Chidaneh.com placeholder image

تفاوت سینک استیل و گرانیتی، کدومش بهتره؟

به قلم: گلنار

تقریبا همه سینک‌هایی که در فروشگاه‌ها موجود هستند، یک وظیفه مشخص را به‌عهده دارند اما همه انواع سینک‌ها یکسان نیستند و ویژگی‌هایی آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. ترکیبات به‌کار رفته در ساختار یک سینک، بر توانایی مقابله آن دربرابر حرارت و لکه‌ها تاثیرگذار خواهد بود. سختی سینک یکی دیگر از مسائل قابل توجه است؛ این‌که ظروف شکننده و شیشه‌ای در اثر افتادن تصادفی در سینک ظرفشویی به‌راحتی خرد می‌شوند یا خیر. هر دو نوع سینک استیل و گرانیتی از دوام و پایداری بسیار بالایی برخوردارند و کاملا مقرون به‌صرفه هستند. اما در ادامه با همراهی کارشناسان در شرکت سینک گرانیتی اتریس به بررسی تفاوت سینک استیل و گرانیتی می‌پردازیم که اگر قصد خرید سینک دارید، تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر باشد.

سینک گرانیتی اتریس
سینک ظرفشویی گرانیتی مدل ویلو
سینک گرانیتی اتریس

سرویس خواب بالسا
سینک ظرفشویی گرانیتی یا استیل

سینک گرانیتی اتریس
سینک ظرفشویی گرانیتی مدل ویلو
سینک گرانیتی اتریس

سینک ظرف‌شویی گرانیتی

سینک ظرف‌شویی گرانیتی همان‌طور که از نامش مشخص است، متشکل از مواد مختلف است.

در واقع می‌توان گفت که این نوع سینک ترکیبی از رزین‌های اکرلیک و مواد معدنی پودر شده مثل کوارتز، گرانیت یا هردو است. بنابراین این نوع سینک به طور کامل از گرانیت ساخته نشده اما اصطلاحا به آن سینک گرانیتی گفته می‌شود. سینک‌های گرانیتی هم به صورت جدا ساخته می‌شوند و هم گاهی با بدنه کابینت ترکیب می‌شوند.

به گفته کارشناسان در شرکت سینک گرانیتی اتریس شکل ظاهری سینک گرانیتی کاملا یکنواخت است و دقیقا شبیه به سنگ طبیعی نیست. اگر به هنگام خرید از ترکیبات موجود در سینک مطمئن نبودید، از مسئول فروشگاه بپرسید که آیا این سینک از سنگ تراش‌خورده ساخته شده است یا ترکیبی از مواد حاوی سنگ واقعی است. زیرا اگر یک سینک ظرفشویی به طور کامل فقط از گرانیت تهیه شده باشد، بسیار گران‌تر از سینکی است که از گرانیت و مواد دیگر تولید شده. زیرا مراحل برش و صیقل دادن سنگ‌های بزرگ و تبدیل کردن آن‌ها به ظرف‌شویی بسیار هزینه‌بر و دشوار است.

سینک گرانیتی

سینک گرانیتی اتریس
سینک ظرفشویی گرانیتی مدل ویلو
سینک گرانیتی اتریس

مزایای استفاده از سینک گرانیتی

  • سینک‌های گرانیتی یک انتخاب بسیار مناسب برای آشپزخانه‌هایی به سبک مدرن است. از آن‌جایی که سینک‌های گرانیتی ترکیبی از مواد مختلف هستند، به‌راحتی می‌توانید گزینه‌ای را که با رنگ فضای آشپزخانه شما هم‌خوانی دارد، انتخاب کنید.
  • سینک ظرف‌شویی گرانیتی بسیار مقاوم است و همین مسئله موجب دوام بالای آن شده‌است. از همین رو احتمال خراشیده شدن، تورفتگی و تراش برداشتن آن بسیار کم است. همچنین به دلیل ساختاری که دارد، به هنگام شستشوی ظروف سروصدای زیادی ایجاد نمی‌شود.
  • سینک‌های گرانیتی در برابر حرارت کاملا مقاوم هستند.
  • عموما شستشوی سینک گرانیتی بسیار ساده است و به هنگام شستشو تنها نیاز به یک پارچه، مایع ظرف‌شویی و آب است.

سینک گرانیتی اتریس
سینک گرانیتی ظرف‌شویی با رنگ‌های خاص
سینک گرانیتی اتریس

معایب سینک گرانیتی

معایب استفاده از سینک گرانیتی 

  • از بارزترین عوامل تفاوت سینک استیل و گرانیتی، تفاوت قیمت آن‌ها است و سینک گرانیتی از سینک استیل گران‌تر است.
  • اگرچه سینک گرانیتی در برابر حرارت مقاوم است، اما ضدحرارت نیست. بسیاری از سینک‌های گرانیتی ممکن است در برابر حرارت بالا تاب بردارند. مثلا هنگامی که یک ماهیتابه داغ مستقیما داخل سینک خشک قرار داده می‌شود.
  • اگر سینک گرانیتی تهیه کردید، حتما کاتالوگ مربوط به آن را مشاهده کنید زیرا برای هر نوع سینک گرانیتی تحمل حرارت و مقاومت با دیگری متفاوت است.
  • سینک‌های گرانیتی اکثرا وزن بالایی دارند، به سنگینی یک سنگ طبیعی. به همین علت ممکن است به هنگام نصب نیاز به نیروی کمکی باشد؛ کاملا برعکس سینک استیل و این موضوع مورد دیگری در تفاوت سینک استیل و گرانیتی است.
  • یک سینک ظرف‌شویی گرانیتی به‌قدری سخت است که اگر ظرفی تصادفا به داخل آن بیافتد، احتمال شکسته شدن آن کاملا وجود دارد. همچنین سینک به‌راحتی ممکن است ترک بردارد؛ مثلا زمانی که یک قابلمه خیلی بزرگ پر از آب درون آن قرار بگیرد.
  • مواد شیمیایی و ظروفی که دارای لبه‌های تیز هستند، قادرند به لایه سطحی سینک گرانیتی آسیب وارد کنند و موجب بروز لکه‌های موقت بر روی سطح آن شوند.
  • این نوع سینک گرانیتی ترکیبی، شباهت کاملا دقیقی به سینکی که به طور کامل از سنگ گرانیت ساخته شده، ندارد. بنابراین اگر به دنبال ظاهر کاملا گرانیتی با هزینه پایین هستید، این نوع سینک گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
سینک ظرفشویی استیل

سینک ظرفشویی استیل

در ادامه به بررسی ویژگی‌های سینک استیل می‌پردازیم تا قادر به درک بهتر تفاوت سینک استیل و گرانیتی باشید.

مزایای استفاده از سینک استیل

  • سینک استیل یکی از مناسب‌ترین انواع سینک‌ها به‌شمار می‌رود زیرا قیمت مناسبی دارد و نگهداری از آن بسیار ساده است. برای استفاده معمول در آشپزخانه ضدحرارت است و وقتی که سطح آن دچار خراشیدگی و برش می‌شود، خود را التیام می‌بخشد.
  • احتمال این‌که ظروف پرتاب شده به داخل سینک استیل بشکنند، نسبت به سینک گرانیتی نسبتا کم‌تر است. زیرا استیل دارای ساختاری تقریبا نرم و قابل انعطاف است.
  • نصب سینک استیل به مراتب ساده‌تر از سینک گرانیتی است زیرا وزن کمتری دارد و در صورت کمک گرفتن  از یک نیروی نصاب جهت نصب سینک، هزینه کم‌تری را شامل خواهد شد.
  • سینک‌های استیل در ضخامت‌های مختلف و با قیمت‌های مختلفی در بازار موجود هستند.
معایب سینک استیل

معایب استفاده از سینک استیل

  • از سینک استیل تنها یک رنگ موجود است. بنابراین اگر قصد طراحی آشپزخانه با هدف خاصی را دارید، شاید سینک استیل گزینه مناسبی نباشد.
  • از آن‌جایی که استیل یک فلز نازک است، ممکن است به هنگام شستشوی ظروف سروصدای زیادی را به‌وجود آورد.
  • ظروفی که گوشه‌های تیز دارند، ممکن است سطح استیلی سینک را دچار خراش و گاهی زنگ‌زدگی کنند اما در بیشتر مواقع استیل خودش را احیا می‌کند.
  • اسیل ضدلک نیست اما مقاومت مناسبی در برابر لکه از خود نشان می‌دهد مگر در مواقعی که استیل دچار زنگ‌زدگی شود که این لکه‌ها باقی می‌مانند. اما لکه‌هایی مانند رسوبات آب و مواد غذایی مثل زردچوبه به‌راحتی به کمک سرکه قابل برطرف شدن هستند.

حال که کاملا نسبت به تفاوت سینک استیل و گرانیتی آگاهی پیدا کردید، قطعا می‌توانید بر اساس خواسته‌ها و نیازهای خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

“برای خرید انواع مدل سینک های ظرفشویی از کارشناسان در شرکت سینک گرانیتی اتریس کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه