Chidaneh.com placeholder image

تزیین اپن آشپزخانه، ۱۰ مدل از تورهای خانه گردی چیدانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

این روزها کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که بسته باشد و از نشیمن و پذیرایی به داخل آن دید نداشته باشد. به همین دلیل می توان درصد زیادی از خانه های آپارتمانی را دارای اپن آشپزخانه دانست. این نوع طراحی آشپزخانه چالش های خودش را دارد و علاوه بر آنکه نظم و نظافت بیشتر رعایت شود، موردی به نان تزیین و دکور هم وارد میدان می شود. در ادامه این مطلب می خواهیم ۱۰ دکوراسیون منزل از تور خانه گردی چیدانه را معرفی کنیم که هرکدام برای تزیین اپن آشپزخانه خود، انتخاب متفاوتی داشته اند: 

اطهر عطایی
تور خانه گردی
اطهر عطایی

سرویس خواب بالسا

تزیین اپن آشپزخانه در خانه تهران

  • موقعیت: تهران، محله ديباجى جنوبى
  • سبک دکوراسیون خانه: نئوكلاسيک
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: سفید و قهوه ای روشن

 فضاى آشپزخانه بسته بود و كابينت هايى آهنى داشت. از آنجايى كه فضای آشپزخانه كوچك بود بعد از برداشتن ديوارها فضاى بدون استفاده كنار آشپزخانه برای قرار گرفتن يخچال آماده شده و به آشپزخانه اضافه گشت. برای بزرگ تر ديده شدن این فضا بايد براى كابينت ها از رنگ هاى روشن استفاده مي كرديم و چون محل قرارگيرى آشپزخانه بين نشیمن و ناهارخورى بود رنگ سفيد مناسب ترين گزينه به حساب می آمد و به راحتى هم اين امكان را فراهم مي كرد كه با رنگ ساير وسايل هارمونى پیدا کند.

اطهر عطایی
تور خانه گردی
اطهر عطایی

 طرح كابينت ها هم دقيقا به همين دليل ساده انتخاب شدند، چراکه اكثرا فضاهاى نشیمن و ناهارخورى به علت نوع مبلمان و چیدمان آنها چشمگيرتر هستند. انتخاب كابينت هايى ساده و با رنگ روشن مانع خسته شدن ديد افرادى مي شد كه طولانى مدت در خانه حضور دارند. براى جلوگيرى از يكنواختى كابينت ها و همین طور گرم تر شدن فضاى آشپزخانه صفحه كابينت ها از جنس چوب انتخاب شدند.

مطلب منتشر شده: بازسازی منزل زوج جوان، خانه اطهر و کوروش دیدنی شده!

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

تزیین اپن آشپزخانه در خانه مدرن و به روز

  • موقعیت: تهران/ محله: قیطریه
  • سبک دکوراسیون خانه: تلفیقی
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: کرم و قهوه ای 

همیشه دوست داشتم خانه مان حس زندگی داشته باشد، خاص باشد یا از المان های خاص در دکوراسیونش استفاده شود، من تفاوت را دوست دارم و عاشق چوب و بوی چوب هستم و وسایلم باید چوبی باشند تا حس زندگی را به من القا کنند. عاشق گل و گیاه هستم، همیشه دوست داشتم خانه ام هم مثل خودم بوی هنر بدهد و پر باشد از هنر.

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

درست است که این آشپزخانه کابینت اپن به صورت ویژه ندارد، ولی در قسمت ورودی میز و طبقه های چوبی را مشاهده می کنید که علاوه بر تزیین، با داشتن ظروف شیشه ای و انواع بانکه محل مناسبی برای نگهداری انواع حبوبات، ادویه جات و بنشن است. 

مطلب منتشر شده: اکسسوری مدرن منزل، خانه به روز و خاص شاهد و منا در شمال تهران!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

تزیین اپن آشپزخانه در دکوراسیون هنری

  • موقعیت: تهران، محله نارمک مسیل جاجرود 
  • سبک دکوراسیون خانه: تلفیقی و بوهو
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: طوسی و قهوه ای

در زمان بازسازی خانه، قسمت های اضافی مانند کابینت­ ها، اپن، آرک و شومینه را تخریب کردیم. من خانه را مثل یک تابلوی نقاشی موندریان تصور کردم. بیس اصلی خانه، رنگ دیوار نشیمن و کابینت ­ها با رنگ خنثی و خاکستری است که روبروی هم قرار می ­گیرند. دیوارهای دیگر طوسی روشن است که نوعی تضاد ایجاد کرده و رنگ چوب که در کفپوش خانه و کابینت­ ها به کار رفته است و نوعی تناسب و گرما در فضا ایجاد می ­کند.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

ایجاد آشپزخانه ­ای که هم کاربردی باشد، هم فضای زیادی اشغال نکند و کنتراست را از بین نبرد بزرگترین چالش ما بود. شبه جزیره کوچک که فضای آشپزخانه را از نشیمن جدا می کند را می توان به عنوان اپن آشپزخانه در نظر گرفت که با استفاده از ظروف سرامیکی و زیبا تزیین شده است.  

مطلب منتشر شده: دکوراسیون هنری، خانه 50 متری دوست داشتنی فتانه و مهران!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

تزیین اپن آشپزخانه در خانه نوعروس

  • موقعیت: کرج، محل باغستان غربی
  • سبک دکوراسیون خانه: تلفیقی
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: سفید و قهوه ای

سر و کله زدن با کابینت ساز و رنگ کار خانه بزرگترین چالش ما بود! به علت اینکه ما یک زمان بسیار محدود برای انجام کارهای بازسازی خانه داشتیم و این بزرگترین دردسر و چالش بود. در دکوراسیون آشپزخانه قبل از چیدمان وسایل، قسمت زیر اپن خالی بود و صاحبان قبلی خانه از آن برای میز ناهارخوری استفاده می کردند. اما ما برای جبران کمبود جا در آشپزخانه آن فضا را کابینت کردیم که کمک بسیاری به ما کرد.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

کابینت و کاشی های مابین کابینتی که به انتخاب خودمان نبود و نتوانستیم آنها را تغییر بدهیم، کمتر دوست داریم. اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهیم، کابینت ها و کاشی ها خواهد بود.

در این خانه از گل مصنوعی برای تزیین اپن آشپزخانه استفاده شده است. 

مطلب منتشر شده: ترکیب رنگ صورتی، خانه صد متری مهیا و علی در کرج!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

تزیین اپن آشپزخانه با رنگ زرد

  • موقعیت: تهران، محله باغ فیض
  • سبک دکوراسیون خانه: تلفیقی
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: سفید، قهوه ای متوسط و زرد

کانتر آشپزخانه و میز کوچک دو نفره اش برای ما اهمیت زیادی داشت. در حال حاضر دکوراسیون آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که بخش خارجی کانتر و به سمت دکوراسیون نشیمن، رنگ زرد را به نمایش می گذارد ولی بخش داخلی و در واقع درهای کابینت، سفید رنگ و دارای دستگیره های گرد کوچک هستند. لوازم خانگی و برقی با رنگ سفید به خوبی با کابینت ها هماهنگ و یکدست شده اند.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

این مسئله چالش برانگیز بود که طراحی رنگ محور و فانتزی آشپزخانه و سایر فضاها، به سمت یک سانتی مانتالیزم بیهوده و غیر جدی حرکت نکند. علاوه بر این جانمایی تمامی لوازم و وسایل آشپزخانه در فضای کوچک آن چالش مهم دیگر بود (در فضای قبلی خانه قبل از بازسازی، مکان قرارگیری یخچال و ماشین ظرفشویی در نظر گرفته نشده بود). 

در این خانه بانکه و ظروف دکوری قرار گرفته روی شلف کنار اپن از تزیینات آن به شمار می روند. 

مطلب منتشر شده: هزینه بازسازی خانه، مهکامه برای طراحی از رنگ ها استفاده کرده!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

تزیین اپن آشپزخانه با سلیقه طراح 

  • موقعیت: تهران، محله نیاوران 
  • سبک دکوراسیون خانه: تلفیقی
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: قهوه ای سوخته و سفید

در دکوراسیون آشپزخانه کابینت ها از متریال مورد علاقه من ساخته نشده و از جنس ام دی اف بودند. البته به امید خدا به زودی آنها را به کابینت چوبی تبدیل می کنم. من به دکوراسیون آشپزخانه فعلی علاقه کمتری دارم. آشپزخانه مبله بوده و لوازم خانگی برای آن خریداری نشده است. فقط دکوری ها را از زارا هوم و آرت شاپ های مختلف خریده ام.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

استفاده از کابینت ام دی اف به رنگ قهوه ای تیره در فضای کوچک ممکن است باعث کوچکتر شدن فضای موجود شود. البته صفحه کابینت و کاشی های دیواری رنگ روشن این آشپزخانه می تواند با ایجاد تضاد این مسئله را حل کنند. سحر برای دیزاین آشپزخانه از تابلوهای کوچک چوبی بین کابینت و ظرف های فلزی و مسی به سبک قدیمی استفاده کرده است.

مطلب منتشر شده: چیدمان خانه های کوچک، دکوراسیون زیبا و ایرانی یک هنرمند!

سهیل زندآذر
منزل آقای عباسی و خانم خداشناس
سهیل زندآذر

تزیین اپن آشپزخانه در خانه دوبلکس

  • موقعیت: رشت، محله گلسار
  • سبک دکوراسیون خانه: تلفیقی
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: سفید و عسلی

دکوراسیون امروز منزل ما نتیجه سال ها انتخاب و خرید جزئیاتی است که با دقت و مطابق سلایق شخصی انتخاب شده و در کنار هم یک هارمونی مختص خودمان را تشکیل داده است. به واسطه علاقمندی مان به هنر و دیزاین داخلی ساختمان، همچنین فعالیت در این حوزه از قبیلِ اداره نگارخانه هیتو در شهر سرسبز لاهیجان و همچنین فعالیت همسرم در حوزه تجارت سنگ های ساختمانی و تزیینی، بسیاری از دکوراسیون و تزیینات منزل بر این اساس بوده است.

سهیل زندآذر
منزل آقای عباسی و خانم خداشناس
سهیل زندآذر

در دکوراسیون آشپزخانه کابینت های سفید رنگ بسیاری علاوه بر شلف و فضای پشت پنجره وجود دارد که امکان نگهداری وسایل مختلف و ظروف را در اختیار ساکنان خانه قرار می دهد. یکی از نکات دیدنی در این فضا استفاده از رنگ های متنوعی مانند سبز و قرمز است که باعث روح دادن به فضا می شود. ظروف آشپزخانه علاوه بر اینکه می توانند برای پخت و سرو غذا مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان وسیله دکوری و تزیین اپن آشپزخانه و فضاهای دیگر هم دکوراسیون خانه را فریبنده تر می کنند.

مطلب منتشر شده: خانه های مدرن و شیک، طراحی دیدنی منا و مرتضی این بار در رشت!

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

تزیین اپن آشپزخانه با میز غذاخوری

  • موقعیت: اراک، خیابان جنت
  • سبک دکوراسیون خانه: تلفیقی
  • نوع کابینت: هایگلاس
  • رنگ غالب آشپزخانه: سفید و طوسی 

برای طراحی داخلی خانه، دکوراسیون آشپزخانه برای من اهمیت زیادی داشت. همچنین ترجیح می دادم خانه ای را انتخاب کنم که اتاق خواب مستر داشته باشد. به دلیل آنکه آشپزخانه به دلیل عملکرد خاصش پرکاربرد محسوب می شود، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند این فضا را به گونه ای چیدمان کنند که برایشان خوشایند باشد و بتوانند با عشق و علاقه زمان مورد نظر را در آن سپری کنند.

من همه فضاهای داخلی منزل را دوست دارم ولی از بین آنها دکوراسیون آشپزخانه بیشتر مورد علاقه ام است.

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

کابینت هایگلاس در این آشپزخانه با ترکیب دو رنگ زغالی و سفید فضا را تکمیل می کند. کابینت های ردیف پایین به رنگ سفید و ردیف بالایی به رنگ زغالی هستند. البته برای هماهنگی کامل فضا می توانید این دو رنگ را در دیگر وسایل و لوازم خانگی و برقی نیز مشاهده کنید.

خانم آزاد برای آنکه رنگ های خنثی آشپزخانه را بشکند، از گلدان های گیاهی استفاده کرده است تا جانی تازه به فضا وارد شود و فضا رو به یکنواختی نرود. اگر شما هم قصد دارید گیاهان طبیعی را در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، باید حساسیت آنها به گرما را در نظر بگیرید.

مطلب منتشر شده: ترکیب رنگ طوسی، دکوراسیون منزل خانواده چهار نفره الهه!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

تزیین اپن آشپزخانه به سبک مینیمال

  • موقعیت: تهران
  • سبک دکوراسیون خانه: نوردیک
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: سفید 

سادگی، خطوط منظم و خلوت بودن اشیا در سبک دکوراسیون نوردیک، نداشتن هرگونه انحنا و وسایل اضافی و در کل خلوتی این نوع دیزاین برای ما به شدت دوست داشتنی بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این سبک را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنیم.

خلوتی خانه از همه چیز برای ما مهم تر بود، اینکه تا حد ممکن دیوارها، سقف، اتاق ها و تمام اجزای آن در نهایت سادگی و با کمترین خط و یا انحنا انتخاب شود.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

سعی کردیم برای دیزاین آشپزخانه از وسایل چوبی و بامبوی کاربردی در کنار شیشه های مختلف برای نگهداری مواد مصرفی و همینطور وجود گل طبیعی استفاده کنیم.کابینت جزیره ای با طراحی سیاوش، برایمان بسیار کاربردی و جذاب و دوست داشتنی است.

پیرو سبک ساده و مینیمال خانه، برای تزیین اپن آشپزخانه هم فقط می توانید یک گلدان کوچک گل طبیعی مشاهده کنید.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون مینیمال، خانه ساده و منظم سمیرا و سیاوش در تهران!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

تزیین اپن آشپزخانه، خاص و دیدنی

  • موقعیت: تهران، محله یوسف آباد
  • سبک دکوراسیون خانه: پست مدرن
  • نوع کابینت: ام دی اف
  • رنگ غالب آشپزخانه: سرمه ای و سفید

داستان دکوراسیون خانه ما داستان عشق است. ما چند سال است در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی منزل فعالیت می کنیم و بعد از آن که پروژه های مختلفی را برای کارفرمایان بسیاری انجام دادیم، تصمیم گرفتیم هر آنچه که نمی توانستیم در پروژه های سفارشی اجرا کنیم، آنها را با جزئیات کامل در دکوراسیون خانه خودمان به کار ببریم.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه با به کار بردن رنگ سرمه ای در کابینت چوبی، فضایی خاص و متفاوت به وجود آمده است. استفاده از صفحه کابینت سفید رنگ به دلیل ایجاد تضاد با کابینت، توجه را بیشتر به سمت خود جلب می کند و همچنین رنگ طلایی شیرآلات و دستگیره های کابینت این جذابیت را تکمیل می کند.

آویز خاص و متفاوت سقفی با ریسه و همچنین گیاه پوتوس را می توان از اجزای اصلی برای تزیین اپن آشپزخانه دانست. 

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه تهران، طراحی زیبا و شیک با انتخاب آرمان و مژگان!

برای مشاهده تصاویر بیشتر از هر خانه، به لینک مطلب منتشر شده آنها مراجعه کنید. هر خانه نکته آموزشی و ایده متفاوتی برای دکوراسیون منزل شما به همراه دارد. 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه