Chidaneh.com placeholder image

چمن مصنوعی بین موزاییک، 4 نکته خواندنی!

به قلم: مژگان احمدی

مقالات متعددی درباره چمن مصنوعی پیش از این در چیدانه منتشر شده است. اما در این مقاله می‌خواهیم درباره چمن مصنوعی بین موزاییک حرف بزنیم و به 4 نکته خواندنی در این مورد اشاره کنیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که:

  1. چمن مصنوعی بین موزاییک از نظر دکوراسیونی چه کاربردهایی دارد؟
  2. چه میزان فاصله شیار موزاییک برای چمنکاری بین سنگ لازم است؟
  3. نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک چگونه است؟
  4. چمن مصنوعی بین موزاییک را چطور بشوییم؟

چمن مصنوعی چمنزار
چمن مصنوعی روف گاردن اندرزگو
چمن مصنوعی چمنزار

سرویس خواب بالسا

چمن مصنوعی بین موزاییک از نظر دکوراسیونی چه کاربردهایی دارد؟

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در فضای باز و محوطه انجام دهید چمن کاری در بین سنگ ها و موزاییک ها است. این کار را می‌توانید هم با چمن طبیعی و هم با چمن مصنوعی انجام دهید. اما پر واضح است که مراقبت از چمن طبیعی در میان شیارهای کف با چالش‌های زیادی روبرو می‌باشد در حالیکه که استفاده از چمن مصنوعی هیچ یک از این چالش‌ها را ندارد. از این رو با توجه به ویژگی‌های چمن مصنوعی و مزیت های آن نسبت به چمن طبیعی استفاده از چمن مصنوعی رایج‌تر و پر طرفدارتر می‌باشد.

چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز
نصب چمن مصنوعی بین موزاییک
چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز

ترکیب چمن مصنوعی با موزاییک، سنگ، آجر و کاشی، واش بتن و کفپوش‌های بتنی از نظر زیبایی بسیار چشمگیر است. به همین دلیل در محوطه‌سازی و طراحی فضای باز مثل طراحی تراس و بالکن، طراحی محوطه و یا طراحی روف‌گاردن و بام سبز اغلب مورد توجه بسیاری از طراحان قرار می‌گیرد.

علاوه بر این ایده‌های مختلفی برای اجرای چمن مصنوعی بین موزاییک وجود دارد که جذابیت استفاده از این نوع کف‌سازی را دو چندان می‌کند. مثلا:

  1. چیدمان موزاییک‌هایی با اندازه‌های رندم که بین‌شان چمن مصنوعی کار شده
  2. چیدمان موزاییک به شکل آجری یا زیگزاگ در کنار چمن مصنوعی
  3. یا چمن مصنوعی بین موزاییک هایی با اشکال هندسی مختلف با اضلاع منظم و نامنظم

هر یک می‌توانند به عنوان یک ایده طراحی و اجرا شوند.

در این زمینه بیشتر بخوانید: طرح چمن مصنوعی،این ۴ ایده جذاب!

روف گاردن و چمن مصنوعی طلوع سبز ایوان پارس
چمن مصنوعی پروژه صفی اباد
روف گاردن و چمن مصنوعی طلوع سبز ایوان پارس

چه میزان فاصله شیار موزاییک برای چمنکاری بین سنگ لازم است؟

اینکه حداقل فاصله‌ی بین موزاییک‌ها چقدر باشد از نظر اجرایی تاثیر چندانی ندارد. اما برای چمن کاری بین سنگ و موزائیک توصیه می‌شود که این فضای خالی را خیلی باریک در نظر نگیرید. زیرا هر چه فضای بین موزاییک‌های کف بیشتر باشد از نظر بصری زیباتر خواهد بود. ما فکر می‌کنیم که بهتر است این فاصله را کم‌تر از 10 سانتی‌متر در نظر نگیرید!

چمن مصنوعی چمنزار
چمن مصنوعی بین سنگ – پروژه عبدالوهاب
چمن مصنوعی چمنزار

نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک چگونه است؟

فرایند نصب چمن مصنوعی بین موزاییک بسیار ساده است. خیلی خلاصه این فرآیند شامل دو مرحله کلی است:

  1. برش زدن چمن مصنوعی به اندازه پهنای شیارها
  2. چسباندن آن به سطوح مورد نظر

اما همه چیز به همین سادگی هم نیست. برش زدن دقیق و چسباندن اصولی آن در نهایت تاثیر تعیین‌کننده‌ای در کیفیت اجرا و زیبایی ظاهری آن دارند. در ادامه به چند نکته مهم درباره نصب چمن مصنوعی بین موزاییک اشاره کرده‌ایم:

  1. برای چسباندن چمن  مصنوعی بین موزاییک لازم است تا کف شیار سطحی صاف و کاملا یکنواخت داشته باشد. به همین دلیل از ملات سیمان برای زیرسازی استفاده می‌شود. هرچقدر سطح  صاف‌تری داشته باشید، چسب کم‌تریبراینصب چمن مصنوعی بین موزاییک مصرف خواهید کرد!
  2. عمق شیار باید با توجه به نوع چمن مصنوعی و درخواست کارفرما مشخص شود. اینکه چمن مصنوعی از سطح موزاییک بالاتر یا پایین‌تر باشد در نهایت بر روی زیبایی و طول عمر چمن مصنوعی تاثیر خواهد داشت. مثلا بهتر است در یک فضای کم تردد مثل روف گاردن بهتر است اجازه دهید که ارتفاع چمن مصنوعی از سطح موزاییک بالاتر باشد تا زیباتر و طبیعی‌تر به نظر برسد
  3. در ورد برش زدن چمن مصنوعی توصیه می‌شود که به اندازه چند میلی‌متر بزرگ‌تر از عرض شیار برش داده شوند تا محکم‌تر جاگیر شده و در جای خود حرکت نکنند
  4. نصب چمن مصنوعی علاوه بر چسب‌های مخصوص صنعتی و چسب‌های پلی‌اورتان، با استفاده از میخ و فیکس شدن بر روی زمین نیز امکان‌پذیر است

در این زمینه بیشتر بخوانید: نصب چمن مصنوعی تزئینی، چند مرحله داره؟

چمن مصنوعی ایرانیان سونار
چمن مصنوعی بین سنگ
چمن مصنوعی ایرانیان سونار

چمن مصنوعی بین موزاییک را چطور بشوییم؟

نحوه شست و شوی شیارهای بین موزاییک که با چمن مصنوعی پوشیده شده‌اند مشکلی برای چمن مصنوعی ایجاد نمی‌کند اگر:

  1. از انواع چمن مصنوعی با الیاف مرغوب و با کیفیت استفاده کرده باشید
  2. و برای چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک از چسب‌های معمولی استفاده نکرده باشید

چسب‌های معمولی اصلا برای این کار مناسب نیستند. در عوض چسب‌های مخصوص صنعتی و چسب‌های پلی‌اورتان نسبت به رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی داشته و باید از آن‌های برای نصب چمن مصنوعی استفاده کنید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت شیارها را توسط آب پر فشار و شوینده های معمولی شستشو دهید.

چمن مصنوعی چمن نما
چمن نما
چمن مصنوعی چمن نما

کلام آخر:

در این مقاله از چیدانه از کاربردهای دکوراسیونی چمن مصنوعی بین موزاییک حرف زدیم و به نکات مهمی درباره  نحوه نصب آن اشاره کردیم. آیا می‌خواهید از ایده‌های چمن مصنوعی بین موزاییک برای طراحی محوطه یا حیاط خود استفاده کنید؟ احتمالا اهالی فن در چیدانه می‌توانند کمک‌تان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با توجه به نیازتان با هر یک از اهالی فن چیدانه که خدمات نصب چمن مصنوعی را ارائه می‌دهند ارتباط بگیرید.

شاید این مطالب را نیز درباره چمن مصنوعی دوست داشته باشید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه