Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی، به این میگن یک ایده خوب!

به قلم: حدیث حقیقت

جذب خریدار و مشتری برای فروشگاه ها مهم ترین مساله برای فروشندگان است. داشتن دکوراسیون جذاب و مناسب یکی از روش ها برای ورود مشتریان به داخل فروشگاه است. فروشگاه های تاسیسات برودتی نیز جدا از این قاعده نمی باشند و دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از چیدانه، به بررسی دکوراسیون نمایشگاه مرکزی ساری پویا را که توسط تیم معماری دکوشیان طراحی و اجرا شده است پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

اطلاعات پروژه دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی

  • نام پروژه: نمایشگاه مرکزی ساری پویا
  • موقعیت: تهران، خیابان طالقانی
  • شرکت مشاور و معمار و مجری: تیم معماری دکوشیان
  • مساحت:  150 متر مربع
  • تاریخ:  2/1399
  • مدیر پروژه: مهندس انتصاری
  • تیم اجرایی:  دکوشیان
  • کارفرما: مهندس سرخابی و سالک فر
  • مدت زمان اجرا: 1 ماه

مشخصات پروژه دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی

 شرکت ساری پویا ، یکی از پرآوازه ترین شرکت های تاسیسات برودتی ایرانی است که با سابقه 30 ساله در صنعت و مشارکت این شرکت در تامین سیستم برودتی پروژه های بزرگ و در اصطلاح مگا پروژه از قبیل دانشگاه، استادیوم، بیمارستان، کلینیک و برج های بلند مرتبه باعث نام آشنایی آن برای اهالی صنعت ساخت کشور شده است.

از آنجایی که مشتریان شرکت همیشه سازندگان بوده اند، بهار سال 1399 این شرکت تصمیم به برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان خانگی گرفت و به طبع آن مکان فعلی پروژه را خیابان طالقانی که بورس تاسیسات برودتی بود، برای برقراری نمایشگاه مرکزی مناسب تشخیص داده شد.

فروشگاه در ابتدای امر متعلق به شرکت ال جی بود و تمامی اصول برند شرکت ال جی در آن رعایت شده بود.

برگزاری جلسات متعدد با کارفرما در جهت به وجود آوردن وجه تمایز، نسبت به سایر فروشگاه های خیابان طالقانی، تیم طراحی دکوشیان را بر آن داشت تا با گشت و گذارهای متعدد در خیابان طالقانی به دنبال وجه تمایزی خاص در راستای رسالت شرکت ساری پویا بگردد.

با توجه به این فرآیند، تیم طراحی با موافقت کارفرما به رعایت اصول زیر پایبند شد:

  • دادن حس هوای تازه هنگام تماشای محصولات در فروشگاه
  • ایجاد حس هوای تازه در مسیر پیاده
  • تابلوی سر درب شاخص و بزرگ
  • ویترین متحرک
  • جلب توجه در مسیر پیاده ر و با سیستم های صنعتی
  • رعایت اصول برندسازی شرکت در محوطه فروشگاه
  • نمایش قدرت شرکت ساری پویا در جزئیات به کار رفته در محصولات
  • رعایت آسایش بصری مشتریان
  • در نظر گرفتن محل نمایش دستگاه های تاسیساتی مکانیکی به صورت اکسپوز
  • ایجاد ریل های متحرک برای سهولت جابجایی دستگاه ها
  • نشان دادن نحوه کارکرد دستگاه اعم از صدا، برودت و مسیر لوله

تابلوی سردرب پروژه دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی

فروشگاه در انتهای خیابان طالقانی سمت چپ قرار دارد و آخرین فروشگاه است. برای جلب توجه، تابلو سردرب گردش 15 درجه ای به خود گرفت و فرم آن براساس هویت برند ساری پویا طراحی شد.

در طراحی تابلو مذکور دید مسیر پیاده و سواره هر دو مدنظر بوده، لذا تابلو به صورت L شکل طراحی شده جهت پیاده رو و با چرخش در جهت سواره .

همچنین حروف تابلو از روی تابلو تا زیر تابلو ادامه پیدا کرده تا توجه عابرین پیاده را جلب کنند .

رنگ خاص آبی فیروزه ایی به جهت تمایز با سایر تابلوهای موجود در نظر گرفته شد که اکثرا به رنگ آبی و قرمز بودند.

ساعت کار این خیابان از ساعت 9 صبح الی 5 بعد از ظهر است و در شب اکثر تابلوها خاموش هستند و نورپردازی نشده اند. برای اینکه در شب بتوان فروشگاه را شاخص کرد، تیم طراحی دکوشیان برای نورپردازی تابلو و پیاده رو 2 سناریو در نظر گرفتند:

  • نورپردازی روی تابلو از روبه رو و دور المان های هویت ساز
  • نورپردازی بلک لایت برای روی کرکره پایین آمده فروشگاه (فروشگاه 2 فضای شیشه خور داشت به همراه 2 کرکره، که برای هر طرف، لوگو تقسیم شد و با رنگ های سازمانی شرکت ساری پویا “آبی و  2همراه قرمز" روی آن رنگ آمیزی شد. هنگام شب ، نور بلک لایت روی کرکره سفید با رنگ های مخصوص می تابد  و کرکره فروشگاه را روشن می کند.)

فضای میانی کرکره ها تابلویی به صورت درجه دما طراحی شده تا گویا نمادینی از دما و گرمایش، سرمایش باشد و جلب توجه کند .

نمایش یک محصول از فروشگاه در تابلو کناره و رو به چهارراه شریعتی که در حال کار کردن است و هوای مطبوع داخل فروشگاه را تامین میکند برای عابرین در نظر گرفته شده است.

ویترین پروژه دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی

مبنای بر این بود که این فروشگاه به مردم احساس راحتی را بفروشد نه الزاما کولر گازی و با توجه به اینکه اکثر فروشگاه های خیابان طالقانی نمایش محصولات را به صورت خیلی خشک و ساده داشتند، تیم طراحی دکوشیان ویترین را با رعایت وجه تمایز مد نظر کارفرما به صورت زیر اجرا کرد:

نمایش کندانسورهای شرکت به صورت تمام شیشه ایی در سمت چپ و نصب پارچه در وسط ویترین، که با روشن شدن این کندانسورها، پارچه شروع به حرکت خواهد کرد و برای عابرین پیاده یک ویترین پارچه ایی متحرک و معلق در هوا را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین بر ر وی شیشه از استیکر برف استفاده شد تا در تابستان مخاطبین احساس خنکی داشته باشند.

حس خنک عابرین پیاده در فروشگاه تاسیسات برودتی

بین دو فضای شیشه ایی فروشگاه، یک ستون وجود داشت. بنابراین از آن بهره یرده شد و با نصب دریچه های هوای خنک، برای فصول گرم، هوای سرد داخل فروشگاه را به سمت پیاده رو کشانده و عابرین هنگام عبور از مقابل آن، لحظاتی خنک خواهند شد. برای نمایش این ویژگی از خیابان رو به رو، به آن بخار اضافه شد تا هنگام برودت، بخار خارج شده از دریچه جلب توجه بیشتری را به ارمغان آورد.

دادن حس هوای خنک در دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی

در طبیعت عمل  تصفیه هوا توسط گیاهان صورت می گیرد و تیم طراحی در کانسپت اولیه خود المان گیاه زنده را مورد توجه خود قرار داد .

در بدو ورود، نمایش دیوار سبز زنده و طبیعی طولی و قاب شده دور محصولات باعث دادن حس آرامش بصری به مشتریان می شود و هنگام ایستادن در مقابل محصولات و خواندن مشخصات آنها، هوای سرد از دریچه های بالای استندها را حس خواهند کرد .

نمایش قدرت شرکت در جزئیات دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی

نمایش آنباکس محصولات با شیشه، برای نشان دادن جزئیات به کار رفته و دقت در ساخت قطعات یکی از موارد رعایت  شده در استندهای نمایشی است. و همچنین با روشن کردن دستگاه می توانند کارکرد دستگاه و قدرت دستگاه را مشاهده کنند.

دستگاه های تاسیسات بر روی ریل هایی نصب شده اند و به صورت معلق قابلیت جابجایی دارند تا از زوایای گوناگون برای خریداران قابلیت دید داشته باشند.

رعایت اصول برندسازی شرکت در محوطه داخل نمایشگاه

تابلو های لایت باکس، کانتر اطلاعات، استندهای کاتالوگ و نمایش پروژه های انجام شده، تماما طراحی شده و رنگ بندی آن بر اساس رعایت رنگ های سازمانی طراحی شده است و براساس هویت شرکت ساری پویا بوده و با توجه به نوع مشتریان فروشگاه از نظر نحوه خرید در نظر گرفته شده است.

با توجه به بررسی رفتار مشتریان و فروشندگان فروشگاه توسط گروه معماری دکوشیان، کانسپت کلی فضای فروشگاه به گونه ای در نظر گرفته شد که مشتری و محصول دقایقی با یکدیگر تنها باشند و پس از بررسی نهایی مشتری فروشنده وارد میدان می شود و اطلاعات تکمیلی که موجب به فروش شود را در اختیار وی قرار می دهد.

درباره گروه معماری دکوشیان

تیم دکوشیان از سال 1394 فعالیت خود را به صورت بخش طراحی مستقل از شرکت پایاشیان آغاز نمود. این شرکت در حوزه طراحی و ساخت ساختمان با تیمی مجرب، و با ھدف توجه بیشتر به فضای داخلی فعالیت خود را آغاز کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این شرکت به پروفایل گروه معماری دکوشیان در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه