Chidaneh.com placeholder image

بهترین تشک خوشخواب؛ کدام تشک را بخرم؟

به قلم: سمانه زارعی

هیچ چیز به اندازه ­ی یک خواب آرام و عمیق در آخر یک روز پر از مشغله نمی­چسبد. یکی از عوامل داشتن خواب راحت، انتخاب یک تشک خوشخواب مناسب و استاندارد است. با توجه به اینکه هر فردی یک سوم روز خود را در خواب به سر می ­برد تهیه یک تشک خوب و متناسب با بدن، هم برای افراد سالم و هم افرادی که مشکل ستون فقرات دارند، بسیار اهمیت دارد. 

 برای خرید و انتخاب تشک خوشخواب چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ چه تشکی استاندارد است؟ در این مطلب می­خواهیم راجع به بهترین تشک خوشخواب صحبت کنیم پس برای رسیدن به جواب این سوالات این مطلب را از دست ندهید.

سرویس خواب بالسا

 

بهترین تشک خوشخواب

بهترین تشک خوشخواب؛ چه ویژگی­ هایی دارد؟

بهترین تشک برای شما یک تشک استاندارد و متناسب با بدن شماست. قبل از خرید تشک خوشخواب لازم است ویژگی­ های یک تشک خوشخواب خوب را بدانید تا در هنگام خرید راحت­ تر انتخاب کنید. برخی از ویژگی­ های یک تشک خوب عبارتند از:

  • دوخت محکم و جنس خوب داشته باشد.
  • انعطاف­ پذیری تشک استاندارد باشد.
  • وزن بدن را تحمل کند به طوری که با تحمل وزن انسان زود خراب نشود.
  • فنرهای قوی و محکم داشته باشد.
  • ابعاد و اندازه­ ی متناسب با قد و جثه شما داشته باشد. طول تشک باید حدود ده الی پازده سانتیمتر بزرگتر از قد شما باشد.
  • دارای درصدی از الیاف طبیعی باشد.
  • ضد آب، ضد حریق و ضد نفوذ حشرات باشد.
  • ارتفاع مناسبی داشته باشد. تشک خوب سطحی بالاتر از سطح تخت دارد.

 

کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری
کالای خواب جواهری

انواع تشک خوشخواب؛ ایرانی یا خارجی؟

با اینکه تشک ­های خوشخواب در ابتدا محصولاتی خارجی بودند ولی امروزه انواع متنوعی از تشک­ های ایرانی و خارجی در بازار وجود دارند که با کیفیت­ ها و ویژگی­ های متنوع نیاز هر فردی را مرتفع می­ کنند. در بازار ایران تشک­ های ایرانی با برند­های مختلف و با کیفیت ­های بالایی وجود دارد که دیگر نیازی به تهیه تشک خارجی دیده نمی ­شود. 

 

تولیدی سرویس خواب ملچ چوب
سرویس خواب مدرن
تولیدی سرویس خواب ملچ چوب

انواع تشک خوشخواب؛ کدام یک را بخرم؟

از بین این همه تنوعی که در بازار وجود دارد کدام یک را انتخاب کنیم؟ اگر در مورد انوع تشک اطلاعات کافی داشته باشید و مزایا و معایب آن را بدانید انتخاب راحت­ تر می­ شود. تشک خوشخواب انواع متنوعی دارد که در ادامه به آن می­ پردازیم.

 

1.تشک ­های فنری

یکی از اولین و قدیمی­ ترین انواع تشک، تشک­ های فنری است. فنری که در انواع تشک­ های خوشخواب استفاده می­ شود از دو نوع فنر متصل و یا منفصل تشکیل شده است. هر یک از این نوع تشک­ ها مزایا و معایب خود را دارند.

 

 

تشک فنری

تشک خوشخواب با فنر متصل

در این نوع تشک فنرهای داخل آن به شکل یک سطح پیوسته متصل هستند. این نوع از فنرها بسیار نرم و منعطف هستند و خوابیدن بر روی آنها حس خوبی دارد. این نوع تشک قیمت ارزان­تری نسبت به دیگر تشک­ ها دارد.

 از معایب این نوع تشک می­توان به: به دلیل انحراف فنرها و یا اصطکاک ممکن است صدای زیادی ایجاد کند. حرکت یک فرد باعث تکان خوردن فرد کناری می­شود این مسئله در تخت­های دو نفره مهم است. این نوع تشک برای افرادی که مشکل ستون فقرات دارند مناسب نیست و در طولانی مدت برای افراد سالم هم ممکن است مسئله ساز شود.

 

تشک با فنر متصل

تشک خوشخواب با فنر منفصل

در این نوع تشک­ ها فنرها به هم متصل نیستند و به صورت منفصل و جدا از هم قرار گرفته اند به همین دلیل به نام تشک با فنر پاکتی هم شناخته شده­ اند. در این نوع تشک قسمتی که یک فرد خوابیده است با توجه به وزن و حالت بدن او تغییر حالت می­دهد و در تشک­ های دو نفره مشکل تکان خوردن فنر تشک با تکان خوردن یک نفر وجود ندارد. این نوع تشک حفاظت بهتری برای ستون فقرات دارد و سروصدای ناشی از اصطکاک ندارد. یکی از ویژگی­ های این نوع تشک که ممکن است برخی از افراد علاقه نداشته باشند سفت بودن آن است.

 

خانه تشک
نمونه محصولات خانه تشک
خانه تشک

تشک طبی

2.تشک طبی

یکی از انواع تشک خوشخواب که بیشتر برای افراد دارای مشکلات ستون فقرات و یا گودی کمر و… توصیه می ­شود تشک طبی است. این نوع تشک نوعی تشک فنری با ساختار فنرهای فشرده است که باعث ایجاد سطحی سفت و غیرقابل انعطاف می ­شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید تشک

 

تشک مموری فوم دار

3. تشک دارای مموری فوم

تشک­های مموری فوم­دار انواعی از تشک ­های اسفنجی هستند که داخل آنها فنری وجود ندارد. این نوع تشک­ ها حالت بدن را به خود می ­گیرد و با برداشتن فشار به آرامی به حالت عادی خود برمی ­گردد. هرگونه حرکت و غلت خوردن بر روی این نوع تشک باعث تکان خوردن و یا خراب شدن آن نمی­ شود. این نوع تشک گردو غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کند در نتیجه آلرژی ­زا نیست. با خوابیدن بر روی این نوع تشک دمای بدن بالا می­رود در نتیجه برای مناطق گرم مناسب نیست.

مطلب پیشنهادی: کدام تشک مناسب شماست؟

 

بهترین تشک خوشخواب

بهترین تشک خوشخواب؛ چطور نگهداری کنیم؟

  • یک روکش مناسب و ضد آب از تشک شما در برابر آلودگی و مایعات محافظت می­ کند.
  • هر شش ماه یکبار تخت را بچرخانید تا فشار بر روی تشک یکنواخت تقسیم شود.
  • به کودکان آموزش دهید روی تشک بالا و پایین نپرند تا آسیبی به فنرهای تشک وارد نشود.
  • لازم است روکش و ملافه­ ها را زود به زود بشویید تا تشک­ تان تمیز بماند و تخت تمیزی داشته باشید.
  • از ورود حیوانات خانگی به روی تشک جلوگیری کنید.
  • هرچند وقت یکبار تشک را در معرض آفتاب قرار دهید.
  • از شوینده­های قوی برای از بین بردن لکه­ های تشک استفاده نکنید.
  • به روش­ های شستشو و تمیز کردن تشک که هر تولید کننده آن را ارئه می­ دهد توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: روش نگهداری و تمیز کردن تشک

 

خرید تشک خوشخواب

بهترین تشک خوشخواب، نکته ­هایی که قبل از خرید باید بدانید.

 سن افراد: یکی از مهم­ترین عوامل موثر بر انتخاب تشک، سن افراد است. مطمئنا استانداردهای تشک کودک و نوجوان با بزرگسال متفاوت است. یک کارشناس فروش متخصص تشک­ های خوشخواب این موارد را برای شما توضیح خواهد داد.

ضمانت محصول: داشتن ضمانت مسئله مهمی است که در خرید تشک خوشخواب باید به آن توجه کنید تا در صورت خراب شدن و ایجاد مشکل خیالتان راحت باشد.

سفت و یا نرم بودن تشک: سفت و نرم بودن تشک تا حدی در نظر افراد مختلف نسبی است و مهم است که برای سن و قد و جثه­ ی شما مناسب باشد. اگر مشکل ستون فقرات و یا کمر درد و… دارید باید از تشک­ های طبی استفاده کنید.

قیمت تشک: همیشه گران بودن نشان از کیفیت بالا نیست. ولی خریدن یک تشک با کیفیت با قیمت بالاتر بهتر از تهیه یک تشک ارزان و غیر استاندارد است. چرا که سلامتی شما بسیار اهمیت دارد.

مواد سازنده تشک: از جنس مواد استفاده شده در ساخت تشک مطمئن شوید. قبل از خرید به خوبی راجع به این مسئله تحقیق کنید و هنگام خرید تشک از کارشناس فروش سوال کنید.

حساسیت ­های پوستی: اگر دارای حساسیت خاصی هستید حتما جنس تشک و حساسیت زا بودن آن را در نظر بگیرید. 

مطلب پیشنهادی: تشک تختخواب، از انتخاب تا شستشو!

 

قیمت تشک خوشخواب

قیمت تشک خوشخواب

برخی از عوامل مختلف مانند: جنس پارچه رویی تشک و یا ضد حساسیت بودن آن، نوع و کیفیت فنر؛ همچنین منفصل و متصل بودن آن، کیفیت اسفنج به کار رفته در تشک، استفاده از کپسول­ های جریان هوا در ساختار تشک، ضمانت محصول، یک نفره و دونفره بودن آن و.. بر روی قیمت تشک تاثیر دارند.

 

کلام آخر:

بهترین تشک خوشخواب برای هر فردی با توجه به سن افراد، فرم بدن و یا مشکلات ستون فقرات و… تعیین می­ شود. با داشتن برخی از اطلاعات کلی راجع به انواع تشک خوشخواب خرید بهتری خواهید داشت. هزینه کردن برای خرید یک تشک خوشخواب با کیفیت بالا هم از نظر سلامتی و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود. برای تهیه بهترین تشک خوشخواب از فروشگاه ­های معتبر خریداری کنید. اهالی فن چیدانه برای تهیه تشک خوشخواب در کنار شما هستند.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه