Chidaneh.com placeholder image

ساخت مبل چستر، شیک‌ترین مبلمان خانگی

به قلم: تحریریه چیدانه

این  روزها، مبلمان چستر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و شاید یکی از دلایل آن شیک و راحت بودن این مدل مبل است که برای سبک‌های مختلف دکوراسیون می‌توان از آن استفاده کرد. البته مانند هر وسیله دیگری، پشت صحنه آن ظاهر شیک و زیبایی که ما می‌بینیم، مراحل سخت و دشواری طی می‌شود که شاید هیچ گاه نیز از آن مطلع نشویم. اما دیدن مراحل ساخت مبلمان چستر، در انتخاب آن کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل در این ویدیو مراحل ساخت مبل چسترفیلد را با هم بررسی می‌کنیم.

مراحل ساخت مبل چستر

مراحل ساخت انواع مدل مبلمان در حالت کلی تقریبا یکسان است اما زمانی که وارد جزییات مربوط به هر مبل می‌شویم، تفاوت هایی را نیز می بینیم. به طور کلی می‌توان مراحل ساخت مبل چستر را در موارد زیر خلاصه کرد:

chidaneh ad banner
  • نجاری
  • رنگ آمیزی
  • رویه کوبی

مبل سارینا
مبلمان چستر مدل آنتیک
مبل سارینا

مبل سارینا
مبلمان چستر مدل آنتیک
مبل سارینا

مراحل ساخت مبل چستر، نجاری

در مرحله اول چوب ها به صورت الوار تهیه شده و وارد بخش نجاری می شوند. در این قسمت توسط دستگاه های مخصوص نجاری الوارهارو به تکه های مورد نیاز برش داده و اگر طرح و نقشی هم داشته باشند بر روی آن ها اعمال می شود.

مراحل ساخت مبل چستر، رنگ آمیزی

بعد از ساخت کلاف مبل، اگر قسمتی از مبلمان نیاز به رنگ داشته باشد باید به قسمت رنگ کاری رفته و با روشی صحیح رنگ آمیزی شود.

مبل سارینا
مبلمان چستر مدل آنتیک
مبل سارینا

مراحل ساخت مبل چستر، رویه کوبی و لمسه کردن

در نهایت به بخش جذاب انتخاب و دوخت پارچه می رسیم که اصطلاحا با نام رویه کوبی شناخته می شود. بیش ترین پارچه ای که در این قسمت مورد استفاده قرار می گیرد پارچه های نوبوک هستند. این پارچه ها ظاهری شبیه به چرم داشته اما ماهیت آن ها کاملا پارچه است.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه