کنیم و آن را خریداری نماییم.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

به طور کلی باید بگویم که ما در طراحی خانه خود سعی کردیم که تمام المان ها و وسایلی را که به ما انرژی مثبت می دهند حفظ کنیم. به همین دلیل نیز یکی از اولین کارهایی که انجام دادیم استفاده از متریال طبیعی همچون چوب بود که هر دوی ما به آن علاقه بسیاری داریم. در نتیجه در کنار چوب از رنگ های گرم طبیعت نیز با تضادی که با رنگ های سرد دارند استفاده کردیم و تناسب بین رنگ ها و فرم ها را حفظ نمودیم. وجود این تناسب و تعادل در فضای خانه اهمیت بسیاری برایمان داشت.  

مطلب مرتبط:طراحی داخلی با چوب، رازهای ناشناخته این متریال محبوب!

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

سبک چیدمان خانه زیبا

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

هردوی ما به سبک تلفیقی علاقه داشتیم و دلمان هم می خواست که خانه ای مدرن و کاربردی داشته باشیم که در عین حال دنج و راحت هم باشد. با توجه به همین موضوع به دنبال مبلمان و تجهیزات مدرنی رفتیم که در نهایت در کنار چوب، سفال، حصیر و هم چنین فرش هایی با نقوش و رنگ های سنتی به فضایی تلفیقی تبدیل شد و حال و هوای گرم و صمیمی بسیاری را به خانه ما بخشید.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

پروسه طراحی دکوراسیون و چیدمان وسایل منزل ما از آشپزخانه شروع شد. با توجه به پلانی که این فضا داشت می توانستیم کابینت ها را فقط بر روی دو دیوار نصب کنیم. به همین دلیل نیز جای دادن یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و همین طور فر برایمان تبدیل به مسئله تازه ای شده بود، چرا که امکان استفاده از جزیره و یا اپن را هم نداشتیم، چون در این صورت فضای نشیمن خصوصی مان را از دست می دادیم.

در نهایت با برنامه ریزی دقیق برای وجب به وجب کابینت ها توانستیم به تقسیم بندی دقیقی برای طبقات و کشوها دست یابیم. علاوه بر این امکان قرارگیری یک سوپرمارکت نیز در فضای آشپزخانه برایمان فراهم شد. لازم به ذکر است که با کمک یک کنسول نیز توانستیم برای قرارگیری ظروفمان نیز فضای خوبی را فراهم کنیم.

پیشنهاد چیدانه: از کجا بخریم؟ از چه کسی کمک بگیریم؟

برای سفارش و نصب کابینت دلخواه منزل خود از اهالی فن وب سایت چیدانه کمک بگیرید:

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

نکته دیگری که باید در رابطه با روند طراحی دکوراسیون منزل خود بگوییم این است که کمد اتاق خواب ها، جاکفشی، هم چنین کمد راهروی ورودی، کمدی که به عنوان اتاق کار مخفی طراحی شده، کتابخانه و همین طور فضای ذخیره که در قسمت پایین آن تعبیه شده، همگی با نهایت دقت طراحی شدند و در نهایت نیز فضای بسیار خوبی را برای استفاده همه اعضای خانواده فراهم کردند.

در نهایت نیز باید اشاره کنم که سرامیک های سفید کف منزل را با پارکت های گرم چوبی پوشاندیم و برای دیوارها هم از کاغذ دیواری هایی با رنگ کرم و بژ ملایم استفاده کردیم تا با این کار بتوانید فضا را روشن تر و دلبازتر نشان دهیم. این انتخاب موجب شکل گیری تضادی چشم نواز با کفپوش و مبلمان نیز شد.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

فضاهای مختلف خانه ما در عین کاربردی بودن هر کدام گرمی و صفای خاص خودشان را دارند. ما سعی کردیم که با استفاده از المان های طبیعی مثل گیاهان سبز، ظروف چوبی و سفالی، حصیر، کنده درخت، شاخ و برگ های خشک شده، میوه های کاج و بلوط و… روح طبیعت را در اطراف خود جاری کنیم. از طرفی نیز هر وسیله ریز و درشتی که در خانه ما دیده می شود فضای مستقل و تعریف شده ای را برای خودش دارد و به نظر من همین نظم باعث آرامش و ایجاد حس خانه بودن می شود.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

به خاطر کارهای هنری که انجام می دهم داشتن اتاق کار برای من در اولویت بود که متاسفانه با توجه به دو خوابه بودن خانه این امکان برایمان وجود نداشت. بنابراین با کمی خلاقیت توانستیم فضای پرت کنار دیوار پذیرایی را به صورت اتاق کار مخفی طراحی کنیم، چیزی که در ظاهر یک کمد ساده است و تاثیر بصری نامطلوبی نیز بر کلیت خانه ایجاد نکرده است.

ناگفته نماند که به خاطر علاقه زیادی که به مطالعه دارم داشتن یک کتابخانه بزرگ نیز رویای همیشگی من بود. به همین دلیل نیز به لطف همسرم توانستیم بزرگ ترین دیوار خانه را به کتابخانه اختصاص دهیم و با در نظر گرفتن فضایی برای نصب تلویزیون در این قسمت از فضای خانه بخشی را نیز برای غذاخوری مهمان در نظر گرفتیم، در این حالت مشکلی نیز برای تماشای تلویزیون نخواهیم داشت.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

چالش های چیدمان خانه زیبا

بزرگ ترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

بزرگ ترین چالش ما خرید متریال باکیفیت و مناسب و انتخاب گروهی بود که بتواند تمام طرح ها و ایده های ما را در رابطه با کابینت ها، کمدها و همین طور کتابخانه با دقت و ظرافت اجرا نماید. در نهایت خوشبختانه همسرم با توجه به تخصصی که در این زمینه دارد متریال های لازم را از محل تولید خود با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کرد و در تمام مراحل اجرا و نصب نظارت و پیگیری های لازم را انجام داد تا در نهایت خانه مان همان چیزی شد که می خواستیم.

مطلب مرتبط: 7 متریال زیبا و بادوام برای کفپوش آشپزخانه

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

با اختلاف سلیقه بین اعضای خانواده چه می کنید؟

خوشبختانه ما در رابطه با دکوراسیون منزل خود در بیشتر موارد سلیقه مشترکی داشتیم، غیر از چند مورد جزیی که به لطف همسرم مطابق سلیقه من انجام شد.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

ما فضاهای ذخیره زیادی در خانه مان ایجاد کردیم، به شکلی که حتی جوابگوی نیازهای آینده مان نیز باشد. برای مثال کمدها را با توجه به اینکه قرار است از هر کدام به چه منظوری استفاده شود به شکل دقیقی تقسیم بندی کردیم و کشوهای بزرگ و کوچک متعددی را درون آنها تعبیه کردیم.

تخت خواب را نیز باکس دار انتخاب کردیم و با تهیه یک کنسول نسبتا بزرگ در آشپزخانه نیز کمبود کابینت در این فضا را جبران نمودیم. علاوه بر این کاناپه هایی که از آنها استفاده می کنیم سه حالته هستند و می توانند به شکل تخت خواب نیز در آیند. به همین دلیل نیز خیالمان از بابت مهمان هایمان نیز راحت خواهد شد.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

در رابطه با اتاق فرزندانمان نیز با توجه به ارتفاع محدود سقف و متراژ کم فضا، امکان استفاده از تخت خواب دو طبقه و یا دو تخت در کنار هم وجود نداشت. بنابراین از دو مبل تخت خواب شو تک نفره استفاده کردیم تا هم فضای کافی برای فعالیت و بازی آنها وجود داشته باشد و هم مشکلی نیز برای خوابیدن نداشته باشند. علاوه بر این میز تحریر را نیز برای استفاده دو نفر طراحی کردیم و در باکس بالای آن هم فضایی مخفی برای نصب تلویزیون اختصاص دادیم که با درهای ریلی در مواقع نیاز به راحتی قابل استفاده خواهند بود.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

وسایل موجود در چیدمان خانه زیبا

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

همه فضاهای خانه مان برای ما دوست داشتنی هستند، چرا که با عشق و علاقه طراحی و ساخته شده اند. اتاق کار، فضای دنج مطالعه، نشیمن گرم و صمیمی و همین طور بالکن نقلی و باصفایمان، همگی به یک اندازه برایمان دلنشین هستند.

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

سرویس بهداشتی و حمام را کمتر از بقیه فضاهای خانه دوست دارم، چرا که فرصت نشد آنها را مطابق با سلیقه مان طراحی کنیم. با توجه به زمان زیادی که برای تجهیز خانه صرف کرده بودیم به ناچار از سرویس ها و حمام صرف نظر نمودیم.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله، صندلی های میز تحریر فرزندانم هستند که آنها را از حسن آباد خریداری کردیم.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

باید بگویم که وسیله های بسیاری را در خانه خودم درست کردم که عمدتا از بازیافت مواد دور ریز و بلااستفاده ساخته شده اند. تابلوی کلاژ سه تکه که در راهروی ورودی نصب شده از جعبه های شیرینی کاور شده با پارچه کتان است که روی آن نقاشی و کلاژ انجام دادم، علاوه بر این بقیه تابلوهای رنگ روغن کلاژ و آبرنگ نیز هنر دست خودم هستند. پاف و پشتی طوسی رنگی که در پذیرایی قرار دارند از یک تشک فنری تک نفره قدیمی ساخته شده اند.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

سبد حصیری استوانه ای بزرگی که در کنار کابینت آشپزخانه قرار دارد و از آن برای نگهداری برنج و خشکبار استفاده می شود با یک سبد پلاستیکی قدیمی، حصیر، فیبر، پارچه و تکه های چرم ساخته شده است. علاوه بر این باکس های پارچه ای و حصیری که در اتاق فرزندانم، اتاق کار و همین طور کمد کتابخانه استفاده می شوند همه با سبدهای پلاستیکی میوه و همین طور قوطی های رب و کنسرو درست شده اند که با حصیر، لباس های بدون استفاده قدیمی و همین طور پارچه های دورریز کاور شدند و فضای زیادی برای نگهداری وسایل را در خانه ایجاد کردند.

علاوه بر همه اینها جغد و گلدان کنفی آویز در کنار در ورودی که با آن لوله گاز را استتار کردم با ظرف روغن مایع درست شده است. دریم کچر چهل تکه که در اتاق خواب و بالای تخت نصب شده با استفاده از گیپور و پارچه های دورریز و شاخه های خشک درخت طراحی و ساخته شده است و با چراغ ریسه ای تکمیل شده و نقش چراغ خواب را برایمان ایفا می کند. درنهایت نیز باید بگویم که خانه سرخپوستی دخترم که گلدوزی و تکه دوزی روی پارچه است نیز از هنرهای خود من به حساب می آید.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

قبل از اینکه دکوراسیون خانه خود را آغاز کنند حتما در رابطه با آن مطالعه کافی داشته باشند و برای این کار نیز از اهالی فن این حوزه کمک بگیرند. سعی کنند که تمامی نیازها و علایق خود را در نظر بگیرند و سبک و سلیقه خاص خود را در دکوراسیون منزل خود پیاده کنند، برای این کار نیز به دنبال ایده باشند نه تقلید!

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

فضاهای دلچسب در چیدمان خانه زیبا

بیشتر وقت خود را در کدام فضا سپری می کنید؟

سلامت غذایی خانواده برای من اهمیت بسیاری دارد، به همین دلیل هم علاوه بر وعده غذایی تازه و سالم اغلب مواد غذایی از جمله ماست، ترشی، خیارشور، سرکه، انواع سالاد، دسرها، شیرینی ها و حتی کیک های تولدهایمان را خود من درست می کنم. بنابراین طبیعتا بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می کنم. باید بگویم که از آشپزی در این فضا لذت می برم و فضای پر نور دنج و خلوت آن را بسیار دوست دارم.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

بهترین فضا برای استراحت شما در خانه کجاست؟

بالکن را به دلیل هوای آزاد و گل و گیاهان آن بیشتر از سایر فضاها برای استراحت می پسندم و معمولا هم یک کتاب از کتابخانه بر می دارم و روی صندلی دنج بالکن مشغول مطالعه و استراحت می شوم.

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

لوازم و وسایل اتاق نشیمن:

  • مبلمان: مبلمان ایرانی سروستان
  • میز تلویزیون: مبلمان ایرانی سروستان
  • میز جلو مبلی: مبلمان ایرانی سروستان
  • میز و صندلی غذاخوری: مبلمان ایرانی سروستان
  • لوستر: لاله زار
  • لوازم دکوری: در سفرهایمان از نقاط محتلف
  • کنسول و آینه: خیابان دلاوران
  • فرش و قالیچه ها: فروشگاه هایی در شریعتی و سهروردی
  • گیاهان و گلدان ها: باغ جنت آباد و محلاتی

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

لوازم و وسایل اتاق خواب:

  • تخت خواب: برند بالینه
  • میز آرایش: با توجه به محدودیت فضا سفارشی
  • روتختی: تجریش

لوازم و وسایل آشپزخانه:

  • کابینت: کارگاه آقای قره داغی در چهاردانگه
  • یخچال و فریزر: ال جی
  • اجاق گاز: بوش
  • ماشین لباسشویی: بوش
  • ماشین ظرفشویی: بوش

کارهای خدماتی دکوراسیون منزل:

  • پارکت: فروشگاه آقای گرکانی
  • کاغذ دیواری: فروشگاه آقای گرکانی در کرج حدود 10 میلیون سال 93

 شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه