Chidaneh.com placeholder image

آموزش و اجرای پتینه کاری روی دیوار، هر آن چیزی که باید بدانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

به طور کلی شاخه های هنر آنقدر گسترده است که می توان با قدم گذاشتن در آن وارد دنیایی بی انتها شد، دنیایی که می تواند تمامی جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و آن را تغییر دهد. به همین دلیل هم هست که محیط زندگی و دکوراسیون منزل نیز در این میان بی بهره نمانده و با کمک روش های متفاوتی از شاخه های هنر زیباتر و شکیل تر شده است. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا با همراهی گالری عسل در رابطه با یکی از شاخه های هنر و روش های زیباسازی دکوراسیون منزل آشنا شویم. با ما باشید تا به طور کامل در رابطه با آموزش و اجرای پتینه کاری روی دیوار برایتان بگوییم.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
نمونه طرح پتینه طرح دار روی دیوار
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

چوب و هنر

پتینه روی دیوار چیست؟

پیش از هر چیز لازم است که بدانید اصولا پتینه روی دیوار به چه معناست. در این رابطه باید بگوییم که پتینه به معنای بازی با رنگ ها و بافت هاست، اما وقتی وارد وادی هنر می شود به معنای رنگ کاری در سبک قدیمی خواهد بود. در واقع پتینه روی دیوار به معنای ایجاد رنگ دلخواه و ست کردن با دیزاین منزل است که می تواند فضای خانه را لوکس تر و در عین حال کلاسیک تر نماید.

در واقع باید بگوییم که پتینه، هنری مقرون به صرفه است که به هر شی رنگ پذیری، رنگ و بوی تاریخی می دهد. تصور اینکه بتوان با بازی رنگ ها در طرح و بافت یک شی تغییر ایجاد کرد دشوار است، ولی این امر در کهنه کاری به سادگی قابل انجام خواهد بود. ایجاد نمایی از چرم، نمای سنگ، آجر، گرانیت، چوب، نمای برنز و هر فلز دیگری بر روی انواع اشیا کاری است که در کهنه کاری انصورت می پذیرد. این اجسام می توانند خاطرات زیادی را برای ما زنده کنند. در نهایت نیز باید بگوییم این هنر باعث می شود که آسیب های فیزیکی پایان عمر وسایل ما نباشند.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
نمونه طرح پتینه کاری روی دیوار
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

اجرای تکنیک پتینه کاری روی دیوار

باید به این مسئله اشاره کنیم که استفاده از پتینه دیوار و اجرای پتینه کاری روی دیوار امروزه با اقبال بسیار خوبی رو به روست. در واقع ایجاد نمایی از سنگ، آجر، گرانیت، چوب، برنز و هر فلز دیگری بر روی انواع اشیا کاری است که در کهنه کاری انجام می شود. معمولا اجرای پتینه کاری روی دیوار می تواند همانند عایق رطوبتی نیز عمل کند. به همین دلیل نیز امروزه در نقاشی های ساختمانی و طراحی های داخلی، رنگ های پیتنه به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها در صنعت نقاشی ساختمان به حساب می آیند.

گالری عسل با برخورداری از مجرب ترین اساتید و مربیان به صورت تخصصی به آموزش و اجرای پتینه کاری روی دیوار می پردازد. در کارگاه آموزش پتینه کاری دیوار گالری عسل 10 تکنیک مجزا آموزش داده می شوند:

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
نمونه طرح پتینه کاری روی دیوار
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش تکنیک بافت برجسته در پتینه کاری

پتینه برجسته یا پلاستر که با نام پتینه خمیری نیز شناخته می شود روشی هنری است که در دو مرحله صورت می پذیرد. در پتینه برجسته از یک نوع خمیر برای ایجاد حجمی روی دیوار یا اجسام استفاده می شود. این محصول دارای رنگ و حالت خمیری است و خاصیت بافت پذیری و ضخامت پذیری بالایی نیز دارد. علاوه بر این باید بگوییم که زمان خشک شدن آن نیز چندان طولانی نیست. به همین دلیل هم مجموع این خواص به هنرمندان پتینه روی دیوار، اجازه ایجاد بافت ها و الگوهای دلخواه را خواهد داد.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
نمونه طرح پتینه کاری روی دیوار
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش تکنیک نما آجر در پتینه کاری دیوار

اصولا استفاده از آجر در دکوراسیون منزل، آن هم با وجود تنوع بسیار در بافت، رنگ و همین طور شکل می تواند در زیباتر شدن محیط خانه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. با کمک آموزش نما آجر در گالری عسل می توان برای ایجاد پوسته ای پر از رنگ، بافت و ساختار منظم مجذوب کننده بر روی ساختمان اقدام کرد.

آموزش تکنیک استنسیل با مواد در پتینه دیوار

یکی از مزایای استفاده از شابلون برای نقاشی دیوار و کار پتینه روی دیوار، هزینه بسیار مناسب آن است. به طور کلی می‌توان شابلون را جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری دانست و با بهره گیری از آن، طرح‌های متفاوتی بر روی دیوار ایجاد کرد، چیزی که در حالت معمول نقاشی دیوار با این میزان از زیبایی حاصل نخواهد شد.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
پتینه کاری با نمای چوب طرح ماموت
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش تکنیک نما چوب در پتینه کاری

بارها در نقاط مختلف سقف و دیوار خانه مشاهده شده که سقف های کاذب کناف به شکل الوارهای چوبی طراحی و ساخته می شوند. این در حالی است که استفاده از رنگ های ساده سفید برای این سبک از سقف های کاذب نمایی جالبی ندارد. به همین دلیل هم نیاز به پتینه ‌کاری طرح چوب برای این نوع از کارها به شدت احساس می شود.

اینجاست که هنر پتینه کاری روی دیوار به کمک ما آمده و با خلق اثری به نام پتینه طرح چوب فضا را کاملا دگرگون می‌کند. به طوری که رنگ سفید ساده ای که هیچ نوعی از برجستگی برای خانه و دکوراسیون منزل شما نداشته تبدیل به بافت چوب و درختی می شود و فضای منزل شما را متفاوت تر می سازد.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
نمونه طرح پتینه سیلور روی دیوار
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش تکنیک آمبره در پتینه کاری دیوار

تکنیک آمبره در واقع روشی در رنگ آمیزی است که در آن یک رنگ به آرامی و به تدریج به رنگی دیگر گذار می‌کند. به طور کلی باید بگوییم هر رنگی از طیف گسترده ای از فام های تیره تا روشن تشکیل شده است. در سبک امبره، یک رنگ واحد از یک نقطه شروع شده، از میان فام های مختلف خود عبور کرده و به رنگی دیگر با فام های مختلف آن رنگ ختم می‌ شود.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
پتینه سیلکی طرح چهره
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
طرح پتینه سیلکی طلایی
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش تکنیک سیلکی در پتینه کاری دیوار

سیلک و اجرای استنسیل توسط تکسچر نیز از جمله مواردی که به عنوان تکنیک های زیر مجموعه پتینه صورت می گیرد. در گالری عسل، بافت زمینه سیلک آموزش داده می شود. این روش از پردازش رنگ برخوردار بوده و با کمک سایه گذاری، انتخاب بسیار لوکس و زیبایی برای تابلو، مبلمان، دیوار و… به حساب می آید. این تکنیک نیز از دیگر مواردی است که در گالری عسل زیر نظر مجرب ترین اساتید آموزش داده می شود.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
آموزش پتینه طرح سنگ مدرن
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش نکنیک نما سنگ در پتینه دیوار

اجرای پتینه طرح سنگ به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها از انواعی گوناگون و کیفیت هایی مختلف، آن هم با توجه به مهارت شخص اجرا کننده برخوردار است. در هنر پتینه روی دیوار می توان به این مسئله اشاره کرد که اجرای سنگ سازی و پتینه کاری طرح سنگ ساختمان به عنوان یکی از پرکارترین و یا هنری ترین بخش ها شناخته می شود. پتینه طرح سنگ هایی از قبیل پتینه سنگ امپرادور، پتینه طرح سنگ مرمر، پتینه طرح سنگ ورده، پتینه طرح سنگ تراورتن و… هر کدام تکنیک خاص خود را دارند و فضایی زیبا را برای دکوراسیون منزل شما خلق خواهند کرد.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
تابلو پتینه با ورق طلا شیک
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش تکنیک ورق طلا در پتینه کاری دیوار

از این روش پتینه کاری روی دیوار در محصولات سفالی، گچی، شیشه ای، پلی استر و چوب استفاده می شود و بنا بر سلیقه، تمامی سطح کار یا فقط قسمتی از کار نیز به وسیله ورق طلا یا نقره پوشانده می شود.

آموزش تکنیک بافت پتینه در پتینه کاری دیوار

اصولا در هنر پتینه کاری روی دیوار از این تکنیک برای ایجاد برجستگی و ایجاد نقوش و حرکات مختلف استفاده می شود. مواد و مصالح مختلفی که به کار گرفته می شوند بنا بر میزان جسمیت و نوع دانه بندی و همین طور رنگ کمک می کنند تا بتوان فضای متفاوت تر و جذاب تری را در دکوراسیون منزل شکل داد.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
نمونه طرح پتینه کاری روی دیوار
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

آموزش تکنیک طرح های لابی پتینه دیوار

این تکنیک نیز از دیگر انواع پتینه کاری روی دیوار است که با کمک طرح ها باشکوه و زیبایی خلق می شود و فضای لابی و خانه شما را دگرگون می کند. طرح های لابی نیز از جمله مواردی هستند که در گالری عسل آموزش داده می شوند.

آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل
نمونه طرح پتینه طلایی روی دیوار
آموزش پتینه و نقاشی گالری عسل

درباره گالری عسل

گالری هنری عسل مجموعه کاملی از طراحی و اجرای انواع کارهای هنری از جمله پتینه کاری، دکوپاژ، کهنه کاری و… است. این گالری، مرکز بسیار خوبی برای آموزش انواع کارهای هنری از جمله آموزش انواع تکنیک های آبستره (رزین آرت)، پتینه، نقاشی های مدرن (سرعتی، دکوراتیو، وان استروک، سه بعدی و…)، دکوپاژ، فرنز یا گل خمیری، آنتیک، فتو ری اکتینگ، مخمل کاری و…. به شمار می رود.

لازم به ذکر است که تمامی آموزش های این گالری به صورت مجازی و حضوری قابل ارائه هستند و بعد از دریافت هر آموزش برای شما امکان رفع اشکال و پاسخ گویی به سوالات فراهم است.

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر گالری عسل به پروفایل آنها سر بزنید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه