Chidaneh.com placeholder image

5 نمایشگاه ماشین های گران قیمت دنیا در آلمان

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای نمایشگاهی: دانستن تاریخ و روند طراحی و شکل گیری اشیا مختلف همیشه برای انسان جالب و سرگرم کننده بوده و هست و یکی از چیزهایی که دانستن تاریخ شکل گیری آن می تواند خیلی جذاب باشد، برند های بزرگ و نامی اتومبیل ها است. برندهای بزرگی مثل مرسدس بنز، بی ام و، ولکس واگن و آئودی. بنابراین چیدانه تصمیم گرفته است تا در این مطلب به شما موزه هایی را معرفی کند که در آن می توان با روند شگل گیری این برندهای معتبر تولید اتومبیل آشنا شد، پس با چیدانه در این مطلب جذاب همراه باشید. 

دید پرنده موزه مرسدس بنز آلمان

موزه مرسدس بنز

مرسدس بنز از دیرباز مالک یکی از بزرگترین مجموعه کلکسیونی خودروهای نفیس و قدیمی که اکثرشان از محصولات این شرکت در طول فعالیت تقریبا 120 ساله اش هستند، بوده است. با گشایش موزه مرسدس بنز اکنون این شرکت صاحب یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو جهانی به لحاظ تعدد نمونه های به نمایش درآمده و وسعت نمایشگاه شده است.

اسکای اسکرپر

مطلب پیشنهادی: گشتی در باغ فردوس، موزه سینمای ایران

 موزه مرسدس بنز آلمان

نمایشگاه مرسدس بنز در مجاورت هسته مرکزی این شرکت در اشتوتگارت احداث شده است و در آن 40 نمونه نادر از خودروهای سواری به علاوه 40 کامیون تجاری و 40 دستگاه خودرو مسابقه ای به نمایش درآمده است. فضای داخلی این نمایشگاه 54 هزار مترمربع در نه طبقه است.

نمایی زیبا از موزه مرسدس بنز آلمان

برنامه ریزی اولیه برای پایه ریزی بنای نمایشگاه در سال 1999 آغاز شد، اما پروسه اجرایی بنا تا سال 2000 میلادی به تعویق افتاد و هزینه احداث آن به چیزی در حدود 65 میلیون دلار بالغ شد . دیدار از این این موزه به سان سفری در زمان است. بازدیدکنندگان این دیدار را با سوار شدن بر آسانسوری آغاز می کنند که با صعود به سوی طبقه سوم امکان تماشای تصاویری پیرامون روند تکامل مرسدس بنز بر روی سقف گنبد مانند مجموعه را می یابند.

مطلب پیشنهادی: افتتاح موزه گرافیک ایران ، عمارت ارباب هرمز

نمای بیرونی موزه پورشه

موزه پورشه

موزه پورشه موزه‌ای از محصولات پورشه می‌باشد، که از سال 1976 برای عموم قابل بازدید است و تاریخ پورشه را از مدل‌های قدیمی و پرخاطره تا طرح‌های جدید نشان می‌دهد. برخی از مدل‌های قدیمی این خودروساز، مانند پورشه فلیتزر، هر از چندگاه در مسابقه‌ها یا جشنواره‌های اتومبیل‌های قدیمی شرکت داده می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: 6 باغ موزه در تهران برای گشت و گذار در تعطیلات!

دکوراسیون داخلی موزه پورشه

شرکت پورشه موزه جدیدی را با معماری کاملاً مدرن در محل این کارخانه در شهر اشتوتگارت ساخته است. این مجموعه در روز 31 ماه ژانویه 2009 افتتاح شد.

استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی موزه پورشه

موزه جدید پورشه 5٫600 مترمربع وسعت و 80 غرفه دارد. در موزه جدید پورشه برخی مدل‌های این شرکت که از ابتدای تاسیس کارخانه تاکنون ساخته شده‌اند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند. در مجموعه اتومبیل‌های گردآوری شده در موزه پورشه نخستین اتومبیل‌های اسپورت جهان به نمایش درآمده‌اند.

مطلب پیشنهادی: موزه فرش ایران آمیزه ای از هنر و اصالت ایرانی

نمای کلی مجموعه موزه بی ام و در مونیخ آلمان

موزه بی ام و 

مجموعه چند منظوره ولت (Welt) با هدف آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان و مشتریان برند “ب ام و" و زیرمجموعه های این غول خودروسازی تاسیس شده است. ساخت این مجموعه از سال 2003 تا 2007 به طول انجامیده است.

دکوراسیون داخلی موزه بی او و درمونیخ المان

در ابتدا قرار بود که افتتاح مجموعه در سال 2006 و همزمان با جام جهانی فوتبال که در کشور آلمان باشد که به دلایل متعددی محقق نشد و این مجموعه با شکوه در سال 2007 افتتاح گشت.

مطلب پیشنهادی: باغ موزه قصر ، باز شدن درهای زندان به روی مردم

دکوراسیون داخلی موزه بی ام و

از نظر معماری، به غیر از نگاه ویژه به مدرن بودن بنا و جذابیت بصری آن، در طراحی این مجموعه به المان های توسعه پایدار و زیست محیطی نیز توجه ویژه ای شده است. هشت صد کیلووات از برق مصرفی این مجموعه توسط سلول های خورشیدی نصب شده بر روی سقف آن تامین می گردد و نحوه قرار گیری شیشه ها در ساختمان به گونه ای است که استفاده حداکثری از نور خورشید برای نوردهی فضای داخلی انجام شود.

نمای موزه فولکس واگن

موزه فولکس واگن 

این موزه که در ولفسبورگ قرار دارد، تاریخ این شرکت را از سال 1930 به تصویر کشیده است و هنوز هم چهار دودکش معروف این شرکت که به عنوان سمبل شهر نیز شناخته می‌شود باقی مانده است.

موزه فولکس واگن در ولفسبورگ مکانی است تماشایی برای علاقمندان محصولات این کمپانی، به ویژه فولکس قورباغه ای و گلف. در این موزه 130 دستگاه از دستاوردهای فولکس واگن، از جمله نمونه هایی منحصر به فرد در مساحتی بالغ بر 5 هزار متر مربع نمایش داده شده اند. 

نمای داخلی موزه فولکس واگن

این مکان قابلیت هایی فراتر از یک موزه دارد. محیطی جهت ایجاد حس غرور ملی، بازاریابی، فروش و محیط مناسبی جهت اخذ نکات مهم اموزشی برای دانش اموزان و اشنایی با تعاریف فیزیک و انرژی و نحوه انتقال قدرت می باشد.

نمای بیرونی موزه آئودی

موزه آئودی 

شرکت آئودی که از شرکت های مهم خودروسازی در جهان محسوب می شود نیز از موزه ای ویژه برخوردار است که Museum Mobile نام دارد. این موزه در اینگول اشتات (مقر اصلی شرکت آئودی) قرار دارد و در مدل های قدیمی و جدید آئودی به نمایش گذاشته شده اند.

دکوراسیون داخلی موزه آئودی

در این موزه همچنین تلاش شده تا علاقمندان را با جنبه های اقتصادی و اجتماعی صنعت خودروسازی آشنا سازد. مساحت موزه آئودی بالغ بر 6 هزار متر مربع است.

مطلب پیشنهادی: طراحی کاربردی غرفه نمایشگاهی کارخانه‌ی کاویان
گشت و گذار در باغ صد و هفتاد ساله نگارستان
صخره نوردی در موزه برای بچه های شیطون!
10 ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی 

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
اسطوره بیستون در تاریخ 10 شهریور 1394
ممنونم،بسیار جالب بود.

ثبت دیدگاه