Chidaneh.com placeholder image

7 کافه هنرمندان ایرانی در تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

رستوران و کافی شاپ: کافه ها مکان هایی جذاب هستند که می توان با قرار گرفتن در فضای آن ها چند ساعتی را بیخیال دنیای پیرامون و دغدغه هایش شد. اما مورد پسند واقع شدن یک کافه رابطه مستقیمی با مدیریت آن دارد. کافه داری چندان کار راحتی هم نیست. باید بتوانی به راحتی با مردمی که به کافه ات سر می زنند ارتباط برقرار کنی و کاری کنی تا آن ها از بودن در فضای کافه خوشحال و خوشنود باشند، در این میان هنرمندان به واسطه محبوبیت خود و ارتباط بیشتری که به وسیله هنرشان با مردم دارند، در این کار قوی تر هستند. بنابر این چیدانه در این مطلب به سراغ چند کافه که به وسیله هنرمندان اداره می شود رفته و قصد دارد آن ها را به شما هم معرفی کند البته چیدانه در مطالب قبلی مثل تجربه خانه ایرانی در رستوران خونه سام درخشانی برخی از این مکانها را به شما معرفی کرده است. پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید.   

نمای بیرونی کافه وانیل

اسکای اسکرپر

کافه وانیل، امین حیایی و نیلوفر خوش خلق

امین حیایی و نیلوفر خوش خلق، زوج هنرمندی هستند که حدود یک سالی است که کافه کوچک خود را در لواسان راه اندازی کرده اند. اداره این کافه زیبا که به نام وانیل معروف هست، به عهده خانم خوش خلق است و آقای حیایی برای کافه حکم یک مشتری همیشگی رادارد.  در طراحی دکوراسیون داخلی این کافه زیبا بیشتر از چوب استفاده شده است؛ اما نکته جالب دیگر در طراحی داخلی این کافه، استفاده از نقاشی های هنرمندان نه چندان مشهور ولی خلاق است. این نقاشی ها گاها به فروش هم می رسند.

مطلب پیشنهادی: رستوران های گپ، فضایی دلنشین برای گپ زدن در تهران

نمایی از طراحی دکوراسیون داخلی کافه آنتراکت

کافه آنتراکت، لیلا حاتمی و علی مصفا

علی مصفا و لیلا حاتمی زوج هنرمند دیگری هستند که به عنوان شغل دوم کافه داری را انتخاب کرده اند. به گفته علی مصفا این تریا قرار است جای باشد برای نمایش فیلم ها وبرگزاری جلسات نقد و بررسی در آن. دغدغه انجام کار فرهنگی حتی در کافه داری نیز این زوج هنرمند را رها نمی کند. اگر مایل هستید سری به این کافه زیبا بزنید کافی است تا به سینما جمهوری بروید، از پله ها بالا بروید تا به فضایی برسید که با اباژورهای کم نور و چیدمان عجیبی از مبل های خانگی و صندلی های لهستانی به شما خوش آمد می گوید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی کافه مهتاب، فضایی دنج و دلنشین

نمایی از طراحی دکوراسیون داخلی کافه پاپ

کافه پاپ، حمید خندان 

جدای از زوج ها، هنرمندانی دیگری نیز هستند که کافه داری را شغل دوم خود قرار داده اند. به طور مثال حمید خندان که صاحب بزرگ ترین کافه مجوز دار و ثبت شده در ایران است. این کافه به دلیل خوش مسیر بودن تبدیل شده است به پاتوقی مناسب برای اغلب هنرمندان. بزرگ بودن فضا و همچنین دکوراسیون شیک و زیبای این کافه زیبا باعث شده است تا از آن به عنوان محل فیلم برداری چند کلیپ موزیک، فیلمهای نود دقیقه ای و حتی سینمایی استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ رستوران در تهران، برای مهمانی افطار

نمایی از طراحی دکوراسیون داخلی کافه تئاتر

کافه تئاتر، محمد صالح اعلا

کافه تئاتر گویا اولین کافه تریایی بوده که بعد از انقلاب برپا شده است. محمد صالح علا آن را تاسیس کرد، اما بعد از مدتی مدیریت آن را به برادرش حسین سپرد. دکوراسیون ساده و البته عجیب آن همه را یاد سی سال پیش می‌اندازد. دورانی که با هرچه دم دستت بود باید زندگی می‌کردی. میز‌های کافه تئاتر میز‌های مخصوص چرخ‌خیاطی‌های کارگاهی است.میز‌ها پر از کنده‌کاری و یادداشت و اسامی و تاریخ هستند. بارزترین ویژگی کافه تئاتر، البته به غیر از قهوه فرانسه عالی و اسپرسو‌ی دابل‌ش، قانون نا‌نوشته‌ای است که به مشتری‌ها اجازه می‌دهد هرچه دل‌شان می‌خواهد روی میز‌ها و دیوار‌ها حک کنند.اگر دل‌تان می‌خواهد این کافه را ببینید به سرخه بازار در خیابان خشایار ونک سلامی بکنید.

مطلب پیشنهادی: طراحی رستوران آتور در تهران با میز و صندلی های بدون پایه

طراحی دکوراسیون داخلی کافه ویونا

کافه ویونا پاسداران، بهرام رادان

در کوچه دشتستان سوم پاسداران کافه ای زیبا خود نمایی می کند که بهرام رادان جزو سرمایه داران آن محسوب می شود. از ویژگی های جالب این کافه استفاده از رنگ های روشن در طراحی دکوراسیون داخلی آن است، بر خلاف بیشتر کافه های شهر.

کافه هنر شهاب حسینی

کافه هنر، شهاب حسینی 

شهاب حسینی هم یکی دیگر از هنرمندانی است که ترجیح داده است تا برای سپری کردن اوقات خوشش در کنار دوستان کافه خود را داشته باشد. این کافه زیبا که شبی یک کلبه چوبی زیبا است در لواسان قرار دارد. این کافه دکوراسیون جالبی دارد. نه شبیه خانه است نه شبیه کافه ها. دکوراسیون داخلی این کافه تلفیقی از هر دوی این ها است. آنقدر طراحی دکوراسیون داخلی و محوطه بیرونی این کافه زیبا و منحصر به فرد است که نمی توان به سادگی از کنار آن گشت.

مطلب پیشنهادی: کافه اسپریس ، طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی

کافه راندوو در مهر شهر کرج

کافه راندوو، مسعود فراستی

مسعود فراستی، منتقد سینما نیز از این غافله عقب نیافتاده است و کافه ای را راه اندازی کرده است تا بتواند به راحتی با دوستان و هوادارنش ملاقات کند و به بحث و گفتگو بپردازد. این کافه زیبا که با وسائل قدیمی تزئین شده است، حس و حال جالبی را به شما منتقل می کند. این کافه زیبا در مهر شهر کرج قرار دارد.  

مطالب پیشنهادی: بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (۱)
رستوران های منحصر به فرد در تهران
گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیز های تهران
رستوران خاتون، طراحی داخلی زیبا و فست فود با کیفیت

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه